Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia má 500W samořídící modul Drive PX Pegasus

Nvidia na GTC Europe 2017 v Německu ohlásila novou generaci samořídících modulů pro automobily. Krom výkonu a spotřeby zaujme i architekturou, nebo dostupností - respektive dvouletou nedostupností…

Nvidia v současnosti nabízí výrobcům automobilů samořídící modul Drive PX2. Jde o 250W kapalinou chlazené řešení postavené na dvojici Teger X2 (Parker) a dvojici samostatných Pascalů. Přestože se o nově uvedeném Drive PX Pegasus hovoří jako o nástupci Drive PX2, skutečnost bude trochu složitější - ale o tom později.

Drive PX Pegasus staví na dvojici Teger z generace Xavier a dvojici GPU z neupřesněné generace, která nastoupí po Voltě. Vzhledem k tomu, že celek má TDP 500 wattů (bude vzduchem chlazený), z čehož každá Tegra vezme na sebe 30 wattů, zbývá na dvojici neznámých GPU 440 wattů celkem, tedy 220 wattů na každé.

Nvidia avizovala AI výkon 320 DL TOPS, obě Tegry na sebe dohromady berou 60 DL TOPS, takže na grafická jádra zbývá 260 dohromady a 130 na každé. To je o 10 DLTOPS výše než nabídne velká výpočetní Volta GV100. Na modulu ovšem má být něco novějšího, podle údajů o spotřebě mírně úspornějšího (220W namísto 300W) a v neposlední řadě osazeného GDDR pamětmi namísto HBM použitými u Volty. Vypadá to tedy buďto na jádro z řady Gx102 (tedy primárně herní čip), nebo něco specifického na míru - je ovšem otázkou, zda by se čistě pro tento segment vyplácelo vyvíjet tak velké GPU.

Nvidia se chlubí, že jde o první produkt disponující úrovní AI Level 5. Má to ovšem háček, uvedení je velmi formálního charakteru, reálný hardware do rukou hned tak někdo nedostane. První vzorky pro vývojáře v podobě kitů bude Nvidia nabízet v příštím roce, konkrétně v jeho druhé polovině. Komerčně jakožto sériový produkt bude Drive PX Pegasus dostupný později, tedy nejdříve v roce 2019 (některé zdroje odhadují, že to může trvat i více let). Nvidia má tradičně u zařízení s Tegrou velkou prodlevu mezi uvedením a reálnou dostupností. Pokud jde o stávající situaci v nabídce samořídících modulů, už loni uvedla zařízení s podporou Level 4, ale komerční dostupnosti ještě nedosáhly ani moduly s Level 3, které se teprve začínají objevovat na prezentacích nadcházející generace automobilů. Přestože tedy Nvidia sbírá uváděním modulů s několikaletým předstihem před reálnou dostupností různá prvenství, na jejich potvrzení v praxi si ještě pár let počkáme.

Diskuse ke článku Nvidia má 500W samořídící modul Drive PX Pegasus

Pondělí, 16 Říjen 2017 - 13:26 | mike | No hele asi takhle... v tomhle módu v podstatě x...
Pondělí, 16 Říjen 2017 - 09:30 | johnthelittle | v jednoduchosti je sila!
Neděle, 15 Říjen 2017 - 09:27 | TyNyT | :-DDD Poděkujme Rajnohovi, že nás všechny živí...
Sobota, 14 Říjen 2017 - 17:32 | tombomino | Ja te nachytavat nepotrebuji. Zdiskreditovavas se...
Sobota, 14 Říjen 2017 - 16:29 | Rajnoha | Nerad sa chvalim, ale ver ze sa na mna ako zo...
Sobota, 14 Říjen 2017 - 16:07 | Redmarx | "Snažím se být neutrální" Ja ty tvoje...
Sobota, 14 Říjen 2017 - 15:53 | tombomino | Tak jedine co ukazujes Rajnoho je, ze jsi hloupy...
Sobota, 14 Říjen 2017 - 15:26 | Rajnoha | Na bulvarne IT stoky typu DD zumpa a Diit sa idem...
Sobota, 14 Říjen 2017 - 15:20 | tombomino | Kdyz jsi tak "intelignenti" Rajnoha......
Sobota, 14 Říjen 2017 - 15:17 | Wendak | Krásně ses zařadil, aspoň víme, s kým máme tu...

Zobrazit diskusi