Nvidia očekává vzorky GPU Turing v nejbližších dnech, Ampere pak příští rok
Poslední měsíce se hovoří o dvou nastupujících architekturách společnosti Nvidia. Ampere, která byla zmíněná jako první, a Turing, o němž se mluví o něco kratší dobu. Začíná to vypadat, že chronologický sled, v jakém se první informace dostaly na veřejnost, neodpovídá chronologickému sledu, v jakém by novinky měly být vydané.
Turing - Q3 2018
Jinými slovy, podle dostupných informací bude prvním a letos vydaným produktem čip postavený na architektuře Turing. V těchto dnech by měla Nvidia dostat do rukou vzorky po fázi tape-out, takže jde o velmi čerstvou záležitost. S ohledem na to lze předpokládat, že tyto čipy buďto zakládají na skutečně nové architektuře, jejíž dokončení proběhlo relativně nedávno, nebo že využívají výrobní proces, který nebyl dostupný dříve.
V podstatě tím padají spekulace, že půjde o více-méně přejmenované čipy generace Volta. Pokud by hlavní odlišnost spočívala v architektuře, pak lze připustit i použití 12nm procesu, ovšem pokud se čekalo na proces, pak půjde spíš o 10nm výrobu. Pokud nedojde k nějakým nečekaným komplikacím, měla by novinka postavená na architektuře Ampere a určená pro herní trh přijít na pulty koncem třetího kvartálu, tedy buďto koncem srpna nebo v září.
Ampere - H1 2019
Přestože architektura Ampere nebude vydaná v příliš velkém časovém závěsu za Turingem - očekává se první polovina příštího roku, tj. půl a tři čtvrtě roku po Turingu - pro hráče to příliš neznamená. Ampere je chystaný pro 7nm výrobní proces, jehož počáteční ceny a dostupnost nebudou právě příznivé. Nvidia to plánuje vyřešit vydáním pouze profesionálních karet, které jí vyšší náklady spojené s dražší výrobou zaplatí. Herní produkty na architektuře Ampere jsou chystané taky, ale k jejich vydání dojde později. Nabízí se, že ne dříve než za rok po Turingu.
Pokud tyto informace shrneme, nepůsobí to rozhodně původním dojmem, že by u Nvidie došlo k rozštěpení vývoje na čistě herní a čistě výpočetní architekturu. To zřejmě byla jen počáteční dedukce vycházející z neúplných faktů, že jsou v přípravě dvě architektury - jedna pro hráče a druhá pro profesionály. Reálně se příliš nemění, jen produkty postavené na jedné architektuře budou zaměřené více na hráče a produkty postavené na druhé se zprvu zaměří na profesionály (později však i na hráče).