Nvidia omezuje výdaje na softwarovou podporu GeForce ve prospěch AI akcelerátorů
Pokud je řeč konkrétně o Starfield, iritovala uživatele grafických karet od Intelu především nestabilita (a nemožnost hru normálně spustit), zatímco mezi uživateli grafických karet GeForce je kritizován především výkon: GeForce RTX 4090 nepřekonává Radeon RX 7900 XTX ani v průměrných FPS, ani ve snímkové stabilitě.
Výkon ve Starfield (HardwareTimes)
YouTube kanál MLID kontaktoval své zdroje u Nvidie a požádal je o vysvětlení, jak to vlastně se softwarovou podporou je.
První ze zdrojů mu potvrdil, že Nvidia v posledních měsících omezuje náklady na softwarovou podporu herní divize (GeForce) a prostředky přesouvá na softwarovou podporu v divizi serverů a AI akcelerace. To má za následek horší podporu čerstvě vydaných her jako je Starfield.
Druhý zdroj konstatoval, že se nemůže vyjádřit specificky ke Starfield, ale potvrdil přesun lidí z herního týmu do týmu, který má na starosti servery / akcelerátory. Dále uvedl, že maximum zdrojů jde v současnosti právě na tento segment, zatímco herní divize je upozaděna.
Další komentář se naopak týká přímo Starfield a podle jeho autora výsledek některé lidi v Nvidii rozhořčil a jako příčinu poukazují na to, že herní podpora v letošním roce nedostala prostředky, které požadovala. Má (či měl) být v plánu schůze, na které se bude řešit, co se situací. V úvahu prý připadá vypuštění zvěsti, že jde o důsledek kroků AMD zaměřených proti konkurenci, neboť to prý v minulém případě fungovalo skvěle (jde s největší pravděpodobností o narážku na zvěsti o tom, že AMD blokuje DLSS ve hrách s FSR, které sama sponzoruje - což nedávno AMD oficiálně vyvrátila, podobně jako vývojáři, které oslovil YouTube kanál RedGamingTech). Zdroj MLID dále podotkl, že tato politika Nvidie citelně zhoršila vztahy s Bethesdou.