Nvidia reaguje na kauzu vadných GeForce RTX 2080 (Ti) FE
Během posledních týdnů se na diskusních platformách GeForce.com a Reddit objevily desítky témat od uživatelů, kterým se GeForce RTX 2080 Ti případně GeForce RTX 2080 začala chovat nestandardně. Obvykle je problém se stabilitou, artefakty ve hrách, případně nezvyklým zahříváním (a následným roztáčením chladiče) v klidu.
Množství stížností se zohledněním faktu, že karta je na trhu velmi krátce a jde navíc o velmi drahý model omezený na uživatele ultra-high-endu, nevypadá jako zanedbatelné. Po zveřejnění naší zprávy si nezvyklé situace povšimly i redakce webů jako tom'sHardware, PCGamer, Digital Trends, Guru 3D, TechRadar, TechSpor, PCGamesN, Forbes a desítky dalších. To patrně přimělo vydat Nvidii prohlášení (nutno podotknout, že četné z redakcí informovaly teprve po zveřejnění oficiálního stanoviska), které je poměrně stručné.
Nvidia konstatovala, že „nejde o zvyšující se počet uživatelů“, problém „není široce rozšířený“ a „každý uživatel je řešen individuálně jako vždy“. Společnost tedy nezveřejnila, kde je problém, ani zda ho už dokázala odstranit. Četní uživatelé si totiž stěžovali, že nová karta, kterou dostali po reklamaci, v řádu několika dní odešla stejným způsobem, jako předchozí. Není proto jasné, zda již byla zahájena distribuce hardwaru, který má problém odstraněn, nebo pokračuje zasílání stále ze stejných zásob.
Pokud bychom měli brát vyjádření Nvidie doslovně, pak „nejde o zvyšující se počet uživatelů“ může znamenat, že počet reklamací je zkrátka stále stejně vysoký, že problém „není široce rozšířený“ může být dáno tím, že segment ultra-high-endu není široce rozšířený, takže ani problémy v ultra-high-endu z principu nemohou být široce rozšířené a „každý uživatel je řešen individuálně jako vždy“ už je jen popsáním zákonného reklamačního procesu. V podstatě tedy nebylo řečeno nic, co bychom nevěděli, aneb vlk se nažral, koza zůstala celá.