Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

NVIDIA Studio po dvou letech: Co přináší Omniverse a další vylepšení?

PR článek
Platforma NVIDIA Studio pro využití v oblasti počítačové grafiky je s námi už více než dva roky. Ve spojení s GPU GeForce RTX a Quadro RTX nabízí profesionálům značné úspory času při renderingu, navrhování designů, automatizovaných úpravách a dalších činnostech. Jako důkaz může sloužit následující srovnání rychlosti renderingu v populárním Blenderu.

Za dobu své existence se seznam podporovaných programů rozrostl o desítky. Nechybí v něm nástroje od špiček ve svých oborech, jakými jsou Adobe, Autodesk, již zmíněných Blender Foundation, Blackmagic Design nebo REDCINE. A nechybí ani široká nabídka pracovních stanic nebo notebooků uzpůsobených přímo pro práci s obsahem.

Kromě toho však NVIDIA v rámci platformy představila beta verzi kolaborativního nástroj Omniverse. Tvůrčím týmům umožňuje spolupracovat na projektech napříč různými aplikacemi a prostředími. Uplatnění nachází v řadě odvětví od počítačové grafiky, po návrh výrobních linek v automobilovém průmyslu. A jak vypadá jeho reálné uplatnění? Pojďme se na to podívat v několika příkladech.

Rekonstrukce starodávných staveb

O inovativní využití NVIDIA Omniverse se postarali archeoložka Daria Dabal a grafik Simon Kotowicz. S využitím fotogrammetrie pořizují 3D scany historických objektů vytvářejí jejich modely s autentickými texturami.

Díky GPU NVIDIA Quadro RTX 4000 dokáží zásadně urychlit 3D modelování i rendering. Dvoudenní práci je díky tomu možné stlačit i na pouhých 10 hodin. Díky NVIDIA RTX lze miliony bodů v modelu mnohem snadněji otáčet i zvětšovat. Také je nyní možné si v reálném čase prohlížet náhled finální podoby modelu na 4K monitoru, což také významně usnadňuje práci.

NVIDIA Omniverse zde plní roli při zasazování nasnímaných objektů do živé okolní scény. Tu lze díky nástroji snadno vytvořit, protože obsahuje rozsáhlou knihovnu grafických prvků.

Cesta na Měsíc

Dokumentární seriál Fly to the Moon od China Media Group (CMG) pojednává o čínském vesmírném programu a pokračujících snahách o průzkum Měsíce. Detailně popsuje například první hladké přistání sondy na jeho odvrácené straně v lednu 2019.

Celý projekt je tvořen s pomocí NVIDIA Omniverse. To umožňuje grafikům CMG snadno spojit využívané 3D zdroje a různé softwarové aplikace v jediném virtuálním prostoru. V něm mohou současně pracovat na sdílených scénách a také snadno importovat a exportovat soubory s popisem těchto scén.

Omniverse Nucleus, engine platformy, pomohl týmu hlídat integritu využívaných 3D prvků. Konektory Omniverse, tedy moduly starající se o spolupráci s externími aplikacemi, zase umožnily pracovat současně v Unreal Engine, Autodesk Maya nebo Adobe Substance a pomocí Omniverse RTX Renderer zobrazit náhledy 4K scén v reálném čase.

Virtuální továrna BMW

Koncept virtuálních továren je v automobilovém průmyslu pro plánovaní již využíván. Dosud ale vyžadoval náročný import dat z různých aplikací, jako Revit nebo Catia, což je nejen časové náročné, ale také to přináší řadu problémů s kompatibilitou, které je potřeba odstranit. Data v takovém procesu nejsou navíc vždy aktuální. Proto byla zvolena platforma Omniverse, která umožní potřebné údaje shromažďovat, porovnávat a dále s nimi pracovat v reálném čase. Díky tomu bude vytvořena komplexní simulace bez potřeby opakovaného importu datových sad. 

Cílem je umožnit detailní posouzení efektu navrhovaných modifikací ve výrobě již během raných fází plánování. Výrobní systémy tak bude možné navrhovat rychleji a přesněji bez zásadních omezení přehlednosti interface nebo problémů s kompatibilitou. NVIDIA Omniverse Enterprise dokáže propojit informace získané z řady designérských a plánovacích nástrojů předních výrobců profesionálního software. Jako první technologická platforma také v jediném virtuálním prostředí umožňuje souběžnou spolupráci 3D designérů z celého světa využívajících rozdílný software. Veškeré změny jsou ihned viditelné všemi členy týmu.

Takové řešení navíc snižuje potřebu při těchto činnostech cestovat mezi závody. Experti tak mohou online např. testovat pracovní úkony pomocí motion-capture obleku nebo upravovat navržení výrobní linky. Simulace také využívá tzv. Digital Human simulaci lidských pracovníků vytrénovanou na datech získaných od jejich reálných "kolegů". Lze ji využít pro testování ergonomie i efektivity práce.

Optimalizované ovladače

K zajištění stability a spolehlivosti jsou pro profesionální uživatele vyvíjeny NVIDIA Studio ovladače. Podobně jako jejich herní protějšky přinášejí lepší optimalizaci pro pracovní prostředí, s novými verzemi zpřístupňují podporu nejnovějších funkcí a nabídnou také snadný výběr optimálního nastavení několika desítek populárních aplikací.

Přehledný výběr notebooků s certifikací NVIDIA Studio, která zajišťuje splnění přísných parametrů důležitých pro práci s grafikou a videem, nabízí Alza.cz.