Nvidia Tegra 2 a 3 má raný open-source 2D ovladač, práce pokračují
Poslední patche, které vývojáři Nvidie zaslali do linuxového kernelu a které se objeví ve verzi Linux 3.8, obsahují prozatím experimentální kód pro DRM (Direct Rendering Manager). Tegra DRM původně začal jako nezávislý projekt Thierry Redinga loni v dubnu (to se pracovalo na podpoře Tegra 2 SoC), ale postupem času vyrostl a začala do něj přispívat i sama Nvidia - takto má komunitní vývoj vypadat. Nyní zahrnuje 2D i pro Tegru 3. Stále má ale přídomek „experimentální“, nicméně kernel 3.8 se stihne (vždyť do vydání finálního 3.7 zbývá ještě několik dní, zatím jsme ve fázi RC7).
Čerstvý příspěvek Nvidie do ovladače má velikost 8 000 řádek kódu rozložených v osmi patchích. Nakolik představuje předzvěst změn v Nvidii, to je otázka, kterou zodpoví až vývoj podpory pro 3D část či hardwarovou akceleraci videa. Právě u nich je kámen úrazu, kdy si Nvidia u svých GeForce drží kód pod pokličkou, neboť je z 90 % sdílený s ovladačem pod Windows a tak hledisko open-source podpory visí na bedrech ovladače nouveau a schopnosti jeho vývojářů v oblasti reverzního inženýrství. bohužel nevíme, nakolik je GPU Tegry 2 a 3 shodné s desktopovými architekturami či jaké jiné zábrany by tam Nvidia mohla mít.
Diskuse ke článku Nvidia Tegra 2 a 3 má raný open-source 2D ovladač, práce pokračují