Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Olympus odhalil E-M1 Mark II, novou vlajkovou loď

No vida, konecne zase novinka bez chybnych nebo vynechanych informaci. Jenom bych nesouhlasil s tou orientaci spise na fotografy, s bitratem 236mbps a ultimatni stabilizaci + cistym vystupem z HDMI a plne artikulovatelnym displayem to miri minimalne stejne i na "videografy". Upresnil bych , ze tech 18 snimku za sekundu je v rezimu s kontinualnim ostrenim a 60 snimku s AFS, tedy ne uplne bez autoostreni ale se zaostrenim na prvni snimek coz muze byt taky vytalni pokud se objekt pohybuje v rozmezi hloubky ostrosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co vy na to pane Canone?

Datovy tok videa je podstat mensi ostuda nez kdyz 4/3 dnimac ma vetsi dynamicky rozsah nez fullframe snimac. Co vy na to pane Canone? Uz 7 generace CMOS snimacu od 12mpx z roku 2009 a stale jste nedokazal dohnat Sony.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty si fakt jak kolovrátek :) Navíc ten rozdíl už je, a téměř víceméně vždycky byl, pouze akademický.

https://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Canon-EOS-5D-Mark-I...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kolega v práci má Olympus E-M5 a už i ten dokázal překvapit. Určitě je schopen produkovat snímky srovnatelné s APS-C zrcadlovkami. Takže pokud Olympus pokračuje v rozvíjení 4/3 formátu je to jen dobře. Podle mého názoru je to systém který má potenciál stát se APS-C killerem. Je menší - někde mezi kompakty a zrcadlovkami, většinou i lehčí než APS-C přístroje, variabilitou srovnatelné. A i výběr světelných objektivů (zoom i monofocal) začíná být docela zajímavý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Síla micro 4/3 není ani tak ve velikosti ale spíše právě v té nabídce objektivů a funkčnosti. Až na výjimky jako Panasonic GM1 a GM5 jsou APC-C těla Sony, Fuji a nyní již mrtvého Samsungu velikostně srovnatelná, ne-li mnohdy menší. Micro 4/3 ale představují vynikající poměr cena/výkon a vetšinou jsou to i velice schopné videokamery. Slabinou většiny micro 4/3, až na právě Olympus E-M1 a M2 zůstává absence fázového ostření a z touho plynoucí neschopnost účinně ostřit na objekt pohybující se směrem k nebo od fotografa, ale pro amatérské využití, na který je většina těl tohoto systému zaměřena je to více než dobré a umožňuje to amatérovy růst díky přijatelné cenové dostupnosti zajímavých objektivů. A ano, micro 4/3 objektivy jsou zákonitě taky menší než APC-C objektivy, sice né o moc ale rozdíl tam je. Nicméně APS-C senzor nabízí větší kontrolu nad hloubkou ostrosti a vždy bude mít lepší kvalitu výstupu než micro 4/3 senzor vyroben stejnou technologií, ale né o moc. Výhoda APS-C vs Micro 4/3 roste s ubývajícím světlem.

Porovnání velikosti těl APS-C vs Micro 4/3 vs Full-frame Sony apod.

http://camerasize.com/compact/#570,387,376,656,673,289,520,482,487,ha,f

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A o novej Fujine stale nic ? Ci nebodaj ju mate slubenu na test ? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K čemu takový bazmek je ? 4:3 systém je švihlost od začátku - tedy pokud je velikost přístrojů a objektivů srovnatelná s "plnotučnými" zrcadlovkami, proč si dobrovolně degradovat záběr zmršeným maličkým čidlem ? Zákonitě musí být - při stejné technologické úrovni - horší než FF nebo APS-C čidlo. Výhodou to je jenom u bezzrcadlovek v malém provedení, například s palačinkovými objektivy - to je pak docela pěkná hračka, nahrazující kompakt tam, kde je obtížné tahat velkou zrcadlovku a velké objektivy. Ale i tam je lepší APS-C, nevyjde to o mnoho větší.

Další věc je, že výhodou APS-C i fullframe je menší hloubka ostrosti, což je pro "skutečné" fotografování potřeba - dokud nebude kvalitní náhrada pomocí simulace malé hloubky ostrosti nějakým vícenásobným snímáním nebo pomocí brutální obrazové analýzy a postprocessingu, je to k ničemu. Vyšší hloubka ostrosti je potřebná málokdy, mnohem méně často než malá hloubka ostrosti - pro makrofotografii, krajinu, rodinné foto - když fotograf neumí ani zaostřit na motiv.

Nechápu to. Hlavně když si vzpomenu na maličké kinofilmové OM-XX zrcadlovky, fullframe, ve kterých byl Olympus mistr. Proč proboha nedělá něco takového v digitálu ? Všichni by jim "utrhali ruce". Asi je to nějaká japonská úchylka, podobná oblibě 1/2.33" mini Pentaxům s výměnnými objektivy, fotících hůře než kompakt z Lídlu, ale za cenu zrcadlovky. Ale jinak je tento "vynález Olympusu" (4:3) šlápnutím do výkalu. Což je vidět na prodejích.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tady s tebou nemohu souhlasit, hlavně pro amatéry nebo jako druhý záložní systém je micro 4/3 dobrá volba. A s tou hloubkou ostrosti to zase není až tak žhavé. Navíc existují situace, a není jich málo, kdy je micro 4/3 stejně ne-li více adekvátní než full-frame nebo APS-C. Dneska už si více amatéru může dovolit vlastnit více systémů. Já mám momentálně micro 4/3 Panasonic GX80 už s docela slušnou sbírkou objektivů a Sony A7 se seťákem + vynikající Canony FD (28mm 2.8, 35mm 2.8, 50mm 1.4, 100mm 2.8). Už sem měl několik APS-C foťáků jako Nikon D40, Sony Nex 3N, X-Trans Fuji X-M1 a hodně Micro 4/3 foťáků (Panasonic GF1, G5, G6, GF6, Olympus e-pm2, e-p5, e-pl5 a 6, OM-D M10)

Jako příklad levného portretovacího micro 4/3 komba bych na malou hloubku ostrosti, ale perfektní kvalitou obrazového výstupu, uvedl třeba Sigmu DN 60mm F2.8, která stojí cca 3600kč nová + Panasonic GF1, který se dá sehnat second hand za cca 1500kč. A tady můžeš vidět jak taková kombinace za 5 litrů fotí.

https://get.google.com/albumarchive/112981689532095799714/album/AF1QipPG...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Však ano, neříkám, že je to k ničemu. Nebo že s tím nejdou udělat nádherné fotografie. To jde i s dírkovou komorou.

Jen mám dojem (a podle prodejnosti a obsazení trhu zřejmě nejsem sám), že příchod 4:3/m4:3 čidla byl "poněkud předčasný", protože i při dnešní technologii nemůže dosáhnout takové citlivosti, nízkého šumu, dynamiky, ... jako několikrát větší APS-C/FF. Za pár let už to nebude tak významný faktor, protože se technologie vylepšuje natolik rychle, že i malé čidlo stačí téměř na všechny situace - co do citlivosti a šumu ...

Prostě říkám jen to, že 4:3 zrcadlo není o mnoho menší než APS-C/FF, nosit se to musí prakticky stejně - tj. člověk se neobejde bez brašny s objektivy, fotobatohu, ... - takže, když už, proč si s sebou přímo nevzít "skutečnou plnotučnou FF zrcadlovku" (ne 4:3 "prdítko"), která má přece jen o dost větší obrazovou kvalitu a mnohem méně omezení.

Sám jsem nadšenec do fotoaparátů a optiky, mám toho doma spoustu (digitály po použití prodávám, držím si jen sbírku kvalitních foťáků na film), jen jsem - jak jsem už několikrát tady psal - nedávno prodal celé Canon, Pentax vybavení se všemi objektivy (měl jsem mimo Canon, Pentax také několik skvělých Sigma) a místo toho pořídil bezzrcadlovku - to FF Sony RX1R II s pevným objektivem. Více než s čím jiným to souviselo s mým "profilem použití", lépe se mi to s sebou tahá - nemohl jsem všude nosit velkou fotobrašnu nebo fotobatoh, ale tohle nosím skoro pořád. Tím také nevyužiji žádný kvalitní kompakt - protože ho nepotřebuji. Když to nenesu, stačí mi na "focení" (v uvozovkách) mobil. Ale je jasné, že každý má jiné potřeby a "profil použití".

Výměnné objektivy jsou pochopitelně super, mám rád hlavně pevná ohniska. Každý objektiv je jiný, má jinou "náladu", kreslí jinak a tak dále. Ale užil jsem si toho dostatečně, nacpal do toho velké peníze (jeden čas přes půl mega) a mám pro tuto chvíli dost. Jeden čas jsem si moc pěkně zafotil i s bazarovými - hlavně Pentax a ruskými - objektivy, vymetání bazarů a sledování inzerátů je také docela fajn zábava.

Digitály už tak moc postoupily, že i zcela výprodejové kusy jsou neobyčejně pěkné a na většinu fotografování tím pádem nejsou potřeba ani peníze (tedy ne moc). Nedávno jsem vyráběl fotopasti/videopasti/CCTV dohledovky z výprodejových kompaktů a docela mě překvapilo, jak kvalitní kousky se daly sehnat za cca 400-800 Kč, v plné kondici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mýlíš se - APS-C je jen 1.33 (Canon) resp. 1.25(Nikon) krát větší než 4/3 systém . Takže to není až tak zlé. Navíc většina snímačú má jen 16MPix, takže i velikost buněk je porovnatelná - tj. porovantelný dynamický rozsah a šum - přeci jen používají čipy od Sony, takže směle snesou srovnání s APS-C od Canonu.
Velikost objektivú je také zajímavá - když porovnám múj Canon 85/1.8 pro FF a objektiv Olympus M.Zuiko 45/1.8 (=90mm EQ35), tak je 2-3x menší.A s hloubkou ostrosti je na tom 4/3 systém zhruba v crop poměru tj. ta 1.8-ka má hloubku ostrosti jako FF objektiv někde okolo 3.5 ,co není vúbec zlé. A zrovna tento objektiv (jinak za cca 250€) má opravdu vynikající kresbu - lepší než ten Canon 85/1.8 (360€) - mám osobní zkušenost, tak mohu opravdu posoudit (Canon 550D, Canon 6D vs Olympus EM-5) . Stále mi vychází, že pro dosažení technicky porovnatelných výsledkú APS-C vs. 4/3 si člověk vystačí s poloviční investicí a oproti FF je to i víc.Ten FF má navrch jen v kontrole hloubky ostrosti a lepším poměru signál/šum. Ostatní je jen záležistost SW fotoaparátu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Docela slušný. Ještě trochu zapracovat na kompozici pozadí (Světlé a tmavé plochy, linie, .... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Malá hloubka ostrosti je zaklínadlo moderní doby, podobně jako megapixely. Ale to nemá cenu rozebírat...

Původní 4/3 formát přišel příliš brzy, naopak m4/3 se ukazuje jako dobrá volba (vynechání optického hledáčku pomohlo). Systém je to flexibilní, nabízí malá (GM5, E-PL5) i "velká" těla (GH4, E-M1), kompaktní (20/1,7, 45/1,8) i velké objektivy (42,5/1.2). 16MPx snímač z roku 2002 je více než solidní. O systém je zájem, jinak by každý rok Olympus s Panasonikem neuváděli spoustu nových objektivů, které jsou opticky hodně naprůměrné od maximální clony.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak predne, tenhle fotak je vice mene na nic ;-))
Je to lepsi nez kompakt, tem novinarum, co staci iPhone tak ti si timhle polepsi .... ale full format zrcadlovka je uplne jina liga.

Ma sve uplatneni, treba prave msto kompaktu, nebo pro lidi co maji od Olyho mikroskopy, nebot tenhle bajonet na ne jde primo nasadit ... ale s profi fotkay se srovnavat neda.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nedá se srovnávat s profi foťáky jo? Můžeš mi teda sdělit, který profi foťák dokáže fotit až 18 snímků za sekundu s kontinuálním AF? Napovím - žádný. Samozřejmě je to dáno i menší velikostí senzoru než full frame, ale pro nás amatéry je micro 4/3 vitální systém a tady ten Olympus se určitě nebudou bát adaptovat ani profesionálové na sport apod.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Video kdo hce zaznam do krabicky pres HDMI koupi si NIKON !!!!

Kdo chce RAW video kameru koupi si Canon a da tam magiclatern FW, mimochodem pres nej jde nahravat i pres to HDMI

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A kdo chce velice dobře stabilizované video bez nutnosti stativu nebo stabilizátorů s gimballem si koupí micro 4/3 počínaje Olympem OM-D E-M5 Mark II, přes Panasonic GX8, GX80, G80 až po tenhle Olympus M1 Mark II, který nabízí 6.5 stopek při použití dual IS.

Viz můj krátký test duální stabilizace s Panasonicem GX80 - https://www.youtube.com/watch?v=eiiE20k7QLM

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.