Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

OpenGL 3 se o něco zpozdí

OpenGL logo

Na třetí verzi rozhraní OpenGL známé pod kódovým označením „Mount Evans“ se pracuje již řadu měsíců a dosud se očekávalo, že uvedení je doslova na spadnutí. Po konferenci SIGGRAPH 2007 se však plány o něco změnily a verze 3 se oddaluje. Tým stojící za OpenGL po pečlivé analýze našel několik nevyřešených prvků ve specifikacích, které si vyžádaly tento odklad a nad nimiž teď bude probíhat finální diskuse. Nejde o nic velkého, je třeba jen vyřešit pár drobných detailů, datum představení OpenGL 3.0 ale po nás nečekejte.

Na druhou stranu oddálení bude kompenzováno rozšířenou funkcionalitou, která zahrnuje například úpravy State objektů, minimální požadavky na texturing a rendering (16bit FPU vyžadováno pro textury a renderbuffery, filtering a blending nadále jen volitelný, S3TC je povinné atd.). OpenGL 3 nebude podporovat GL_DOUBLE token, požadavek na specifikaci formátu objektu při vytvoření Program Environment Object pak bude minimalizovat nutnost rekompilace shaderu. Nové změny potkají i GLSL (GL Shading Language), GLSL 1.30 přinese podporu #include, aktuální zdroj shaderu pro tento mechanismus bude uložen v novém typu „Text Buffer“ objektu. Další podrobnosti budou teprve zveřejněny.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku OpenGL 3 se o něco zpozdí

Pondělí, 5 Listopad 2007 - 20:45 | Anonym | to hkmaly: ad první odstavec - raději nekomentuji...
Pondělí, 5 Listopad 2007 - 13:34 | Anonym | Miloslav Ponkrác: V kernel space predevsim nema...
Pondělí, 5 Listopad 2007 - 10:08 | Anonym | Pěkná diskuse se tu rozběhla :) no nic, vrátím se...
Neděle, 4 Listopad 2007 - 22:13 | Anonym | fotoba To je sice mozne, ale v nasom pripade je...
Neděle, 4 Listopad 2007 - 17:57 | Peter Fodreknickfotob | ASD_> VxWorks na milisekundy to je ako ist...
Neděle, 4 Listopad 2007 - 12:58 | Vojtech Julina | Malinko OT: velmi mne zamrazilo pri cteni...
Sobota, 3 Listopad 2007 - 12:57 | Anonym | fotoba Mozno nevyuzivame moznosti tych systemov...
Sobota, 3 Listopad 2007 - 11:01 | Anonym | fotoba: Proč myslíte, že v kernel space nemá co...
Sobota, 3 Listopad 2007 - 10:52 | Anonym | x86: Ne ne ne, objektový model prasení nezabrání...
Sobota, 3 Listopad 2007 - 10:39 | Anonym | OOP je: Prehlednejsi, pro vetsi projekty...

Zobrazit diskusi