OpenGL 3 se o něco zpozdí
Na třetí verzi rozhraní OpenGL známé pod kódovým označením „Mount Evans“ se pracuje již řadu měsíců a dosud se očekávalo, že uvedení je doslova na spadnutí. Po konferenci SIGGRAPH 2007 se však plány o něco změnily a verze 3 se oddaluje. Tým stojící za OpenGL po pečlivé analýze našel několik nevyřešených prvků ve specifikacích, které si vyžádaly tento odklad a nad nimiž teď bude probíhat finální diskuse. Nejde o nic velkého, je třeba jen vyřešit pár drobných detailů, datum představení OpenGL 3.0 ale po nás nečekejte.
Na druhou stranu oddálení bude kompenzováno rozšířenou funkcionalitou, která zahrnuje například úpravy State objektů, minimální požadavky na texturing a rendering (16bit FPU vyžadováno pro textury a renderbuffery, filtering a blending nadále jen volitelný, S3TC je povinné atd.). OpenGL 3 nebude podporovat GL_DOUBLE token, požadavek na specifikaci formátu objektu při vytvoření Program Environment Object pak bude minimalizovat nutnost rekompilace shaderu. Nové změny potkají i GLSL (GL Shading Language), GLSL 1.30 přinese podporu #include, aktuální zdroj shaderu pro tento mechanismus bude uložen v novém typu „Text Buffer“ objektu. Další podrobnosti budou teprve zveřejněny.