Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Partneři Intelu jsou rozčarovaní ze vzorků Panther Lake, připomínají Meteor Lake

CPU podtaktovat.
iGPU vypnout a strčit tam Radeona, toho určeného pro mobilní telefony.
NPU vypnout bez náhrady. Zbytečnost.
RAM podtaktovat. Rychlou RAM nepotřebujete když je CPU podtaktované a iGPU vypnuté.

Bude to skvělá náhrada za N100.
Alder Lake-N nebo Arrow Lake-HX rozdílu si nikdo nevšimne.
Lidi jim utrhaj ruce, když to bude za 9999Kč

Výrobce nechápu. Co jako čekali? Když si v hospodě dám jídlo a mám po něm problémy, tak do té hospody víckrát nepůjdu.
A když, tak si můžu stěžovat leda sám na sebe.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A poslední zhasne 😁

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Poslední odstavec = 100% souhlas.
Když se podívám na Alzu, tak furt je tam víc noťasů na Intelu než na AMD, výrobci zjevně mají na výběr, takže jejich problém, že furt dokola chodí do hospody, kde vaří ze zkažených surovin.

Jinak ovladač na GPU se dotáhnout dá, do vydání. Výkon a spotřeba se pravděpodobně proti minulé generaci už nezvýší, holt to tak je a OEM výrobci to buď vezmou na vědomí nebo půjdou ke konkurenci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, jestli spis koncovi zakaznici nechodi stale do stejne hospody.... Kdyby nechodili, tak by pro ne z podradnych surovin nevarili vyrobci notebooku....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nic ve zlém, ale než vypínat kde co nevyplatí se více zůstat na lunar lake? A tím pádem panther lake nevydávat vůbec, než s tolika omezeními?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1) výrobcové ntb chtějí nový model ntb každý rok, bez ohledu na potřeby nebo přání zákazníků
2) u Intelů se nechtějí patlat s Lunar Lake, protože je to pro ně logistika navíc
3) Katování kostů

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nový model nb přeci není problém se starým cpu. Stejně je intel znam refreshema, a to je dle mě ofoukání křemíku od prachu.
"Katování kostů" s panther lake to právě bude horší, když budou kupovat křemík který stejně nefunguje. To bych řekl že je podobné jako kupovat led do pití na islandu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tady jde o splnění slibu.
Musejí ho vydat.
Jinak jim hrozí žaloby od akcionářů.
Uvedení v omyl.... bla bla bla.

Předpokládám. Logiku akcionářů jsem nepochopil. Já žiji ve světě kde se sliby plní aby si člověk zachoval sebeúctu a důstojnost.
Což s takovým produktem není možné.
Bych si raději nasypal popel na hlavu a označil se za slibotechnu. Než dodat takový bazmek.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Když si v hospodě dám jídlo" no představte si to tak, že máte dvě hospody, přijdete do té lepší s rodinou a číšník vám sdělí, že dostanete jednu porci, pro všechny uvaří jen v té druhé, kde vaří šlichtu a v jediném místním krámku mají taky jen tvrdý chleba...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

MLID a jeho láska k Intelu. To i no-x má raději Intel :-)

"Třetí byl ještě kritičtější a Meteor Lake označil za „plýtvání pískem“. Procesorů Meteor Lake od Intelu objedná pouze minimální množství, aby si nezhoršil vztahy a bude se snažit navýšit výrobu notebooků s AMD APU (Hawk Point a Strix Point), aby v jeho portfoliu AMD dosáhla 50% zastoupení."

"Lze tak očekávat, že podíl AMD v noteboocích, který se v létě přiblíží 20 %, tuto hodnotu překoná - v příštím roce možná i nezanedbatelnou měrou."

https://diit.cz/clanek/vyrobci-jsou-nastvani-na-intel-meteor-lake-je-sla...

Podle JPR má Intel kolem 80%. A meteor lake fail nebyl, alespoň podle noxe. Protože prachy jsou pro Intel až na prvním místě.
https://diit.cz/clanek/meteor-lake-ekonomicky-funguje

Když mrknu na alzu, meteor lake, jakožto část spektra, není zastoupen vůbec spatně. Klasicky prostě víc než amd. Tohle celé je jen pokračování toho příběhu, který MLID staví - schopný David porazí neschopného Goliáše. Pravda nebo domněnky, vyzobávání citací nebo výmyslů. To je ve výsledku fuk. Sledující přitahuje příběh, ten je hlavní. Pokud bude pro Intel panther lake zase finanční zisk, který udrzi 80% podíl a vše bude vyrobené inhouse, tak byl panther lake úspěšný bez ohledu na výkon.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že už ani ten zisk není vyloženě nutný. Sice nevím, kam až je ochotná zajít vláda USA v zachování výroby, ale i ten dnešní absurdně vysoký a nesmyslný podíl Intelu v noteboocích něco ukazuje. Musí držet AMD na uzdě, což neprospívá USA, která tím omezuje toho svého lepšího. Malé kapacity TSMC pro AMD i to kurvení notebooků s lepším křemíkem od AMD není bez tichého souhlasu USA.

Chybu ale určitě dělají v tom, že se tu ztrátu nesnaží zmírnit zavřením grafické divize a nařízením AMD nebo Nvidii k poskytnutí jejich grafické architektury Intelu. Tolik metrů čtverečních křemíku navíc se vyrobí a zcela zbytečně. Vládě USA ani USA jako takovým tato neefektivita nijak nepomáhá a ani v budoucnu nepomůže. Jsem stále ochoten připustit, že AMD v daleké budoucnosti možná získá podíl Nvidie, jakkoliv je to dnes hodně nepravděpodobné, ale šance na ziskové proražení Intelu v GPU je prostě nula a ignorování tohoto faktu jen stojí peníze a omezené lidské zdroje, které by bylo vhodné využít jinde - třeba k posílení paběrkujícího AMD vůči neporazitelné Nvidii či posílení vlastní CPU divize. Čína by v tomhle byla a je pragmatičtější a aktivnější, takže můžeme být jen rádi, že to vlastně slouží dobrému cíli i pro nás - dalšímu oslabení monopolu x86-64.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1, Souhlasím s tím, že by AMD mělo mít větší podíl na výrobě TSMC a mít lepší podíl v laptopech. Ale tak mají prachy, tak ať si to k***a zaplatí, ne?
2, Zde jsem v opozici, když už Intel utrácí miliardy usd za R&D, tak zvládne i GPU. Já bych prostě strašně moc chtěl třetího hráče na poli GPU.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

1) Dlouhodobě tady píšu, že vedení AMD je tak retardované, že to ani není možné a že v tom musí být i něco dalšího co nevidíme - "Liso, AMD je sice skvělé, ale my (USA) bychom rádi pomohli Intelu na úkor AMD a ty nás musíš poslouchat."

2) Nezvládne, protože to nezvládl ani v době svojí největší síly, tak proč by to měl zvládnout v době svého úpadku? Třetí hráč z USA je kontraproduktivní i pro samotné USA, protože USA nemají ani na vyrovnanou konkurenci AMD s Nvidií - lidské kapacity nestačí, tak si to přiznejme, o miliardy už jde až v druhé řadě, ale i ty miliardy docházejí. I pro mnohem silnější AMD je souboj s nvidií dlouhodobý debakl, ale ty si něco přeješ, tak se stane zázrak a mrzák Intel dokáže něco, co někdo silnější nedokázal? To už není David vs Goliáš, ale 6letý syn Davida proti Goliášovi.

Třetím hráčem může být ARM nebo někdo z Číny, rozhodně ne Intel.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

USA nemají jen Intel, AMD a NVidii, ale i Apple, Qualcomm a spousty startupů. Všude tam jsou lidé a mnohdy schopní vývojáři. Že Intel šetří a najme místo drahého Američana levného Inda a potom jsou výsledky jaké jsou, je vcelku problém Intelu.
Není to tak, že by Intel nemohl vyvinout grafiku, která bude konkurovat AMD a NVidii. Nemusí to být přeci RTX 5090, ale může to být RX 9070. To že se to nedaří, je spíš o tom, že nenašli správné lidi než že by to nešlo. Nakonec ani AMD nevypadala, že dokáže RX 9070XT, ale dokázala a uvidíme, co dokáže dál.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To že USA nemají jen Intel, ale i jiné firmy, přece jen posiluje moji tezi - měli by se soustředit na to, co funguje a ne se snažit udržet při životě něco, co nefunguje. Intel na R&D nikdy nešetřil a výsledky v GPU jsou pořád stejné. Nenašli správné lidi, protože lidi došli a/nebo nechtěli/nemohli výrazně zvětšit už tak dost nafouknutý R&D rozpočet přetahováním stovek schopných lidí od Nvidie či AMD a dlouhodobě si je udržet.

RX 9070 ani pro AMD nic podstatného nemění, takže proč by se Intel měl o něco takového hodně draze pokoušet, navíc když v tom už několikrát selhal? Protože se nikdy nemáme vzdávat? To je sice hezké krédo, ale v praxi to vede i ke zcela zbytečným obětem jako třeba na konci druhé světové v Německu a Japonsku, tak by se nemělo brát stoprocentně.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vojenske projekty, statni projekty.... USA potrebuji/chteji domaciho vyrobce, ktery vyrabi doma.... A to AMD neni. Mozna az bude AMD dlouhodobe vyrabet v americkych fabech TSMC, tak bude mit u vladnich agentur sanci....

I Cinane si procesory pro kriticke ucely vyrabeji sami. Treba nalicencovany Zen, ovsem s vlastnim cinskym "backdoorem".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jediné řešení bez konkurence je přímá cesta ke stagnaci. Bez ohledu na to, na jak dobrém řešení stagnace začala.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„A meteor lake fail nebyl, alespoň podle noxe.“

Pozor, ten článek byl o ekonomických výsledcích Intelu za Q1 2024, ne hodnocení tržní úspěšnosti Meteor Lake. Ano, v prvním kvartálu prodejů to fungovalo, protože si výrobci notebooků u Intelu objednali procesory na základě toho, co jim o nich Intel slíbil. Když jim pak ležely na skladě, protože o ně nebyl zájem, šlo to v dalších kvartálech do kopru (Q2 2024 vykázal Intel ztrátu $1,65 miliardy, byť ne jen z důvodu Meteor Lake).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Intel šel finančně do kopru ne kvůli meteor lake, ale protože

1, Má příliš mnoho neproduktivních zaměstnanců (režijní náklady)
2, brutální pokles na datacentrech (ne tak ani v absolutních prodejích, ale musel jít cenou dolů, přišel tedy o marže a celkové množství peněz)
3, zvětšené výdaje do R&D za poslední 3 roky
4, až jako poslední bod, některé čipy outsourcuje do TSMC, čímž si snižuje marže na produktu a celkový obrat

Meteor lake má silné portfolio, které se prodává. Protože ale většina uživatelů je BFU, kteří nepotřebují výkon, ale jen cenu a "dostatek výkonu", je v nabídce i starý dobrý (nebo "dobrý"?) alder lake inhouse výrobek, resp jeho refreshe. Nikdy tak dlouho neměly tyto 13. generace a 14. generace takovou životnost. AMD to má stejně, taky prodává ZEN2 jako nový produkt (buď úplně stejný, nebo mění vegu za rdna2). Takže ne, meteor lake jako takový určitě není ztrátový produkt a není to ta hlavní intelovská bída. Ta leží jinde.

PS: Máte odkaz na to, že by se meteor lake špatně prodával? Podle superinteligentního trhače asfaltu - gemini, se prodával spíše průměrně. (sarkasmus na AI)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Majklosi, to ze Intel nema penize na to, aby z prodeje server procesoru dotoval vysledky retailu, je podle Tebe v poradku?

Kdyby byl Meteor Lake uspech, Intel velmi rad nektere stare rady prokatuje. Jenze to by u sebe uz nevyrabel nic a byl by drahy.

Marze si outsourcingem snizuje, ale ne obraty - finální produkt prodává pořád.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Majklosi, to ze Intel nema penize na to, aby z prodeje server procesoru dotoval vysledky retailu, je podle Tebe v poradku?"
To někde tvrdím, že to je v pořádku?

"Kdyby byl Meteor Lake uspech, Intel velmi rad nektere stare rady prokatuje. Jenze to by u sebe uz nevyrabel nic a byl by drahy."
Proto jsem psal ten elaborát na téma, jak se mnohojádra stala pro BFU zcela nadbytečná a nahánění cinebenche je jim exkrement platné. Je to stejné, proč prodává AMD 7520U

"Marze si outsourcingem snizuje, ale ne obraty - finální produkt prodává pořád."
Budiž

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ad 2 - pro BFU ano, s tim souhlasim, ale Intel to stahuje do pozice druhoradeho vyrobce, ktery vyrabi a prodava stare procesy za levne penize.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je na čase se smířit s tím, že CPU výkon roste jen přes jádra - a většině lidí je to jedno. Word tím rychlejší nebude. Intel tím pokrývá většinovou potřebu.

Jo datacentra, to je něco jiného, proto tam intel ta ztráta bolí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jde i o technologickou uroven, spotrebu, uspory wafferu...

Navic jsou to spojene nadoby - desktop CPU a serverové Xeony.

Zatím vzdycky nova architektura prinasi procenta navic, ja bych to nevzdaval. ;-))))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, mimo to co píšete o spotřebě, dá se argumentovat i přes x3D (+10% na hry), ale kdyby někdo před 10 lety řekl, že nová architektura chodí jednou za 2 roky a přidává 5% a z toho x% jsou zvýšené frekvence ...

9800x3d vs 9700x vs 7700x
https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-9800x3d/18.html
https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-9800x3d/27.html

Pro mě bohužel, trh serverů jde mimo mě. Tam je to zajímavější.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Porovnáváte finální framerate, ale tam je procesor az na tretim miste, za enginem, VGA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou tam hry i aplikace (str 27, druhý odkaz)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

detailne jsem to nezkoumal, ale posun v architekture par procent prinese.

Tesil jsem se na Zen 5 a je fajn, jeden mi tady tika, predtim Zen 4, 3, 2 vzdycky to stalo za to.

Na Zen 6 se tesim zas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jste větší sběratel než já :-) Zen3 => Zen5

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To vite, kdysi, kdyz sly CPU rychle dopredu, jsem upgradoval každé dva roky.

A jak tak na to koukam, uz mi to zase vlastne vychazi. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorát je to čímdál dražší

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To ano, vice jader, navic kremik, drazsi vyrobni proces.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

boli doby kedy som menil cpu aj po pol roku. Po vzniku Pentium 3 to malo nejaký čas kedy výkon šiel rapídne hore. HW som nakupoval nie za nákupky ale pod s Asbisu kde majiteľ a polovička zamestnancov kupovala u mňa bicykle. No a ako koníčka som mal DV strih, ktorý na seba a upgrade svadbamy a stužkovými zarábal. A moji kámoši zase odo mňa kupovali špičkové pc za dobrú cenu. V podstate som to zastavil na Q Core 9550 kedy pomocou chladiča scythé som ho pretaktoval z 2,8 GHz na 3,75 a to stačilo na dlhší čas. No a prestal som aj vo väčšom s videom. To PC som používal až do roku 2012 kedy som pracoval pre súkromnú TV na strih a výrobu jinglov v AE.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no vida, to jsem jeste konzerva. Duron, Athlon XP, Sempron OC, Core 2 Duo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no ja som začal to digitálne video na Pentium II PRO s možnosťou bústu na 266 MHz. Aby to dokázalo grabovať a pracovať v realnom čase s DV videom tak to malo kartu DV Master, na video scsi 9 GB HDD s radičom. K tomu 4 M ATIna. Ak ma pamäť neklame s tlačiarňou tuším OKI s voskovými páskami - dalo sa tlačiť na tenučký plech to stálo bratu 350 K SKk.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Masina!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no v tej dobe to bola fakt raketa a k tomu 17" Nokia Trinitron. To bolo pokoukaničko.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„Intel šel finančně do kopru ne kvůli meteor lake“

Ale i kvůli Meteor Lake. V Q2 2024 měla CCG nižší příjmy i zisk než v Q1. V Q3 2024, kdy jsou obvykle prodeje notebooků nejvyšší kvůli back to school, měla CCG meziroční propad v příjmech i ziscích.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

TL;DR pokud gemini nekecá, tak ten propad není tak úplně propad a není až tak neobvyklý.

Rád vám poskytnu podrobnější informace o ziscích CCG společnosti Intel po jednotlivých kvartálech. Je však důležité si uvědomit, že Intel někdy restrukturalizuje své obchodní jednotky, takže názvy a způsob vykazování se mohou mírně měnit. Následující data se opírají o zveřejněné finanční zprávy společnosti Intel.

Příjmy Client Computing Group (CCG) po kvartálech v miliardách USD:

2020
Q1 2020: 9,8 miliardy USD
Q2 2020: 10,1 miliardy USD
Q3 2020: 9,8 miliardy USD
Q4 2020: 10,9 miliardy USD
Celkem za rok 2020: 40,6 miliardy USD (mírná odchylka od dříve uvedeného ročního údaje 40,1 mld. USD je dána zaokrouhlením a metodologií vykazování)

2021
Q1 2021: 10,6 miliardy USD
Q2 2021: 10,3 miliardy USD
Q3 2021: 10,2 miliardy USD
Q4 2021: 10,1 miliardy USD

Celkem za rok 2021: 41,2 miliardy USD (opět mírná odchylka od dříve uvedeného ročního údaje 40,5 mld. USD)
2022
Q1 2022: 9,3 miliardy USD
Q2 2022: 7,7 miliardy USD
Q3 2022: 8,1 miliardy USD
Q4 2022: 6,6 miliardy USD

Celkem za rok 2022: 31,7 miliardy USD
2023
Q1 2023: 6,6 miliardy USD
Q2 2023: 6,8 miliardy USD
Q3 2023: 7,9 miliardy USD
Q4 2023: 8,8 miliardy USD
Celkem za rok 2023: 30,1 miliardy USD (opět mírná odchylka od dříve uvedeného ročního údaje 29,3 mld. USD)

2024
Q1 2024: 7,5 miliardy USD
Q2 2024: 7,4 miliardy USD
Q3 2024: 7,3 miliardy USD
Q4 2024: 8,0 miliardy USD
Celkem za rok 2024: 30,2 miliardy USD (opět mírná odchylka od dříve uvedeného ročního údaje 30,3 mld. USD)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1. 2024 je jediný Q3, kdy má Intel nižší příjmy než v Q1.
2. Q2 i Q3 2024 jsou nejslabší Q2 i Q3 ze všech jmenovaných s výjimkou roku 2023, kdy Intel pro mobilní trh neuvedl nic nového (refreshe starých produktů nepočítám).
3. Ta čísla jsou pouze příjmy, nikoli zisky. Zisky spadly výrazněji - vše Q3:

2020 - $3,6 miliardy
2021 - $3,3 miliardy
2022 - $3,8 miliardy
2024 - $2,7 miliardy

Což znamená, že na novém produktu museli nastavit mnohem nižší marže než na produktech v letech 2021 a 2022. CCG se propadl zisk o cca miliardu na kvartál.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S nižší marži souhlasím, což je také zřejmě z toho, že to hodili na tsmc (grafickou dlaždici) a přešli na foveros. Druhy důvod je, že zbytek produktové řady sypou na starších nodech, na kterých si tu marži už moc nenahoní.

Nicméně v příjmech, které reflektují prodeje, "propad" není.

2023 je slabý z toho důvodu, že všichni nakoupili nový hw za covidu. Do značné míry to má vliv do 2024 a dovolím si tvrdit, že do dnes.

2020, 2021 a 2022 mají Q3 a Q1 stejný vztah.

PS: dejte tu vyskakovací reklamu do pryč prosím. Když mi tam vjede během psaní, tak jdu někam na krmivo pro psy a mám po příspěvku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Panove, prijmy (presnejc vynosy), nejsou zisky!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejsou, příjmy jsou příjmy. Peníze z prodeje. Ještě něco?

No-x tvrdi, že se meteor lake neprodávají dobře. Ale to nesouvisí se zisky, ale s příjmy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Intel by se evidentně měl vrátit k produkci, které rozumněl, kde kraloval - k produkci procesorů 8080, 8085, 8086/8087, apod.....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

:D :D :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Měli portnout arrow na A18
-> (snad ) by se lechce snížila spotřeba
-> měli by co vyrábět ve vlastních továrnách
-> neměli by tolik problévů s návrhem jako s panterem a více úsilí by mohli dát do nova lake

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatím to vypadá, že základní Intel 18A nezvládá takové takty, jako TSMC N3P, který používají na Arrow Lake. Takže by to mohlo znamenat pokles výkonu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když to tak vidím, tak mě napadlo, jestli není Intel dlouhodobě sabotovaný. Ať už tam své lidi nastrčilo AMD, TSMC, Čína nebo někdo jiný, působí to, jako by se ho někdo dlouhodobě snažil zničit.
Na co Intel posledních 8 let sáhne, to je průšvih. Předpokládám, že tajné služby USA si tyhle věci hlídají. Ale doteď jsem se tou myšlenkou, že by šlo o sabotáž, ani nezabýval, a přitom by to bylo docela mazané. Intel má vysokou strategickou hodnotu, a jeho nenápadné potopení může pomoci spoustě organizací.

Zrovna vybírám nový laptop, tak uvažuju, jestli rovnou nesáhnout po ARMu. Protože x86 s jediným schopným dodavatelem nevypadá jako platforma, kterou bych do budoucna chtěl. Jenže v ARMu moc na výběr taky nemám, tam je teď Snapdragon, který navíc není nic moc, a to je tak nějak všechno. Apple nepřichází v úvahu, chci na svém laptopu svůj software. Takže skončím zase u nějakého co nejúspornějšího Ryzenu, což mi ale nepřinese oproti staršímu laptopu vůbec nic navíc (výkonu mám dost, spotřeba o moc nižší není, a když si kupuji nový stroj, chci, aby s tím přišlo i něco zajímavého navíc).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč tedy měníte současný laptop, když si nepomůžete výkonem, ani spotřebou?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je výborná otázka. Kvůli pocitu.
Už jsou mu tři roky, a když jsem tehdy upgradoval z nějakého úsporného dvoujádra od Intelu na Ryzen třeba po pěti letech, a ten pokrok byl neskutečný. Byl to snad největší pocitový skok. Ne výkonnostní, ale tohle je první laptop, co mi vydrží tak dlouho, jak potřebuju, a nemusím to vůbec řešit; co má dost výkonu bez toho, abych musel dělat jakékoli kompromisy. Vzhledem k tomu, kolik hardwaru mi za život prošlo rukama, jsem myslel, že už mi nikdy žádný nový počítač neudělá radost, ale tenhle stroj mě nadchnul neskutečně.
Chci to zažít znovu. Tomu stroji jsou 3 roky, je to můj hlavní pracovní nástroj, chci si udělat radost. Ale nesmí to dopadnout jako posledně, když jsem doma upgradoval workstation, všechno šlo na dvojnásobek nebo víc, a pocitově žádná změna nenastala; to bylo fakt zklamání. Celkem předvídatelně, protože já už dneska nic, co by vyžadovalo kdovíjaký výkon, lokálně nedělám, už jsem dospěl a pořídil si na to rack v datacentru. Který mimochodem taky budu upgradovat na násobně výkonnější, HW nakoupený už mám, stačí to jen vyměnit... a taky mi to nějak zásadně nepomůže, ale ušetří mi to dost peněz na elektřině.
Takže přemýšlím, jak utratit peníze tak, abych z toho měl co nejlepší pocit.

Čistě objektivně mi tenhle laptop bohatě stačí na všechno, co potřebuju. Chci jen něco nového, o nic víc nejde.
Popravdě ani netuším, co udělám s tím původním, protože ho mám tak rád, že ho rozhodně nechci nikomu dát, a aby ležel někde v šuplíku, to by byla vážně škoda. Je to úžasný stroj.

Prvních pár měsíců bylo trochu drsnějších, protože AMD se tak nějak nenamáhalo udělat podporu do Linuxu včas, takže nefungovalo řízení spotřeby, a kromě mizerné výdrže na baterii měl ten stroj taky tendence odletět. Ale tohle AMD vyřešilo, a stal se z toho nejlepší laptop, co jsem kdy měl. Teď už tyhle softwarové problémy snad nehrozí, ale i tak to bude mít jeho nástupce fakt těžké.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ok, tomu rozumím a přeji, ať Vám laptop zase udělá radost :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co mit radost z toho, ze notebook v pohode bude slouzit dalsich pet let? Nebo i dele....

Snaha menit predcasne zarizeni kvuli pocitu, ktery se evidentne nemuze dostavit.... To je snaha o vyreseni Hlavy XXII.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je jako vysvětlovat feťákovi, že mu další dávka nic nepřinese, a má mít radost z toho, že zůstane střízlivý. Já si tehdy slíbil, že si po třech letech pořídím nový, teď přišel ten čas.

Sdělil jsem dodavateli svou touhu, tak uvidíme, s čím přijde. Z fleku nabídnul Thinkpad X1 Carbon, ale ten je jedině s Intelem, to nee :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pathetic Lake :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To zní jako vhodný název pro závěrečnou řadu procesorů od Intelu...
Nebo rovnou celou rodinu, do které spadá několik předchozích generací. Ach jo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mate jak s filmy od Marvellu, co novej, to vetsi sračka...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

popravde od marvelu sú to všetko megasračky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.