Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Pascal GP100 naplňuje očekávání a překvapuje zároveň: čip pouze pro HPC?

v textu je to spravne ale v tabulce ne - ma tam byt HBM2

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Z pohledu specifikace zadne HBM2 neexistuje. Je v podstate marketingove oznaceni pro rychlejsi a vetsi HBM chipy. To cemu rikame "HBM1" jsou chipy co bezi na 1GHz a maji 8Gbit, protoze to bylo omezeni vyroby prvnich chipu. Vsechno rychlejsi nebo vetsi muze byt "HBM2".

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

"Nvidia Pascal GP100 nese 3584 stream-procesorů"

Trochu pletete dohromady GP100 jakožto čip a vlastnosti GP100 v jeho inkarnaci pro kartu P100. Čip má dohromady 3840 SP. Ostatně je to i v odkazu pod článkem na devblog, ze kterého měl článek vycházet.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je pravda a je z toho také patrné, že s výtěžností u takto velikého čipu na novém procesu to asi nebude žádná sláva.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Povedal by som, že keď museli vypnúť "len" cca 7% jednotiek, tak je na tom ten proces ešte relatívne dobre, inak by do toho nešla ani Nvidia a ani TSMC. Pre porovnanie, Intel musel podobne vypnúť až tretinu jadier, ktoré má fyzicky na kremíku, a to vyrába v porovnaní s týmito čipmi len prcky
610 vs 456 mm2
15.3 vs 7.2 miliard tranzistorov
1.3 - 1.5 GHz (+ vieme ako sa na Nvidiách správa boost) vs 2.2 - 3.6 GHz (reálne pri plnom vyťažení AVX hlboko pod 2GHz)

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Ono na schématu SM také chybí zakreslený polymorph engine, ba co víc na celkovém schématu chybí především rasterizéry.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

"S ohledem na koncepci čipu pro výpočetní nasazení jde o pochopitelné rozhodnutí; zde nejsou požadavky na datovou propustnost tak vysoké jako u hypotetického herního GPU"

Eh ? v HPC jsou pozadavky na pamet mnohem vyssi nez u herniho GPU... spousta algoritmu je limitovana prave pameti...

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ve hrách se snažíte o jednoduché shadery. Něco navíc sežerou Z-buffery a framebuffery. Pokud u skutečných výpočetních aplikací je počet provedených výpočtů na počet přenesených bajtů větší, bude paměťová zátěž na daný objem provedených výpočtů nižší. Hezky je to vidět třeba na rozdílu mezi A10-7850K a R7 250 v DirectCompute (http://www.videocardbenchmark.net/directCompute.html), který je skoro kosmetický (pouze o 4% větší, než by odpovídalo teoretickým výkonům, což je 737, resp. 768 GFLOPS, navzdory masivnímu rozdílu v propustnosti pamětí). Nebo třeba změna výkonu Kaveri ve hrách vs. při výpočtech v závislosti na frekvenci pamětí: http://www.eteknix.com/memory-scaling-amd-kaveri-a10-7850k-apu/4/ vs. http://www.eteknix.com/memory-scaling-amd-kaveri-a10-7850k-apu/7/ : skok z 1600 MHz na 2133 MHz přináší v průměru 8% herního výkonu navíc, kdežto jen 3% výpočetního, takže diferenciálně roste grafický výkon dvaapůlkrát rychleji.

Že algoritmy jsou často limitovány pamětí je sice pravda, ale zase závisí na kontextu. Něco vyžaduje vysokou propustnost, něco vyžaduje nízkou latenci. Ale i algoritmy s vysokými nároky na propustnost budou tak někde na půl cesty mezi algoritmy s vysokými nároky na latenci a čistě grafickými úlohami.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

"takže diferenciálně roste grafický výkon dvaapůlkrát rychleji."

Nein. Jste vyvodil vseobecny zaver z nekolika testu, pricemz ani nevite cimz jsou ty testy limitovany (nebo vite?)

BTW cirou nahodou mam jedno Kaveri (A10 7800) doma, a taky jsem do nej dokupoval 2133 pameti (puvodne jsem pouzil pulku 4x4g 1600mhz kitu z jine masiny..) a (ne)prekvapive rozdily nejsou 3% ale 3 az 10% dle testu.

Pro zamysleni: http://www.anandtech.com/show/8460/amd-radeon-r9-285-review/17
R9 285 vs 280, vicemene stejne parametry az na pamet (256bit vs 384bit), rozdily jdou od -15 do +15 procent.

"něco vyžaduje nízkou latenci"
Nevim jestli ma smysl se bavit o latenci v souvislosti s GPU, snad jedine co lze rici je, ze nizka neni nikde a nikdy... A netusim co jste chtel rict posledni vetou, moc smyslu mi nedava..

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

@webwalker: pokud ma ten cip TMU's bude mit i ROP's

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

TMU (texture cache) se ale používají i pro výpočty gpgpu, nicméně uvidíme, informací je zatím málo :)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

A je to tu, AMD to může zabalit, tento rok vyhrává nvidia.

+1
-44
-1
Je komentář přínosný?

Ty si mal tazky uraz hlavy? Pokaj az AMD vyda vypocetne GPGPU na 14/16 nm v cenovej hladine 5 tisic $, lebo AMD este na 14/16 nm nevydalo nic (ani CPU, ani APU, ani GPU) a stale zije na 28 nm.

A pockaj ci bude mat nove AMD GPGPU vykon "iba" 10 TFLOPS v SP a 5 TFLOPS v DP.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Blbost, nevieme ako budu vyzerat herne varianty Pascalu. Zatial to vypada, ze tento roku su hraci u nvidie odpisani. Sanca pre AMD.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle karty budou v nvidia Grid a všichni pohodlně budou hrát streamovaně z nvidia shield tabletů, smartphonů a ipadů Pro, takže ne, hráči naopak získají, nebudou muset pořizovat drahý HW, stačí jen tablet a internetové připojení a přes nvidia grid si zahrajete cokoliv naprosto bez problémů.

nvidia vyhrála už teď.

+1
-43
-1
Je komentář přínosný?

Podobný stream-scénář je myslím ještě minimálně rok daleko. Za důkaz bych považoval fakt, že jsem ještě nikde nepostřehl obrovskou mediální kampaň směrovanou tímto směrem.

Představená karta je zaměřená na DP. To je na hry k ničemu, ať už je ta karta u vás, nebo v cloudu. Kvůli tomuto detailu by ji do herně zaměřeného čehokoli nerval snad ani šéf nVidie.

A ještě poslední věc. Karta byla oznámena. Kdy se reálně dostane na trh, to je ve hvězdách. Proto bych byl opatrný s tvrzením, kdo vyhraje letošní závody ve zbrojení. Stále je tu reálná hrozba, že oba výrobci dodají karty na trh až příští rok.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tohle jsou karty určené pro algoritmy strojového učení a výpočty v FP64. Podle schémat Nvidie má toto GPU ořezané jednotky pro grafický rendering, takže je to poslední produkt v nabídce Nvidie, který by mohl sloužit pro Grid.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Zatím ale nejsou a je otázka kdy budou a zda vůbec. ;-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, staci jen tablet, nezarusene wifi 802.11ac, internetove pripojeni s nizkou latenci a vysokou rychlosti a muzete hrat. Pokud teda nVidia nepodceni zajem a nebude pomala pri pridavani zdroju pro servery. Nebo neprestreli cenu, protoze zatimco s vlastni kartou muzes hrat dokud vydrzi, nVidia grid dlouho zadarmo nezustane.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

To trollovani ti jde vytecne.. smekam klobouk...

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

tohle je těžké říci, ale osobně si myslím, že AMD má problém jinde. A to v implementaci. Před dvěma lety se všichni tvářili,jak půjde OpenCL nahoru. jen pro zmínku. Zmínili Octane, Arnold, plně Indigo (tam je podpora jen jistých technologií), Glarysoft dokonce dostali jistou podporu od ovocnářské firmy, Thea Presto. A kde nic, tu nic, MacPro nemá pro opencl v oblasti renderingu využití. Jen v případě videa má OpenCL uplatnění, ale to je málo (Premiere, DaVinciResolve). To ale není chyba AMD.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nebude hracum vadit kusova dostupnost, cena okolo 15 000 USD a mozna chybejici jednotky pro samotne zobrazeni obrazu, tak asi ano :-D.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Tesla P 100? Já si počkám na Teslu P 100 D :)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.