Pre mna je Pascal velkou zahadou. Tipoval by som ze 200mm² cip na 16nm bude mat vykon podobny GTX980. Ale potom nechapem z jakeho dovodu to bude mat len 128bit zbernicu. Bud je Pascal tak velky a neefektivny ze ma 2x viac tranzistorov nez Maxwell na rovnaky vykon, alebo ma Nvidia dalsiu zazracne efektivnu kompresiu, alebo su tie cisla nezmysel.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Pre mna je Pascal velkou
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
11. 4. 2016 - 08:20https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskusePre mna je Pascal velkou zahadou. Tipoval by som ze 200mm² cip na 16nm bude mat vykon podobny GTX980. Ale potom nechapem z jakeho dovodu to bude mat len 128bit zbernicu. Bud je Pascal tak velky a neefektivny ze ma 2x viac tranzistorov nez Maxwell na rovnaky vykon, alebo ma Nvidia dalsiu zazracne efektivnu kompresiu, alebo su tie cisla nezmysel.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875087
+
Je to iná architektúra ktorá ešte ani nebola otestovaná, takže je ťažké hovoriť, ako na tom bude. Hovorí sa o 8GHz moduloch, takže nakoniec môže byť kľudne pár percent nad 980 bez toho, aby ju tá zbernica obmedzovala.
960 (128 bit) má tiež užšiu zbernicu ako 760 (192 až 256 bit), 980ti má zase rovnakú šírku ako 780ti...
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Je to iná architektúra ktorá
Dolan https://diit.cz/profil/jogar-gobz
11. 4. 2016 - 09:02https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseJe to iná architektúra ktorá ešte ani nebola otestovaná, takže je ťažké hovoriť, ako na tom bude. Hovorí sa o 8GHz moduloch, takže nakoniec môže byť kľudne pár percent nad 980 bez toho, aby ju tá zbernica obmedzovala.
960 (128 bit) má tiež užšiu zbernicu ako 760 (192 až 256 bit), 980ti má zase rovnakú šírku ako 780ti...https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875089
+
960 je Maxwell, a ten ma o 35% vykonnejsie SP a o 20% vyssie frekvencie. Takze i s nizsim poctom SP by mala byt 960 teoreticky o 40% vykonnejsia grafika nez 760. Lenze je brutalne brzdena pomalou zbernicou a realny vykon v hrach je len +10% nad 760. A nestaci tu ani pridanie delta color kompresie, ktora znizuje naroky na zbernicu o 40%.
Takze si vobec neviem predstavit ze by na rovnaku zbernicu (sice 8GHz vs 7GHz) dali este 2x vykonnejsie GPU, a uz vobec nie ze by to malo vykon 980. To je cista utopia.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
960 je Maxwell, a ten ma o 35
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
11. 4. 2016 - 10:09https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse960 je Maxwell, a ten ma o 35% vykonnejsie SP a o 20% vyssie frekvencie. Takze i s nizsim poctom SP by mala byt 960 teoreticky o 40% vykonnejsia grafika nez 760. Lenze je brutalne brzdena pomalou zbernicou a realny vykon v hrach je len +10% nad 760. A nestaci tu ani pridanie delta color kompresie, ktora znizuje naroky na zbernicu o 40%.
Takze si vobec neviem predstavit ze by na rovnaku zbernicu (sice 8GHz vs 7GHz) dali este 2x vykonnejsie GPU, a uz vobec nie ze by to malo vykon 980. To je cista utopia.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875097
+
Těch 200 mm² je odhad z fotky a nedivil bych se, kdyby byl mírně nadhodnocený. Klidně to může být 180 mm² (což je pořád v toleranci ±10 %). GM206 má 228mm², pokud by GP106 měla 180mm², pak při započtení cca 1,86× víc tranzistorů na jednotku plochy pro 16nm proces oproti 28nm vychází, že by výsledný čip mohl mít o 47 % víc tranzistorů než GM206. Na jedné straně si něco může vzít podpora mixed-precision a větších cache, na druhé straně leccos vykompenzují vyšší takty... uvidíme. Především je ale třeba brát v potaz, že první generace čipů nemusí být plně aktivní. Nvidia může být připravena, že za rok vydá plně aktivní verzi, kde navíc GDDR5 nahradí nové GDDR5X a zvýší paměťovou propustnost o polovinu. 128bit sběrnice nemusí být z dlouhodobého hlediska limit.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Těch 200 mm² je odhad z fotky
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 09:14https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseTěch 200 mm² je odhad z fotky a nedivil bych se, kdyby byl mírně nadhodnocený. Klidně to může být 180 mm² (což je pořád v toleranci ±10 %). GM206 má 228mm², pokud by GP106 měla 180mm², pak při započtení cca 1,86× víc tranzistorů na jednotku plochy pro 16nm proces oproti 28nm vychází, že by výsledný čip mohl mít o 47 % víc tranzistorů než GM206. Na jedné straně si něco může vzít podpora mixed-precision a větších cache, na druhé straně leccos vykompenzují vyšší takty... uvidíme. Především je ale třeba brát v potaz, že první generace čipů nemusí být plně aktivní. Nvidia může být připravena, že za rok vydá plně aktivní verzi, kde navíc GDDR5 nahradí nové GDDR5X a zvýší paměťovou propustnost o polovinu. 128bit sběrnice nemusí být z dlouhodobého hlediska limit.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875092
+
128bit sbernice limit rozhodne je. Pouziti GDDR5X to tak akorat maximalne zredukuje. GTX960 degraduje hlavne ta 128bit sbernice jinak by pouzitelnost byla daleko lepsi a vytvorit modely s uzsi sbernici/pomalejsimi pametmi jde vzdy.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
128bit sbernice limit
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
11. 4. 2016 - 09:22https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse128bit sbernice limit rozhodne je. Pouziti GDDR5X to tak akorat maximalne zredukuje. GTX960 degraduje hlavne ta 128bit sbernice jinak by pouzitelnost byla daleko lepsi a vytvorit modely s uzsi sbernici/pomalejsimi pametmi jde vzdy.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875093
+
128bit sběrnice GTX 960 nemůže být větší limit než 256bit sběrnice GTX 980 (která je prakticky ve všech ohledech dvojnásobkem GTX 980). Přitom GTX 980 v tomto ohledu nikdo nekritizuje ;-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
128bit sběrnice GTX 960
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 10:42https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse128bit sběrnice GTX 960 nemůže být větší limit než 256bit sběrnice GTX 980 (která je prakticky ve všech ohledech dvojnásobkem GTX 980). Přitom GTX 980 v tomto ohledu nikdo nekritizuje ;-)https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875099
+
To je velice spatny odhad. Projev rychlosti a velikosti pameti neni linearni. GTX 960 je limitovana v pouzivani detailnejsich textur a to jak tech nanasenych tak tech co se pouzivaji k vypoctum. Tj. kdyby byla pametova sbernice rychlejsi vysledny obraz by mohl byt detailnejsi, protoze zbytek karty vykon navic ma. Staci se kouknout v cem GTX960 ma navrh oproti R9 380 a v cem znacne straci. Tj. vyhodu ma napriklad pri praci se svetlem a svetelnymi zdroji, ale pri praci s texturama je propad oproti R9 380 obrovsky. GTX960 s 256bit sbernici by mela vykon prinejmensim na urovni 380X.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
To je velice spatny odhad.
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
11. 4. 2016 - 10:52https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseTo je velice spatny odhad. Projev rychlosti a velikosti pameti neni linearni. GTX 960 je limitovana v pouzivani detailnejsich textur a to jak tech nanasenych tak tech co se pouzivaji k vypoctum. Tj. kdyby byla pametova sbernice rychlejsi vysledny obraz by mohl byt detailnejsi, protoze zbytek karty vykon navic ma. Staci se kouknout v cem GTX960 ma navrh oproti R9 380 a v cem znacne straci. Tj. vyhodu ma napriklad pri praci se svetlem a svetelnymi zdroji, ale pri praci s texturama je propad oproti R9 380 obrovsky. GTX960 s 256bit sbernici by mela vykon prinejmensim na urovni 380X.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875103
+
To není špatný odhad, to je realita:
-
-
GTX 960: 1024 stream-procesorů, 64 texturovacích jednotek, 32 ROP, 128bit sběrnice
GTX 980: 2048 stream-procesorů, 128 texturovacích jednotek, 64 ROP, 256bit sběrnice
Ty čipy jsou vyvážené naprosto identicky. Není možné, aby jeden byl limitovaný šířkou sběrnice a druhý ne. Buď jedna možnost, nebo druhá. Každá texturovací jednotka, každá ROP, každý stream procesor - každá jednotka má k dispozici úplně tutéž šířku pásma jako na GTX 980.
Nízký nárůst výkonu oproti GTX 760 není jen věcí sběrnice, je věcí celkové vybavenosti čipu. GTX 960 má nejen užší sběrnici, ale i méně texturovacích jednotek. Mimochodem, ta R9 380 má více texturovacích jednotek i více stream-procesorů. Výkonnostní rozdíly nelze vysvětlovat rozdílem v jednom parametru, když jsou odlišné úplně všechny.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
To není špatný odhad, to je
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 11:00https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseTo není špatný odhad, to je realita:
-
-
GTX 960: 1024 stream-procesorů, 64 texturovacích jednotek, 32 ROP, 128bit sběrnice
GTX 980: 2048 stream-procesorů, 128 texturovacích jednotek, 64 ROP, 256bit sběrnice
Ty čipy jsou vyvážené naprosto identicky. Není možné, aby jeden byl limitovaný šířkou sběrnice a druhý ne. Buď jedna možnost, nebo druhá. Každá texturovací jednotka, každá ROP, každý stream procesor - každá jednotka má k dispozici úplně tutéž šířku pásma jako na GTX 980.
Nízký nárůst výkonu oproti GTX 760 není jen věcí sběrnice, je věcí celkové vybavenosti čipu. GTX 960 má nejen užší sběrnici, ale i méně texturovacích jednotek. Mimochodem, ta R9 380 má více texturovacích jednotek i více stream-procesorů. Výkonnostní rozdíly nelze vysvětlovat rozdílem v jednom parametru, když jsou odlišné úplně všechny.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875105
+
Tak som rád, že konečne som sa dočkal relevantného rozboru GTX 960 a nie dookola papúškovanie 380-tkárov o 128-bit zbernici.
Dúfam však, že pohnútka v zmene rétoriky niektorých pseudoredaktorov netkvie v pripravovanom Radeon-e R7 470 co by - 14nm POLARIS 11s1280SP a 128-bit (nebolo mienené k no-X)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tak som rád, že konečne
Tralalák https://diit.cz/profil/tralalak
11. 4. 2016 - 11:27https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseTak som rád, že konečne som sa dočkal relevantného rozboru GTX 960 a nie dookola papúškovanie 380-tkárov o 128-bit zbernici.
Dúfam však, že pohnútka v zmene rétoriky niektorých pseudoredaktorov netkvie v pripravovanom Radeon-e R7 470 co by - 14nm POLARIS 11s1280SP a 128-bit (nebolo mienené k no-X)https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875111
+
Pozor. Já netvrdím, že 128bit sběrnice GTX 960 neomezuje. Tvrdím, že limit ze strany paměťové sběrnice není o nic větší ani o nic menší než u GTX 980, u které se tato otázka příliš neřeší. To je vše.
Mezigenerační nebo mezi-architektonická srovnání čistě na základě počtu stream-procesorů a šířky sběrnice dělat nelze, každá architektura potřebuje svoje a každá podporuje odlišné metody komprese.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pozor. Já netvrdím, že 128bit
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 12:17https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskusePozor. Já netvrdím, že 128bit sběrnice GTX 960 neomezuje. Tvrdím, že limit ze strany paměťové sběrnice není o nic větší ani o nic menší než u GTX 980, u které se tato otázka příliš neřeší. To je vše.
Mezigenerační nebo mezi-architektonická srovnání čistě na základě počtu stream-procesorů a šířky sběrnice dělat nelze, každá architektura potřebuje svoje a každá podporuje odlišné metody komprese.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875117
+
Však práve to - tá zbernica je len jedným z pojítok v mozaike, ktoré majú vplyv na výkon. Mnohí si však vybrali len 128-bit zbernicu pričom ako si správne napísal není to jen věcí sběrnice, je věcí celkové vybavenosti čipu. GTX 960 má nejen užší sběrnici, ale i méně texturovacích jednotek.
Tiež nemám rád mezigeneračnáí alebo mezi-architektonické porovnania čisto na základe počtu SPs a šířky sběrnice...
Mnohí keď prišla AMD Radeon R9 380X /4GB (Antigua; 28nm; 256 bit; 2 048 SPs / 32 ROPs / 128 TMUs) čakali na povestného Fénixa v podobe desktopovej NVIDIA GeForce GTX 960Ti 3GB/4GB (Maxwell GM204; 28nm; 192 bit; 1280 SPs / 48 ROPs / 80 TMUs), ktorý logicky neprišiel na GM206 (GTX 960) však ani nemohol keďže je to presná "polovica" z GTX 980-tky, ale na GM204 teda GTX970-tke avšak do mobilného segmentu ako NVIDIA GeForce GTX 970M avšak logicky s nižšími taktami jadra a pamätí keďže mierila do mobilného segmentu
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Však práve to - tá zbernica
Tralalák https://diit.cz/profil/tralalak
11. 4. 2016 - 12:58https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseVšak práve to - tá zbernica je len jedným z pojítok v mozaike, ktoré majú vplyv na výkon. Mnohí si však vybrali len 128-bit zbernicu pričom ako si správne napísal není to jen věcí sběrnice, je věcí celkové vybavenosti čipu. GTX 960 má nejen užší sběrnici, ale i méně texturovacích jednotek.
Tiež nemám rád mezigeneračnáí alebo mezi-architektonické porovnania čisto na základe počtu SPs a šířky sběrnice...
• AMD Radeon R9 380 2GB/4GB (Antigua; 28nm; 256 bit; 1792 SPs / 32 ROPs / 112 TMUs)
• NVIDIA GeForce GTX 760 2GB/4GB (Kepler; 28nm; 256bit; 1 152 SPs / 32 ROPs / 96 TMUs)
• NVIDIA GeForce GTX 960 2GB/4GB (Maxwell GM206; 28nm; 128 bit; 1024 SPs / 32 ROPs / 64 TMUs)
Mnohí keď prišla AMD Radeon R9 380X /4GB (Antigua; 28nm; 256 bit; 2 048 SPs / 32 ROPs / 128 TMUs) čakali na povestného Fénixa v podobe desktopovej NVIDIA GeForce GTX 960Ti 3GB/4GB (Maxwell GM204; 28nm; 192 bit; 1280 SPs / 48 ROPs / 80 TMUs), ktorý logicky neprišiel na GM206 (GTX 960) však ani nemohol keďže je to presná "polovica" z GTX 980-tky, ale na GM204 teda GTX970-tke avšak do mobilného segmentu ako NVIDIA GeForce GTX 970M avšak logicky s nižšími taktami jadra a pamätí keďže mierila do mobilného segmentu
https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875121
+
boha jeho tady uz se srovnavaji nejen jabka s hruskama, ale uz i se spendlikama.
Za takovehle situace se nema cenu ani bavit.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
boha jeho tady uz se
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
11. 4. 2016 - 14:42https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseboha jeho tady uz se srovnavaji nejen jabka s hruskama, ale uz i se spendlikama.
Za takovehle situace se nema cenu ani bavit.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875146
+
Sorry, ale podepirat to cisly, ktera sama o sobe nic nerikaji a z toho neco vyvozovat?
Staci kdyz se kouknes na testy jednotlivych prvku, jako prace s texturama, stiny, svetlem atd a uvidis co pises za blaboly.
Ano 380 ma vice texturovacich jednotek, o tom zadna, ale ta 128bit sbernice je pro GTX 960 brzda a u GTX 1060 za predpokladu stejne rychlich pameti (coz bez GDDR5X je jistota) to bude brzda o to vetsi. Tj. karta bude vhodna hlavne v pripadech mene narocnych na praci s pameti.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Sorry, ale podepirat to cisly
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
11. 4. 2016 - 14:49https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseSorry, ale podepirat to cisly, ktera sama o sobe nic nerikaji a z toho neco vyvozovat?
Staci kdyz se kouknes na testy jednotlivych prvku, jako prace s texturama, stiny, svetlem atd a uvidis co pises za blaboly.
Ano 380 ma vice texturovacich jednotek, o tom zadna, ale ta 128bit sbernice je pro GTX 960 brzda a u GTX 1060 za predpokladu stejne rychlich pameti (coz bez GDDR5X je jistota) to bude brzda o to vetsi. Tj. karta bude vhodna hlavne v pripadech mene narocnych na praci s pameti.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875150
+
Ti co kritizujete sirku bernice a pametovou propustnost.. toto je urceno pro strojove rozpoznavani a zpracovani signalu, ne pro renderovani grafiky. Takze pomer load/store vuci aritmetice je zcela jiny. Ja bych to bral do nasi kamery taky.. potrebuji treba delat DCT/iDCT nad jednotkami gigapixelu za vterinu. Dat to neni mnoho, pocitani ale dost.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ti co kritizujete sirku
danieel https://diit.cz/profil/danieel
11. 4. 2016 - 09:36https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseTi co kritizujete sirku bernice a pametovou propustnost.. toto je urceno pro strojove rozpoznavani a zpracovani signalu, ne pro renderovani grafiky. Takze pomer load/store vuci aritmetice je zcela jiny. Ja bych to bral do nasi kamery taky.. potrebuji treba delat DCT/iDCT nad jednotkami gigapixelu za vterinu. Dat to neni mnoho, pocitani ale dost.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875095
+
Az na to ze toto nie je Tesla, ale herna mainstream karta ktora nahradi 960.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Az na to ze toto nie je Tesla
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
11. 4. 2016 - 10:30https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseAz na to ze toto nie je Tesla, ale herna mainstream karta ktora nahradi 960.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875098
+
Az na to, ze krome novinaru nikdo nerika ze je to mainstream a nahrada 960. V soucasnosti je to komponenta systemu Drive PX2. To ze by "mohla" byt pouzita v mainstreamu je jen vysledek srovnani, odhadu a analyz vice ci mene schopnych nezainteresovanych stran. Ja bych si pockal na to, az neco nVidie rekne.
PS: nikdo nebral do uvahy, ze to co zde vidite je MXM modul. Tudiz to nema smysl srovnavat s 960, ale spis 960M. A ty *M verze jsou vzdy podtaktovane a jinak okriplene, aby se to veslo do rozumneho TDP v mobilnim segmentu.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Az na to, ze krome novinaru
danieel https://diit.cz/profil/danieel
11. 4. 2016 - 10:45https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseAz na to, ze krome novinaru nikdo nerika ze je to mainstream a nahrada 960. V soucasnosti je to komponenta systemu Drive PX2. To ze by "mohla" byt pouzita v mainstreamu je jen vysledek srovnani, odhadu a analyz vice ci mene schopnych nezainteresovanych stran. Ja bych si pockal na to, az neco nVidie rekne.
PS: nikdo nebral do uvahy, ze to co zde vidite je MXM modul. Tudiz to nema smysl srovnavat s 960, ale spis 960M. A ty *M verze jsou vzdy podtaktovane a jinak okriplene, aby se to veslo do rozumneho TDP v mobilnim segmentu.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875101
+
Ja mam pocit ze na tom MXM modulu bude osekana verze s cilem snizit naklady. V tom aute se to stejnak asi nevyuzije. Tj. cip klidne muze byt 256/192. Opravdu si nedokazu predstavit ze by herni karta "GTX1060" byla se 128bit 7Ghz GDDR5. Ta limitace by byla obrovska. S GDDR5X uz by to sice pouzit slo, ale ty budou v dostatecnem mnozstvi pri optimistickem pripade nejdriv koncem roku a pochybuji ze by vysli levneji nez starsi pomalejsi cipy na 256bit.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ja mam pocit ze na tom MXM
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
11. 4. 2016 - 10:59https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseJa mam pocit ze na tom MXM modulu bude osekana verze s cilem snizit naklady. V tom aute se to stejnak asi nevyuzije. Tj. cip klidne muze byt 256/192. Opravdu si nedokazu predstavit ze by herni karta "GTX1060" byla se 128bit 7Ghz GDDR5. Ta limitace by byla obrovska. S GDDR5X uz by to sice pouzit slo, ale ty budou v dostatecnem mnozstvi pri optimistickem pripade nejdriv koncem roku a pochybuji ze by vysli levneji nez starsi pomalejsi cipy na 256bit.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875104
+
Desktopová verze může mít 8GHz GDDR5 a není důvod, proč by první model nemohl mít omezenější parametry než pozdější verze vybavená GDDR5X.
Co se týče 256bit sběrnice, tak to je nereálné. Ten čip pravděpodobně nebude mít dostatečné rozměry, aby se na jeho obvod vešla nemluvě o tom, že se tím jádro problému neřeší: pokud by GP106 měla 256bit sběrnici, jakou by měla výkonnější GP104? ;-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Desktopová verze může mít
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 12:22https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseDesktopová verze může mít 8GHz GDDR5 a není důvod, proč by první model nemohl mít omezenější parametry než pozdější verze vybavená GDDR5X.
Co se týče 256bit sběrnice, tak to je nereálné. Ten čip pravděpodobně nebude mít dostatečné rozměry, aby se na jeho obvod vešla nemluvě o tom, že se tím jádro problému neřeší: pokud by GP106 měla 256bit sběrnici, jakou by měla výkonnější GP104? ;-)https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875118
+
Pokud ta karta bude mit 128bit tak i 4GB jsou pro ni jen marketing, ktery az na vyjimky nebude schopny mit vliv na vykon. Pokud chteji setrit maji moznost 192bit s 3GB v zakladu a 6GB v lepsi verzi. Takove pojeti by uz smysl davalo.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Pokud ta karta bude mit
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
11. 4. 2016 - 14:56https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskusePokud ta karta bude mit 128bit tak i 4GB jsou pro ni jen marketing, ktery az na vyjimky nebude schopny mit vliv na vykon. Pokud chteji setrit maji moznost 192bit s 3GB v zakladu a 6GB v lepsi verzi. Takove pojeti by uz smysl davalo.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875154
+
Kapacita a datová propustnost příliš nesouvisejí. To je jako tvrdit, že 8 TB pevný disk je k ničemu, pokud zapisuje a čte rychlostí 150 MB/s.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Kapacita a datová propustnost
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 20:38https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseKapacita a datová propustnost příliš nesouvisejí. To je jako tvrdit, že 8 TB pevný disk je k ničemu, pokud zapisuje a čte rychlostí 150 MB/s.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875199
+
...uvadis u Polaris 10 256bit sbernici (ano s "?"), ktery ma cca 232mm2. To je takovy rozdil mezi 200 a 232?
Jsou tam i mensi GPU nez 200mm2 s 256bit sbernici, ale ty jsou hodne stare, takze je neberu v potaz...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Dobre, ale ty sam v tabulce v
leppard (neověřeno) https://diit.cz
11. 4. 2016 - 14:39https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseEdit: Spatne zarazeno, melo byt jako reakce pod no-Xem.
Dobre, ale ty sam v tabulce v tomto clanku:
http://diit.cz/clanek/polaris-11-meri-232-milimetru-ctverecnich
...uvadis u Polaris 10 256bit sbernici (ano s "?"), ktery ma cca 232mm2. To je takovy rozdil mezi 200 a 232?
Jsou tam i mensi GPU nez 200mm2 s 256bit sbernici, ale ty jsou hodne stare, takze je neberu v potaz...https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875143
+
Ano, je to zásadní rozdíl, protože ta GP106 bude mít velmi pravděpodobně pod 200 mm², přičemž neexistuje jediný čip s podporou PCIe 3.0 ×16, GDDR5, 256bit sběrnicí a vícero obrazovými výstupy, který by měl pod ~200 mm². Každé rozhraní si ukousne část z obvodu čipu a pokud Nvidia nechce ořezat grafické výstupy a počet PCIe kanálů, pak zkrátka tahle možnost v úvahu nepřipadá. Spíš bych se ptal takto: proč by Nvidia vybavovala 170-200mm² čip 256bit sběrnicí, když výrazně větší 227mm² čip (GM206, GTX 960) vybavila jen 128bit?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ano, je to zásadní rozdíl,
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 16:49https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseAno, je to zásadní rozdíl, protože ta GP106 bude mít velmi pravděpodobně pod 200 mm², přičemž neexistuje jediný čip s podporou PCIe 3.0 ×16, GDDR5, 256bit sběrnicí a vícero obrazovými výstupy, který by měl pod ~200 mm². Každé rozhraní si ukousne část z obvodu čipu a pokud Nvidia nechce ořezat grafické výstupy a počet PCIe kanálů, pak zkrátka tahle možnost v úvahu nepřipadá. Spíš bych se ptal takto: proč by Nvidia vybavovala 170-200mm² čip 256bit sběrnicí, když výrazně větší 227mm² čip (GM206, GTX 960) vybavila jen 128bit?https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875181
+
OK, ja se tedy zeptam jinak - proc uvadis takovy nadpis:
"Pascal GP106 vyfocen, 200mm² se 128bit sběrnicí zřejmě nahradí GeForce GTX 960"
...kdyz pripoustis, ze to GPU muze mit i 170mm²?
Pak je to cele jasne, bude mit 128bit...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
OK, ja se tedy zeptam jinak -
leppard (neověřeno) https://diit.cz
11. 4. 2016 - 16:59https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseOK, ja se tedy zeptam jinak - proc uvadis takovy nadpis:
"Pascal GP106 vyfocen, 200mm² se 128bit sběrnicí zřejmě nahradí GeForce GTX 960"
...kdyz pripoustis, ze to GPU muze mit i 170mm²?
Pak je to cele jasne, bude mit 128bit...https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875184
+
Z měření podle prvních zveřejněných fotek vycházely výsledky kolem 200 mm², s dalšími snímky, které se objevily, se rozpětí možných rozměrů rozšířilo do celkového rozpětí asi 170-205 mm², tzn. spíš méně než více.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Z měření podle prvních
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 4. 2016 - 20:37https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseZ měření podle prvních zveřejněných fotek vycházely výsledky kolem 200 mm², s dalšími snímky, které se objevily, se rozpětí možných rozměrů rozšířilo do celkového rozpětí asi 170-205 mm², tzn. spíš méně než více.https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875198
+
Pak ale jeste vysvetli tady tem mistnim inteligentum v diskusi, ze je docela problem nacpat 256b pametove rozhrani na GPU, ktere by melo tech 170 mm². :-)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
OK, jasny...
leppard (neověřeno) https://diit.cz
12. 4. 2016 - 11:23https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseOK, jasny...
Pak ale jeste vysvetli tady tem mistnim inteligentum v diskusi, ze je docela problem nacpat 256b pametove rozhrani na GPU, ktere by melo tech 170 mm². :-)https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875261
+
Neboj, dockas se. Jeste by mohli uriznout Demo-precision, pardon Double-precision, na 1:64 a bude to dokonale ;)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Neboj, dockas se. Jeste by
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
11. 4. 2016 - 18:15https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuseNeboj, dockas se. Jeste by mohli uriznout Demo-precision, pardon Double-precision, na 1:64 a bude to dokonale ;)https://diit.cz/clanek/pascal-gp106-vyfocen/diskuse#comment-875190
+
Pre mna je Pascal velkou zahadou. Tipoval by som ze 200mm² cip na 16nm bude mat vykon podobny GTX980. Ale potom nechapem z jakeho dovodu to bude mat len 128bit zbernicu. Bud je Pascal tak velky a neefektivny ze ma 2x viac tranzistorov nez Maxwell na rovnaky vykon, alebo ma Nvidia dalsiu zazracne efektivnu kompresiu, alebo su tie cisla nezmysel.
Je to iná architektúra ktorá ešte ani nebola otestovaná, takže je ťažké hovoriť, ako na tom bude. Hovorí sa o 8GHz moduloch, takže nakoniec môže byť kľudne pár percent nad 980 bez toho, aby ju tá zbernica obmedzovala.
960 (128 bit) má tiež užšiu zbernicu ako 760 (192 až 256 bit), 980ti má zase rovnakú šírku ako 780ti...
960 je Maxwell, a ten ma o 35% vykonnejsie SP a o 20% vyssie frekvencie. Takze i s nizsim poctom SP by mala byt 960 teoreticky o 40% vykonnejsia grafika nez 760. Lenze je brutalne brzdena pomalou zbernicou a realny vykon v hrach je len +10% nad 760. A nestaci tu ani pridanie delta color kompresie, ktora znizuje naroky na zbernicu o 40%.
Takze si vobec neviem predstavit ze by na rovnaku zbernicu (sice 8GHz vs 7GHz) dali este 2x vykonnejsie GPU, a uz vobec nie ze by to malo vykon 980. To je cista utopia.
Těch 200 mm² je odhad z fotky a nedivil bych se, kdyby byl mírně nadhodnocený. Klidně to může být 180 mm² (což je pořád v toleranci ±10 %). GM206 má 228mm², pokud by GP106 měla 180mm², pak při započtení cca 1,86× víc tranzistorů na jednotku plochy pro 16nm proces oproti 28nm vychází, že by výsledný čip mohl mít o 47 % víc tranzistorů než GM206. Na jedné straně si něco může vzít podpora mixed-precision a větších cache, na druhé straně leccos vykompenzují vyšší takty... uvidíme. Především je ale třeba brát v potaz, že první generace čipů nemusí být plně aktivní. Nvidia může být připravena, že za rok vydá plně aktivní verzi, kde navíc GDDR5 nahradí nové GDDR5X a zvýší paměťovou propustnost o polovinu. 128bit sběrnice nemusí být z dlouhodobého hlediska limit.
128bit sbernice limit rozhodne je. Pouziti GDDR5X to tak akorat maximalne zredukuje. GTX960 degraduje hlavne ta 128bit sbernice jinak by pouzitelnost byla daleko lepsi a vytvorit modely s uzsi sbernici/pomalejsimi pametmi jde vzdy.
128bit sběrnice GTX 960 nemůže být větší limit než 256bit sběrnice GTX 980 (která je prakticky ve všech ohledech dvojnásobkem GTX 980). Přitom GTX 980 v tomto ohledu nikdo nekritizuje ;-)
To je velice spatny odhad. Projev rychlosti a velikosti pameti neni linearni. GTX 960 je limitovana v pouzivani detailnejsich textur a to jak tech nanasenych tak tech co se pouzivaji k vypoctum. Tj. kdyby byla pametova sbernice rychlejsi vysledny obraz by mohl byt detailnejsi, protoze zbytek karty vykon navic ma. Staci se kouknout v cem GTX960 ma navrh oproti R9 380 a v cem znacne straci. Tj. vyhodu ma napriklad pri praci se svetlem a svetelnymi zdroji, ale pri praci s texturama je propad oproti R9 380 obrovsky. GTX960 s 256bit sbernici by mela vykon prinejmensim na urovni 380X.
To není špatný odhad, to je realita:
-
-
GTX 960: 1024 stream-procesorů, 64 texturovacích jednotek, 32 ROP, 128bit sběrnice
GTX 980: 2048 stream-procesorů, 128 texturovacích jednotek, 64 ROP, 256bit sběrnice
Ty čipy jsou vyvážené naprosto identicky. Není možné, aby jeden byl limitovaný šířkou sběrnice a druhý ne. Buď jedna možnost, nebo druhá. Každá texturovací jednotka, každá ROP, každý stream procesor - každá jednotka má k dispozici úplně tutéž šířku pásma jako na GTX 980.
Nízký nárůst výkonu oproti GTX 760 není jen věcí sběrnice, je věcí celkové vybavenosti čipu. GTX 960 má nejen užší sběrnici, ale i méně texturovacích jednotek. Mimochodem, ta R9 380 má více texturovacích jednotek i více stream-procesorů. Výkonnostní rozdíly nelze vysvětlovat rozdílem v jednom parametru, když jsou odlišné úplně všechny.
Tak som rád, že konečne som sa dočkal relevantného rozboru GTX 960 a nie dookola papúškovanie 380-tkárov o 128-bit zbernici.
Dúfam však, že pohnútka v zmene rétoriky niektorých pseudoredaktorov netkvie v pripravovanom Radeon-e R7 470 co by - 14nm POLARIS 11s1280SP a 128-bit (nebolo mienené k no-X)
Pozor. Já netvrdím, že 128bit sběrnice GTX 960 neomezuje. Tvrdím, že limit ze strany paměťové sběrnice není o nic větší ani o nic menší než u GTX 980, u které se tato otázka příliš neřeší. To je vše.
Mezigenerační nebo mezi-architektonická srovnání čistě na základě počtu stream-procesorů a šířky sběrnice dělat nelze, každá architektura potřebuje svoje a každá podporuje odlišné metody komprese.
Však práve to - tá zbernica je len jedným z pojítok v mozaike, ktoré majú vplyv na výkon. Mnohí si však vybrali len 128-bit zbernicu pričom ako si správne napísal není to jen věcí sběrnice, je věcí celkové vybavenosti čipu. GTX 960 má nejen užší sběrnici, ale i méně texturovacích jednotek.
Tiež nemám rád mezigeneračnáí alebo mezi-architektonické porovnania čisto na základe počtu SPs a šířky sběrnice...
• AMD Radeon R9 380 2GB/4GB (Antigua; 28nm; 256 bit; 1792 SPs / 32 ROPs / 112 TMUs)
• NVIDIA GeForce GTX 760 2GB/4GB (Kepler; 28nm; 256bit; 1 152 SPs / 32 ROPs / 96 TMUs)
• NVIDIA GeForce GTX 960 2GB/4GB (Maxwell GM206; 28nm; 128 bit; 1024 SPs / 32 ROPs / 64 TMUs)
Mnohí keď prišla AMD Radeon R9 380X /4GB (Antigua; 28nm; 256 bit; 2 048 SPs / 32 ROPs / 128 TMUs) čakali na povestného Fénixa v podobe desktopovej NVIDIA GeForce GTX 960Ti 3GB/4GB (Maxwell GM204; 28nm; 192 bit; 1280 SPs / 48 ROPs / 80 TMUs), ktorý logicky neprišiel na GM206 (GTX 960) však ani nemohol keďže je to presná "polovica" z GTX 980-tky, ale na GM204 teda GTX970-tke avšak do mobilného segmentu ako NVIDIA GeForce GTX 970M avšak logicky s nižšími taktami jadra a pamätí keďže mierila do mobilného segmentu
boha jeho tady uz se srovnavaji nejen jabka s hruskama, ale uz i se spendlikama.
Za takovehle situace se nema cenu ani bavit.
Sorry, ale podepirat to cisly, ktera sama o sobe nic nerikaji a z toho neco vyvozovat?
Staci kdyz se kouknes na testy jednotlivych prvku, jako prace s texturama, stiny, svetlem atd a uvidis co pises za blaboly.
Ano 380 ma vice texturovacich jednotek, o tom zadna, ale ta 128bit sbernice je pro GTX 960 brzda a u GTX 1060 za predpokladu stejne rychlich pameti (coz bez GDDR5X je jistota) to bude brzda o to vetsi. Tj. karta bude vhodna hlavne v pripadech mene narocnych na praci s pameti.
Ti co kritizujete sirku bernice a pametovou propustnost.. toto je urceno pro strojove rozpoznavani a zpracovani signalu, ne pro renderovani grafiky. Takze pomer load/store vuci aritmetice je zcela jiny. Ja bych to bral do nasi kamery taky.. potrebuji treba delat DCT/iDCT nad jednotkami gigapixelu za vterinu. Dat to neni mnoho, pocitani ale dost.
Az na to ze toto nie je Tesla, ale herna mainstream karta ktora nahradi 960.
Az na to, ze krome novinaru nikdo nerika ze je to mainstream a nahrada 960. V soucasnosti je to komponenta systemu Drive PX2. To ze by "mohla" byt pouzita v mainstreamu je jen vysledek srovnani, odhadu a analyz vice ci mene schopnych nezainteresovanych stran. Ja bych si pockal na to, az neco nVidie rekne.
PS: nikdo nebral do uvahy, ze to co zde vidite je MXM modul. Tudiz to nema smysl srovnavat s 960, ale spis 960M. A ty *M verze jsou vzdy podtaktovane a jinak okriplene, aby se to veslo do rozumneho TDP v mobilnim segmentu.
Ja mam pocit ze na tom MXM modulu bude osekana verze s cilem snizit naklady. V tom aute se to stejnak asi nevyuzije. Tj. cip klidne muze byt 256/192. Opravdu si nedokazu predstavit ze by herni karta "GTX1060" byla se 128bit 7Ghz GDDR5. Ta limitace by byla obrovska. S GDDR5X uz by to sice pouzit slo, ale ty budou v dostatecnem mnozstvi pri optimistickem pripade nejdriv koncem roku a pochybuji ze by vysli levneji nez starsi pomalejsi cipy na 256bit.
Desktopová verze může mít 8GHz GDDR5 a není důvod, proč by první model nemohl mít omezenější parametry než pozdější verze vybavená GDDR5X.
Co se týče 256bit sběrnice, tak to je nereálné. Ten čip pravděpodobně nebude mít dostatečné rozměry, aby se na jeho obvod vešla nemluvě o tom, že se tím jádro problému neřeší: pokud by GP106 měla 256bit sběrnici, jakou by měla výkonnější GP104? ;-)
Pokud ta karta bude mit 128bit tak i 4GB jsou pro ni jen marketing, ktery az na vyjimky nebude schopny mit vliv na vykon. Pokud chteji setrit maji moznost 192bit s 3GB v zakladu a 6GB v lepsi verzi. Takove pojeti by uz smysl davalo.
Kapacita a datová propustnost příliš nesouvisejí. To je jako tvrdit, že 8 TB pevný disk je k ničemu, pokud zapisuje a čte rychlostí 150 MB/s.
Edit: Spatne zarazeno, melo byt jako reakce pod no-Xem.
Dobre, ale ty sam v tabulce v tomto clanku:
http://diit.cz/clanek/polaris-11-meri-232-milimetru-ctverecnich
...uvadis u Polaris 10 256bit sbernici (ano s "?"), ktery ma cca 232mm2. To je takovy rozdil mezi 200 a 232?
Jsou tam i mensi GPU nez 200mm2 s 256bit sbernici, ale ty jsou hodne stare, takze je neberu v potaz...
Ano, je to zásadní rozdíl, protože ta GP106 bude mít velmi pravděpodobně pod 200 mm², přičemž neexistuje jediný čip s podporou PCIe 3.0 ×16, GDDR5, 256bit sběrnicí a vícero obrazovými výstupy, který by měl pod ~200 mm². Každé rozhraní si ukousne část z obvodu čipu a pokud Nvidia nechce ořezat grafické výstupy a počet PCIe kanálů, pak zkrátka tahle možnost v úvahu nepřipadá. Spíš bych se ptal takto: proč by Nvidia vybavovala 170-200mm² čip 256bit sběrnicí, když výrazně větší 227mm² čip (GM206, GTX 960) vybavila jen 128bit?
OK, ja se tedy zeptam jinak - proc uvadis takovy nadpis:
"Pascal GP106 vyfocen, 200mm² se 128bit sběrnicí zřejmě nahradí GeForce GTX 960"
...kdyz pripoustis, ze to GPU muze mit i 170mm²?
Pak je to cele jasne, bude mit 128bit...
Z měření podle prvních zveřejněných fotek vycházely výsledky kolem 200 mm², s dalšími snímky, které se objevily, se rozpětí možných rozměrů rozšířilo do celkového rozpětí asi 170-205 mm², tzn. spíš méně než více.
OK, jasny...
Pak ale jeste vysvetli tady tem mistnim inteligentum v diskusi, ze je docela problem nacpat 256b pametove rozhrani na GPU, ktere by melo tech 170 mm². :-)
128 bit? sakra,proč to nvidia neořeže aspon na 64 XD
Neboj, dockas se. Jeste by mohli uriznout Demo-precision, pardon Double-precision, na 1:64 a bude to dokonale ;)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.