Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Petice výrobcům TV: vypněte interpolaci pohybu!

Zlatá plasma od Panasonicu - samostatné profily pro TV a (THX)Video - samostatně nastavitelné parametry včetně "interpolace pohybu" :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono v tech dnesnich televizich je toho hodne. Jak delame nasi 4K RAW kameru, tak jsme to sli vyzkouset do Alzy, na ty velke moderni LCD. Jelikoz kamera zaznamenava dost flat profil (zato v 12 bit pro pozdejsi upravy) tak ten obraz vypada jako ze nic moc a prirozene sumi - mame nekomprimovany zaznam.

A pri pripojeni do techto televizi se stalo toto:

- framerate se prepocital z 24 na 120 a pohyb byl sice plynuly, ale kazdou vterinu se seknul na chvili (mozna televize cekala 25-ty frame ale on neprisel vcas?) vypadalo to ale smesne tedy - plynulost+zaseky, periodicky.

- barvy se upravily k "libivejsim" (saturovanejsim) - toto je pro nas nejvetsi vada, protoze pak nemuzeme jako tvurci vyprodukovat urcity umelecky zamer a veskera snaha o grading je eliminovana v televizi

- obraz se odsumil a vypadal jako rozmazany komprimat - odsumeni odstranilo jemne detaily ktere v nasem obrazu jsou samozrejme zachovany (nekomprimujeme, obraz sice sumi ale profil sumu pripomina analogovy film)

Bohuzel se nam v Alze nepovedlo premluvit personal aby se pokusil vylepsovadla vypnout (ale vsiml jsem si "game mode", treba by to pomohlo).

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

U většiny TV se tato vylepšení vypnou přepnutím do filmového režimu, zároveň se nastaví správně bílá a barvy.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To sekani je fakt tim, ze ta TV fakt "ceka" ten 25snimek ..... resil jsem to u nove LG 3D televize, kdy jsem mel POCHOPITELNE tuhle interpolaci zapnutou (opravdu jsem nenarazil na to, aby neco vypadalo hur, VZDY to vypada o poznani DALEKO lepe a plynulej, patrne to bude dalsi Jezkovina:) a proste se to pokusovalo (jako by se dral na povrch ten lagroid, ktery je bohuzel nekde v televizi pritomen:o) .... kazdopadne jsem se zacetl do manualu, blablabla .... pak pripojil tablet pres miracast a to bezelo plynule a filmy z flashky taky, tak jsem dospel k nazoru, ze je to tim, ze ze stareho notebooku, ktery mam k TV pripojen pres HDMI, jde ten obraz v 60Hz, coz se asi nejak zahadne vydeli dvema (LOL:) a je to 30Hz ...... a nekde v utrobach nejakych manualu jsem se docetl, ze to ma byt tech 29.999drobnych .... nebo 24, ci 25 (uz nevim) ..... kazdopadne po tuneni a ohybani intel driveru pro GPU se mi tam podarilo dostat refresh rate na tech 59Hz (nebo 48 nebo 50? uz nevim, musel bych se podivat) a uz to jede jak po masle .... doslova ..... jako bez truemotion je to sledovatelne, ale jak to clovek jednou zapne a podiva se na 10 vterin filmu, tak uz se proste neda vratit zpatky:o) A to me fakt sralo, protoze ten prehravac, co je v te "smart"TV, je zcela samozrejme (!) nepouzitelny .....
Kazdopadne tohle je odpoved na to sekani .... ono se to jakoze nezasekne ten obraz, ono jen vypadne to "smoothovani" a proto to vypada, ze se to chvilinku zaseka ..... pritom to "zaseka" je zcela normalni obraz nez on si veme par referencnich snimku, aby mohl "smoothovat" .... proste ne-nepodobne chovani lagroidu, ale v tomhle pripade za to patrne muze HW na strane HDMI nebo neceho ..... kazdopadne na chlup stejny problem byl s 5let starou samsung televizou, tenkrat jsem to neresil a pricetl to proste osudu, navic je to na chalupe, kde to je jen jako hloupa TV ..... kazdopadne tohle JE zjevne problem nejakeho sirsiho rozsahu.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Stěžujte si u tvůrců NTSC, kteří paskvil s 29,97 vymysleli. V PALu stejný problém vyřešili jinak a líp. Ovšem pokud si přes PC s nastaveným výstupem na 60Hz pouštíte film, který má 24 nebo 25fps (PAL), tak se to bude stejně cukat, dopočet snímků provádí už PC a za moc to nestojí.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Toho sekani na strane PC jsem si nikdy nevsiml ...... stejne tak sekani na strane te TV, kdyz byl vyply truemotion (nebo jak se to jmenuje u LG) a ta vec u samsungu ...... ale jak se to na obou TV zaplo, tak se to co sekundu az dve "sekat" zacalo ... ono to neni sekani, ale uz jsem to psal vyse ...... kazdopadne je to problem toho procesoru, ktery to zpracovava a urcite je ten problem i v televizich s rozpetim peti let. A jak rikam, reseni je nastavit, aby fyzicky do HDMI sel ten "divny" framerate ....
Vic, jsem tim rict nechtel, jenom kdyby se s tim nekdo setkal, tak se mu ta informace muze hodit .. ja rad poradim, kdyz vim vic:o)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

K těm barvám: to je problém nejen videa, ale i fotek, zvuku. Každá televize je jiná, už jen to způsobí, že bude film všude vypadat jinak. A i kdyby edělaly úpravy televize automaticky, vždycky je šance, že si uživatel sám nastaví profil, přidá kontrast apod. Takže jedinou cestou je se ujistit, že na vaší straně je vše v pořádku, že obraz na kalibrovaných zobrazovačích vypadá tak, jak tvůrce zamýšlí. A pak už jen děj se vůle boží :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

jak jsem iiz psal nize - pouze z PC a GK s HDMI 2.0 a pouze u TV s HDMI 2.0 nastavite treba 24Hz lepe vsak 48 nebo 72 a pouze v regimu obrazovky expert a AR : Pouze Scan!

Pak se TV chova jako PC monitor a akceptuje nastavene Hz GK i fps zdroje videa. :-)

Ze stolnich playeru ani z kamery nemate pod kontrolou Hz obrazovky! ani nativni rozliseni!!! :-( ...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Na tom, že film má jen 24p, není nic technicky vymazleného. Je to jen cenová optimalizace z dávných dob :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nenene. To je technicky dosazeny idealni stav pro lidske oko. Vic nevidi, min je trhany. :)

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

To je blbost, 24p ma historicke duvody a stale se pouziva prevazne z duvodu nizsich naroku na zpracovani a nizsimu datovemu toku ale je krajne nevhodne pro sceny s rychlymi pohyby.
Osobne nejsem priznivcem motion blur a obzvlaste pro vyzsi rozliseni 4/8k preferuju ostrejsi obraz.
Nehlede uz na to ze 247p je velice problematicky pro prevod na 30/60hz zobrzeni z duvodu 2:3 pulldown ktery dojem pluleho pohybu narusi.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Motion blur je prirozeny - nase oci maji take urcitou perzistenci a mozek tento jev nasledne kompenzuje. Ale funguje to jen dokud film bezi - pri zastavene scene vam muze prijit motion blur na obtiz.

Ohledne problemu s rozlisenim.. vs. motion blur... bohuzel to chce adekvatne zvednout framerate (a zachovat relativni expozici)... ale jsme si toho vedomi - 4k se vyuzije nejvice v statickych scenach.. z ruky to tocit absolutne nejde (ve 24p/180deg)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je nesmysl. Všechno, co "vidíme", vytváří mozek. Nemá cenu řešit, jestli oko něco má nebo nemá, mozek je to zkrátka nějak v našem vědomí zobrazí.
A oko dokáže zachytit určitě daleko kratší okamžik, než nějakou 1/24 sekundy. Určitě by to šlo otestovat, kdyby se na černé obrazovce zobrazil na určený čas nějaký obraz, který by pak člověk musel identifikovat. Určitě bychom se dostali o hodně níž. A to hlavně proto, že by mozek měl zpracovat v klidu jen ten jeden obraz a nemusel by ho zakomponovat do dalších obrazů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kasli na obrazovku. Sleduj nekdy v noci bourku a pak si dohledej jakze dlouho trva blesk ... prumerne 30mikrosekund. Jenze hacek je v tom, ze kolik snimku oko "vidi" v beznem provozu a jak dlouhy okamzik svetla "oramovany" tmou dokaze zachytit jsou dve uplne odlisne veci.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Tak motion blur je samozrejmost u kazde lepsi kamery ... pokud si u 60fps FHD kamery nastavim manualne expozici, tak se to trha i pri 60p!!! Abys mohl mit skutecne cisty obraz a netrhal se aspon tak jako se netrha korektni 24p s kvalitnim motion blurem, tak bys potreboval (ted strelim) .... 200fps? Mozna jeste vic.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Záleží na spoustě věcí. Na běžné FHD TV 42" stačí v pohodě 50fps a už to není trhaný. 30fps je trhaný vždycky.

Ale dokážu si představit, že na obří 4K televizi budu vidět horší plynulost i u 50fps.

Jako hlavní problém vidím to, že se všichni honí za čím dál vyšším rozlišením, přičemž (hlavně pro amatérské video) HD je v drtivé většině případů naprosto dostačující. Ale pořád všichni drží pouhých 24-30 fps, které jsou vždy nedostačující.

Taky je paradox, jak se všichni honí za vysokým rozlišením a potom obraz rozmažou motion-blurem, aby to nebylo trhaný. K čemu je 4k rozlišení u rozmazanýho obrazu?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"K čemu je 4k rozlišení u rozmazanýho obrazu?"
Pod to se podepisu, presny a trefny.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jenze on maze pouze Mousn blur od Cancunga ale True Moution (TM) od LG ne! ;-)
Vyzkouseno osobne doma :-)

UHD video z GoPro4 ma casto velmi ostre kontury neb za slunce automatika napali i vic jak 1/1000s... A na to je 30fps malo ale namoji nove UHD TV od LG s HDMI 2.0 a s TM 100Hz(100fps) z 25fps/50Hz ale pri 30fps a 60Hz dela nejspis 120Hz/fps, z PC na vystupu z GK na 60Hz/fps (u progresivu se to rovna) byl obraz neskutecne skutecny a to ostry i plynuly a limitovany pouze postrehem divaka a ten ma kazdy jiny ;-) , ale nepodsune mi mazane obraz jiz obrazovka...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

24 fps je trhany pohyb, film vypada plynule jen proto ze jakykoliv pohyb je rozmazany. Natoc si 24 fps televizni kamerou a nebude se na to dat koukat, protoze narozdil od filmove kamery zaznam z TV kamery ma kazde policko ostre protoze exponuje treba 1/500s.

Pust si 30p a 60p a uvidis ten rozdil. Vetsina lidi rozezna i rozdil mezi 60p a 120p.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že i TV kamera umí 24p s dlouhou závěrkou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

O tom jsem psal o post vyse .... pokud si nastavis manualne 1/500s, tak to bude nekoukatelne i v 60p .... kdyz to nechas na automatice, tak je to jine kafe ..... aspon u kamer ne-tesco:)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Jednoznačně historický kompromis. Sice je fakt, že oko má nějaké zpoždění a příliš rychlý jev nezaznamená dostatečně přesně, ale pokud přes obrazovku RYCHLE přeletí například míč, pak při tech 24 snímcích uvidíte klidně probliknutí 3 koulí, nebo třeba přerušovanou šmouhu (dle technologie a nastavení). To není žádoucí, pouze vedlejší efekt kompromisu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Už Edison přišel na to, že se mýlíte. Dospěl k minimu 48 fps, a pak to z ekonomických důvodů vydělil dvěma, aby se dostal na horní mez rozmezí používaného u němého filmu. V kině navíc projekce bliká, a ten meziokamžik tmy pomáhá dotvořit dojem pohybu, zatímco na LCD je obraz statický a dojem trhanosti je tak větší.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si rikal, ze nekteri mozna nepochopi vtip a ironii, tak jsem dal nakonec pro jistotu smajlik. Jak je videt nekterym ani to nestaci. Priste to budu pro jistotu napisu velkym pismem ze je to vtip, aby se me tu zbytecne 10 lidi nesnazilo vyvest z omylu.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

stane se ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No ono je to hlavně tím, že tomu textu schází háčky a čárky, takže člověk se v první řadě musí soustředit na to, co ta slova vlastně znamenají a nějaká závorka na konci se přehlédne. Takhle funguje mozek :-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

njn. Ceskou klavesnici nesnasim, tak je potreba trosku lustit. Ale tim vic by mela vyniknout jakakoliv diakritika nebo pridany symbol jako smajlik.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to je blbost... Navic nekdo ;-) vidi a je mu malo i 50fps pri prudsim pohybu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Je rozdíl mezi vymazlenými 24p a vymazleným filmem ve 24p. Mastering a celá produkce se dělala v tomto formátu, takže tak nejvíce odpovídá záměrům autora (je-li jaký). Televizní dochucovadla ten dojem mohou výrazně změnit.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

24p nemuze odpovidat zamerum autora, kdyz to cca 80 let byla jedina mozna zobrazovaci frekvence :-)

Pri 48p a vice neni potreba u digi kamerou natoceneho filmu rozostrovat kazdy pojyb, aby se na to vubec dalo koukat pri pouhych 24 fps.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tááák ;-)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Otočil jste to. Záměr autora nebyl natočit to ve 24 fps, ale záměr byl, aby to nějak vypadalo a působilo v technicky daných limitech 24 fps. Že se dojem z díla interpolací změní je zjevné.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

sofistikovane algorimy prepoctu fps - TM, zejmena od LG ale i SHARP Aquos se pochlapil, a spravne nastaveni!!! njen Hz u obrazovky (jinak TM selhava a neumi bez chyb z 30fps 100Hz potrebuje 60 nebo 120!cili v nasobku!!! fps, zdroje videa, vubec ale vubec nezmeni filmovy luk :-)

Ale mnozi maj ne zrovna dobrou znacku nebo nekoukaj z PC kde jedine mate pod kontrolou Hz i nativitu pixelu - cili obraz bez orezu a resamplingu!..., ne vsak u stolnich playeru kde nenastavite skoronic..., ale i model TV dane znacky je dulezity a mnozi neumi nastavit nic jineho nez prednastavene: Kino... a je vymalovano :-(

Proc by mela vadit lepsi plynulost pri zachovani ostrosti??? Postavy se hejbaj jak zivy!!! a zejmena u hororu se maja baba boji divat sama na 65" LCD

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

sofistikovane algorimy prepoctu fps - TM, zejmena od LG ale i SHARP Aquos se pochlapil, a spravne nastaveni!!! njen Hz u obrazovky (jinak TM selhava a neumi bez chyb z 30fps 100Hz potrebuje 60 nebo 120!cili v nasobku!!! fps, zdroje videa, vubec ale vubec nezmeni filmovy luk :-)

Ale mnozi maj ne zrovna dobrou znacku nebo nekoukaj z PC kde jedine mate pod kontrolou Hz i nativitu pixelu - cili obraz bez orezu a resamplingu!..., ne vsak u stolnich playeru kde nenastavite skoronic..., ale i model TV dane znacky je dulezity a mnozi neumi nastavit nic jineho nez prednastavene: Kino... a je vymalovano :-(

Proc by mela vadit lepsi plynulost pri zachovani ostrosti??? Postavy se hejbaj jak zivy!!! a zejmena u hororu se maja baba boji divat sama na 65" LCD

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já nevím, asi jsem divnej. :-) Filmy prostě ztratí atmošku a vypadají jako televizní inscenace. Ten pomalý framerate tomu dává odstup, stylizaci, těžko se to popisuje slovy. Ještě více znát to bylo na amatérských 8 mm filmech se 16 fps (i proto se to tak často používá jako pouhý efekt). Dneska je problém, že se často (digitálně) natáčí na krátké časy a pak to opravdy problém je.

Pochopitelně pokud je to natočeno ve velké frekvenci, nebo si to autor remasteruje, pak nic proti.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jsi pouze "divnej" v tom smyslu, že jsi na to zvyklej... Analogicky - jako když kdysi u mého nového kvalitního Hi-Fi audia (dělané 3-pásmové 12" repro TVM - dříve TESLA) můj kámoš, co měl doma akorát lampové... rádio s jedním středovým......... reproduktorem, po poslechu prohlásil:
Dobře ti to hraje kua, jen to neustálé cinkání: "cik cik cik", mi tam nějak vadí a ruší!

Ano byl to zvuk činelu, "Haitky" a zněla jak kdyby reálné bubny stály přímo před námi :-)

Ale on nikdy skutečné bbny neslyšel nikdy a z rádia nebyl zvyklý na jejich realistický zvuk, neb ta jeho stará herka to ani neuměl avyhrát, nebo sice an ale s vééélkým poklesem, prostě mu to nereprodukovalo vůbec vyšší kmitočty blížící se sotva 12kH... :-(

To "cik cik" on znal pouze jako upozadněné "šuk šuk"...

No ale velmi krátká závěrka uškodí i 50fps to je jesný. Já při 50fps používám s oblibou 1/100s , to je ale pro klasických 25fps málo! (krátký čas a kontury moc ostré na mál fps...) Tam doporučuji většinou 1/50s!!! Natož pro 24fps... Obraz je pak prokreselenější, ale mázlejší již od 1/50 a delším času závěrky :-(

Tedy s vyšším fps lze použít kratší časy závěrky aniž by ostré kontury díky vyššímu fps při přehrávání vadily neb poskočení na obrazovce je pak kratší vzádlenost anosolutně (třeba v mm).

S větší úhlopříčkou a rozlišením úměrně tomu by se mělo zvyšovat úměrně i fps!!!!!!!!!!! To proto že na velkém obrazu (např 10m) je poskočení kontury objektu (nezi dvěma sousedními snímky) pak již třeba 10cm a né 1mm! ;-)

Vše je totiž relativní! :-)

Tedy na starých CRT s 50-ti polofázemi čili s 50-ti Hz se to dalo navíc při 55cm to nebylo z dálky vidět, ale na 1,5m a FullHD natož UHD je vidět vše!

Já např. koukám na 42" UHD displej z 0,4m! Ano ze 45cm!!! A nevidím pixely a UHD video s mnoha detaily i na horizontu při záběru do krajiny, mě jakoby vtáhne dovnitř, jako bych se rozhlížel po krajině reálně, jako bych tam byl, díky mnoha a ostrým!!! detailům, jen těch 30fps je málo :-(

Ale lepší než mázlé... Nějaké stažené UHD ("4k") ukázky jsem zlostně i vymazal, neb nebyly koukatelné pro dlouhý čas závěrky a až příliš kontrastoval superostrý s velmi mázlým obrazem, no hnus na voči... :-(

Našel jsem zatím jedinou!!! UHD ukázku o 50p. To je prostě paráda! Jak realita! Stav ideál :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No jo, jenže rozdíl je v tom, že ten kamarád měl zařízení co neumělo přehrát plný rozsah záznamu. My se teď bavím o tom, že to zařízení si záznam nějaké technickými limity dané kvality svévolně upraví a přidá tam něco co tam nebylo (dopočítané snímky). Stejně jako basátka v minisystémech vkládají DUS DUS do čehokoliv. :-))) Tito uživatelé mohou být dost v šoku, když to uslyší na neutrálně vyladěném systému.

Ale jinak rozumím o čem hovoříte, nechme toho. :-)
Osobně si myslím, že to přes se ani dnes do vysokých fps nikdo moc nežene, jsou obrovské datové toky.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A čemu říkáte vysoké fps??? 50p 60p? Ve FullHD už dávno běžná věc a 64GB SDXC, čili velerychlé, paměťové karty jsou víc jak rok realitou a dostupné cenově, do cca 1500kč :-) A já se do toho hnal víc jak před rokem a nelituji.

Ale ani 4k nepotřebuje rychlejší medium :-) Pouze reprodukční zařízení a grafiky PC zaostávaly docela donedávna (než vyšly až nedávno GTX 970 a 980 s HDMI 2.0/50-60Hz/fps a UHD TV od LG jeden model roku 2014 a přitom docela levný - od 20.000,-kč - to stojí jen samotný speciální externí převodník od Sony s HDMI 2.0 k TV jen Sony s interním jen HDMI 1.4... - to umí totiž jen UHD 30Hz/30p)

A tak čas vyššího fps dávno nadešel a dokonce již i proUHD nebo 4k/50-60fps :-) Nyní váznou kamery a zrcadlovky, kdy 4k/50-60fps záznam umí jen dvě na světě a okolo 150.000,-kč (Panasonic a Sony)

TV vysílání... v Evropě je mimo a dlouho bude s vyšším fps natož UHD..., o tom se nebavím, tam mi zatím stačí 1080i 25fps, což je ale v případě vysílání jen prokládáním také 50Hz i když je to ošálení zraku u CRT TV a u moderních progresívně zobrazujících (LCD, Plazma, PC monitor a to i CRT!) opět umělý přepočet (deinterlace) a dopočet (z 25fps na minimálně 50fps, aby to bylo opět 50Hz a nově až 100fps).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To ano. Ale vzhledem k tomu, že se dnes točí filmy digitálně, bych jako řešení radši viděl přechod na 48p, než setrvávání na 24p s tím, že to je ten jediný správný filmový vzhled.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Prechod na 48p zkouseli na Hobbitovi a byl to FAIL :) Proste dnes to ani nejlepsi profici nezvladnou vyprodukovat HFR tak, aby to bylo akceptovatelne celym publikem s hodnocenim "ano je to lepsi".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě to bylo OK, jen je to pro spoustu lidí nezvyk.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to nebude tim ze soucasne filmove efekty sou roky optimalizovany pro rozmazany 24p obraz a prave na ostrejsim 48p vypadaji divne.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Videl jsem ukazku 48 i 60fps a FAIL to neni!!! Jen si "odbornici"... nesmi zapomenout prepnout v nastaveni grafiky obrazovou frekvenci na 48 lepe vsak 72 Hz potazmo na 60fps 60Hz!

Jenze: PC monitory umi jen 60Hz a tak mnozi vidi cukanici... A ze stolniho BR playeru kdy TV nezna nic nez 50Hz a navis v rezimu 16:9 dochazi k orezu roztazeni cili k prepoctu obrazu uvidi mnozi opet cukanici navic mazlou prepoctem namisto jako u PC jde nastavit vse idealne a kde je volba PixelScan ;-) A jedine z PC na Tv a vrezimu "Pouze scan" (Pixel Mapping v nazvoslovi vyrobcu TV...) a pouze pri 48 nebo 72 Hz uvidite opravdu plynuly a pritom ostry pohyb kontur objektu. Je to parara a mnozi pri vyse jmenovane technicke prekazky ani nevideli nativne FullHD a v 48fps :-( Proto vseobecny negativni ohlas.l :-(

V TV vysilani kde je nosny obraz pro cokoliv pouze a jen1080i 50Hz (25fps) to nikdy nativne 48fps progresivne neuvidite!!!
FAIL je tedy u reprodukce v technice vychazejici z analogu NTSC natoz PAL... a v nastaveni kdy 99% uzivatelu toto neumi!!!!! :-(

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jak se to bude vyvíjet dál je věc autorů, ale jednou byl film natočen na film (tedy je to většna filmové historie až do pár let zpět) a tento originální vzhled (pomalý framerate) by televize jakožto pouhé zobrazovadlo měla preferovat a ne si dopočítávat co se jí zachce. Pochopitelně v menu může být "dopočítavací volba", ale fakt nevím proč by třeba starý western měl vypadat jako z videokamery.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Nabizi se jedno spiklenecke vysvetleni: na verzi bez dopocitavani budete muset opravdu do kina ;)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Verzi bez dopočítávání umí taky každá levná 50Hz TV :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

to je for... A jak udela razem a bez vypoctu/dopoctu??? z 24fps 50fps nebo CRT 50 polofps?...
Mylis se jiz ve studiu musi nejak... prevect 24fps na TV standart vysilani a to 25fps prokladane! A starsi moderni TV to umi jen deinterlovat na 25fps progresivne modernejsi pak na 50fps progresivne a CRT to stale zobrazi promladane... Jen to nekteri ci spise vetsina divaku nepostrehne to blikani ja tedy jo fuj hnus humus :-(

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

24 fps se v PALu na 25fps "přepočítá" velice snadno - film se zrychlí. Ale z hlediska zobrazení jsem měl na mysli TV připojenou k BD přehrávači, kde lze 24p nebo 25p nastavit. Pak s tím ta hloupá TV neudělá buď vůbec nic, maximálně zobrazí každý snímek 2x jako filmová promítačka.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A jak ta TV sama??? pozná 24p a jak sama přepne na 48Hz (jak ta promítačka), nebo lépe , což umí mnohé i starší LG , na 72Hz???
A jak to pozná a přepne sám!... player na HDMi Výstupu ty Hertze na 24Hz??? Ani PC GK to neumí sama!

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jak by to poznala? Jednoduše, TV naštěstí není PC. TV to pozná naprosto stejně jako poznává jiné normy - podle časování vstupního signálu - to uměla každá TV už za dob analogu, v digitálu se nic nezměnilo. TV není tak pitomá, aby si to jako PC cpala do bufferu a zobrazovala stále stejnou snímkovou frekvencí, u TV se snímková frekvence přizpůsobuje vstupnímu signálu. Každá TV dnes umí poznat 24p, 50i, 60i, 50p, 60p.
BD player z disku pozná normu, informace o normě je součástí dat v mpeg2/4 streamu (http://cs.wikipedia.org/wiki/BDAV_MPEG-2_Transport_Stream (v tabulce 29,97i a 25i je to samé co 60i a 50i)). Kvůli kompatibilitě musí umět vše převést na 50i nebo 60i, což umožní připojit i prastarou analogovou CRT TV. Ovšem podporuje i filmový mód, pokud je zvolen, tak při vložení takového disku nastaví výstup 24p. To je samozřejmě nekompatibilní s analogovou TV, takže se to používá přes HDMI.
PC GK to neumí sama, protože se k ní ta informace nedostane - ona dodržuje rozlišení desktopu. Když si ale vezmete MediaPlayerClassic a nastavíte si režim na celou obrazovku, tak rovnou můžete zvolit, do jakého režimu se má přepnout i GK podle přehrávaného formátu.
Těch 72Hz u LG má smysl pro plazmu, Panasonic to zobrazuje dokonce jako 96Hz. U LCD, kde nic nebliká, nemá zvýšení frekvencí smysl.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, je to humáč. Nedávno jsme byli na návštěvě u tchána a měl něco podobného zaplého na jeho zbrusu novém LCD LG. Běžel tam nějaký klasický westernový film ze satelitu v HD rozlišení, ale díky tomuto "vylepšováku" to vypadalo jak nějaká mexická telenovela. Opravdu k zblití, nedalo se na to dívat :-/

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz ono ma oboji mouchy. "Vylepsovak" nebo "hodnemocFPS"* zpusobi pocit telenovely, 24fps udela z kameroveho obletu** slideshow horizontu.

*) Nemam overene, na vlastni oci znam jen ty "vylepsovaky".
**) Nebo co to je, neznam tyhle odborny termity.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Slideshow udela jedine kameraman amater!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Slideshow udela prave 24p a to se ta kamera nemusi ani moc rychle otacet. Perfektne je to videt prave na vecech co se nehybaji (hory nebo obecne horizont) a kamera dela oblet kolem dokola neceho co je bliz.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ale to neni problem 24p, stejny vysledek vam dokazu natocit v 60p. Duvod je prave blbe nastaveni expozice - hodne pod 180 stupnu (1/2 snimkove frekvence, tj. v pripade 24p hodne pod 1/48s). Az bude expozice spravne dlouha (za ideal se povazuje 180 st. = polovicni cas, zrejme to vyplyva z projekcni technologie kde v kine vidite polovinu doby jen cernou) tak zadny rozfazovany horizont neuvidite. Uvidite ho krasne plynuly resp. patricne rozmazany (integral pres 1/48s).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne ze bych mel z toho radost, ale jako vysvetleni to beru. Dekuju.
Problem je co s tim, kdyz uz to ty filmy maji (asi ne vsechny, ale vetsina urcite).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pridat motion blur v postu. Stejne jako by se to melo delat na efekty... a taky se na to stejne nekdy zapomene :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nj, ale to neresi co s tim, kdyz uz to clovek ma doma a takhle trhany.
Nebo neumim nastavit ty ficurinky v televizi tak, aby z toho ihned nebylo SOE.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Motionblur v postu na už hotové snímky s krátkou závěrkou moc dobře nefunguje. To by musela skvěle fungovat detekce pohybu. Jinak to rozmaže všechno. U efektů to funguje dobře, tam vím, který objekt se hýbe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jojo profík prostě obraz silně mázne dlouhým časem závěrky a je to "vyřešeno" :-)) ...
U rozmazaných kontur pak nemá co trhat (poskakují ostré obrysy objektů, když tam pak nejsou žádný..., nemá co poskakovat snímek po snímku...)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Petice mi přijde extrémní. Stačilo by, kdyby nastavení těchto funkcí nebylo poschovávané v hloubi menu, nebo dostupné jen přes změnu profilu, který zároveň přenastaví i spoustu dalších věci. Totéž i různé dynamické kontrasty, přeostřování hran, gumování textur, přesaturování barev, matlání do histogramu...

Ony se totiž televizory dělají pro zákazníky, a mezi nimi převažují ti, kteří na takové fíčury letí. Kdo v showroomu ukáže obraz tak nudně normální jaký je, ten nic neprodá. Takže nepoučovat laiky o jejich špatném vkusu jak chce petice, ale také nedělat z fajnšmekrů blbce.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ale vždyť to tak je. Přepnutím do filmového režimu nebo u Panasonicu THX se všechny tyhle hračky vypnou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zapomel jste zminit neschopnost laiku zmenit pomer stran a neustale divani se na 4:3 vysilani natazene na 16:9 plochu... a pak se lidi divi ze populace tloustne :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Není to pouze neschopností. Opravdovým laikům vyhovuje roztáhnutý obraz více než černé pruhy po stranách a když jim nastavíte automatický mód obrazu, tak to chtějí roztáhnout zpátky :(

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to byla jen neschopnost laiků. Jenže ona je to i blbost manažerů, třeba u posledních Panasoniců to ani nejde nastavit, aby se poměr stran měnil automaticky správně. Manažer totiž moudře rozhodl, že to lidi chtějí roztažené naplno a ne jinak.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Můj pár let starej Philips má jako první položku v nastavovacím menu přepnutí obchod - doma. :-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To je ale málo. Po volbě doma je ještě potřeba přepnout z režimu dynamický na film. Ani režim standard nemá správně nastavené barvy a má pozapínána zbytečná kurvítka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja využívam na SONY 40HX720 dopočet - Motion Flow 400 stále zapnutí na hodnotu "jemné". Ja sobne som alergický na nízky framerate a už na na tejto prťavej 40-ke je rozdiel videtelný. Zrejme nebudem jediný, kto 24p považuje za systém z dôb minulých a jej doba skončí s nástupom 4K Blu-Ray . Aj Peter Jackson sa presadzuje za 48fps (HFR) a ja mu to žeriem a chodím na to do kina :-), preto sa čudujem, že táto petícia vôbec vznikla, keď sa to dá vypnúť (pre tých ktorým to vadí).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

hej televizor :D aby te reklamy isli krasne, boze prestante to kupovat ludia

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A na čom mám pozerať filmy (projektor ma nezaujíma)? Pletieš televízor-zobrazovadlo s televíziami.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

monitor ?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Monitor ve stejne uhlopricce jako TV stoji vzdy 2x-3x vic a pritom je vyrobne (neobsahuje nekolik tuneru, prehravacu a dalsi zbytecne elektroniky) levnejsi nez TV

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jenze TV sikupuji masy! cimz vyrobu zlevnuji ale velky monitor si koupi jen nekolik nadsencu ;-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Snaha je to chvályhodná. Jenže se obávám, že tohle se týká jen "fajnšmekrů", běžní <i>lidé</i> kvaltu v 90 % procentech případů vůbec neřeší. Ve svém okolí mám mnoho lidí, co když si v TV pustí nějaký starý film/seriál a televize se z nějakého důvodu nepřepne na 4:3, tak jim absolutně nevadí že na obraze všichni a všechno vypadají poněkud připosraženě. A když je na to upozorním, tak se dozvím akorát to, že jim to nevadí a je jim to jedno. Myslíte že takový jsou vůbec schopní a ochotní pochopit to že by měli podle toho, na co zrovna koukají, vypínat/zapínat nějakou funkci někde v menu? Těžko.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Total suhlas , masy vyberaju TV podla uhlopriecky a zlavovych akcii. Nejake fukcie navyse su uplne vedlajsie. Z dialkoveho ovladaca poznaju len On/Off , cisla kanalov a nastavenie hlasitosti.
Nedajboze ked omylom stlacia napr. teletext.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak většina těch funkcí je jen na vytažení peněz z kapes zákazníků. Na co by pak lákali při nákupu televizí 2x i 3x dražších?

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Kde to mozem podpisat, pretoze vzdy ked ten bazmeg hladam tak ma ide utrhnut kedze je zasity vacsinou hodne hlboko v menu a navyse na kazdej telke to volaju inac...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tak napriklad u Samsungu co mam doma je nastaveni filmoveho rezimu hned prvni polozka:
Menu > Obraz > Rezim obrazu > Film.
Pripadne chovani pri 4:3 :
Menu > Obraz > Nastaveni Obrazovky > prizpusobeni obrazovce

Myslim ze jednoduseji to uz snad ani nejde a pri pouziti jako standartni TV se to jednou nastavi a nemusi se ani menit.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Na kvalitě obrazu si celkem zakádám a Motion interpolation si nemůžu vynachválit.
Za mě je petice nesmyslná. Snadná možnost vypnout interpolaci, proč ne?
Ale zakázat? Věřím že většina lidí plynulejší obraz ocení.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

O zákazu snad nikdo nehovoří, ale o vypnutí jako default volby.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Také se mi TM líbí, ale pouze od LG!!!

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Peticia filmarom: zacnite uz konecne pouzivat 60 fps. Sto krat lepsi obraz, nez tie vase ultra-mega-turbo-neviemco-HD.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Podepisuju! A stačí i "jen" 50fps ;-) (točím FHD1080p do 50fps na SONY Alpha A65 a A77)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale vždyť si to může uživatel sám vypnout :-) Mě naopak přije obstarožních 24fps progresvně čili defacto je 30Hz jako nedostatečné a přežité! :-( A oči ničící!!!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Proč by to mělo ničit oči? Oči (možná) ničí pomalá obnovovací frekvence zobrazovadla. Snímková frekvence videa je očím na háku. :-)

Obstarožní to sice je, ale když to bylo obstarožně natočeno, tak by to mělo být obstarožně promítáno. Stejně jako ty všemožné enhancery v 4W audiosytémkách. Kompresory, bassboostry a co já vím co. Udělá to vše možné, jen ne poslech toho kdo někdo nahrál a masterovar - většinou to nechutně zprzní, hlavně že buší basy. Pokud má někdo nutkání takové věci používat - jako volba, proč ne. V základu by to podle mělo být vypnuto.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No mě tedy v kině při jen 24fps, i když klapka je 48Hz, aby neblikal i světelný zdroj - lampa, čili jako obrazovka, z teho bolí oči, neb budto při pohybu kamerou otrý obraz trhá, a např. loukotě kol kmitají, pak se zastaví jakoby a nakonec se jeví jako by se otáčely proti směru jízdy..., nebo musí filmaři fintou toto "odstranit" a to delším čase závěrky kamery a tedy jen prostým máznutím obrazu - rychleji se pohybujících objektů a při švenku kamerou se mázne na chvíli celý obraz a já se z teho vždy málem pobliju!... :-/

Tedy já to na háku nemám, neb mojim očím 24 fps vadí!!!

A v základu by bylo lepší rovnou točit do 50fps potažmo 60fps :-) A ne to deinterlovat a dopočítávat synteticky až v TV...

(I proto já točím dávno FullHD 1080p 50fps )

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ne, očím tvým to nevadí, ale mozek máš rozhozen, to je to místo kde se to zpracuje. :-))
Udělat na film švenk bez velké cukatury patřilo k dobrému mravu a vychování kameramanů.

Mimochodem, to s tím kolem je je stroboskopický efekt a ten doprovází i vysoké frekvence (když se harmonizují otáčky s frekvencí snímání/světelného zdroje) a lze jej za určitých situací spatřit i přímo očima.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Stroboskopický efekt je vlastně aliasing, který vzniká jako důsledek podvzorkování. Takže s rostoucí frekvencí snímání jeho výskyt klesá - lépe řečeno objevuje se jen u rychlejších objektů. Přímo očima ho spatřit snad nelze, vždy se jim musí trochu pomoct. Ať už blikajícím světelným zdrojem (třeba zářivka) nebo i jen pohybem.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

presne tak :-) V realu proste kola pozpatku tocit nikdo neuvidi. To neni mozkem ;-)
V REALU, DLE POSTREHU JEDINCE!, NEKDO VIDI OSTREJSI A NEKDO VIC CI MENE MAZLE, PRI VYSSICH OTACKACH MAZLEJI A MAZLEJI, ALE NE POZPATKU.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To si vyprošuji aby na mě někdo takhle boldoval. :-D (vtip)

Ono to záleží na osvětlení, tedy na sluníčku takový efekt neuvidíte nikdy, pod zářivkou, výbojkou a všemi ostatními "blikavými zdroji" se efekt pochopitelně dostaví (klidně i pozpátku). Třeba soustružníci kvůli tomu používali lampičky se SS napájením, aby si náhodou nesáhli na zdánlivě stojící upínací hlavu (nevím jak se to řeší na moderních strojích).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ale to je zcela jine tema - osvetleni! A jdeli o staly svetelny tok osvetleni nebo stroboscopicky. A nesouvisi to s malym fps obrazu interferujici s frekvenci zaverky u promitacek a Hz obrazovek u LCD a Plama TV.

Pisu zpameti bez koukani na displej a nevsim jsem si Shiftu navic to zobu z cest z mobilu.... Tak pardon no ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Fps obrazu se závěrkou kamery ani promítačky ani zobrazovače neinterferuje, tyto frekvence jsou za normálních okolností synchronní. K interferenci dochází samotným principem snímání. Je to stejné, jako u klasického vzorkování signálu - taky nemůžete (neměl byste :-) ) vzorkovat něco, co má vyšší frekvenci, než je polovina vzorkovací, jinak vznikne interference - aliasing. U signálů se to filtruje dolní propustí ještě před vzorkováním, to se u průběhu světla v čase dělá blbě :-) Takže u kamery ten filtr tvoří kombinace času závěrky a akumulační princip snímače, ovšem dokonalá DP to není. Když někdo zkrátí čas závěrky, tak se filtrace ještě zhorší.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Ta divně se točící kola budou ale pak na filmu/TV vidět, i když scéna bude osvětlena jen sluncem. Vzorkovací kmitočet místo blikajícího osvětlení dodá samotná frekvence snímání kamery.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, rychlost závěrky která je ovšem při 24fps velmi omezena :-( A K TO JEŠTĚ MŮŽE NAVÍC INTERFEROVAT S KLAPKOU PROMÍTAČKY NEBO S Hz OBRAZOVEK :-(

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Ne, základní vzorkovací kmitočet určuje pouze snímková frekvence. Závěrka ovlivňuje mezní kmitočet takto vzniklé dolní propusti, ale snímky se opakují s periodou fps, nikoliv s frekvencí závěrky.
Interferovat nemůže, pokud to nějaký blb nezačne neuměle přepočítávat (třeba pouštět na 60Hz PC monitoru). S promítačkou je synchronní, s TV za normálních okolností taky - v PALu se proto převod dělá zrychlením z 24 na 25fps (žádný extra snímek se nedopočítává), v NTSC se zas kvůli tomu film promítá s fps 23,976.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

nebavím se o času závěrky (spíše jde o poměr času otevření a zavření a má na to jen 1/24s! ) ale o její mezní frekvenci! (Ale kmitat musí 24x/1s a mění se jen čas tedy přesněji ten poměr otevření/zavření během 1/24s)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

OK

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak, záleží na osvětlení.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Mělo být: defacto jen 24Hz

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jakožto mírně poučený laik shledávám tentokrát debatu velice výživnou - děkuji pánové :-) Byl jsem si vědom nesoudělných snímkových frekvencí filmu / PAL / NTSC a počítačových displejů, s prokládáním nebo bez, CE rozlišení a cropu u HDMI vstupů TV přijímačů... ale třeba k tomu ještě délka expozice při snímání mi zatím nedocházela. Dneska je ta polévka opravdu vydatná :-)

Všiml jsem si nedávno u kamaráda na nějaké 47" LCD HDTV, že tam běží v HD nějaká lehce historická filmová pohádka (hrátky s čertem? už nevím) - původně točená patrně černobíle, dodatečně dobarvená, patrně ji prohnali nějakým remasteringem... a zaujalo mě, jak se to na té televizi plynule pohybuje. Původně jsem to považoval za výsledek digi remasteringu, ale podle informací zde odhaduji, že se na tom přinejmenším spolupodílela "interpolace pohybu" v televizi. A ačkoli jsem jinak purista a konzerva, nemohu tvrdit, že se mi ten výsledný dojem příčil...

Pár let zpátky jsem si na notebooku pustil jakýsi ripnutý film v DIV-X (kontejner AVI). A měl jsem pocit, že se to divně cuká. Dočetl jsem se něco o Telecine konverzi, koukl jsem na to ve VirtualDubu, prohnal jsem to IVTC filtrem... a ejhle, jelo to plynule (nebo přinejmenším o poznání lépe). Přestože kodek zjevně aplikoval mezisnímkovou kompresi, takže duplicitní snímky už nebyly 100% stejné, jejich odstranění se podařilo a pomohlo. Kroutil jsem hlavou, jak na to amíci v televizi můžou koukat, když mají každý čtvrtý frejm z filmového materiálu zdvojený. Možná proto (ještě v kombinaci s rozlišením NTSC) chodí tolik rádi do kina :-) Jestli se tohle dělá i dnes v době HDTV (zlí jazykové tvrdí že ano) tak potěš koště... Ovšem před pár měsíci přišla zvláštní pointa: na tomtéž notebooku v tomtéž OS, pouze o mnoho upgradů OS i kodeků později, jsem si znovu pustil pro srovnání původní materiál i verzi prohnanou IVTC. Spadla mi čelist: oboje běželo plynule! Žeby nová verze kodeku uměla IVTC provést implicitně? Nebo dělá interpolaci pohybu, která "cukání" Telecine vyhladí? Nevím... byl to každopádně esoterický zážitek.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

IVTC v NTSC je jednoduché, protože se dá velmi snadno detekovat. Dneska ho umí udělat už přímo grafické karty, takže asi proto vám to jelo nyní plynule. U Nvidie je to volba v control panelu v nastavení videa. Interpolaci pohybu naopak běžně videokarty ani kodeky nedělají.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.