Philips: 3D televize jsou mrtvé, končíme s nimi
LG zkrouhne nabídku 3D televizorů na polovinu, u Samsungu se na základě nulové nabídky 3D brýlí předpokládá, že tuto technologii také odstaví. Nejjednoznačnější a nekompromisní vyjádření vyslal Philips: „3D je mrtvé.“ V kontextu televizí, samozřejmě. V celém portfoliu Philipsu pro rok 2016 už nenajdete jediné domácí zobrazovadlo, které by touto funkcionalitou bylo vybaveno.
Striktní slova pochází přímo od firemního ředitele pro produktovou strategii a plánování, Dannyho Tacka. Podle něj je problém jak se zdroji 3D obsahu, které už prakticky neexistují, tak s nezájmem ze strany zákazníků.
Tack nepohřbil jen 3D televize, ale stejně tak - z pohledu Philipsu v podstatě nechtěné - prohnuté obrazovky. Společnost se k nim doposud nestavila nijak kladně. Přínos nevidí, spíše zdůrazňuje nedostatek v podobě více či méně výrazné deformace obrazu. Přesto zvažovala, že by do nabídky pro letošní rok jeden nebo dva modely mohla zařadit. Nakonec ale rozhodla klesající poptávka a zůstalo ze 100 % u plochých.
V čem naopak společnost, i přes vyšší výrobní náklady, spatřuje velký potenciál, je technologie OLED, která nabízí kombinace dobré černé, dobrého jasu, netrpí na halo efekt, lépe interpretuje pohyb - obraz zůstává ostrý, nemaže se. OLED v kombinaci s HDR podle Tacka budou klíčové parametry pro high-end.