Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

EA: Playstation 4 prodraží vývoj her o 5 až 10 %

Představení Playstation 4
Je jasné, že nová generace herních konzolí, jíž Playstation 4 odstartuje, umožní všem v systému zaháčkovaným výrobcům urvat si zase po nějaké obě trochu větší peníze. EA vysvětluje svůj postoj...

Podle této herní firmy a jejího finančního ředitele Blakea Jorgensena se náročnější vývoj her pro next-gen konzoli s většími možnostmi podepíše na nákladech na vývoj nějakými 5 až 10 % navíc. Ale na druhou stranu zde bude příležitost vidět větší toky peněz zpět do herních studií díky prostému nadšení kolem nové generace a velkých herních titulů s ní přicházejících.

Nechceme aby to v tuto chvíli vyznělo jako, že EA naznačuje nějaké podražení her vůči cenám na PS3, ale jistě budou studia hledat nějaké formy monetizace svých nákladů. EA lze věřit, že vytvářet kvalitnější textury a detailnější modely a animace a podobné věci, bude nákladnější, na druhou stranu už nebude tak obrovský rozdíl mezi vývojem dané hry pro PC a pro PS4, jako tomu bylo a ještě stále je s PS3. Zde se naopak skýtá potenciál pro relativní úspory či zrychlení vývoje, ostatně to byla jedna z největších bolístek PS3: zcela odlišná platforma od PC, navíc s velmi rychle zastaralým GPU.

Uvidíme, jaké ceny budou nasazeny v první vlně letos před vánoci, ale já bych zkrátka nebyl tak skeptický. Pokud by hry pro PS4 měly být ještě o 10 % dražší než pro PS3 a tedy podstatně dražší než pro PC, to by si EA kopala vlastní hrob.

Skyrim

Spekulace: dočkáme se vytuněného Skyrimu na PS4?

Zdroje: 

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku EA: Playstation 4 prodraží vývoj her o 5 až 10 %

Pátek, 8 Březen 2013 - 08:00 | AndyF1 | "proste preportuje bejem 1-2 tydnu a je to...
Sobota, 2 Březen 2013 - 01:18 | BTJ | Tak pokud tam bude komplet jiny pristup jak je...
Pátek, 1 Březen 2013 - 21:50 | Anonym | jo to se psalo kdysi, a ano kdysi to problem byl...
Pátek, 1 Březen 2013 - 21:34 | aa bb | To si nemyslim. Podla vsetkeho vsetky jadra...
Pátek, 1 Březen 2013 - 21:27 | aa bb | Samotny vyvoj (myslim kodovanie) sa asi ani moc...
Pátek, 1 Březen 2013 - 19:06 | BTJ | Co vim, tak se vsude psalo, jak je snadne psat...
Pátek, 1 Březen 2013 - 17:52 | co ze to chces | Minimálně to prodraží paralelizace enginu,...
Pátek, 1 Březen 2013 - 17:46 | Anonym | velka studia s prevodem her na PS3 nebo Xbox360...
Pátek, 1 Březen 2013 - 17:05 | mikeczcom | nebo jak je na tom studio Bioware a jejich mass...
Pátek, 1 Březen 2013 - 16:31 | TyNyT | EA je banda nenažraných kret*nů. Stačí se podívat...

Zobrazit diskusi