EA: Playstation 4 prodraží vývoj her o 5 až 10 %
Podle této herní firmy a jejího finančního ředitele Blakea Jorgensena se náročnější vývoj her pro next-gen konzoli s většími možnostmi podepíše na nákladech na vývoj nějakými 5 až 10 % navíc. Ale na druhou stranu zde bude příležitost vidět větší toky peněz zpět do herních studií díky prostému nadšení kolem nové generace a velkých herních titulů s ní přicházejících.
Nechceme aby to v tuto chvíli vyznělo jako, že EA naznačuje nějaké podražení her vůči cenám na PS3, ale jistě budou studia hledat nějaké formy monetizace svých nákladů. EA lze věřit, že vytvářet kvalitnější textury a detailnější modely a animace a podobné věci, bude nákladnější, na druhou stranu už nebude tak obrovský rozdíl mezi vývojem dané hry pro PC a pro PS4, jako tomu bylo a ještě stále je s PS3. Zde se naopak skýtá potenciál pro relativní úspory či zrychlení vývoje, ostatně to byla jedna z největších bolístek PS3: zcela odlišná platforma od PC, navíc s velmi rychle zastaralým GPU.
Uvidíme, jaké ceny budou nasazeny v první vlně letos před vánoci, ale já bych zkrátka nebyl tak skeptický. Pokud by hry pro PS4 měly být ještě o 10 % dražší než pro PS3 a tedy podstatně dražší než pro PC, to by si EA kopala vlastní hrob.
Spekulace: dočkáme se vytuněného Skyrimu na PS4?