Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Playstation 5 nese 3,2GHz Zen 2 a Navi

myslím že 3,2Ghz nebude boost ale základ aby výkon konzole příliš nebyl snížen vůči běžným procesorům které míří na 5Ghz takže zmíněných 3200 ani tak nebude žádná sláva, stejně jako Navi na 1600Mhz když 1,6Ghz dosahuje v pohodě Polaris 30 na 12nm. Takže velmi konzervativní takty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TDP procesorové části u konzolových APU je někde kolem 25 wattů, takže očekávat základ 3,2 GHz pro osmijádro mi nepřijde reálné. Zen 2 má zhruba 3× vyšší IPC než Jaguar, takže neexistuje důvod honit se za vyššími takty. Už na hypotetickém základním taktu 1,0GHz by měl být výkon vyšší než mají stávající konzole při maximálním boostu.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Ja to mam realne otestovane. Ryzen ma 2x vyssie IPC v hrach nez Jaguar.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jenže to uvažuješ v reáliích stávající výroby, že? 7nm proces má zajímavé výsledky, proto ten vysoký podíl v TSMC. Osmijádro na 25W-35W na 3,2Ghz může být dobře reálné. Navíc jde o základ na další pětiletku takže tyto takty jsou nutnost. Nyní půjde o jeden modul takže spotřeba bude odpovídat dnešnímu 4/8 mobilnímu ryzenu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono i kdyby to CPU melo 'konzervativni' takt okolo 3Ghz na vsech jadrech, tak je to mega posun proti dnesni generaci. Na 4k, na ktere ty konzole miri s optimalizacemi, ktere maji..tak to bude mega impuls i pro PC herni trh v MT podpore.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to celkem asi jedno.
Daleko důležitější bude, že "Zen+Navi" (ať to bude co to bude) bude zřejmě čip, na který bude optimalizováno spousta multiplatformních her.

A ještě daleko podstatnější mi připadne zjištění, že konvergence konzolí a PC pokračuje mílovými kroky.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

No běžný CPU. CPU za cca 10k, v podstatě téměř v hodnotě celé konzole...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neřekl bych že se proslýchalo že procesor a cpu měl být odděleně. To se tradovalo pouze v jistých fan kruzích a tady s tím strašil Crha.
Zbytku světa bylo jasné že je to ekonomický nesmysl a že to bude opět APU.
A pro del42sa ještě dodám info že primitive shaders jsou potvrzeny.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mluvilo se o tom dokonce dávno před tím, že byl Crha na DIIT zaregistrovatný:

https://diit.cz/clanek/nepotvrzeno-sony-pro-playstation-5-planuje-samost...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vídíte vidíte, sami jste dokázali, že se podle pana Crhy orientujete jako lodě v rozbouřením moři podle majáku. Nikdy jsem netvrdil, že to tak bude, tvrdil jsem, že by AMD měla pohnout kostrou, protože pokud by AMD ujel vlak, tak by konzole museli přejít na dedikové nVidia karty, což se tady mnohým nelíbilo, ale vidíte, že to není nereálné. nVidia bude mít o konzole pořád zájem, né že né a vužije cokoliv aby se tam dostala. Peníze jsou až na prvním místě. Já jen doufám, že Navi bude mít alespoň tročiku nějakou podporu RT, protože pokud ji mít nebude, tak to bude fakt na prd.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Žádné Rt se na Navi konat nebude už jen z toho důvodu že to amd oznámilo a hlavně proto že nemá dnes smysl. Hlavě by sis o svém novém zaklínadle RT měl něco nastudovat.. Zkus enviro artistovi vykládat svoje srance jak nebude mít žádnou práci s nasvícením a dostaneš takovýho facáka až se ti hlava zatočí.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

On život spoustě namyšlených lidí už dal po čuni a dřív nebo později dojde i na toho tvýho eviro artistu. Stačí se podívat na krizi velkých herních studií, kteří neumí vyrobit hru. A podívej se na úspěch mikrostudií o počtu pár lidí a nebo onemanshow, které mají nápad, který není v rámci masovosti zadupán do země.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To se ovšem odehrává jen ve tvé hlavě čísla hovoří jinak, úspěch mikrostudií se děje jen v krátkém časovém okně když přijde nová technologie jako třeba VR. Až nebude umět vyrobit hru Naughty dog nebo Guerilla tak si o tom můžeme vyprávět. Problém není ve studiích a vývojářích problém je v nenažranosti finančníků kteří je vlastní nebo maji rozhodovací pravomoce a jejich mokrých snech o profitech. Ukázkovým příkladem jsou Zenimax, EA, Konami. Já fakt nemůžu za to že nemáš základní povědomí o tom jak nasvítit scénu, tvé podání umístím světelný zdroj a o zbytek se postará RT je pohádka z říše hmyzu.
Sem tam samozřejmě někdo nezvládne hru ani přes desítky milionů proinvestovaných dolarů udělat tak aby lidi bavila. Typický příklad Owerkill The walking dead na kterém jsme spolupracovali. Výsledkem je vlastník na útěku a finanční ředitel za katrem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně... prosimtě vím jak se nastavovali světla v HL1 a prakticky jsou velmi podobná i v UE4, a viděl jsem ty dema RT, úplně jiný kafe, hlavně jde o tu černočernou tmu a přesvícenost, které jdou v dosavadních engine skvěle zařídit. Říkám, nástupem RT nasvětlovači nebudou mít co žrát. A co se týká nenažraných studií.... proč TakeTwo platí grafičce 100.000,-měsíčně? Neznají svou hodnotu a jsou namyšlení.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Naprostá snůška nesmyslů. Vůbec nevíš která bije. Srovnávat světla UE4 a HL1 to jako fakt? Ses úplně pomátl? Sto táců za grafika u T2? To jako v Brně nebo ve Windsoru nebo v New yorku?? Bylo by lepší místo náhodného generování pičovin něco specifikovat. A co ti na tom vlastně připadá divného?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Prosím? Víte vůbec o čem mluvíte? Co je pro vás vůbec pojem světlo ve scéně? Mluvíme každý o tom stejným? Já mluvím o světle které si definuji, umístím ho do prostředí a ono kam dosvítí tam zesvětlí texturu podle vzdálenosti od tohoto bodu. Pokud je mezi světlem a texturou nějaká překážka tak je výpočet zastaven tou nejbližší texturou, tím vzniká stín. Nevím co by se mělo mezi HL1 a UE4 na tomto principu něco změnit.
Slyšel jsem o grafikovi tady v Brně že bere sto. Připadá mi na tom divné to, že většina těchto firem jede standartem amerického způsobu, kdy je lepší jednoho grafika za sto propustit a najmout dva mladé za pade... Prostě se mi ta cena zdá přepálená a když je přepálená tak pak logicky nemají prachy a možnosti na to tu hru naprogramovat pořádně. Kdyby grafik bral dejme tomu 30-40 tisíc, tak jim zbyde víc peněz a času na programování hry samotné. Prakticky si můžou dovolit jednoho programátora a nebo nějakého koordinátora navíc.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A tak to přesně vypadá když člověk který nemá ani ponětí jak se něco dělá začne poučovat ostatní. Kamaráde stáhni si UE nebo Unity a otevři si nějaké demo scény dostupné zdarma. To ani nemá cenu ti vysvětlovat jak seš úplně vedle.
Jo slyšel jsem o grafikovi tady v Brně..... Hele jestli jsi z Brna tak to se musíme potkat
Kilo tady má tak šéf grafiky v Hangar 13. Jinak je to absurdní. Tvá teorie o jednom za sto a dvou za pade je naprostý nesmysl, záleží jenom na tom co kdo umí. To co meleš to je opravdu neskutečný proud hoven. Platíš buď matláka nebo umělce. Dávno už to není photoshop a max.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Normálnímu člověku bych řekl, pojď k nám na pár dní pracovat, zaměstnám tě jako testera pochopíš o čem to je, ale ve tvém případě to opravdu nejde. Takovou ostudu bych si ve firmě nelíz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

já bych do Bohemky nešel ani zadarmo. Mám o vás své mínění. A to že ze mě děláš magora, přitom tady každej ví že Crha ptracuje na své hře a UE4 zkoušel a má zkušenosti z Valve tak je mi z Vás smutno. Arma je katastrofa. S dvěma lidma jsem se už potkal v minulosti a jsou to šikovní lidé, ale zároveň to jsou velcí konzervativci, co si "neumí hrát". Jako nevím, nemám těch sto potvrzených, ale podle všeho prej jo. A jestli jsi z T2, tak to bych Vám už k principu nešel, protože to jsou vykradači nápadů.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A jak tě vůbec napadlo že dělám v Bohemce? Tam jsem nikdy nepracoval a ani nechci. To se týká i T2. Jestli jsi zkoušel UE 4 tak bys přeci nenapsal takovou strašnou koninu.
Jardo to už je fakt krajně zoufalé. Aspoň základy by to chtělo znát.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Btw Ti diletanti z Bohemky co nic neumí utržili za loňskej rok 500mega.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S podporou z EU. Bez ní by zdechli. Anamita s naprostýmá úchylárnama na mobil zvládnou jednou hrou 400 mega + .
Tak to jsem rád že nejsi z Bohemky, já je nemám rád. Jsou takoví namyšlení, skoro jako ty. Děláš machry, přitom nevíš jak funguje světlo a děláš z toho vědu jak kdyby to byla nějaká super věc, kterou zvládnou dva lidi na planetě. Já v tom prostě nevidím žádnej problém a všechno co jsem kdy udělal mělo příjemné osvětlení, nikde nebyla příliš tma a nikde nebylo příliš světlo. A to jsem to ještě propojoval s objekty tak aby jsi po vstupu do místnosti a interakcí s vypínačem rožnul a nebo zhasnul světlo, ale když jsi rozstřílel trafostanici tak ti světlo začalo při zapnutí jenom problikávat. A nebo při spuštění požárního poplachu se přeplo osvětlení na červené a u vchodů svítil zeleně exit. Ach jo... mě to tak mrzí, že to to nemůžu ukázat. Jo Hammer edit byl v tomto dobrej. Člověk vůbec nepotřeboval programovat. Když se podívám na UE a na to jejich neexistující adresování, nebo existující, ale "naprogramuj si to ty pussyno", smutno. Pak se nedivím, že tady jedna hra vypadá jako druhá a vcelku není ani jedna hratelná. V tomto UE strašně ztrácí. Ale že bych umíral ze světel? Nechápu, nechápu proč ze mě děláš ubožáka... asi sám nic neumíš a tak se nad ostatní povyšuješ.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne opravdu nevíš jak by světlo mělo fungovat to co jsi popsal je cesta do hrobu. To co píšeš o UE je taky úplně bokem. Hele jsi fakt smutnej případ, píšeš zde jednu krávovinu za druhou a pak se ještě divíš. I debil by pochopil že je s ním něco špatně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

máš koule na to pokračovat mailem? jaroslav.crha@protonmail.com vážně by mě zajímalo, co je pro tebe světlo, protože se mi zdá že nad tím nějak moc laboruješ.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Takže koule na to nemáš, takže další namyšlený frajírek co nosí nosánek nahoru...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proc by ztracel cas diskuzi s namyslenym idiotem, ktery o tom evidentne nic nevi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jé on má dokonce tiskového mluvčího...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pri dnesni nenazranosti intelu a nvidie bych se nedivil kdyby Playstation 5 zatocila s cenami jejich produktu, protoze dnes hodne lidi premysli ze si namisto herniho pc-čka koupi rovno konzoli, muzou za to jak nepovedene Windows 10 tak vysoka cena samotneho hardwaru plus ze je nutne veci slozit a poladit, konzole je naproti tomu daleko vyhodnejsi, zapnu, vlozim a hram, o nic vic se nestaram.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ceny cpu a grafik jsou dány nabídkou a poptávkou. Bohužel jsou nechutně vysoko. Pokud nepirátíte je už dnes playstation pro zajímavou investicí. Uvidíme jak se pochlapí MS s Xboxem, v minulé generaci jsem dával přednost Xboxu v současné jednoznačně Playstation.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Konzole láká cenou, ale i exkluzivitami, které na pc nevychází. W10, nebo nutnost něco skládat je úplně mimo mísu. W10 jsou v poho a skládání je naopak zábava, kterou konzole neumí nabídnout a je díky tomu třeba pro mě vyloženě nudná. Koupim si PS5, zapojim kablíky a... a... a co? Vrhnu se na hraní? Komp je potřeba nejdřív poskládat, přemýšlet nad každym šroubkem, vyvázat káble, řešit airflow... Člověk tomu musí dát kousek sebe, vytvořit to. Konzole je jen další spotřebka, další jednoúčelová konzumní rychlomr*ka. Proto je PC + PS jediná rozumná cesta, jak moct hrát vše a nepřijít o to stavěcí hobby.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tyjo je to fakt divný ale herní konzoli zapojíš a..... skutečně se vrheš na hraní a soustředíš se tam vždy jen na to hraní, někoho holt hraní nudí a musí mít kupu OSD v obraze ale to spíš testuje HW a doprovodně hraje, ale pochop že většinu lidí tohle nezajímá, skutečně si to kupujou čistě pro hraní her, zkusils někdy Mekrur, nebo Lego Technics? Fajn věcičky na stavební nutkání a testování kde čeho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt, ten Merkur je vážně libovej... Nedávno jsem to sledoval na nějakým webu s pocitem ukřivděnosti, páč o něčem takovým se nám v dětství ani nezdálo. My si museli vystačit s prostou mechanikou + nějakej ten jednoduší bastl, ale i tak to byla dobrá zábava. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mel jsem po brachovi nekolik sad Merkuru, Sevy i Chevy. Technics prisel az o mnoho let pozdeji. K merkuru jsem mel jeste nejaky stary sesit, kde byly vyfoceny ruzny stroje, ke kterym jsem nemel navod, tak jsem si je podle fotek postavil.
Hrani me nenudi, nepotrebuju ani fps counter, ale kdybych se zbavil pocitace, tak by mi urcite chybelo i to staveni a overcloking, v nekterych hrach pak mody, nastaveni lod... PS je skvely doplnek ke kompu, ale "mit jen konzoly" neni pro me. A navic jsem totalne levej s gamepadem, co se strilecek tyce. Auta jsem se jeste naucil a tps s autoaimem mi sly samy od sebe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Komp je potřeba nejdřív poskládat, přemýšlet nad každym šroubkem, vyvázat káble, řešit airflow...“

Není.
U počítače máte možnost volby.
Můžete dostat sestavený a nainstalovaný PC, který jen rozbalíte a hrajete.
I když oproti konzolím je obrovská nabídka a pokud tomu vůbec nerozumíte a náhodně na něco kliknete, riskujete, že koupíte předražený šmejd.

Variantu si to sestavit sám bych neviděl až tak pro hráče, jako pro nás, které baví se v tom vrtat.
Protože pokud někdo chce jen herní počítač a sestavování komponent ho otravuje, je lepší si koupit už hotový.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Počítač mám nejen k hraní, ale i k práci, prohlížení internetu,... Mám to raději v jedné krabici, kterou si můžu naspecifikovat sám než mít na každou věc jiný black-box. Další věc je ta zmíněná myš. Já bych se bez myši neobešel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pokud by mel ps5 i plnou podporu klasicke mysi a klavesnice tak by to bylo neprekonatelne

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tudy cesta bohužel u Playstationu asi nepovede. Sony se tomu brání zuby nehty. Čekal bych ji u Xboxu.
Stejně jako cross platform gamming. Ale doufejme bylo by to super.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Cross platform gaming je problém už jen infrastruktury. konzolové hry využívají infrastruktury daných vendorů konzolí a jemu jsou uzpůsobené, Pro multi platfromní hraní to znamená aby ta ifrastruktura běžela mimo sony/ms, což může znamenat pro vydavatele více peněz za provoz hry a vendor konzole se tomu bude chtít bránit protože nemá pod kontrolou serverovou část hry. Běžně každé nasazení na konzole předchází schvalovací proces který trvá několik dní, technicky to musí být ok, jinak to nepustí ven.

To znamená že zpožedění na jedné konzoli znemožní upgrade na zbylých platformách nebo zcela znemožní hraní na té platfromě kde se to zdrželo (upgrade serveru vydavatelem hry, ale klient stojí na vendorovi konzole)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Prosím nepiš hernímu vývojáři který má na všech platformách stejnou hru tyhle krávoviny.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně je na tom krávovina?

Schvalování release? že to na konzoli nemá volnost v nasazování patchů jako na PC a vlastní distribuční platformě

Aktuální multiplatformní hraní funguje ve Fortnite a Rocket League. u Fortnite se pak ještě řeší s jakým ovládáním se na konzoli hraje a dle toho probíhá matchmaking.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Schvalování release? že to na konzoli nemá volnost v nasazování patchů jako na PC a vlastní distribuční platformě"
..Jiricku a v cem je problem patch uvolnit tak, aby byl releasnuty ve stejny den?

Kazda z distribucnich platforem, ma nejaky release cyklus. Release si spoctes tak, aby to vyslo stejne. Nechapu, kde tu hledas problem krome toho, ze si musis pohlidat toho vic.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Problém to není, pokud ti to ale některá z platforem neschválí tak musíš odložit patch na všech, nebo ho musíš dávat do schvalování s předstihem a počítat s případnou opravou, což zase znamená že budeš v případě potřeby reagovat s delším zpožděním, nemusíš stíhat vývojový plán a nebude to mít dobrou odezvu. Pamatuju třeba Division, kdy PS patch neschválili a release se posunul o dva týdny než se vše dalo dohromady, neovlivnilo to nijak zbylé platformy právě kvůli oddělení, PC a XBOX jel s novým patchem PS se starým. Kdyby to bylo cross platform, tak by to možné nebylo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ale prd >> nic není nemožné >> opět vidíš problém tam kde není :)
bohatě postačí když obě strany budou souhlasit a sladit datum releasu je ten nejmenší problém

problém je, že Sony to nechce ze zřejmých důvodů ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Schvalovací proces je tento týden pěkně popsaný v developer zápisku od autorů Life is Strange 2:
https://steamcommunity.com/games/532210/announcements/detail/17197137075...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hledáš problém tam kde není, submission u Sony je peklo ale u patchů už takový problém není. Release si prostě nastavíte na určité datum a stejně s největší pravděpodobností budete měnit i server. Zpoždění? Žádná křeč beztak už je stejně dávno patch o 14 dní za plánem protože vývoj.
Sony to nechce z důvodů exkluzivity na kterou vsadilo a skvěle se jim vyplácí. Ale když má epic Fortnite tak jdou pravidla stranou.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nechcete pro uplnost pridat do clanku informaci jak se rozlusti puvodni ps4 chipy - s oznacenim
CXD90026G = DG1000FGF84HT
CXD90026AG = DG1002FGF84HT
CXD90037G = DG1101SKF84HV
CXD90043GB = DG12015LF87HW

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Na 7nm Zen 2 jde o poměrně konzervativní hodnotu, desktopový Zen 2 by měl dosahovat boostu ~5 GHz (při včerejším přímém přenosu to na základě svých zdrojů prohlásil za velmi pravděpodobné známý overclocker der8auer)."
V ktorej časti videa to der8auer spomína?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.