Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Lisa Su: Počet jader se zvyšuje a Threadripper nebude výjimkou

No, uvidím jak dopadnou ofiko testy Zen 2 12c a pak zvážím, jestli se vyplatí počkat na TR kvůli více PCI-E linkám a 4 kanálům u pamětí...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak TR je, pokud se nepletu hlavně o jádrech, takže pokud někdo nevyužije ani těch 12 u Ryzena, tak TR nedává smysl, naopak, kdo potřebuje jader víc, je jasná volba TR

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

TR nie je len o jadrách. Je to aj o 4 kanálovom radiči a vyššom počte PCI-E liniek. Príklad.: idem skladať PC pre live prenosy z 10 kamier, to potrebujem minimálne 2* 8 PCI-E liniek len na strihové karty. K tomu treba pripočítať 16 liniek pre grafiku na akceleráciu programu, a minimálne 64GB RAM (256 ak by som šiel 4k) aby bolo možné robiť prípadné opakované zábery. Na to všetko mi ale stačí 8 jadier (12 na 4k).
Ak by som chcel do toho PC ešte nejaké aspoň RAID5 pole z 3 diskov tak už som dávno za hranicami čo zvládne AM4

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A v tom tvrzení výše tohle nepopírám. Pokud člověk využije více PCIe a jádra nepotřebuje, tak stejně jinou volbu u AMD nemá.

Kolega na kterého jsem reagoval vybírá mezi Ryzenem a TR, linky tedy nepotřebuje, jinak by nevybíral a jádra také nepotřebuje, jinak by nezvažoval Ryzena, tudíž jeho řečnická otázka je naprosto irelevantní protože reálnou potřebu TR nemá. Asi jako kdyby zvažoval zda si koupí RX570 nebo Vegu VII

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ale určitě bych využil TR, nepotřebuji sice mega jader ale do těch 16c by mi asi pořád ještě výkon stoupal, navíc dvě grafiky ve SLI, editace 4k videa v Davinci Resolve a hraní hlavně Apexu Legends.

Takže já chci rozumný kompromis mezi hi-end svižnou 4k editační platformou kde podle mě každé jádro navíc pomůže při finálním renderingu, propustnost pamětí při editování samotném, spousta volných linek pro hi-end NVMe a zároveň vymaxované dvě GTX 1070 které Davinci umí využít při koloringu, odstraňování šumu, realtime dekompresi 4k videa tak ať nemusím ztrácet čas vytvářením proxy souboru apod. Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz, což jak vypadá tak u 3900X turbujícím na 4.6 hrozit nebude.

edit: a taky při editaci a hlavně exportu Rawů do Jpeg, tam každé jádro navíc v DXO Photolabu taky urychluje export.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz"
.. tam to asi pujde i pres to zvysene IPC. V tech testech co AMD publikovalo, tak v zavislost na hre, meli plus 11-34% oproti 2700x, coz je teda docela skok. Tohle by jen navysenim frekvence o 200-300Mhz nedali.

Ty ted delas finalni enkoding pres CPU ve 4k s Intelovskym 4c/8t?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíše finální export celé timeline v Davinci kde může být spousta věcí rozdělena mezi CPU a GPU, si myslím teda. Tak jak to Davinci exportne do mnou vybraného formátu tak potom už s tím nic dál nedělám. Já si jen zvolím kontainer, kodec a bit rate. Zbytek je na Davinci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Davinci neznam. Ale mohli by tam byt nejaka nastaveni, kde si volis remderovaci kodek. Pro HEVC typicky nejaky 'x265', 'x265 VCE' v pripade AMD karty nebo x265 NVEC' v pripade NV.
Pokud generujes pres graficky enkoder, tak ti by ti melo stacit bohate i 8 jadro.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teda sem z toho trochu zklamanej, furt sem čekal na to 16tijádro a vono nakonec nic :( . Ale furt lepší než Intel, kterému bude trvat minimálně rok, než začne prodávat 12tijádro pro obyč. desktopy, jestli vůbec.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Comet Lake-S je desetijádro, ne dvanáctijádro.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proc sis teda nekoupil TRipper, ted uz to asi nema cenu, tak si pockej na ten 48 jadrovej, kdyz potrebujes tolik jader. Ve spouste uloh stejnak potrebujes zaroven s jadrama navysovat i pristup k pameti, takze pokud delas neco spesl a vis, ze jadra potrebujes, tak pravdepodobne potrebujes i ctyrkanalovej pristup k pameti.

Ja byl naopak presvecen, ze ani 8/16 nedokazu vyuzit a stacit mi bude 6/12, ale ted me nahlodalo, kdyz 8/16 oznamili i do te PS5.

A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci, museli navysit uz u 12/24 modelu vyrazne cache.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci

Aaale kdepak. Si vem TR 2990WX - 32 jader a 4 kanaly, tj 2 kanaly na 16 jader. Kdyz to testovali proti Epyc-u s 2x tolik kanaly pameti, tak rozdil byl minimalni.

Tu L3 u novych rizku zvysili proto, ze radic pameti je ted na zvlast chipletu, tudiz jsou o neco vyssi latence. Vetsi L3 ten efekt castecne eliminuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tady se musim zastat Redmarxe. Nepise nic o tom, ze je TR horsi nez EPYC, ale pise o tom, ze velka L3 pomaha resit (a zrejme resi) omezeni rychlosti pristupu do pameti. Z hlediska prace procesoru ta L3 obstarava rychlou pamet pro data a instrukce a zaroven se pritom stiha dokrmovat z RAM prubezne.

Dalsi myslenku, co vyjadril bylo vyuziti vice jader a threadu. Taky to vidim podobne a da se to zaroven docela dobre vycislit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law

Uvazuju proto poridit rekneme 8-16 jader a zrusit SMT, ktere ve vetsine dnesnich aplikaci uz dalsi zvyseni vykonu neprinese (neresim profi scenu, kde se strihaji filmy nebo dela CGI).
Proto treba u her to muze byt paradoxne vyhodnejsi mit SMT vyple kvuli vysoke multithread rezii. Je to jiny problem nez kdysi byl se single a dual (pripadne quad) core procesory (To jen aby to do toho nikdo nepletl).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Ve výsledku tyto přesuny působí ztrátu výkonu, takže v některých úlohách je výkon 32jádrového modelu podobný jako u 16jádrového."

je to uz v 1903 opraveno? odpoved je zde https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=windows-1903-threadr... :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

boli ste o pár minút rýchlejši

aj keď ja moc chcel poukázať na test, kde je ten royidel najextrémnejší
The Geekbench multi-threaded benchmark improved its score by 25% with the new Windows 10 update, but that is still well behind the Ubuntu 19.04 performance, similar to what we've been seeing since the Threadripper 2 launch with much better Linux performance.
https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=3bd2...

ako aj Darkltable, čo je jediný test, v ktorom vyhral Windows, ale podobne výrazne ako Linux inde
https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=ebc8...

Podobný problém(problém skákajúcej kravy) mal aj Linux, ale už v minulej paäročnici

February 20, 2013
A relatively simple scheduler patch fixes the "bouncing cow problem," wherein, on a system with more processors than running processes, those processes can wander across the processors, yielding poor cache behavior. For a "worst-case" tbench benchmark run, the result is a 15x improvement in performance.
https://lwn.net/Articles/539179/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.