No, uvidím jak dopadnou ofiko testy Zen 2 12c a pak zvážím, jestli se vyplatí počkat na TR kvůli více PCI-E linkám a 4 kanálům u pamětí...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
No, uvidím jak dopadnou ofiko
ados https://diit.cz/profil/adoscz
28. 5. 2019 - 00:26https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseNo, uvidím jak dopadnou ofiko testy Zen 2 12c a pak zvážím, jestli se vyplatí počkat na TR kvůli více PCI-E linkám a 4 kanálům u pamětí...https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257725
+
Tak TR je, pokud se nepletu hlavně o jádrech, takže pokud někdo nevyužije ani těch 12 u Ryzena, tak TR nedává smysl, naopak, kdo potřebuje jader víc, je jasná volba TR
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Tak TR je, pokud se nepletu
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
28. 5. 2019 - 07:14https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseTak TR je, pokud se nepletu hlavně o jádrech, takže pokud někdo nevyužije ani těch 12 u Ryzena, tak TR nedává smysl, naopak, kdo potřebuje jader víc, je jasná volba TRhttps://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257738
+
TR nie je len o jadrách. Je to aj o 4 kanálovom radiči a vyššom počte PCI-E liniek. Príklad.: idem skladať PC pre live prenosy z 10 kamier, to potrebujem minimálne 2* 8 PCI-E liniek len na strihové karty. K tomu treba pripočítať 16 liniek pre grafiku na akceleráciu programu, a minimálne 64GB RAM (256 ak by som šiel 4k) aby bolo možné robiť prípadné opakované zábery. Na to všetko mi ale stačí 8 jadier (12 na 4k).
Ak by som chcel do toho PC ešte nejaké aspoň RAID5 pole z 3 diskov tak už som dávno za hranicami čo zvládne AM4
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
TR nie je len o jadrách. Je
shagy2301 https://diit.cz/profil/dominik-sima
28. 5. 2019 - 07:33https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseTR nie je len o jadrách. Je to aj o 4 kanálovom radiči a vyššom počte PCI-E liniek. Príklad.: idem skladať PC pre live prenosy z 10 kamier, to potrebujem minimálne 2* 8 PCI-E liniek len na strihové karty. K tomu treba pripočítať 16 liniek pre grafiku na akceleráciu programu, a minimálne 64GB RAM (256 ak by som šiel 4k) aby bolo možné robiť prípadné opakované zábery. Na to všetko mi ale stačí 8 jadier (12 na 4k).
Ak by som chcel do toho PC ešte nejaké aspoň RAID5 pole z 3 diskov tak už som dávno za hranicami čo zvládne AM4https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257741
+
A v tom tvrzení výše tohle nepopírám. Pokud člověk využije více PCIe a jádra nepotřebuje, tak stejně jinou volbu u AMD nemá.
Kolega na kterého jsem reagoval vybírá mezi Ryzenem a TR, linky tedy nepotřebuje, jinak by nevybíral a jádra také nepotřebuje, jinak by nezvažoval Ryzena, tudíž jeho řečnická otázka je naprosto irelevantní protože reálnou potřebu TR nemá. Asi jako kdyby zvažoval zda si koupí RX570 nebo Vegu VII
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
A v tom tvrzení výše tohle
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
28. 5. 2019 - 11:04https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseA v tom tvrzení výše tohle nepopírám. Pokud člověk využije více PCIe a jádra nepotřebuje, tak stejně jinou volbu u AMD nemá.
Kolega na kterého jsem reagoval vybírá mezi Ryzenem a TR, linky tedy nepotřebuje, jinak by nevybíral a jádra také nepotřebuje, jinak by nezvažoval Ryzena, tudíž jeho řečnická otázka je naprosto irelevantní protože reálnou potřebu TR nemá. Asi jako kdyby zvažoval zda si koupí RX570 nebo Vegu VIIhttps://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257765
+
Ale určitě bych využil TR, nepotřebuji sice mega jader ale do těch 16c by mi asi pořád ještě výkon stoupal, navíc dvě grafiky ve SLI, editace 4k videa v Davinci Resolve a hraní hlavně Apexu Legends.
Takže já chci rozumný kompromis mezi hi-end svižnou 4k editační platformou kde podle mě každé jádro navíc pomůže při finálním renderingu, propustnost pamětí při editování samotném, spousta volných linek pro hi-end NVMe a zároveň vymaxované dvě GTX 1070 které Davinci umí využít při koloringu, odstraňování šumu, realtime dekompresi 4k videa tak ať nemusím ztrácet čas vytvářením proxy souboru apod. Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz, což jak vypadá tak u 3900X turbujícím na 4.6 hrozit nebude.
edit: a taky při editaci a hlavně exportu Rawů do Jpeg, tam každé jádro navíc v DXO Photolabu taky urychluje export.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale určitě bych využil TR,
ados https://diit.cz/profil/adoscz
28. 5. 2019 - 18:32https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseAle určitě bych využil TR, nepotřebuji sice mega jader ale do těch 16c by mi asi pořád ještě výkon stoupal, navíc dvě grafiky ve SLI, editace 4k videa v Davinci Resolve a hraní hlavně Apexu Legends.
Takže já chci rozumný kompromis mezi hi-end svižnou 4k editační platformou kde podle mě každé jádro navíc pomůže při finálním renderingu, propustnost pamětí při editování samotném, spousta volných linek pro hi-end NVMe a zároveň vymaxované dvě GTX 1070 které Davinci umí využít při koloringu, odstraňování šumu, realtime dekompresi 4k videa tak ať nemusím ztrácet čas vytvářením proxy souboru apod. Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz, což jak vypadá tak u 3900X turbujícím na 4.6 hrozit nebude.
edit: a taky při editaci a hlavně exportu Rawů do Jpeg, tam každé jádro navíc v DXO Photolabu taky urychluje export.https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257821
+
"Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz"
.. tam to asi pujde i pres to zvysene IPC. V tech testech co AMD publikovalo, tak v zavislost na hre, meli plus 11-34% oproti 2700x, coz je teda docela skok. Tohle by jen navysenim frekvence o 200-300Mhz nedali.
Ty ted delas finalni enkoding pres CPU ve 4k s Intelovskym 4c/8t?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Jediné co nechci je pohoršit
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
28. 5. 2019 - 19:53https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse"Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz"
.. tam to asi pujde i pres to zvysene IPC. V tech testech co AMD publikovalo, tak v zavislost na hre, meli plus 11-34% oproti 2700x, coz je teda docela skok. Tohle by jen navysenim frekvence o 200-300Mhz nedali.
Ty ted delas finalni enkoding pres CPU ve 4k s Intelovskym 4c/8t?https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257830
+
Spíše finální export celé timeline v Davinci kde může být spousta věcí rozdělena mezi CPU a GPU, si myslím teda. Tak jak to Davinci exportne do mnou vybraného formátu tak potom už s tím nic dál nedělám. Já si jen zvolím kontainer, kodec a bit rate. Zbytek je na Davinci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Spíše finální export celé
ados https://diit.cz/profil/adoscz
28. 5. 2019 - 22:53https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseSpíše finální export celé timeline v Davinci kde může být spousta věcí rozdělena mezi CPU a GPU, si myslím teda. Tak jak to Davinci exportne do mnou vybraného formátu tak potom už s tím nic dál nedělám. Já si jen zvolím kontainer, kodec a bit rate. Zbytek je na Davinci.https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257850
+
Davinci neznam. Ale mohli by tam byt nejaka nastaveni, kde si volis remderovaci kodek. Pro HEVC typicky nejaky 'x265', 'x265 VCE' v pripade AMD karty nebo x265 NVEC' v pripade NV.
Pokud generujes pres graficky enkoder, tak ti by ti melo stacit bohate i 8 jadro.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Davinci neznam. Ale mohli by
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
29. 5. 2019 - 13:30https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseDavinci neznam. Ale mohli by tam byt nejaka nastaveni, kde si volis remderovaci kodek. Pro HEVC typicky nejaky 'x265', 'x265 VCE' v pripade AMD karty nebo x265 NVEC' v pripade NV.
Pokud generujes pres graficky enkoder, tak ti by ti melo stacit bohate i 8 jadro.https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257910
+
Teda sem z toho trochu zklamanej, furt sem čekal na to 16tijádro a vono nakonec nic :( . Ale furt lepší než Intel, kterému bude trvat minimálně rok, než začne prodávat 12tijádro pro obyč. desktopy, jestli vůbec.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Teda sem z toho trochu
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
28. 5. 2019 - 07:23https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseTeda sem z toho trochu zklamanej, furt sem čekal na to 16tijádro a vono nakonec nic :( . Ale furt lepší než Intel, kterému bude trvat minimálně rok, než začne prodávat 12tijádro pro obyč. desktopy, jestli vůbec.https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257739
+
Proc sis teda nekoupil TRipper, ted uz to asi nema cenu, tak si pockej na ten 48 jadrovej, kdyz potrebujes tolik jader. Ve spouste uloh stejnak potrebujes zaroven s jadrama navysovat i pristup k pameti, takze pokud delas neco spesl a vis, ze jadra potrebujes, tak pravdepodobne potrebujes i ctyrkanalovej pristup k pameti.
Ja byl naopak presvecen, ze ani 8/16 nedokazu vyuzit a stacit mi bude 6/12, ale ted me nahlodalo, kdyz 8/16 oznamili i do te PS5.
A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci, museli navysit uz u 12/24 modelu vyrazne cache.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proc sis teda nekoupil
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
28. 5. 2019 - 09:02https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseProc sis teda nekoupil TRipper, ted uz to asi nema cenu, tak si pockej na ten 48 jadrovej, kdyz potrebujes tolik jader. Ve spouste uloh stejnak potrebujes zaroven s jadrama navysovat i pristup k pameti, takze pokud delas neco spesl a vis, ze jadra potrebujes, tak pravdepodobne potrebujes i ctyrkanalovej pristup k pameti.
Ja byl naopak presvecen, ze ani 8/16 nedokazu vyuzit a stacit mi bude 6/12, ale ted me nahlodalo, kdyz 8/16 oznamili i do te PS5.
A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci, museli navysit uz u 12/24 modelu vyrazne cache.https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257749
+
> A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci
Aaale kdepak. Si vem TR 2990WX - 32 jader a 4 kanaly, tj 2 kanaly na 16 jader. Kdyz to testovali proti Epyc-u s 2x tolik kanaly pameti, tak rozdil byl minimalni.
Tu L3 u novych rizku zvysili proto, ze radic pameti je ted na zvlast chipletu, tudiz jsou o neco vyssi latence. Vetsi L3 ten efekt castecne eliminuje.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
> A vem si, ze kvuli te
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
28. 5. 2019 - 10:17https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse> A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci
Aaale kdepak. Si vem TR 2990WX - 32 jader a 4 kanaly, tj 2 kanaly na 16 jader. Kdyz to testovali proti Epyc-u s 2x tolik kanaly pameti, tak rozdil byl minimalni.
Tu L3 u novych rizku zvysili proto, ze radic pameti je ted na zvlast chipletu, tudiz jsou o neco vyssi latence. Vetsi L3 ten efekt castecne eliminuje.https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257759
+
Tady se musim zastat Redmarxe. Nepise nic o tom, ze je TR horsi nez EPYC, ale pise o tom, ze velka L3 pomaha resit (a zrejme resi) omezeni rychlosti pristupu do pameti. Z hlediska prace procesoru ta L3 obstarava rychlou pamet pro data a instrukce a zaroven se pritom stiha dokrmovat z RAM prubezne.
Dalsi myslenku, co vyjadril bylo vyuziti vice jader a threadu. Taky to vidim podobne a da se to zaroven docela dobre vycislit.
Uvazuju proto poridit rekneme 8-16 jader a zrusit SMT, ktere ve vetsine dnesnich aplikaci uz dalsi zvyseni vykonu neprinese (neresim profi scenu, kde se strihaji filmy nebo dela CGI).
Proto treba u her to muze byt paradoxne vyhodnejsi mit SMT vyple kvuli vysoke multithread rezii. Je to jiny problem nez kdysi byl se single a dual (pripadne quad) core procesory (To jen aby to do toho nikdo nepletl).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tady se musim zastat Redmarxe
AndreasCZ https://diit.cz/profil/ondrej-ficner
28. 5. 2019 - 16:54https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseTady se musim zastat Redmarxe. Nepise nic o tom, ze je TR horsi nez EPYC, ale pise o tom, ze velka L3 pomaha resit (a zrejme resi) omezeni rychlosti pristupu do pameti. Z hlediska prace procesoru ta L3 obstarava rychlou pamet pro data a instrukce a zaroven se pritom stiha dokrmovat z RAM prubezne.
Dalsi myslenku, co vyjadril bylo vyuziti vice jader a threadu. Taky to vidim podobne a da se to zaroven docela dobre vycislit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law
Uvazuju proto poridit rekneme 8-16 jader a zrusit SMT, ktere ve vetsine dnesnich aplikaci uz dalsi zvyseni vykonu neprinese (neresim profi scenu, kde se strihaji filmy nebo dela CGI).
Proto treba u her to muze byt paradoxne vyhodnejsi mit SMT vyple kvuli vysoke multithread rezii. Je to jiny problem nez kdysi byl se single a dual (pripadne quad) core procesory (To jen aby to do toho nikdo nepletl).https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257812
+
28. 5. 2019 - 07:55https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse"Ve výsledku tyto přesuny působí ztrátu výkonu, takže v některých úlohách je výkon 32jádrového modelu podobný jako u 16jádrového."
je to uz v 1903 opraveno? odpoved je zde https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=windows-1903-threadripper :)https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257743
+
aj keď ja moc chcel poukázať na test, kde je ten royidel najextrémnejší
The Geekbench multi-threaded benchmark improved its score by 25% with the new Windows 10 update, but that is still well behind the Ubuntu 19.04 performance, similar to what we've been seeing since the Threadripper 2 launch with much better Linux performance. https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=3bd2...
Podobný problém(problém skákajúcej kravy) mal aj Linux, ale už v minulej paäročnici
February 20, 2013
A relatively simple scheduler patch fixes the "bouncing cow problem," wherein, on a system with more processors than running processes, those processes can wander across the processors, yielding poor cache behavior. For a "worst-case" tbench benchmark run, the result is a 15x improvement in performance. https://lwn.net/Articles/539179/
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
boli ste o pár minút
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
28. 5. 2019 - 08:25https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuseboli ste o pár minút rýchlejši
aj keď ja moc chcel poukázať na test, kde je ten royidel najextrémnejší
The Geekbench multi-threaded benchmark improved its score by 25% with the new Windows 10 update, but that is still well behind the Ubuntu 19.04 performance, similar to what we've been seeing since the Threadripper 2 launch with much better Linux performance.
https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=3bd269c&p=2
ako aj Darkltable, čo je jediný test, v ktorom vyhral Windows, ale podobne výrazne ako Linux inde
https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=ebc83ac&p=2
Podobný problém(problém skákajúcej kravy) mal aj Linux, ale už v minulej paäročnici
February 20, 2013
A relatively simple scheduler patch fixes the "bouncing cow problem," wherein, on a system with more processors than running processes, those processes can wander across the processors, yielding poor cache behavior. For a "worst-case" tbench benchmark run, the result is a 15x improvement in performance.
https://lwn.net/Articles/539179/
https://diit.cz/clanek/pocet-jader-se-zvysuje-threadripper-nebude-vyjimkou/diskuse#comment-1257746
+
No, uvidím jak dopadnou ofiko testy Zen 2 12c a pak zvážím, jestli se vyplatí počkat na TR kvůli více PCI-E linkám a 4 kanálům u pamětí...
Tak TR je, pokud se nepletu hlavně o jádrech, takže pokud někdo nevyužije ani těch 12 u Ryzena, tak TR nedává smysl, naopak, kdo potřebuje jader víc, je jasná volba TR
TR nie je len o jadrách. Je to aj o 4 kanálovom radiči a vyššom počte PCI-E liniek. Príklad.: idem skladať PC pre live prenosy z 10 kamier, to potrebujem minimálne 2* 8 PCI-E liniek len na strihové karty. K tomu treba pripočítať 16 liniek pre grafiku na akceleráciu programu, a minimálne 64GB RAM (256 ak by som šiel 4k) aby bolo možné robiť prípadné opakované zábery. Na to všetko mi ale stačí 8 jadier (12 na 4k).
Ak by som chcel do toho PC ešte nejaké aspoň RAID5 pole z 3 diskov tak už som dávno za hranicami čo zvládne AM4
A v tom tvrzení výše tohle nepopírám. Pokud člověk využije více PCIe a jádra nepotřebuje, tak stejně jinou volbu u AMD nemá.
Kolega na kterého jsem reagoval vybírá mezi Ryzenem a TR, linky tedy nepotřebuje, jinak by nevybíral a jádra také nepotřebuje, jinak by nezvažoval Ryzena, tudíž jeho řečnická otázka je naprosto irelevantní protože reálnou potřebu TR nemá. Asi jako kdyby zvažoval zda si koupí RX570 nebo Vegu VII
Ale určitě bych využil TR, nepotřebuji sice mega jader ale do těch 16c by mi asi pořád ještě výkon stoupal, navíc dvě grafiky ve SLI, editace 4k videa v Davinci Resolve a hraní hlavně Apexu Legends.
Takže já chci rozumný kompromis mezi hi-end svižnou 4k editační platformou kde podle mě každé jádro navíc pomůže při finálním renderingu, propustnost pamětí při editování samotném, spousta volných linek pro hi-end NVMe a zároveň vymaxované dvě GTX 1070 které Davinci umí využít při koloringu, odstraňování šumu, realtime dekompresi 4k videa tak ať nemusím ztrácet čas vytvářením proxy souboru apod. Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz, což jak vypadá tak u 3900X turbujícím na 4.6 hrozit nebude.
edit: a taky při editaci a hlavně exportu Rawů do Jpeg, tam každé jádro navíc v DXO Photolabu taky urychluje export.
"Jediné co nechci je pohoršit si v herním výkony oproti mojí 8t i7 na 4.5Ghz"
.. tam to asi pujde i pres to zvysene IPC. V tech testech co AMD publikovalo, tak v zavislost na hre, meli plus 11-34% oproti 2700x, coz je teda docela skok. Tohle by jen navysenim frekvence o 200-300Mhz nedali.
Ty ted delas finalni enkoding pres CPU ve 4k s Intelovskym 4c/8t?
Spíše finální export celé timeline v Davinci kde může být spousta věcí rozdělena mezi CPU a GPU, si myslím teda. Tak jak to Davinci exportne do mnou vybraného formátu tak potom už s tím nic dál nedělám. Já si jen zvolím kontainer, kodec a bit rate. Zbytek je na Davinci.
Davinci neznam. Ale mohli by tam byt nejaka nastaveni, kde si volis remderovaci kodek. Pro HEVC typicky nejaky 'x265', 'x265 VCE' v pripade AMD karty nebo x265 NVEC' v pripade NV.
Pokud generujes pres graficky enkoder, tak ti by ti melo stacit bohate i 8 jadro.
Teda sem z toho trochu zklamanej, furt sem čekal na to 16tijádro a vono nakonec nic :( . Ale furt lepší než Intel, kterému bude trvat minimálně rok, než začne prodávat 12tijádro pro obyč. desktopy, jestli vůbec.
Comet Lake-S je desetijádro, ne dvanáctijádro.
Proc sis teda nekoupil TRipper, ted uz to asi nema cenu, tak si pockej na ten 48 jadrovej, kdyz potrebujes tolik jader. Ve spouste uloh stejnak potrebujes zaroven s jadrama navysovat i pristup k pameti, takze pokud delas neco spesl a vis, ze jadra potrebujes, tak pravdepodobne potrebujes i ctyrkanalovej pristup k pameti.
Ja byl naopak presvecen, ze ani 8/16 nedokazu vyuzit a stacit mi bude 6/12, ale ted me nahlodalo, kdyz 8/16 oznamili i do te PS5.
A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci, museli navysit uz u 12/24 modelu vyrazne cache.
> A vem si, ze kvuli te dvoukanalove pameti u RyZenu, ktera asi zrejme nestaci
Aaale kdepak. Si vem TR 2990WX - 32 jader a 4 kanaly, tj 2 kanaly na 16 jader. Kdyz to testovali proti Epyc-u s 2x tolik kanaly pameti, tak rozdil byl minimalni.
Tu L3 u novych rizku zvysili proto, ze radic pameti je ted na zvlast chipletu, tudiz jsou o neco vyssi latence. Vetsi L3 ten efekt castecne eliminuje.
Tady se musim zastat Redmarxe. Nepise nic o tom, ze je TR horsi nez EPYC, ale pise o tom, ze velka L3 pomaha resit (a zrejme resi) omezeni rychlosti pristupu do pameti. Z hlediska prace procesoru ta L3 obstarava rychlou pamet pro data a instrukce a zaroven se pritom stiha dokrmovat z RAM prubezne.
Dalsi myslenku, co vyjadril bylo vyuziti vice jader a threadu. Taky to vidim podobne a da se to zaroven docela dobre vycislit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law
Uvazuju proto poridit rekneme 8-16 jader a zrusit SMT, ktere ve vetsine dnesnich aplikaci uz dalsi zvyseni vykonu neprinese (neresim profi scenu, kde se strihaji filmy nebo dela CGI).
Proto treba u her to muze byt paradoxne vyhodnejsi mit SMT vyple kvuli vysoke multithread rezii. Je to jiny problem nez kdysi byl se single a dual (pripadne quad) core procesory (To jen aby to do toho nikdo nepletl).
"Ve výsledku tyto přesuny působí ztrátu výkonu, takže v některých úlohách je výkon 32jádrového modelu podobný jako u 16jádrového."
je to uz v 1903 opraveno? odpoved je zde https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=windows-1903-threadr... :)
boli ste o pár minút rýchlejši
aj keď ja moc chcel poukázať na test, kde je ten royidel najextrémnejší
The Geekbench multi-threaded benchmark improved its score by 25% with the new Windows 10 update, but that is still well behind the Ubuntu 19.04 performance, similar to what we've been seeing since the Threadripper 2 launch with much better Linux performance.
https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=3bd2...
ako aj Darkltable, čo je jediný test, v ktorom vyhral Windows, ale podobne výrazne ako Linux inde
https://openbenchmarking.org/embed.php?i=1905269-HV-THREADRIP18&sha=ebc8...
Podobný problém(problém skákajúcej kravy) mal aj Linux, ale už v minulej paäročnici
February 20, 2013
A relatively simple scheduler patch fixes the "bouncing cow problem," wherein, on a system with more processors than running processes, those processes can wander across the processors, yielding poor cache behavior. For a "worst-case" tbench benchmark run, the result is a 15x improvement in performance.
https://lwn.net/Articles/539179/
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.