Počítání fyziky až příští rok, tvrdí ATI
Během konference o oznámení finančních výsledků společnosti se šéf ATI David Orton rozpovídal i na téma výpočtů fyziky GPU. Firma sice před krátkou dobou předváděla na Computexu provádění fyzikálních výpočtů pomocí grafických karet, ale tyto „světlé zítřky“ nás dle odhadů ATI čekají až znatelně později, než dosud všichni předpokládali. Předváděčka na Computexu byla prý jen takový „hrubý nástřel“, který neukázal plně klíčové oblasti, se kterými se počítání fyziky bude muset poprat.
David se vyjádřil ve smyslu, že skutečný nástup technologií provádějících (nejen) ve hrách fyzikální výpočty pomocí grafik můžeme čekat na trhu nejdříve tak za 9 až 12 měsíců. Sice je to vše víceméně jen otázka softwarové části, protože grafické karty jsou na to připraveny již dnes více než dobře a unifikované shadery v R600 slibují ještě růžovější budoucnost, ale věci dle ATI zkrátka nepůjdou tak rychle. Technologie výpočtů fyziky se u ATI stále intenzivně testuje a vyvíjí. Nemá smysl uvádět na trh něco, co není stoprocentně stabilní a neposkytuje maximální dosažitelný výkon. Takže se nechme překvapit, v jaké verzi Catalystů se implementace fyzikálních výpočtů nakonec dočkáme.