Polaris 11 zvládá přehrávat 4K VR obsah při pasivním chlazení
Zatímco v lednu na CES mohli návštěvníci vidět demo Polaris 11 zaměřené na spotřebu a vybraní návštěvníci pak za zavřenými dveřmi spatřit samotné čipy Polaris 10 a 11, na GDC byla situace opačná. AMD nejprve na akci Capsaicin předvedla sestavu s výkonnějším z čipů - Polaris 10 - a poté mini-ITX sestavu zpřístupnila novinářům, kteří si mohli běh Hitmana na tomto GPU vyzkoušet.
Za zavřenými dveřmi potom vybraní novináři, kteří souhlasili s NDA, měli možnost vidět i samotné karty. Stejně jako na CES se nesmělo fotit, takže informace, o něž se očití svědci mohli podělit, se omezují na slovní popis (patrně v rámci možností NDA).
Asi nejzajímavější svědectví podal redaktor PCPerspective Ryan Shrout:
„Mohl jsem vidět AMD Polaris 11 [tj. nižší model], jak běží pasivně chlazený při přehrávání 4k VR obsahu. Docela působivé.“
Shrout neupřesňuje, jestli byla karta chlazená výhradně pasivním chladičem, nebo nese aktivní chladič, jehož větrák se vypíná, pokud spotřeba nepřesáhne určitou úroveň (kterou evidentně při přehrávání 4k VR obsahu nepřesahuje). Připustit je možné obojí, od Polaris 11 se očekává spotřeba kolem 40-50 wattů v maximální zátěži, což lze bez problémů uchladit pasivně.
Zpráva je nicméně zajímavá především pro příznivce HTPC, jimž předkládá možnost realizace pasivně chlazeného produktu, který v případě potřeby může nabídnout 3D výkon na úrovni herních konzolí nebo mírně vyšší (o výkonu na úrovni konzolí hovořila AMD ve spojitosti s mobilním nasazením Polaris 11 v platformě ultrathin, kde lze předpokládat nastavení nižších taktovacích frekvencí než v desktopu).