Přechod na jednotné shadery u nVidie bude postupný
Dle nedávného rozhovoru se šéfem vývoje u nVidie Davidem Kirkem na téma jednotných shaderů se do této oblasti nVidia nějak razantně nehrne. David totiž hned ze začátku zopakoval stanovisko, že urychlený přechod na jednotné shadery za každou cenu nemá žádný význam a společnost nVidia provede tento přechod postupně.
Oproti ATI a jejímu Ultra Threaded Dispatch Processoru v R520/580 ad. či R500 Xenos z Xboxu 360 je architektura G70/G71 stále značně konzervativní a pevně daná (ve smyslu dělení a vzájemné závislosti pixel/vertex shaderů, ROP atd.). Přicházející G80 tak sice pojede s DirectX 10 a bude podporovat Shader Model 4.0, nečekejte však uvnitř jednotné shadery nýbrž klasické pixel/vertex, na ty je dle nVidie ještě dost času. Architektura GPU však již bude značně odlišná od G70/71, ale i od R520/580. Plná podpora DirectX 10 si mimochodem dle zástupců ATI může vyžádat nárůst logiky GPU o 30 až 40 % a s tím související velikosti jádra GPU.