Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Při nastavení limitu FPS vykazují Radeony podstatně nižší spotřebu než GeForce

> je rozhodně část uživatelů, jejichž FPS jsou nějak omezeny větší než část uživatelů, která používá výhradně nastavení odpovídající recenzím

Jestli je *rozhodne* vetsi nevim, je spousta mist na internetu kde hracum doporucuji vypnout vsechna omezeni za kazdych okolnosti. IMO desiva blbost. Sam patrim ke skupine s V-Sync, uz hodne dlouho.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Presne, moja rec.
Naco renderovat viac nez dokaze monitor zobrazit? Zbytocne plytvanie energie pre GPU. Aby som ziskal nejake ms na input lagu? Podla mna zbytocne. Mozno to ma nejaky vplyv pre top pro hracov, ale pre BFU a casual hracov nepostrehnutelne.
Ja mam vzdy zapnuty v-sync od cias prvej GPU (GeForce 256).

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

V některých hrách ten input lag bývá klidně 200ms+ což je fakt nepříjemné.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenomze takovej lag asi nebude zpusoben vsyncem nebo ano ? takze ani nevim jak by ho vypnuti vsyncu mohlo vylepsit (a o kolik, 10ms ?) priznam se v freesync / gsync a dalsich se moc nevyznam, na ty hry co hraju je vsync naprosto v pohode.... mnohem dulezitejsi nez 1-2 frame lag je pro me ze GPU bezi tise.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak pokud jde o ticho tak je lepsi si priplatit 2ku a koupit tu nejlepsi edici

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Vsync dělá lag takový, že je naprosto nemožné cokoliv trefit. To je tak do tahovky a podobně. Cokoli akčního s vsyncem nelze provozovat,taky je nutno mít aspoň 120-140fps, aby to bylo plynulé, u source engine cca 240+. U MMO stačí 100.
Co se týče G-syncu, tak ten předražený původní od nvidie malý lag dělá taky, freesync a g-sync compatible (tedy opět freesync na nvidii) je na tom o fous lépe, ale snímkovou frekvenci nikdy co do odezvy ničím nenahradíte. Pokud je to krmeno dostatečným množstvím fps, tak je input lag freesyncu skoro nula, tam je to defacto technický rozdíl daný přirozenou rozdílnou dobou, kdy "zlomený" snímek se načítá rychleji a nečeká to na dokreslení.
A třeba AMD i nvidia varianta "anti-lagu" fungují jen v plné zátěži GPU, naprázdno když je úzkým hrdlem procesor a paměti (např. CS:GO. League of legends atd) jsou naopak většinou ke škodě a latenci naopak zvyšují.
Osobně jsem na jakoukoli odezvu velice citlivý, poznám každou milisekundu díky rychlým reflexům, a představa, že by někdo v roce 2021 dokázal hrát něco s v-syncem, který má input lag jako prase, je pro mě šílená.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"...poznám každou milisekundu díky rychlým reflexům..."

Berete nějaké drogy na ty rychlé reflexy nebo to máte po mamince? ;)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nebere nic, jenom neni slepej retard jako ty.
Ja to poznam i na posrany mysi jak jezdi/nejezdi plynule ve win.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mozna berie drogy maminke. :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Vsync dělá lag takový, že je naprosto nemožné cokoliv trefit."
To nesmíte mít předválečné PC. Ani 7 let staré stroje s Vsyncem problémy nemají.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

+1
Máš pravdu, souhlasim.
V Battlefieldu je 60FPS srnka nebo 200FPS myslivec, tam zapne vsync a ray-tracing jenom srnka.
Pokud hraje třeba sigleplayer KingdomCome, tam klidně v-sync 60FPS.

srnka - to je hráč k pobavení hráčů s vysokým K/D aby měli lepší skore.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, v BF5 se mi osvědčilo 120FPS, víc už nepoznám, ale 60 je prostě málo, input lag je příliš vysoký.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem si toho všiml u Doom Ethernal...mám 60Hz monitor a hraju 1080p, ale když jsem neměl zaplej V-sync, tak jsem měl kolme 240FPS a citlivost na odezvu myši byla okamžitá, ale měl jsem stuttering...jakmile jsme zapnul V-sync na 60Hz, tak stuttering sice zmizel, ale
odezva se rapidně a viditelně snížila, najednou to bylo takový utahaný...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže Doom je ve Vulkanu, Stuttering je problém Nvidie.
Kontrolní otázka, že máš Nvidii 1xxx ?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ne, mám 5700XT...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je divný.
A CPU ? nemáš to přetočený ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to sice mám, ale to je v pohodě...

Ta hra nebyla na 60FPS nehratelná, plynulý to bylo, ale ten rozdíl mezi 240FPS a 60FPS na celkové odezvě a citlivosti na myš byl výraznej...prostě to víc lítalo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi nemáš počítač v pohodě.
Protože píšeš, že na 240FPS ti Doom škubal, zapnul si v-sync na 60FPS a bylo to v pohodě, ale měl si to líný (to v-sync dělá).
Ty si musíš říct, že Vulkan vytíží víc hardware.
U tebe to vypadá na nestabilní OC CPU.
---
Vařim z vody, jsem tvůj počítač neviděl ani netestoval.
Ani nevim co máš za CPU, ale ptal jsem se - (A CPU ? = jaký máš CPU)
Škubat ti Doom nemůže, něco máš blbě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On se neškube, to je normální stuttering, jako u každé hry, co nemá FPS synchronizovaný s obnovovací frekvencí monitoru...processor na to nemá vliv, zrovna v tom Doomovi se celkem flákal...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ve kterých hrách? Pokud hra jede 5 FPS tak ano bude tam input lag 200ms. A nebo když hra jede 1000 FPS a update logiky je 5 UPS :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by aj mna zaujimalo, ze ktore konkretne hry.
Ja som za svoj zivot poznal len par hier, kde bolo citit input lag pri 60 (resp. 60+) fps, ale to bolo skor zle odladenou hrou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale vyssi fps jsou vzdy lepsi ikdyz monitor ma min hz nez jsou fps
clovek vzdy dostane aktualnejsi obrazek a input lag je mensi

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je ale více-méně softwarový problém, na který existují různá řešení, třeba:
https://diit.cz/clanek/s-radeon-anti-lag-mohou-byt-odezvy-na-60hz-lcd-kr...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bohuzel bych si koupil radeon 6700xt ale jsem nucen fungovat s 1070 se kterou jsem vicemene spokojen a fullhd 144hz freesync monitorem takze tohle neni pro me reseni ale diky za tip :) snad za rok s rdna3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia má něco podobného (Reflex low latency mode), ale nevím, jak je to aktuálně s podporou - podle webu je to omezené jen na 21 kompatibilních her:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/reflex/supported-produ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám to zastropovane na 120 FPS (Hz) u 144Hz monitoru s freesync. Na 144 Hz se probudí VRAM a žere to v idle skoro o 30W více. Takhle ta RX 5700 žere fakt málo. Něco mezi 100-120W při hraní. A 8W v idle.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Stropuju na RX6800 non-XT na 72fps na 75Hz 3440x1440 Freesync monitoru.
Je to ve většině her nádherně tiché, takže jsem si říkal, že to moc nežere. Vzhledem k tomu, že mám low refresh rate monitor, tak ve jmenovaném Doomovi používám RT on, protože přes 70fps se udržím i s ním (a že prej Radeon RT neumí...)
A pokud se ptáte proč na 75Hz monitoru nestropuju na 75, ale na 72. Nepoužívám Vsync (protože není na monitoru se syncem potřeba a jen zvyšuje latence) a prostě v některých hrách jsem již pozoroval při 73 fps, v jiných při 74 fps tearing, jakoby freesync nefungoval. Nedokážu to vysvětlit, snad jen, že ty hodnoty, které uvádí fps omezovač a toho, co monitor podporuje jsou zaokrouhlené a ve skutečnosti jsou trochu méně v případě toho co elektronika monitoru zvládne a naopak v případě omezovače fps to trochu "střílí zase nad". 72 tak pro mě byla bezpečná hodnota, kde Freesync 100% funguje úplně všude

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Co máte prosím za monitor ?? díky za odpověd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Acer BX340 - IPS, byla to 1st gen Freesync 34" 3440x1440 75Hz , rozsah 30-75+LFC. Kupoval jsem ho před mnoha lety společně tenkrát s Fiji Nano, což byl hiend. Dnes už ten monitor hiend není, na druhou stranu necítím potřebu ho měnit když je plně funkční a parametry má pro mé potřeby a s nynější grafikou (6800 non-XT) je akorát.
EDIT: připojeno přes DP samozřejmě, 1st gen Freesync monitory to ani jinak neumí

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já mám poněkud odlišnou zkušenost - mám 6800XT + 3440x1440 (Samsung C34F791 - 48-100Hz). Většina her nemá v nastavení položku Adaptive Sync On/Off. V ovladačích mám limit FPS na 100Hz, ve hrách zapínám V-Sync a funguje to dobře - tedy hra škáluje FPS do 100Hz a žádný tearing nepozoruju.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

taky jsem nenašel hru, která by umožňovala řídit adaptive sync on/off. Přes cataclysmy ve hře a zkratku na vylání overlaye to on/off dělat jde, je to tam, myslím si že je to správně, hra do toho nemá co kecat, ani pro to není důvod, funguje to všude.
Můžu se zeptat proč zapínáte na freesync setupu V-Sync?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Abych pravdu řekl, nemám dostatečný vhled pro to, abych to dokázal smysluplně obhájit. Nicméně mi to tak funguje od začátku a měl jsem dojem, že to tak má být.
Navíc jsem četl na fóru guru3d, že... https://forums.guru3d.com/threads/should-i-turn-on-v-sync-with-freesync....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radši nastavit v ovladačích rozsah FreeSync 99-99fps a máš jistotu bez tearingu, půlení snímků, propadu fps v nevhodnou dobu, omezení spotřeby, nízký input lag...;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Moje zkušenost s grafikama 5700XT a RTX3080 je, že jim sedí oběma power limit kolem 60%-66%. Dlouhou dobu takhle provozuju 5700XT která bere cca 106W a RTX 220W. Přicházím o cca 10-15% FPS. No big deal. U RTX je to rozdíl 80-120W a to není málo. Samozřejmě monitor s Freesync 144Hz, hard cap přes RTSS 150FPS(100% spolehlivý narozdíl od capu v ovladačích které třeba v animacích nebo v 2D menu generujou stovky FPS a nastupuje pískání cívek), v ovladačích grafiky pak 140FPS (jak už tu někdo poznamenal, občas grafika vygeneruje víc než plánovala, přesáhne při limitu 144 max fps monitoru a nastoupí na okamžik tearing).
Přes RTSS mám na některých hrách limity 60(Mašinky) a dokonce 30 FPS(Battletech). Prostě kde to nemá význam, negeneruju víc než je rozumné.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U RX6800XT lze min. power limit nastavit jen na -6%, méně to nejde. Tedy alespoň přes Radeon SW.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

On to asi výše diskutující nemyslel doslova, ale jako ve smyslu "soft limit" pomocí omezení frekvencí, což se projeví poklesem spotřeby. P.S. Mi jde taky na 6900XT nastavit pouze -10% příkonu, ale když omezím frekvence jádra na 1400Mhz, tak spotřeba nepřekročí 140W a u většiny her to nepoznám...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nene myslel jsem vážně powerlimit. Nevěděl jsem že u RX6800xx nejde nastavit tak moc dolu, jako u všech grafik předtím. Nejde to ani afterburnerem?? U AMD bylo normální snad už od Fury -50% až +50%.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Afterburner jsem nezkoušel, zatím jsem neměl potřebu jít níž. Samotné zastřešení na 100fps mi jako regulace spotřeby u většiny her stačí :)
Samozřejmě "najdou se" hry, kde je 6800xt ve 3440x1440 na 100fps vytížená skoro na max (resp. fps klesají i hodně pod 100), ale těch moc nehraju.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bože zapni mozek... Není to pomocí frekvencí ani omezení příkonu ale pomocí omezení FPS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zde vyvstává několik otázek:
1. Má běžný uživatel vůbec o nastavení limitu FPS ponětí? Ve výchozím stavu je alespoň u AMD, myslím, vypnutý.
2. Kolik her má ve výchozím stavu zapnutý limit FPS, nebo V-Sync? A opět ta samá otázka - má běžný uživatel vůbec ponětí o těchto technologiích/nastaveních?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2. Skoro všechny? Pokud nechce poslouchat pískání cívek tak má.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No já nevím, já jsem "skoro všechny" hry nehrál...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Warzone se pod 80fps na 144Hz už hrát téměř nedá... Ideál mít aspon 120fps.
Takže ono to záleží i dost na enginu a zrovna u toho Warzonu je dost důležité mít vysoká FPS ..Tam smrt znamená konec hry. Vyzkouším limit na 150Fps.
Nicméně i chápu že u některých her stačí mít výrazně méně fps.
SudetChobot pokud se ti nepodtaktují paměti na 144Hz doporučuji použít ulitku CRU 1.5.1 a tam si nastavit 143Hz.. Taky se mi stávalo že se paměti nepodtaktují s touto ulitkou vyřešno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem něco podobného, nebo možná právě tohle a bylo to strašné laborovani s těmi Hz a nějakými dalšími nastaveními, protože ten obraz byl strašně hnusný, jako bych to měl připojené do analogu a rozostřený. Pak jsem obměnil PC a jen jsem přendal GPU a už se mi to nechtělo řešit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

28.IX.2021 byla spuštěna hra New World (znáte z článků o likvidaci grafik od EVGA), která údajně trápí grafiky už v úvodním menu.

Spotřeba GPU pro RX 6800XT - auto - undervolt - MID quality

Rozlišení - 30fps - no cap - rozdíl
1080p - 65W - 110W - 45W
1440p - 85W - 143W - 58W
2160p -143W - 175W - 32W

PS:
Rozdíl mezi 60fps a neomezeným fps je na úrovni chyby měření (v menu)
Rád bych viděl New World běžet na 144Hz. RX 6800XT to bez snížení kvality nedá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, Radeony jsou proste skvělé, ale čekat na ně nebudu. V lednu koupím grafiku od Intelu, pokud skutečně bude a pak počkám na dostupnost grafik od NVidie. Grafiky od AMD rád přenechám fanouškům té firmy. Sám, když vidím tu zoufalost, tak jsem rád, že jsem to nekoupil, když jich k nám pár přišlo a byla tam ta možnost.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

:D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je opravdu škoda, že jsou takové problémy s výrobou. Hlavně mobilní verze nových Radeonů by mohly být opravdu dobré, po mnoha letech mohla AMD na stejném powerlimitu nabídnout vyšší výkon než nVidia. AMD+AMD v noteboocích mohla být ta nejvýkonnější varianta, bohužel dostupnost je bídná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prefliaskat cele computerbase. To nevedia pisat te clanky v anglictine do boha?!
Nemcina och moj boze.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ever heard of Google Translate? Very useful tool, indeed...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rychlý test

Ryzen 5600X + RX 6600 XT

KingdomCome /vysoké detaily

Příkon počítače min - max
vsync off 180W - 260W
vsync on 60FPS 150W - 185W

Radeon Chill 40FPS - 60FPS
Vsync on a off 120W - 140W

Radeon Chill je nastaveno jenom pro hru KingdomCome
https://ctrlv.cz/mDnZ

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.