Příští 3D Mark pouze pro DirectX 11
Šéf Futuremarku Jukka Mäkinen a producent jejich hry Shattered Horizon, Jaakko Haapasalo, prohodili vedle této hry také pár slov s novináři na téma příští verze benchmarku 3D Mark. Z nich plyne, že zatímco jedna polovina týmu má na starosti jiné věci (rozvíjí koncept Shattered Horizon, ale blíže své plány Futuremark pochopitelně nekomentuje), druhá se věnuje právě budoucímu 3D Marku. Ten má být ryze DirectX 11 záležitostí a posunout grafiku opět do "fantastických úrovní" (třeba se tak konečně dočkáme vizuálního skoku srovnatelného s Tubra Ubra II - vzpomene si někdo z pamětníků? :-).
Zatím pochopitelně nezaznělo ani slovo, kdy by se mohl objevit, ale i kdyby to bylo třeba za 3/4 roku, tak je zcela jasné, že požadavek na minimálně DirectX 11 systém pro test, je opodstatněný. Po nemastném neslaném 3D Marku Vantage, který je pro volné domácí užití spjat s nutností registrovat pro každý jeden výsledek testu někde nový mail, a který dle našeho ani příliš vizuálně nekorespondoval s herním vývojem (ani nijak pěkně nevypadal), doufáme, že se Futuremark vrátí do starých kolejí letitých verzí, na které byla radost pohledět.