Pro 81,5 % uživatelů není ray-tracing zajímavý
Herní ray-tracing je poměrně kontroverzní záležitost. Dopady na výkon jsou značné a vizuální dopad často diskutabilní. Vzhled hry je často odlišný, ne však jednoznačně přirozenější, a tak i v řadě slepých testů vyšlo najevo, že pravděpodobnost rozpoznání scény s ray-tracingem a bez, je zhruba stejná, jako u náhodné volby. Je sice pravdou, že se objevily i hry, kde je rozdíl výraznější - zpravidla ale šlo o situace, kde se tvůrce hry v čistě rasterizované verzi vynechal rasterizační efekty, jejichž obdoba je ve verzi s ray-tracingem přítomná.
YouTube kanál PC Builder, který patří se 410 000 odběrateli a sledovaností videí mezi ~100 tisíci a 1,8 miliony zhlédnutí k vůbec největším svého druhu, připravil anketu na téma ray-tracing. V okamžiku vzniku tohoto textu odpovědělo přes 22 tisíc respondentů:
Pouze 3 % respondentů považují ray-tracing za kritický a jsou ochotni za něj připlácet či nebo tolerovat propady FPS. 14 % považuje ray-tracing za důležitý a je ochotno přistoupit k malému příplatku nebo malému propadu FPS. 51 % uživatelů nemá nic proti ray-tracingu, ale jen za podmínky, že neznamená žádný propad výkonu ani příplatek. 24 % ray-tracing nezajímá. 8 % hlasovalo jen aby mohlo vidět výsledek ankety.
Pokud vynecháme těchto (z hlediska ankety) irelevantních 8 %, vychází, že 81,5 % lidí z těch, kteří vyjádřili svůj názor, ray-tracing za stávající situace nezajímá.