Nízký zájem o notebooky trvá, přední výrobci evidují 20% propad
Už v březnu jsme upozornili, že zdánlivý růst není až tak pozitivní, jak se může jevit - reálně i o 20% vyšší odbyty oproti únoru znamenaly prodeje stále o 15% slabší než v březnu loňského roku. Nyní zájem opět propadl. Pětice nejznámějších značek zaznamenala v průměru 20% pokles oproti letošnímu březnu, přičemž tři z nich (HP, Acer a Lenovo) těchto 20 % překročily.
Podle prognózy na zbytek druhého kvartálu pravděpodobně pokles (za celý kvartál) dosáhne 15 % oproti stejnému období loňského roku a pouze 3% nárůstu oproti prvnímu kvartálu předchozího roku.
Pokud se na situaci nebudeme dívat z hlediska značek, ale Tchajwanských ODM (tzn. firem, které pro mnohé značky vyrábějí), pak všechny zaznamenaly dvouciferní procentuelní propad za duben - průměrně o 14 %. Důvodem má být (krom poklesu zájmu) i přechod na výrobu nových modelů a v některých případech nadbytečné skladové zásoby.