Ano, uz se tesime a mooooc! Nedockavosti jsem dostal prujem. :-/ Nevim jak to takhle vydrzim az do roku 2008, abych se neodvodnil..., budu muset zajit k doktorovi...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
blecha (neověřeno) https://diit.cz
22. 11. 2006 - 11:12https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseAno, uz se tesime a mooooc! Nedockavosti jsem dostal prujem. :-/ Nevim jak to takhle vydrzim az do roku 2008, abych se neodvodnil..., budu muset zajit k doktorovi...https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302732
+
Ze jim to tem tupcum z Intelu ale trvalo...
Jinak GO Intel GO....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Genstiade (neověřeno) https://diit.cz
22. 11. 2006 - 11:35https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseZe jim to tem tupcum z Intelu ale trvalo...
Jinak GO Intel GO....https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302751
+
Tak, tak...
Vsetko prechadza na seriove point-to-point rozhrania (SATA, PCIe, SAS) a konecne pochopili, ze FSB patri do muzea..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mumak (neověřeno) https://diit.cz
22. 11. 2006 - 13:09https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseTak, tak...
Vsetko prechadza na seriove point-to-point rozhrania (SATA, PCIe, SAS) a konecne pochopili, ze FSB patri do muzea..https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302806
+
2Mumak: FSB sice mozna patri do muzea, ale umoznil Intelu s minimalnimi komplikacemi zvysovat propustnost spoje mezi cache CPU a RAM od nejakych 3200MB/s (FSB400) az po dnesnich 10664MB/s (FSB1333), pouzivat vsechny aktualne nejrychlejsi, resp. nejlevnejsi RAM technologie (od DDR pres RAMBUS, DDR2 az po FB-DDRx) zatimco AMD jen preslapovalo namiste se svym integrovanym (a jiste uzasnym) DDR radicem. A jedinou nevyhodu soucasne FSB, tj. o neco vyssi latence, dokazal Intel celkem uspesne kompenzovat vybornym vyuzivanim dostatecne velke L2 Cache a inteligentnim pred-nacitanim data z RAM, takze v realnych aplikacich si nijak spatne nevedl. Samozrejme, ze v syntetickych testech, zamerenych na sekvencni cteni/zapis do RAM, byl na tom o neco hure nez konkurence, ale hospodarske vysledky I. nenasvedcuji tomu, ze zrovna "stara" FSB by byla jeho hlavnim problemem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
22. 11. 2006 - 13:54https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse2Mumak: FSB sice mozna patri do muzea, ale umoznil Intelu s minimalnimi komplikacemi zvysovat propustnost spoje mezi cache CPU a RAM od nejakych 3200MB/s (FSB400) az po dnesnich 10664MB/s (FSB1333), pouzivat vsechny aktualne nejrychlejsi, resp. nejlevnejsi RAM technologie (od DDR pres RAMBUS, DDR2 az po FB-DDRx) zatimco AMD jen preslapovalo namiste se svym integrovanym (a jiste uzasnym) DDR radicem. A jedinou nevyhodu soucasne FSB, tj. o neco vyssi latence, dokazal Intel celkem uspesne kompenzovat vybornym vyuzivanim dostatecne velke L2 Cache a inteligentnim pred-nacitanim data z RAM, takze v realnych aplikacich si nijak spatne nevedl. Samozrejme, ze v syntetickych testech, zamerenych na sekvencni cteni/zapis do RAM, byl na tom o neco hure nez konkurence, ale hospodarske vysledky I. nenasvedcuji tomu, ze zrovna "stara" FSB by byla jeho hlavnim problemem.https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302842
+
No moment - tu nehovorime vyslovene o prepojeni k RAM, ale technologii zbernice. FSB je paralelna zbernica, ktoru zdielaju vsetky CPU aj pripojene periferie a v tom je kamen urazu: napr. skalovatelnost od 4 CPU je prakticky nulova, kvoli zahlteniu. Vymysly typu DIB su sice o nieco lepsie, ale samotna podstata problemu sa tym neriesi. Takisto su paralelne zbernice narocnejsie na routovanie kvoli velkemu mnozstvu vodicov. Ved preco sa prechadza na FB-DIMM ? V serveroch uz bolo nezvladnutelne routovanie dosiek s vacsim poctom slotov - pamate su teda pripojene seriovo medzi chipset a modulom a az tam ich AMB transformuje na parallel (latencie sa eliminuju a jedina nevyhoda je vyssia spotreba).
Takze CSI ani HT nie su primarne o integrovanom pamatovom radici (IMC), ale su to hlavne vysokorychlostne seriove point-to-point zbernice.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mumak (neověřeno) https://diit.cz
22. 11. 2006 - 15:00https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseNo moment - tu nehovorime vyslovene o prepojeni k RAM, ale technologii zbernice. FSB je paralelna zbernica, ktoru zdielaju vsetky CPU aj pripojene periferie a v tom je kamen urazu: napr. skalovatelnost od 4 CPU je prakticky nulova, kvoli zahlteniu. Vymysly typu DIB su sice o nieco lepsie, ale samotna podstata problemu sa tym neriesi. Takisto su paralelne zbernice narocnejsie na routovanie kvoli velkemu mnozstvu vodicov. Ved preco sa prechadza na FB-DIMM ? V serveroch uz bolo nezvladnutelne routovanie dosiek s vacsim poctom slotov - pamate su teda pripojene seriovo medzi chipset a modulom a az tam ich AMB transformuje na parallel (latencie sa eliminuju a jedina nevyhoda je vyssia spotreba).
Takze CSI ani HT nie su primarne o integrovanom pamatovom radici (IMC), ale su to hlavne vysokorychlostne seriove point-to-point zbernice.https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302870
+
Taky vesmes nevidim zase takovy problem v FSB nebo jejim stari..ono je dost jedno jak to nazvete(jakou obchodni znacku tomu date) ten princip zustava vlastne stale stejny... proste dalnice kudy musi prolezt data. A jedine rozliseni, ktera tady vidim je jestli to ma byt paralelni nebo seriove .. a nechci byt hnidopich ale paralelni zpracovani je teoreticky o dost rychlejsi. Netusim jake ekonomicke duvody presne vedou k prechodum na seriove linky prave u podobnych zalezitosti jako je FSB.. tady se mi zda jako rozumny duvod asi opravdu jen to, ze narvat to na desky je problem. Ale zda se mi to jako uzasny marketingove pokrytectvi. V dobe prvni GeForce sme jasali nad tim ze mame 256ti bitovy graficky procesor .. coz znamena ze uvnitr cipu by melo byt naskladano 256linek vedle sebe. Proste jestlize muzu nacist osum bitu v jednom kroku .. a nebo tech samych osum bitu v osmi krocich... me to prijde stran vykonu vcelku jednoznacne. Otazkou tedy je, zdali se vyplati mit vice linek .. a nebo udelat jednu kterou musim nadopovat neskutecne rychlou ovladaci elektronikou, ktera v tom fofru bude schopna byt i spolehliva (proti ruseni atd atd). No proste abychom se casem nezacali vracet zpet k tomu paralelismu kdy bude sice super rychla seriova linka, ale bude svazana do sbernice s dalsima sedesati
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Slahoun (neověřeno) https://diit.cz
22. 11. 2006 - 16:59https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseTaky vesmes nevidim zase takovy problem v FSB nebo jejim stari..ono je dost jedno jak to nazvete(jakou obchodni znacku tomu date) ten princip zustava vlastne stale stejny... proste dalnice kudy musi prolezt data. A jedine rozliseni, ktera tady vidim je jestli to ma byt paralelni nebo seriove .. a nechci byt hnidopich ale paralelni zpracovani je teoreticky o dost rychlejsi. Netusim jake ekonomicke duvody presne vedou k prechodum na seriove linky prave u podobnych zalezitosti jako je FSB.. tady se mi zda jako rozumny duvod asi opravdu jen to, ze narvat to na desky je problem. Ale zda se mi to jako uzasny marketingove pokrytectvi. V dobe prvni GeForce sme jasali nad tim ze mame 256ti bitovy graficky procesor .. coz znamena ze uvnitr cipu by melo byt naskladano 256linek vedle sebe. Proste jestlize muzu nacist osum bitu v jednom kroku .. a nebo tech samych osum bitu v osmi krocich... me to prijde stran vykonu vcelku jednoznacne. Otazkou tedy je, zdali se vyplati mit vice linek .. a nebo udelat jednu kterou musim nadopovat neskutecne rychlou ovladaci elektronikou, ktera v tom fofru bude schopna byt i spolehliva (proti ruseni atd atd). No proste abychom se casem nezacali vracet zpet k tomu paralelismu kdy bude sice super rychla seriova linka, ale bude svazana do sbernice s dalsima sedesatihttps://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302982
+
2)Mumam: a ja blahovy myslel, ze FSB u Intelu slouzi primarne k propojeni CPU s RAM. Pravda pres FSB bezi take komunikace s periferiemi, ale ty ktere jsou narocnejsi na prenosove pasmo stejne vetsinou jedou v DMA modu. Jedinou vyhodu ma AMD v pripade multiprocesorovych reseni, kde ma kazdy CPU "svou" RAM a s rustem poctu CPU roste i velikost a propustnost RAM, to ovsem lze pri pouziti Intelackeho FSB resit pres IB (at uz Dual, nebo treba Hexa) je to jen otazka ceny takoveho reseni, z hlediska narocnosti je to srovnatelne, v pripade Intelu je potreba komlikovanejsi NB, v pripade AMD je zase slozitejsi deska, kam se musi nacpat vice slotu pro RAM-ky spolu se vsemi temi HT kanaly a south-bridgy (jak ukazuji desky pro 4x4).
2)Slahoun: ono uz ale i ty seriove sbernice jsou dneska zase paralelni, vzdyt treba PCIe se vyuziva prakticky vyhradne ve vicekanalovem provedeni, takze celkovy pocet fyzickych vodicu se prilis nemeni, resp. vubec, PCIe 16 ma 64 datovych vodicu obdobne jako PCI 64-bit (i kdyz pravda, bude tam mene signalizacnich a dalsich vodicu). Jedina realna prednost PCIe je ale v tom, ze tech 64 vodicu nemusi jet synchrone (resp. synchrone jedou vzdy jen ctverice), takze je pak jednodussi navrhnout pro to desku, patici, atd. Takze mluvit o serializaci prenosu dat jako o nejakem velkem zaraku se asi moc neda, je to ve skutecnosti jen trosku odlisny zpusob prenosu a ma sva pro i proti, ovsem zcela zasadni vyhody nema ani jeden system, tedy alespon ne do doby, nez se budou spoje na MB tahat optikou, pak bude seriovy prenos samozrejme nejvyhodnejsi, protoze dosahovane modulacni rychlosti na optice jsou radove vyssi oproti metalice, zuzeni sire sbernice se tim zcela eliminuje a celkova propustnost takove sbernice bude vice nez dostatecna.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
22. 11. 2006 - 17:31https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse2)Mumam: a ja blahovy myslel, ze FSB u Intelu slouzi primarne k propojeni CPU s RAM. Pravda pres FSB bezi take komunikace s periferiemi, ale ty ktere jsou narocnejsi na prenosove pasmo stejne vetsinou jedou v DMA modu. Jedinou vyhodu ma AMD v pripade multiprocesorovych reseni, kde ma kazdy CPU "svou" RAM a s rustem poctu CPU roste i velikost a propustnost RAM, to ovsem lze pri pouziti Intelackeho FSB resit pres IB (at uz Dual, nebo treba Hexa) je to jen otazka ceny takoveho reseni, z hlediska narocnosti je to srovnatelne, v pripade Intelu je potreba komlikovanejsi NB, v pripade AMD je zase slozitejsi deska, kam se musi nacpat vice slotu pro RAM-ky spolu se vsemi temi HT kanaly a south-bridgy (jak ukazuji desky pro 4x4).
2)Slahoun: ono uz ale i ty seriove sbernice jsou dneska zase paralelni, vzdyt treba PCIe se vyuziva prakticky vyhradne ve vicekanalovem provedeni, takze celkovy pocet fyzickych vodicu se prilis nemeni, resp. vubec, PCIe 16 ma 64 datovych vodicu obdobne jako PCI 64-bit (i kdyz pravda, bude tam mene signalizacnich a dalsich vodicu). Jedina realna prednost PCIe je ale v tom, ze tech 64 vodicu nemusi jet synchrone (resp. synchrone jedou vzdy jen ctverice), takze je pak jednodussi navrhnout pro to desku, patici, atd. Takze mluvit o serializaci prenosu dat jako o nejakem velkem zaraku se asi moc neda, je to ve skutecnosti jen trosku odlisny zpusob prenosu a ma sva pro i proti, ovsem zcela zasadni vyhody nema ani jeden system, tedy alespon ne do doby, nez se budou spoje na MB tahat optikou, pak bude seriovy prenos samozrejme nejvyhodnejsi, protoze dosahovane modulacni rychlosti na optice jsou radove vyssi oproti metalice, zuzeni sire sbernice se tim zcela eliminuje a celkova propustnost takove sbernice bude vice nez dostatecna.https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-302996
+
Zabudate ale na najvacsi rozdiel - FSB je zdielana a HT je point-to-point
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mumak (neověřeno) https://diit.cz
22. 11. 2006 - 18:03https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseZabudate ale na najvacsi rozdiel - FSB je zdielana a HT je point-to-pointhttps://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-303013
+
FSB je sice sdilitelna (proto je to take B jak Bus) a ve skutecnosti je obvykle take je P-P, cili je to spoj mezi CPU socketem and NB. A u nejnovejsich multi-cpu reseni, cili dualcore CPU je FSB, resp. HT sdileny obemi jadry, takze tady neni rozdilu, jedina rozdilna situace nastava v pripade vice-procesorovych desek, cili zejmena serverovych reseni, ktera ale i v pripade pouziti FSB mohou pracovat v realu v P-P modu (viz. DIB), nicmene do serveru jsou primarne urcena serverova CPU s mnohem vetsich pameti cache, nez bezne testovana a benchmarkovana dekstopova CPU, a je docela dobre mozne, ze diky tomu pak k vysokemu vykonu takoveho reseni v realnych aplikacich staci klidne i FSB sdilena 2-4 CPU. Nejakou vykonostni prevahu Opteronu nad Xeony rady 5100 jsem tedy nezaznamenal.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
23. 11. 2006 - 10:25https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuseFSB je sice sdilitelna (proto je to take B jak Bus) a ve skutecnosti je obvykle take je P-P, cili je to spoj mezi CPU socketem and NB. A u nejnovejsich multi-cpu reseni, cili dualcore CPU je FSB, resp. HT sdileny obemi jadry, takze tady neni rozdilu, jedina rozdilna situace nastava v pripade vice-procesorovych desek, cili zejmena serverovych reseni, ktera ale i v pripade pouziti FSB mohou pracovat v realu v P-P modu (viz. DIB), nicmene do serveru jsou primarne urcena serverova CPU s mnohem vetsich pameti cache, nez bezne testovana a benchmarkovana dekstopova CPU, a je docela dobre mozne, ze diky tomu pak k vysokemu vykonu takoveho reseni v realnych aplikacich staci klidne i FSB sdilena 2-4 CPU. Nejakou vykonostni prevahu Opteronu nad Xeony rady 5100 jsem tedy nezaznamenal.https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskuse#comment-303232
+
Diskuse k První puzzlíky do skládačky Bloomfield https://diit.cz/clanek/prvni-puzzliky-do-skladacky-bloomfield/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Ano, uz se tesime a mooooc! Nedockavosti jsem dostal prujem. :-/ Nevim jak to takhle vydrzim az do roku 2008, abych se neodvodnil..., budu muset zajit k doktorovi...
Ze jim to tem tupcum z Intelu ale trvalo...
Jinak GO Intel GO....
Tak, tak...
Vsetko prechadza na seriove point-to-point rozhrania (SATA, PCIe, SAS) a konecne pochopili, ze FSB patri do muzea..
2Mumak: FSB sice mozna patri do muzea, ale umoznil Intelu s minimalnimi komplikacemi zvysovat propustnost spoje mezi cache CPU a RAM od nejakych 3200MB/s (FSB400) az po dnesnich 10664MB/s (FSB1333), pouzivat vsechny aktualne nejrychlejsi, resp. nejlevnejsi RAM technologie (od DDR pres RAMBUS, DDR2 az po FB-DDRx) zatimco AMD jen preslapovalo namiste se svym integrovanym (a jiste uzasnym) DDR radicem. A jedinou nevyhodu soucasne FSB, tj. o neco vyssi latence, dokazal Intel celkem uspesne kompenzovat vybornym vyuzivanim dostatecne velke L2 Cache a inteligentnim pred-nacitanim data z RAM, takze v realnych aplikacich si nijak spatne nevedl. Samozrejme, ze v syntetickych testech, zamerenych na sekvencni cteni/zapis do RAM, byl na tom o neco hure nez konkurence, ale hospodarske vysledky I. nenasvedcuji tomu, ze zrovna "stara" FSB by byla jeho hlavnim problemem.
No moment - tu nehovorime vyslovene o prepojeni k RAM, ale technologii zbernice. FSB je paralelna zbernica, ktoru zdielaju vsetky CPU aj pripojene periferie a v tom je kamen urazu: napr. skalovatelnost od 4 CPU je prakticky nulova, kvoli zahlteniu. Vymysly typu DIB su sice o nieco lepsie, ale samotna podstata problemu sa tym neriesi. Takisto su paralelne zbernice narocnejsie na routovanie kvoli velkemu mnozstvu vodicov. Ved preco sa prechadza na FB-DIMM ? V serveroch uz bolo nezvladnutelne routovanie dosiek s vacsim poctom slotov - pamate su teda pripojene seriovo medzi chipset a modulom a az tam ich AMB transformuje na parallel (latencie sa eliminuju a jedina nevyhoda je vyssia spotreba).
Takze CSI ani HT nie su primarne o integrovanom pamatovom radici (IMC), ale su to hlavne vysokorychlostne seriove point-to-point zbernice.
Taky vesmes nevidim zase takovy problem v FSB nebo jejim stari..ono je dost jedno jak to nazvete(jakou obchodni znacku tomu date) ten princip zustava vlastne stale stejny... proste dalnice kudy musi prolezt data. A jedine rozliseni, ktera tady vidim je jestli to ma byt paralelni nebo seriove .. a nechci byt hnidopich ale paralelni zpracovani je teoreticky o dost rychlejsi. Netusim jake ekonomicke duvody presne vedou k prechodum na seriove linky prave u podobnych zalezitosti jako je FSB.. tady se mi zda jako rozumny duvod asi opravdu jen to, ze narvat to na desky je problem. Ale zda se mi to jako uzasny marketingove pokrytectvi. V dobe prvni GeForce sme jasali nad tim ze mame 256ti bitovy graficky procesor .. coz znamena ze uvnitr cipu by melo byt naskladano 256linek vedle sebe. Proste jestlize muzu nacist osum bitu v jednom kroku .. a nebo tech samych osum bitu v osmi krocich... me to prijde stran vykonu vcelku jednoznacne. Otazkou tedy je, zdali se vyplati mit vice linek .. a nebo udelat jednu kterou musim nadopovat neskutecne rychlou ovladaci elektronikou, ktera v tom fofru bude schopna byt i spolehliva (proti ruseni atd atd). No proste abychom se casem nezacali vracet zpet k tomu paralelismu kdy bude sice super rychla seriova linka, ale bude svazana do sbernice s dalsima sedesati
2)Mumam: a ja blahovy myslel, ze FSB u Intelu slouzi primarne k propojeni CPU s RAM. Pravda pres FSB bezi take komunikace s periferiemi, ale ty ktere jsou narocnejsi na prenosove pasmo stejne vetsinou jedou v DMA modu. Jedinou vyhodu ma AMD v pripade multiprocesorovych reseni, kde ma kazdy CPU "svou" RAM a s rustem poctu CPU roste i velikost a propustnost RAM, to ovsem lze pri pouziti Intelackeho FSB resit pres IB (at uz Dual, nebo treba Hexa) je to jen otazka ceny takoveho reseni, z hlediska narocnosti je to srovnatelne, v pripade Intelu je potreba komlikovanejsi NB, v pripade AMD je zase slozitejsi deska, kam se musi nacpat vice slotu pro RAM-ky spolu se vsemi temi HT kanaly a south-bridgy (jak ukazuji desky pro 4x4).
2)Slahoun: ono uz ale i ty seriove sbernice jsou dneska zase paralelni, vzdyt treba PCIe se vyuziva prakticky vyhradne ve vicekanalovem provedeni, takze celkovy pocet fyzickych vodicu se prilis nemeni, resp. vubec, PCIe 16 ma 64 datovych vodicu obdobne jako PCI 64-bit (i kdyz pravda, bude tam mene signalizacnich a dalsich vodicu). Jedina realna prednost PCIe je ale v tom, ze tech 64 vodicu nemusi jet synchrone (resp. synchrone jedou vzdy jen ctverice), takze je pak jednodussi navrhnout pro to desku, patici, atd. Takze mluvit o serializaci prenosu dat jako o nejakem velkem zaraku se asi moc neda, je to ve skutecnosti jen trosku odlisny zpusob prenosu a ma sva pro i proti, ovsem zcela zasadni vyhody nema ani jeden system, tedy alespon ne do doby, nez se budou spoje na MB tahat optikou, pak bude seriovy prenos samozrejme nejvyhodnejsi, protoze dosahovane modulacni rychlosti na optice jsou radove vyssi oproti metalice, zuzeni sire sbernice se tim zcela eliminuje a celkova propustnost takove sbernice bude vice nez dostatecna.
Zabudate ale na najvacsi rozdiel - FSB je zdielana a HT je point-to-point
FSB je sice sdilitelna (proto je to take B jak Bus) a ve skutecnosti je obvykle take je P-P, cili je to spoj mezi CPU socketem and NB. A u nejnovejsich multi-cpu reseni, cili dualcore CPU je FSB, resp. HT sdileny obemi jadry, takze tady neni rozdilu, jedina rozdilna situace nastava v pripade vice-procesorovych desek, cili zejmena serverovych reseni, ktera ale i v pripade pouziti FSB mohou pracovat v realu v P-P modu (viz. DIB), nicmene do serveru jsou primarne urcena serverova CPU s mnohem vetsich pameti cache, nez bezne testovana a benchmarkovana dekstopova CPU, a je docela dobre mozne, ze diky tomu pak k vysokemu vykonu takoveho reseni v realnych aplikacich staci klidne i FSB sdilena 2-4 CPU. Nejakou vykonostni prevahu Opteronu nad Xeony rady 5100 jsem tedy nezaznamenal.
>>RaStr
tak mrkni na tenhle Apache Benchmark
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=woodcrest&page=9
nastesti mne se tyka jiny typ uloh:
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=woodcrest&page=6
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.