Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Změna: První Zeny mají být 4- a 8jádrové s cenami o 1/3 pod Intelem

Obrázek uživatele TyNyT

Ceny v tomto nástřelu vypadají velmi dobře, pokud to tak bude, tak má 2600K půjde pomalu do důchodu. :-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Já se těším na léto :) Vypadá to, že můj už 4letý pařební stroj dostane ryzen+vega (podle toho, jak se nakonec povedou).

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Nevěřím tomu hypu. Napřed přišli s tím, že už nebudou sociální firma a nechají si to zaplatit, teď zas že by měli být procáky za velmi levno. Jestli to dobře chápu tak svejma i-sr-3 kama by kanibalizovali vlastní poslední produktovou řadu na 28nm. A to nedává smysl a nebo konečně udělali správné rozhodnutí a 28nm přenechali dinosaurům.
Pokud opravdu zlevní, znamená to že procáky nebudou tak výkoné jak se od nich čeká a jedině mohou porazit cenou.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Jedna možnost ti uniká. Nebudou sociální firma a nechají si to zaplatit, ale ne tak nehorázně jako Intel. Pokud 28nm excavator nabídnou za nejnižší cenu ze všech CPU do AM4, tak nevidím problém.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Kdo prisel s tim, ze nebudou socialni firma a nechaji si to zaplatit?

Jste uplne mimo. Komentare z diskuzi v CR, kde se mihne neco jako: "No tak to asi urcite AMD necha zaplatit" vkladate do ust AMD. Na zadnem predstavovani, nikde nebylo receno, ze AMD to takhle bere.

Vlastni produktova rada je co? Stare excavatory? Nebo APU? Nic z toho by AMD nekanibalizovalo.

Zapominate na to, ze Intel ma svou pozici. Neni jednoduche s nim zakyvat. Jenom vykon nestaci. Pokud chcete vlny, musi prijit zemetreseni. A to jak vykonostni, tak cenove. V AMD si to urcite dobre spocitali, co je pro ne vyhodne, co musi udelat a kam az chteji zajit aby dostali lepsi podil a dlouhodobou lepsi pozici.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ti si tak něco spočítali... neumí napočítat ani kdy bude Veka nebo Zen venku a budu věřit že si spočítali cenu... :D

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

"Ti" jako to magicke "oni". "Oni" vas asi trapi ze spani, co? :D

Koho myslite tim "Ti" AMD ani jeho predstavitele to zjevne nejsou. Mozna ty hlasy, kvuli kterym byste mel jit na vysetreni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jaké procáky za levno? O čem je řeč? Vždyť v článku je jen nástřel ceny SR7 a ten vychází v přepočtu na českou cenu na nějakých 18-22 tisíc s dph. SR7 určitě nebude cpu pro masy.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

mluvil tady někdo o sr7 ?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Reaguješ na článek, mluvíš o ceně a v článku je nástřel ceny jen SR7.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neudrzi nitku ani par vterin :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

6 jadrove modely netreba, me bude stacit ten 8 jadrovej ;-)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Az bude dost vadnych 8mi jader tak se na trh dostanou 6ti jadra

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pochybuji, že to navrhli tak blbě, že zmetky z osmijader budou jen čtyřjádra. Vyřadit dvoujádra a šestijádra by bylo velké plýtvání. Cítím určitý zmar, protože mně známý ukazoval jak paří WoT na notebooku s nějakým zoufalým quad jaguarem, takže jeden z nejoblíbenějších argumentů proti modulární architektuře padl a celkově těch argumentů jen ubývá. Snad ten vývoj Ryzenu nestál moc.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Třeba zmetkovitost nebude tak velká a musí nejdřív naskladnit dost zmetků, aby se vyplatilo je uvézt na trh.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

To je myslim ono :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ta 1/3 je docela logická. Těžko by konkurovali značce intelu, kdyby to nabízeli za stejnou nebo mírně nižší cenu. Pro mě 4000 a 6000 není takový rozdíl, ale 4000 a 6000 už jde cítit (jde to převést i na vyšší čísla).

Btw mohls napsat, že procesory intel budou o 50% dražší než to, že amd bude o 1/3 levnější, víc vynikne ten rozdíl :-D

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

právě že ještě nedávno hlásal tenhle web že AMD nové věci nebude prodávat pod cenou a patřičně je přizpůsobí konkurenci. Tak ti nevím... možná jen clickarbait.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Pod cenou znamená to, že na tom výrobce prodělá. Pod cenou neznamená, že na tom vydělají míň ;)

Náklady na vývoj procesoru v intelu a v amd jsou naprosto někde jinde - nevím jak to je teď, ale dřív větší část procesoru v intelu navrhli přímo lidi (což je dražší), tak v amd naopak většinu je navrženo automatikou (levnější, ale o pár % horší výkon).

Zatímco Intel strká hodně peněz do Marketingu, tak amd si toto dovolit nemůže.

A je toho samozřejmě víc, mimo jiné intel nemá konkurenci, takže může mít ceny nadstřelený atd atd atd,...

A až začneš oponovat "nojo, ale intel má zisk jen 20% z jejich obratu", tak je to tím, že intel hodně peněz někam uleje před akcionářema (což dělá každá akciovka), semtam něco většího koupí, vyrábí si prodělečné věci (viz mobilní cpu),...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Muzete to dolozit? Pac to vypada, ze stejne jako u RX480 je to jen ve vasi hlave.

Jste proste tezce mimo. Nikde tu nebylo napsano, ze AMD bude prodavat RyZen za stejnou cenu jako Intel, nebo drazsi.

Patrne nemate dostatecne vysoke IQ, abyste si uvedomil, ze "AMD bude konkurovat cenou" neznamena, ze bude cena stejna.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

1) bylo to tady 2) hledat vám to nebudu 3) rx480 je slabá topící žroucí karta, kdo tvrdí že ne je červená karkulka a nemá cenu mu hodit na hlavu ani tisíc faktů.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

RX 480 je slaba topici zrouci karta, jenze nejblizsi vykonnejsi Nvidie je GTX 1070 ktera je presne 2x drazsi.

Geforce 1060 6GB drzi aspon v DX 11 krok s RX 480, je ale o 2000 Kc drazsi nez RX 480.

Geforce 1050 a 1060 3 GB jsou vyrazne slabsi nez RX 480.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Lehky pohled napriklad na Alzu mi rika, že nejlevnejsi RX480 4G 6345,-, RX480 8G 6808,-, GTX1060 6G 7493,-. Kde jsou ty dva tisice rozdilu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Nebylo to v clancich, mozna v komentarich jako spekulace nekoho z davu

2) Protoze byste ani nenasel. Vase neochota dolozit vas negativni vykrik do tmy vypovida o vasi motivaci a inteligenci.

3) Ani vlk, ani myslivec, ani karkulka. RX480 neni obecne slaba, neni obecne topici a ni zrava. Pokud uvedete srovnani s nejakou konkretni kartou, muze tak dopadnout. I pak je tu ale jeste cena a dalsi parametry kterymi muze konkurovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> nedávno hlásal tenhle web že AMD

"hlasal tenhle web" == "nekde v diskuzi jsem cetl ze.."

O cenach zadny clanek nebyl. Vypada to ze mas "drobny" problem s rozlisovanim "jemnych" nuanci reality. Co s tim neco udelat.. treba nepsat na internetu driv nez si vemes ranni prasky..

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Vamtal

musím říci že 8/8 procesor by se mi vážně líbil (více než 6/12) ..a pokud nejlepší 8/8 stál 9 až 13 tisíc oproti 15 za 6/12 od intelu ..a podle tohodle článku to vypadá že by tak mohl skutečně stát ...tak si myslím že to bude pořádnej hit a půjdu do něj ....ale zatím hodlám své natěšení uměle tlumit a to radím i ostatnim

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Me by se libil 6/9, ciste pro tu srandu (mysleno samozrejme tri jadra s hyperthreadingem a tri bez).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nj, nech uz je tie Zeny su vonku, ide to ako z chlpatej deky, najprv koniec roka 2016, potom snad januar, teraz prezentacia koncom februara a dostupnost zaciatok marca...
a nejake testy? ani nahodou. mesiac pred vydanim nevieme ani kolko jadier budu mat. Naco to je dobre?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Osmijádro RyZenu, který by stálo jako 4/8 jádro Kaby a bylo by +- stejně rychlé a mělo +- stejný OC potenciál by se mi opravdu líbilo. Ale jako plnotučné 8 jádro bude zřejmě víc papat a víc se hřát... Připojuji se k natěšeným :)
Kdo mě jako první přesvědčí, že plnotučné osmi jádro bude ve hrách výkonější ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ve hrach bych moc nepocital, ze 4/8 Kaby Lake bude pomalejsi nez 8/8 nebo i 8/16 Ryzen. Ale treba rendering videa, ktery me zajima, tak me bude moc zajimat, zda ten 8/8 nebo aspon 8/16 dokaze jit vys nez muj i7-6700 a samozrejme za jakou cenu.
Potrebuju neco cca. v cene i7-6700 a aby to bylo vykonejsi cca. o 1/4, mene pro me moc nema cenu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi na implementaci, Doom a BF1 tusim dobre skalovalo s dalsimi jadry navic.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jj v dx12 ci vulkanu by dalsi jadra měla najít využití. Ví někdo, jak souvisí rozlišení obrazovky s počty jader ? Např. jestli pro fullhd stačí 4core, ale pro 4K už to chce 6-8core prave v dx12/vulkanu (dejme tomu, že máme grafiku schopnou 4K renderovat - asi nějakej titán, abych použil slova klasika)
Mluvím o hrách...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Počty jader v cpu s rozlišením nesouvisí. Změna rozlišení má největší dopad na výkon grafické karty.
Na výkonu cpu závisí v dx11 počty volání na vykreslení:

http://www.3dmark.com/compare/aot/175341/aot/175016#

Krásný test v 3d marku, kde teda porovnávám trochu jabka a hrušky, páč v jednom případě je haswell i5 v kombinaci s gtx1070 a v druhém případě skylake i7 + r9 fury, ale je na tom krásně vidět, že v dx11 je to spíše o single thread výkonu procesoru a ani o parník silnější karta nehraje roli co se týče počtu volání, prostě v dx11 je limitovaná procesorem a pak také je vidět, že v dx11 je v podstatě jedno, kolik máte jader, neškáluje to.

Oproti tomu v dx12 ty volání přicházejí z procesoru v dávkách a grafika tak nemusí na čekat. Jednak se tím víc využívá hrubý výkon karty a jednak cpu může využívat k volání více jader (říkám to dobře? nejsem expert). Navíc tím, že se volání rozkládají do více vláken, nezáleží tolik na single thread výkonu.

Na závěr ještě třeba zmínit, že u gtx1070 mantle test vůbec neprojel :) a na furyně běžel lépe, než dx12, které z něho prej vychází...

Otázka je relevantnost takového testu, když pak ve hrách tolik objektů k vykreslení ani není, ale ukazuje to alespoň potenciál...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja len doplním, že využitie viac jadier v DX12 závisí od implementácie DX12 v konkrétnej hre alebo v engine na ktorom daná hra stojí. Môže ich byť využitých viac, ale kľudne aj iba jedno. Nie je to totiž nič implicitné, ale musí sa to tak aj naprogramovať.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Díky za koment. Takže pokud budu mít vícejádrák, DX12/Vulkan mi umožní využívat více drawcalls, což se hodí, pokud budu mít výkonnou grafiku, páč nevýkonná nestihne tolik dc zpracovat ? A obráceně - pokud budu mít výkonnou grafiku, ale (také) díky malýmu počtu jader ji nestihnu rychlejc krmit, ztratím v tomto scénáři další výkon, protože prostředky grafiky zůstanou nevyužitý ?
A myslím si správně, že 1 dc = vykreslení jednoho polygonu nebo se jedná o vykreslení 1 primitive ?
Ta tvoje poslední věta je taková smutná. Hrál jsem Witchera 3 a co si pamatuju, tak tam bylo docela dost znát, jestli byly objekty v pozadí (stromy, remízky, vzdálené lesíky, ale i lidé pobíhajíécí na pozadí) pozapínaný hodně nebo málo. Tak tohle by se asi dalo řešit pod DX12, jo ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"akže pokud budu mít vícejádrák, DX12/Vulkan mi umožní využívat více drawcalls, což se hodí, pokud budu mít výkonnou grafiku, páč nevýkonná nestihne tolik dc zpracovat"

Ak tak bude DX12 implementovaný v engine danej hry, tak áno. S viacjadrovým CPU budeš stíhať kŕmiť grafickú kartu rýchlejšie než to bolo v starších API. Pokiaľ ale bude DX12 naimplementovaný tak, že bude využívať iba jedno či dve jadrá, tak to zasa až tak nevyužiješ. Závisí to teda od programátorov. Ja pevne verím, že minimálne väčšie a/alebo komerčné engine to budú mať naimplementované čo najlepšie, takže hry na nich postavené budú vedieť efektívne využívať viacjadrové CPU tak, aby tie stíhali kŕmiť dátami aj také GPU, ktoré by v starých API boli nad ich sily.

"1 dc = vykreslení jednoho polygonu nebo se jedná o vykreslení 1 primitive"

Ja som sa zaoberal volaním DrawCall iba na úrovni API. V tedajšom prípade v DX11 a bral som jeden draw call ako volanie hociakej varianty funkcie Draw. V tomto ponímaní sa na draw vykreslovalo jeden či viac objektov. Neviem či si to samotné API ešte drobilo na menšie, ale myslím, že nie. Ono proste nastreamovalo geometriu objektu na spracovanie do GPU a tam už sa potom riešili rôzne operácie vo vertex, geometry, či tesselation shaderoch. Inak tak ako som to používal ja, bolo viac objektov možné vykresliť jedným volaním Draw v prípade, že som využíval HW instancing. Teda ak som vykresloval viac inštancií jedného objektu (napríklad stromy v lese či krovie a pod). Keď sa jeden objekt skladal z viacerých podobjektov (strom mal peň s konármi ako jeden objekt a korunu ako ďalší objekt), tak sa za každý podobjekt volala Draw. Takže ja beriem Draw ako vykreslenie jedného alebo viac ucelených meshov, ktoré tvoria geometriu objektu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"A draw call is a command to render one mesh"

Túto citáciu som našiel na https://simonschreibt.de/gat/renderhell-book1/. Len si myslím, že nezohľadňuje instancing. Aj keď pri ňom tiež nastreamuješ do GPU iba jedne mesh, ktorý potom vykreslí HW grafickej karty X krát. Takže daná definícia sedí.

EDIT: Ak som niečo napísal zle, tak poprosím o vysvetlenie, aby som vedel za čo som dostal mínus. Viď predchádzajúci komentár. Rád sa niečo naučím. V opačnom prípade to budem brať iba ako komplexy nejakého nevyspelého človeka či pubertiaka. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Super, díky, to by stálo za článek :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Napsal jsi to dobre, take v tom testu se jen "stavi" takovy sci-fi slum z hodne podobnych bloku (kdo to nevidel, muze zkouknout utube, ja tam pak neco take pridam).
Jinak minusy v tomto vlakne dostaly vsichni a ja nechci ukazovat prstem, ale vime asi vsichni, kdo to byl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono je to mozna naopak, s rostoucim rozlisenim do urcite miry pada zavislost na CPU protoze se bottleneck presouva na GPU a CPU pak ma vice volno.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Much Doge

Kupte si třeba i7-5820K nebo i7-6800K, obě CPU mají k dispozici quad-channel řadič, velké L3 cache, více jader + HT a z toho rendering typicky benefituje + AVX2 instrukce.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

" i7-5820K nebo i7-6800K"

Nejedna se o komercni vyuziti, tudiz moc drahe, ocekavam od RyZenu vykon i7-6800K za cenu i7-6700.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

> že plnotučné osmi jádro bude ve hrách výkonější

Nebude, a netrapi me to, kdo chce na hry uz davno ma a i 4c bude stacit jeste par let.

Co chci a potrebuji je neco poradneho na praci, 8c za dobrej peniz si rozhodne necham libit.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele He3lix

O tom jaký bude Ryzen nejvíce napoví Intel, s tím co začínají plánovat a vyrábět (a už dávno mohl dělat, např.: nové Pentium s HT) úplně vybočuje z jeho pětileté (možná víc) solové dráhy. Bylo by asi naivní, kdyby se jim nějaký Ryzen nedostal do ruky na zkoušku a oni si neřekli " hele Tondo, ono to docela jede, co budeme dělat?". "To co v minulosti Karle, začneme lidem nabízet auta s lepší výbavou a snížíme cenu..."

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Much Doge

Intel nemusí dělat vůbec nic, všichni ví, že Intel je prostě kvalita, výkon, stabilita.

Zatímco AMD má prezentace v powerpointu, neví se vůbec jaké to bude v reálném provozu, jaká bude stabilita a do neznámého HW nikdo moc chtít investovat nebude.

Navíc prý bude mít ten ryzen výkon v single-threadu jako sandy bridge, takže kdo chce výkon ryzenu si může koupit bazarovou i7-2600 nebo něco na LGA 2011 (:

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele He3lix

Kvalitu Intelu nějak nepopírám, sám jeden vydařený kousek vlastním.
AMD má prezentace v powerpointu jako každý budoucí vydavatel čehokoliv.
Výkon stejný jako sandy bridge je zatím pouhá domněnka

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak predpokladam, ze zajemci o single thread uz doma maji Pentia a neni duvod se tim nejak vic zabyvat. Rekl bych, ze hodne lidi se zajima o RyZen prave z duvodu multithreadu, ktery Intel nabizi jen v naprostem highendu a ten neni dost dobre dostupny pro bezneho nefiremniho uzivatele.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Intel nemusí dělat vůbec nic? Hm, to přesně nedělalo spousta jiných firem například Nokia.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

"všichni ví, že Intel je prostě kvalita, výkon, stabilita."

S bonusovými fíčurami USB u Skylaku? :)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Step

To musíte být velice naivní. Nebudeme se bavit o dávné minulosti, ale když už jste nám napověděl, kde se podle vás začala psát historie - Intel Sandy Bridge, tak začneme u Sandy Bridge.

Mnoho se toho o defektech v čipsetech - PCIe 2.0 i PCI, nenapsalo, bohužel bug nebyl do dnešních dnů nikdy opraven. Známý problém čipových sad x67 vyřešila revize B3. K opravě PCIe 2.0 a PCI nebylo dost dobré vůle. Další a velmi příjemný nedostatek se týkal instrukční sady TXT v kombinaci s čipovou sadou Q67 (vPro). Dodnes se nevysvětlilo, zda jde jen o chybu, nebo důmyslný backdoor, s ohledem na cíle počítačů této konfigurace. Mohl bych pokračovat dále, ale poposkočíme k opravdovému High Endu - LGA2011. I zde budete zklamán, protože všechny procesory revize C1 obsahují defektní paměťový řadič. Ukažme si to na dvou příkladech "bezchybnosti":

Core i7-3930k revize C1 SR0H9 a Xeon E5-1650 C1 SR0HC. V případě Xeonu není defektní řadič problém, zpravidla se používají paměti ECC, kterých se defekt netýkal, ale pro i7-3930k ano a omezení zůstává na 32GB. Obě varianty sdílejí další problém, nefunkční virtualizaci s chybnou instrukční sadou VT-d. Vy hrajete hry, chápu, vás se problémy netýkají a pokusíte se vykroutit cestou "normální lidé hrají hry" ... apod. Opravy přinesla revize C2 SR0KY (i7-3930k) a C2 SR0KZ (E5-1650).

V pokračování, které bude po vaší zhrzené vševysvětlující reakci si probereme programování YMM instrukcí (Floating Point) VRSQRTPS s 256bit registrem, to abychom se pomalu přesunuli k problémům jménem AVX. To už vás asi klepne pepka a na vleklé problémy TSX-NI se ani nedostaneme.

Intel opravdu není tak bezchybný, jak se domníváte.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné:

Q: "Did anyone else start saving for new parts a while ago, but since AMD has taken so long, you've drastically increased your budget?"

A: "I took the money I was going to spend on a new computer and invested in AMD shares. I now have 10k for a computer build."

:D (https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5r35gq/did_anyone_else_start_savin...)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Sestijadra, osmijadra, sesnactijadra.

A nakonec na tom budou vsichni delat co?

Hrat Direct X 11 hry, kde je omezeni na 4 vlakna soucasne, takze lze vyuzit maximalne 4 jadra pro komunikaci s grafickou kartou. Jedine co clovek uvidi na osmijadru je, jak jednotliva vlakna skacou mezi jadry procesoru sem a tam. Proc jsou asi stavajici FX osmijadra ve hrach tak malo vykonna?

Dokud bude existovat Direct X 11, nemaji procesory s vic nez 4 jadry sanci na vetsi rozsireni, protoze je Direct X 11 bude vyrazne brzdit.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

"A nakonec na tom budou vsichni delat co?"
Vsichni jen hrajou hry, ze... :)

Ps.: rozsireni brani nehorazne ceny intelu...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

U starých her to tak nevadí a budoucí hry budou (hlavně ty náročné) na nových API.

„Dokud bude existovat Direct X 11, nemaji procesory s vic nez 4 jadry sanci na vetsi rozsireni, protoze je Direct X 11 bude vyrazne brzdit.“

Spíš bych to viděl obráceně. Ty procesory nejsou rozšířené prostě proto, že jsou drahé. A tak ani nemá cenu pro ně optimalizovat (má je „pár lidí“, kterým ta hra i tak pojede dobře).
Jakmile se víc rozšíří a autoři hry budou řešit, že konkurenční hry chodí a vypadají lépe (protože mají k dispozici vyšší výkon), bude i podpora.

Ale co dělám já osobně je to, že čekám, až se ty nové generace promítnou někam do oblasti Core i3. Pak to pro mě začne být zajímavé :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To je trochu nesmysl, pokud někdo dělá optimalizované hry, je mu jedno kolik jader procesor má. Pokud je někdo nedělá, a takových firem je asi většina, má k tomu nějaký důvod:
- hra běžící na jednom vlákně může fungovat daleko lépe
- je lepší dát peníze do marketingu
- v IT je málo lidí, kteří by to zvládli
- zásadně to prodlužuje dobu vývoje hry
- investorům je to úplně jedno

Programovat hru, která běží na více vláknech je slušný vopruz a nikdo se do toho hrnout nebude. Pár firem na to má lidi a technologie, jako např. Rockstat, Bethesda (díky zakoupení id Software) atd. a to je úplná minorita.

Je to stejné jako u DX12/Vulkan, zní to pěkně, ale realita je dost krutá :) Horko těžko se to programuje, jsou potřeba špičky v oboru, je to drahé, uživatelé nemají hw a ne, opravdu si všichni nepoběží koupit 8 jádrový procesor, který je k ničemu a uživatel rozdíl od dvoujádra ani nepozná :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Jeste bych doplnil, ze spousta her je pro vice vlaken prakticky neoptimalizovatelna (az na nejake drobnosti) a u gta kvuli rozsahle fyzice a provozu je to nezbyne... :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nepujde zvetsovat vykon na vlakno, tak to nesmysl neni, i pres "ekonomickou nerentabilitu", protoze nepujdou realizovat slozitejsi projekty (hry). Tudiz cesta stejne pujde timto smerem, at uz rychleji nebo pomaleji. Je to tak v principu ve vsech odvetcich SW, s vyjimkou uloh, ktere opravdu nejdou paralelizovat (coz je maloktera) a nebo tam, kde opravdu single vykon postacuje.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Toto může fungovat v odvětví SW kde mají zákazníci jasné požadavky, roste náročnost aplikací, zvětšují se datové toky, čas je určité kritérium atd., ale nemusí to platit u her kde to není založeno na něčem racionálním, jedná se o zábavu.

Když pomineme společnosti jako Rockstar, herní firmy stále recyklují to samé a to jim bohatě stačí, publikum je poměrně nenáročné a v kombinaci se silným marketingem to vynáší miliony prodaných kopií. Určitě tu není silný tlak v mainstreamu po tom, aby ve hrách byla pořádná AI, pokročilé simulace a herní mechaniky, super fyzika nebo něco v tom smyslu. V současné době se dobře prodávají i hry jako Mafia 3, které prošli silnou kritikou. Navíc tu ani nemůže být řeč o optimalizaci. Prostě to je většině zákazníkům jedno.

Ty náročnější lidé se přesunují k nezávislejším studiím a různým vizionářům typu Star Citizen nebo třeba český Kingdom Come. A pokud někde vznikají zajímavé tituly po stránce technologií tak to je nezávislá tvorba. A tam si všichni víceméně vystačí se současným výkonným hardware a druhé vlákno se používá maximálně tak na nahrávání dat na pozadí nebo jsou v takovém stavu kdy je o hw náročnosti předčasné mluvit (Star Citizen).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro tebe "640kB" stačí :))) Tak si to užij a netrolluj.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že většina lidí nekupují CPU na teď, ale na 3, 4, klidně 5 let. Pochybuju, že se vývoj neposune, ale vy asi jo, vaše křišťálová koule to říkala, tak DX11 tu bude asi navěky :o)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Navěky ne, ale dlouho jistě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíše tu kouli používáte sám, když kupujete něco na 3-5 let dopředu s tím, že určitá vlastnost toho produktu bude hrát nějakou roli :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co budu delat s sesnactijadrem? Zapnu internetovy prohlizec. Dnesni reklamy zerou strasne vykonu ...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Svatá prostoto!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.