Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Oficiální výsledky: Radeon RX 5700 XT konkuruje GeForce RTX 2070

Je šance, že AMD začne pojmenovávat grafiky nějak logicky a konzistentně a ne ve stylu každý pes jiná ves? Třeba by to mohli odkoukat od procesorové divize (i když ZEN2=Ryzen3 je také matoucí). Co vlastně znamená to XT?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

XT obvykle značilo nejvýkonnější model dané řady, u některých druhý nejvýkonnější.

ořezané modely:
VE
SE
LE

standardní modely:
GT
GTO
- (bez přípony)
PRO

výkonné modely:
XL
XT
XTX
XT2 (duální karta)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

VE
SE
LE
?
HEZ
KE
!
:-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže NV přijde s Ti a bude vše opět ve starých kolejích? :-) Nemyslím to zle, konkurenci už by to chtělo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ve starých kolejích? Tím asi není myšleno, že 7nm hardware AMD zmizí z trhu(?) :-)

Nvidia bude muset snížit cenu nebo zvýšit výkon, pokud nebude chtít pokles prodejů. To je princip konkurence. Pokud Nvidia bude chtít zvýšit výkon, bude muset na RTX 2070 Ti / RTX 2070 Super použít jádro TU104 namísto stávajícího TU106. To je o 100 mm² větší a tím pádem i nezanedbatelně výrobně dražší. 545 mm² není málo. To je čip větší než 14nm Vega 10. Pokud ho Nvidia postaví proti Navi, která není ani poloviční, bude muset oželet stávající marže.

Nevím, o jak staré koleje má jít, ale tyhle vypadají opravdu hodně staře. Situace, kdy AMD konkurovala ~2× většímu čipu Nvidie, tu byla naposledy za HD 4870. To brzy bude 11 let.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No i 2070 za 499 vs ta 5700XT za 499 bude téměř jasná volba. V testech nevidím žádný raytracing. Bylo by fajn otestovat to taky. Těch pár procent rozdílu ve prospěch Navi bych vůbec nebral v potaz, když tady mám podporu DXR a RTX. Spotřeba také zřejmě bude hrát ve prospěch 2070...

a blower, že by mohl být tichý? Ano, nejsou to nějaké vysavače či fény, ale slyšet to rozhodně jde a ne málo.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

zase nieje lepsia karta PRE pc, ako ten blower. len je vtedy lepsie, ked pc je v inej miestnosti :)
inac s tym RT, ak mam 2K monitor, a si poviem ze investujem 450€...tj 5700X alebo 2070, co na hranie staci, RT mi bude na 2070 tak na nejaky benchmark. jedine kde ma vyznam brat kartu kvoli RT je 2080TI

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že s RT má význam iba RTX 2080 Ti. To mi príde ako agument ludí, ktorí chcú akurát samých seba presvedčiť, že RT nie je výhoda oproti kartám konkurencie. Záleží to iba od toho, aký výkon očakávaš. Keď chceš 2K a 60 FPS, tak môžeš brať RTX 2080 Ti a RTX 2080. S FHD na 60 FPS máš zasa RTX 2070. Nie každý ale potrebuje mať za každú cenu 60 FPS. V takom prípade ti stačí aj RTX 2080 Ti, ktorá minimálne v BF V dáva s RT okolo 40 FPS. RTX 2070 bude dávať podobné FPS v 2K. Čo by mne osobne v pohode stačilo. Ak má hra nad 30 FPS, tak mne osobne to v pohode stačí a radšej si zvýšim obrazovú kvalitu, ako sa za každú cenu hnať na 60tku. V takom prípade by mi v pohode stačila aj RTX 2060 na FHD s RT a na 2K bez RT. Všetko je to iba o preferenciách.
Kto si chce ale za každú cenu kúpiť kartu od AMD, tak si preto argumenty samozrejme nájde. Najčastejšie bývajú tie, že technológie konkurencie sú zlé, nepotrebné alebo v extréme, že idú proti hráčom a poddobne. Budem sa opakovať, ale fakt by ma nenapadlo, že keď sa raz začne konečné hýbať podpora RT v hrách, tak sa nájdu ludia, čo to ofrflú alebo nebudú považovať za prínos.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

nie su zle, len ako pises, na 2K ti RTX2070 dava 40fps PRIEMERNYCH RT on, co je dost na hrane. tam uz vidis z casu na cas zacukanie. na 2K je uz potrebnych RTX2080 na RT a ta stoji +600€.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Záleží od hry. Napríklad s takým Zaklínačom 3 som mal v 4K priemených 35FPS na full aj s Hairworks s poklesmi ku 30 (veľmi zriedka ku 28), ale nijak mi to nevadilo. V závodných hrách to vadiť môže, v mulťáku určite, ale v single player hrách (hrávam iba také) si radšej vychutnám lepšiu grafiku. Takže mi stačí keď je priemer okolo 35 a viac FPS. Samozrejme určite nechcem žiadne poklesy k 20. Ale je pravda aj to, že s GSYNC monitorom už to až tak nevnímam ako predtým, čo tiež zachraňuje situáciu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze ten priklad s Battlefield V co jsi napsal vyse je uplne mimo, ze? Protoze z toho co vidim kolem sebe tak kazdy "normalni" PC FPS multiplayer hrac radeji ozeli graficke *pi**vinky" a pojede na vyssich FPS...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nie. Nie ten príklad nie je mimo. Pretože nie je všeobecný. Každý má svoje preferencie. V mulťáku je mi jasné, že sa ide za čo najvyšším počtom FPS. Sú ale aj ludia, ktorí radšej hrávajú single player. Tam som aj ja a oveľa radšej si vychutnám príbeh a lepšiu grafiku, ako sa hnať za každú cenu za čo najvyššími FPS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslim ze mimo je a neokecas to. Kuli singleplayer kampani si Battlefield V snad nikdo nekoupil, protoze je super kratka a ta hra zas tak levna neni... kdybys zminil jinou hru tak te nedusim ale B V je proste multak a tam na raytracing co se hracu tyce se** pes

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

BF V som použil iba ako príklad, pretože tam som vedel ako to s FPS s RT a RTX 2080 Ti v 4K je (z iných diskusií od ludí, ktorí túto kartu majú a majú otestovanú aj danú hru). A tam aj chápem prečo hráči v tejto hre RT nepoužívajú.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Znáš všechny kupující? Já ne, osobně mě BFV nezajímá, ale pokud bych ho měl pořídit, tak právě kvůli singlu. Mám problém i s kooperativním MP natož PvP, kterému se vyhýbám. Příklad aktuální Division 2, nahráno 268 hodin, z toho Conflict (PvP mod) přesně 0, 7 hodin v DZ - intro mise, plus nahrání max ranku, zamotaly se mi tam dva rogue killy, holt se připletli do cesty. Když tam na mě vystartuje hráč, nechám ho aby mě zabil a jdu do zadele.

Division 1 jsem dokonce kupoval s úmyslem to hrát solo a jen kvůli příběhové části, hra se ale zalíbila a hrál jsem i endgame. V Destiny hraju PvP jen pro powerfull odměny.

Je spousta podobných casual hráčů, kteří si to koupí kvůli kampani. Podobně s těmi FPS, obvykle chci konstatních 60FPS, dokonce jsem snížil frekvenci monitoru a nepoužívám variabilní refresh rate. Jsou ale hry, u kterých jsem ochotný jít na 30FPS, třeba Witcher 3 nebo Starší Assasíní na max detailech v 4k, někdy jsem sice pocítil že to není ono, ale pro tenhle typ her mi to nevadí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na to bych ti mohl napsat, že mimo jsi ty, protože B. V si dost lidí, co znám, nekoupilo ani kvůli mulťáku ;) Holt každý má svoje preference a jestli chceš kádrovat jen podle toho, že ti někdo dal nějaký příklad o výkonu karty ve hře, tvůj boj.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chlapci na RT se da asi celkem v pohode zatim vyprdnout a jeste min 1-2 roky to bude stejne. Marketingove to ale samozrejme vliv na vyber u lidi mit bude.
Ja se na to divam trochu jinak..kdyz vynecham RT, co je pridanou hodnotou 5700XT a 5700 oproti 2070 a 2060.
- Cena .. to evidentne moc nebude, pokud reference stoji stejne jako prodavane Turingy modely ze spodni casti spektra.
- Vykon..mozna u te 5700, kde je asi vyssi i v praxi, ale cena bude taky vyssi a jeste k tomu je to "jen" referencni design.
- Vetsi pamet..zase jen u 5700, 5700XT je remiza.
- Spotreba..Navi vede
- Chlazeni..nejspis opet Navi, dokud neprijdou nereference
Tak nejak ta nabidka s kterou AMD prislo ...vlastne jen dorovnala NV. Neco vic? Neco jsem minul? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Keď si zoberieš vplyv RT napríklad v takom Metre, už len kvôli tomu by som RTX grafiku chcel mať. Plus do konca roka vídu ďalšie hry s podporou DXR. Takže to nevnímam iba ako marketing, ale aj niečo čo sa reálne využije. Zvyšok vidím v podstate rovnako.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja RT apriori neshazuji, mne opravdu prijde, ze zatim neni o co stat. Mona ze v Metru to GI ma neco do sebe. Ale to je zatim jediny priklad, kde mi to prijde, ze to ma opravdu smysl. Na druhou stranu, i tam je to s komprimisy..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu ze nejake varianty NAVI budou s nejvetsi pravdepodobnosti i v XBoxu a PS5 kde obe staje bez problemu slibuji raytracing, tak jsem zvedav, jak to udelaji...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ja taky ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Tiež som na to zvedavý. Ak bude podpora iba formou GPGPU a nie na HW úrovni (ako to majú RTX GPU), tak tam by som to aj ja nazval iba ako marketing. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Marek, je jasne ze Navi nemoze mat nejake RT, len fake podporu, kedy to tam malo AMD narubovat? pocas jarneho strihania stromov?
Najskor Navi+, spolu s PS5/XBOX

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Veď o tých konzolových sme sa bavili. NAVI čo vychádzajú teraz DXR podporu nemajú.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak Navi se asi nezačala dělat na jaře, ani na jaře loňského roku. Při vývoji na to zřejmě vůbec nemysleli, resp. neřešili. Minimálně by bylo fajn zprovoznit DXR v driverech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FAKE podpora? :D

Prosim prestante se tu ztrapnovat. NAVI nemuze implementovat RTX cores, protoze to je nVidia tech. Ale pokud bude vyuzivat svoje stavajici obvody a v ovladaci napise system obsluhy stream procesoru tak, aby dokazaly hybridni rendering rozjet v poradku (treba AMD prijde i na uplne jiny algoritmus, jak rychle vypocitat pruseciky, ale na to bych moc nesazel), tak to nebude zadna fake.

Fake by to byla CISTE jen v pripade, kdyby ovladac hodil preruseni, zaukoloval CPUcko, ktere by mu to spocitalo a pak vysledek pouzil jako krmivo pro stream procesory.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To co zase mektas za hovadiny?

nVidia RTX je jejich system implementace Raytracingu, pouziteho v hybridnim renderingu. Klasicka pipeline vygeneruje objekty a pak RTX jednotky akceleruji propocty pruseciku paprsku s temi objekty. Pak se to zase preda klasicke pipeline, ktera vezme ty data z RTX a zpracuje osviceni (odrazy, odlesky) atp.

Je uplne jedno, jestli mate jednotky, ktere nazvete RTX, a nebo mate zpusob, jak to vypocitat na stavajicich obvodech (ktere treba pupnete). Oboje je to hardware toho cipu. Takze oboje je hardware akcelerace raytracingu.

Prvne si precti vlastni materialy nVidie, nez tady zacnes placat neco o marketingu atp. Hybridni rendering funguje i na Volte, ktera RTX cores nema. BAF, bublina splaskla, co? :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Je uplne jedno, jestli mate jednotky, ktere nazvete RTX, a nebo mate zpusob, jak to vypocitat na stavajicich obvodech (ktere treba pupnete). Oboje je to hardware toho cipu. Takze oboje je hardware akcelerace raytracingu.

Prvne si precti vlastni materialy nVidie, nez tady zacnes placat neco o marketingu atp. Hybridni rendering funguje i na Volte, ktera RTX cores nema. BAF, bublina splaskla, co?"

Žiadna bublina nesplasla. Hybridný rendrring funguje na Volte preto, lebo Volta nevyužíva RT pipeline (nemá HW podporu DXR - RT Cores, ktorá by ju akcelerovala a nemá tým pádom ani podporu pre nové shadre, ktoré RT pipeline prináša), ale výpočet priesečníkov u nej počítajú klasické stream procesory v rámci GPGPU (t.j. cez compute shadre, ktoré počítajú softvérovo to, čo na HW úrovni vykonávajú RT cores). Tomu sa hovorí SW podpora DXR. A vďaka tomu môže hybridný rendering fungovať na Volte, Pascaloch či non-RT Turingoch. A mohol by aj na kartách od AMD, keď sa táto firma rozhodne implementovať aspoň SW podporu pre DXR. A vďaka tomu je možné oveľa rýchlejšie počítať priesečníky lúčov s objektami v scéne a tiež sledovať oveľa viac lúčov s citeľne menším dopadom na výkon.

Zaujjímalo ťa vôbec prečo má spomínaná Volta v RT výkon iba okolo RTX 2060? Alebo prečo majú non-RT Turingy či Pascal GPU taký slabý výkon v RT oproti RTX grafikám (ďaleko pod RTX 2060, čo je najslabšia RTX GPU, ktorá má iba 30 RT cores)? Prípadne prečo Vega 56 dáva Crytek demo iba v 1080p a 30 FPS s odleskami cez RT v polovičnom rozlíšení a prečo vývojári Cryteku tvrdia, že na GPUs s dedikovanou podporou RT ako RTX by to isté demo išlo s odleskami v plnom rozlíšení bez problémov v 4K? O akej bubline to hovoríš? Potrebuješ presviedčiť sám seba, že RT cores je odrb, ktorý neprináša žiadne výhody? Veríš snáď tomu, že je to všetko len jedna veľká konšpirácia a podvod od NV ako vytiahnuť z ludí viac peňazí? :-) Či ako to vlastne je?

Inak máme k dispozícii aj lepšie materiály o tom ako funguje DXR. Viď:

https://www.amazon.com/Ray-Tracing-Gems-High-Quality-Real-Time-ebook/dp/...

Kindle verzia knihy je zadarmo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mel jsem vzdy za to, ze co pocita CPU je SW a co se pocita pres GPU ci jine ASIC obvody je HW :) ale asi je nejaka nova definice ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takto. Zoberme si iný príklad. Dajme tomu teseláciu. Aktuálne sa počíta na HW úrovni. T.j. dôležité operácie ovplyvňujúce výkon sa vykonávajú na HW úrovni (zadrátovanými operáciami na HW úrovni). Keby sme namiesto toho ale využili compute shadre, ktoré by to, čo majú dnešné GPU zadrátované na úrovni HW, počítali klasicky cez HLSL kód, tak aký rozdiel by bol medzi týmito implementáciami? Obe by podľa toho, čo hovoríš by boli hardvérové, pričom jedna by bola oveľa výkonnejšia vďaka tomu, že naozaj ten HW na to využíva. Ako by sme medzi tým mali rozlišovať?
Čo napríklad také AVX inštrukcie v CPU? Tie sú dnes tiež zadrátované na úrovni HW a vďaka tomu sú aj oveľa efektívnejšie z pohľadu výkonu. Kým takéto inštrukčné sady neboli súčasťou CPU a počítali sa softvérovo, malo to tiež veľké dopady na výkon. Ako by sa malo rozlišovať medzi týmito rôznymi implementáciami keď podľa toho čo si napísal by vlastne obe boli softvérové riešenia pretože ich počíta CPU?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

CPU bez instrukcich setu ?
No dobra chapu ze jazyk a definice pojmu se vyviji postupem casu a chtel bych te pozadat o nejakou oficialni definici, ktera by podporila tvuj nazor :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na tvem prikladu s AVX je nadherne videt, ze tomu vubec nerozumis a cele to tvoje deleni na hw a sw je totalni nesmysl. AVX instrukce byly vytvoreny pro nejaky ucel a umoznuji nektere operace vykonavat efektivneji. Ze se stejna vec resila bez avx pomoci jinych instrukci neznamena ze to najednou z hw operaci bylo jen sw. Takhle to fakt nefunguje ani se to tak nerozlisuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tom, PPK - OK. Ja netvrdím, že to je skalopevne tak ako som písal. Iba ako to vidím.

" AVX instrukce byly vytvoreny pro nejaky ucel a umoznuji nektere operace vykonavat efektivneji."

Čo to presne znamená? Akým spôsobom vykonávajú tieto operácie efektívnejšie? Ja som to bral tak, že časť z toho, čo sa predtým muselo písať priamo do kódu (aj keď pomocou iných inštrukcií), sa po novom zadrátovalo na HW úroveň, čím sa daná operácia vykonáva oveľa rýchlejšie ako predtým. Ako sa to teda berie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Program neco dela nebo neco pocita. Budu brat ty vypocty, protoze to je jednodusi na vysvetleni. Programator musi mit pokrocile znalosti jak danych vypoctu tak instrukci procesoru a zvazit, jestli by nektere efektivnejsi instrukce nesli pouzit na dane vypocty. Pokud ano, tak patricny kod musi prepsat (typicky v assembleru) na pouziti onech efektivnejsich instrukci.
Priblizne takhle nejak to funguje, kdyz se pouzivaji veci jako mmx/sse/avx. Neco malo umi primo compilery programovacich jazyku. Vetsinou i standardni knihovny jazyku uz maji nejakou podporu. Ale vzdycky na zacatku byl ten programator, co provedl ty patricne optimalizace prepsanim kodu na podporu rozsirene instrukcni sady.
Kdyz se treba kouknes na kod x265 tak tam toho assemblerovyho kodu kvuli podpore avx je halda https://bitbucket.org/multicoreware/x265/src/default/source/common/x86/
Tam je videt, ze to neni neco ve stylu: zapneme avx a ono se nam to cely zrychli a kod bude jednodusi. Ten kod je spise mnohem slozitejsi a rozhodne vyzaduje mnohem vetsi znalosti programatora.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ok. Vďaka za vysvetlenie. Bral som to predtým tak, že sa práve kód zjednoduší tým, že sa časť toho čo bolo treba implementovať predtým presunie pri HW podpore na HW a potom je potrebné volať menej inštrukcií na tú istú úlohu. Takto som sa pozeral aj na podporu RT. Že pri HW podpore DXR sa priamo viaceré úlohy súvisiace s trasovaním lúča počítajú na HW úrovni. A že pri SW podpore DXR sa to, čo inak počíta HW, hodí do kódu compute shadre-ov, ktoré sú na túto úlohu menej efektívne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT je zase neco jineho nez instrukce procesoru. Dle meho nazoru nejvetsi aktualni prinos je, ze je nejake "standardizovane" API pro raytracing. Driv si jeho podporu musel programator napsat celou sam. Takze z pohledu programatora je to opravdu jednodusi a mene narocne. Ale ne proto, ze je podpora v HW. To api pro raytracing by to klidne mohlo pocitat na procesoru. Je to software vrstva. U HW podpory to nejak prezvejka a posle na dalsi software vrstvu, kterou je ovladac grafiky. Tam po nejakem prezvejkani (protoze volani api neni 1:1 s instrukcema hw) se volaji instrukce toho hw. A az tady jsme na ty urovni jako s AVX. To uz je ale cast do ktere vyvojar pouzivajici RT API nevidi (narozdil od AVX) a tak nevi, jestli to vola nejake specialni instrukce pro RT nebo nejake obecne instrukce gpu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Dle meho nazoru nejvetsi aktualni prinos je, ze je nejake "standardizovane" API pro raytracing."

Presne, souhlas :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NIC JAKO RT PIPELINE V KONTEXTU HER NEEXISTUJE!

RTX jadra v Turingu akceleruji jen jeden typ vypoctu. Dokonce nemuzes ani rict, ze by "RTX cores" delali RTX technologii. Kdyz se vyvojari rozhodnou pouzit hybridni rendering, do sceny se prida podle jejich vule zdroje svetel a paprsku z nich. Kolik paprsku jaky svetelny zdroj vrha je o nastaveni. Vyvojari Frostbite s time dost experimentovali (za asistence nVidia) a nakonec stejne potrebovali zjednodusit tu scenu (mene objektu pro kolize) aby to alespon nejak fungovalo.

RTX cores pak pomahaji najit ty pruseciky rychle:
https://assets.hardwarezone.com/img/2018/08/bvh.jpg

RTX cores nedelaji zadnou praci za shader jednotky, ty makaji stejne jako predtim - ergo zadna RT pipeline neexistuje, jedna se jen o jeden krok stranou oproti klasicke pipe. Tensor CORE mohou pomahat take redukovat sum a zjednodusit scenu.

GPGPU je standard, ktery ma za ukol zamaskovat speciality GPU architektury aby si skrze to pustil libovolny vypocet jakoby to bylo klasicke CPU. Pokud by teda nVidia udelala takovou hovadinu, ze by vzala klasicky ray-tracing rendering, ktery na CPU bezi uz nekolik roku, a jen ho pustila pres GPGPU, tak bys nemel nikdy vykon RTX2060, ale mel bys peknou slideshow. nVidia evidentne pouzila stejny princip jako v RTX, akorat to upravila v ovladaci tak, aby to ten jeden krok bezel pres CUDA cores. Ale to neni GPGPU. Tady mas evidentne specificky vypocet (tedy GP se nekona) pusteny a optimalizovany pro HW (cuda cores) misto jineho HW (RTX cores), proto ten vykon neni takovy jako na Turingu, ale presto dost dobry.

RTX cores neni odrb. Je to proste jen specificky HW pouzity na specifickou ulohu, pouze jeden krok v hybridnim renderingu. Proste neco jako treba ROP, akorat zapojeny v jine casti renderingu (a teda s jinym ukolem).

Co ja jsem rozporoval jsou tve kecy o marketingu. Totiz kdyz si zapnu hru bez podpory RTX, a nebo ta hra je narocna (moc objektu, ktere by RTX poslalo mame pod sukne), tak jsem zaplatil za marketingove kecy. Kdyz je to na karte, ktera stoji desitky tisic, da se predpokladat, ze mam i zbytek vybaveni (cti hlavne monitor) na podobne urovni a nebudu se chtet spokojit s ne-nativnim rozlisenim jen abych videl 3 louze hezky, takze je potreba, aby top karta od vyrobce zvladala hybridni rendering pri alespon 40FPS@4K a na max detaily (pac detaily snizit a zapnout RTX je kravina, detaily maji vetsi dopad na zazitek).

AMD pristup se jevi jako mnohem mene bullshit. Nicmene, nVidia rozhodne patri diky za rozhybani tech vln.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"NIC JAKO RT PIPELINE V KONTEXTU HER NEEXISTUJE!"

Presnejšie je tam:

"The raytracing pipeline state, a companion in spirit to today’s Graphics and Compute pipeline state objects, encapsulates the raytracing shaders and other state relevant to raytracing workloads."

Zahŕňa tieto nové nové shadre: ray-generation, closest-hit, any-hit a miss shaders.

Viď:

https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-microsoft-directx-rayt...
alebo
https://developer.nvidia.com/rtx/raytracing/dxr/DX12-Raytracing-tutorial...

Na druhom odkaze už priamo píšu:

The following building blocks are required to add raytracing functionalities:

Enabling raytracing experimental features
Creating the bottom- and top-level acceleration structures (BLAS and TLAS) providing high-performance ray-geometry intersection capabilities
Creating and adding shaders: Ray Generation, Hit and Miss describing how to create new rays, and what to do upon an intersection or miss
Creating a raytracing pipeline with the various programs: Ray Generation, Hit and Miss. This is used to pack together all the shaders used in the raytracing process
Creating a shading binding table (SBT) associating the geometry with the corresponding shaders

"AMD pristup se jevi jako mnohem mene bullshit."

AMD prístup zatiaľ nie je žiadny. Nemá podporu DXR a to ani pre DXR cez GPGPU (ako to urobila NV pre non-RTX grafiky).

", takze je potreba, aby top karta od vyrobce zvladala hybridni rendering pri alespon 40FPS@4K a na max detaily (pac detaily snizit a zapnout RTX je kravina, detaily maji vetsi dopad na zazitek)."

To podľa ludí, ktorí sa k tomu vyjadrovali na fórach RTX 2080 Ti zvláda aspoň u BF V. V Metre Exodus to je iná vec. Tam je RT náročnejší, ale zasa má oveľa väčšie dopady na kvalitu obrazu. Tiež máš možnosť využiť DLSS, ktoré síce na začiatku dosť zblurovalo obraz (nikdy by som si to takto nezapol), ale neskôr sa celkom jeho použitie vyladilo.

"Co ja jsem rozporoval jsou tve kecy o marketingu. Totiz kdyz si zapnu hru bez podpory RTX, a nebo ta hra je narocna (moc objektu, ktere by RTX poslalo mame pod sukne), tak jsem zaplatil za marketingove kecy."

Nie neplatíš. Zaplatil si si za kartu ako celok. RTX GPU nemajú dnes iba najlepší výkon v RT (oproti ostatným herným kartám), ale majú aj citeľne vyšší klasický výkon (teraz vôbec neriešim pomer cena/výkon, ktorý sa dosť zhoršil - a to bohužiaľ aj u konkurencie). Keď si porovnáš pôvodných nástupcov.

"Nicmene, nVidia rozhodne patri diky za rozhybani tech vln."

To áno. Mne sa páči hlavne snaha o podporu RT v hrách. Zatiaľ sú síce iba 3, ale do konca roka majú vyhsť ďalšie 3 (Wolfenstein, Control a COD). A na druhý rok to vyzerá minimálne na Atomic Heart (ktoré malo podľa mňa zatiaľ najlepšie ukážky z použitia RT) a hlavne Cybepunk 2077.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ceny jsou 449 pro XT a 379 pro ne XT verzi, 499 je pro tu speciální edici k 50. výročí.

Takže ofiko cena bude nižší (499 pro RTX2070) dají se ale v pohodě koupit za 480. Ale ve hře jsou ještě ty "super" grafiky, pokud se zvedne výkon a cena zůstane a současné karty dropnou cenu... Tak jak tak bude to +- stejný výkon +- stejná cena.

Ve spotřebě vede Navi? uvádí se board power 225W, 2070 má 175W a pokud se drží v referenčních taktech (což byla v tom AMD srovnání), ta spotřeba je +- nějaký watt stejná jako TDP. Předpokládám že spotřeba bude u Navi o něco vyšší, ale ten rozdíl už není takový, jako v případě Vegy.

To samé hlučnost, nevěřím tomu že to bude nějak tichší než základní chladiče konkurence. Tím že to bude téměř jistě brát o nějaké ty W navíc, tak to bude chtít i účinnější chlazení

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. A RT je o preferencích kupce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ufff... cetl sis to po sobe? Je to zmatene jako manual k japonskemu videu.

"S FHD na 60 FPS máš zasa RTX 2070. Nie každý ale potrebuje mať za každú cenu 60 FPS. V takom prípade ti stačí aj RTX 2080 Ti, ktorá minimálne v BF V dáva s RT okolo 40 FPS."

FHD = Full HD = 1080p

Takze ty tvrdis, ze RTX2080 Ti staci v takovem archaickem rozliseni (archaicke z toho, ze kdo ma 30+ tisic na grafiku, tak ma urcite i 4k monitor, ktere jdou dobre poridit za tretinu te sumy) na prachmizernych 40FPS, coz je opravdu na hrane hratelnosti u FPS her.

A pak rikas: "RTX 2070 bude dávať podobné FPS v 2K."
Nerikas tam RT, takze beres bez a to ma Navi pry lepsi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Písal som to v rýchlosti z práce. :-) Tak ešte raz:

Výsledky s "RT on" sú také, že na 2K (1440p) pre 60 FPS potrebuješ RTX 2080 Ti prípadne RTX 2080, ktorá už ale v tomto rozlíšení na 60 FPS nemusí stačiť. Vo FHD (1080p) treba aspoň RTX 2070 na 60 FPS, prípadne RTX 2060 na aspoň nad 30 FPS. Pokiaľ potrebuje človek 60 FPS, tak vyberá podľa rozlíšenia - RTX 2080 Ti na 2K resp. aspoň RTX 2070 na FHD. Pokiaľ je niekto ako ja, že mu stačí byť nad 30 FPS, tak sú na výber aj iné možnosti. Záleží od hry. Napríklad v BF V by som hral určite radšej v 4K na 40 FPS (čo podľa ludí, ktorí to majú odskúšané, táto karta v BF V s RT dáva) ako keby som mal hrať v 2K. Detto, keby som mal 2K monitor, tak by mi v pohode stačila RTX 2080 a RTX 2070 a pri FHD by mi stačila aj RTX 2060. Stačí mi, aby to išlo nad 30 FPS. Ja radšej uprednostním lepšiu grafiku pred snímkovou frekvenciou. A myslím si, že takých ludí je veľa. Nedá sa teda paušálne tvrdiť, že pre RT má zmysel iba RTX 2080 Ti ako písal skaven v komentári, na ktorý som reagoval.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Oficiální výsledky" z garáže AMD.. :) No někdo prostě počkat nedokáže..

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak k tomu nejsem vyloženě paranoidní. POčítám že to bude +- sedět. Tady není moc šance to ošulit, to se zjistí rychle. Asi jako ty mnohými fandy červené proklínaná reviewers guide NV s výsledky které naměřili přímo v NV. Recenze pak vycházely +- stejně, v závislosti na metodice a stejná čísla pak člověk dostává doma. Tady není o čem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nevím, o jak staré koleje má jít, ale tyhle vypadají opravdu hodně staře. Situace, kdy AMD konkurovala ~2× většímu čipu Nvidie, tu byla naposledy za HD 4870. To brzy bude 11 let."

Vtedy to bol 65nm (GTX 2xx) vs 55nm (HD4xxx). Teraz je to 12nm vs 7nm. Celkovo som ale čakal viac od 7nm procesu. Energetická efektivita asi nebude jeho silná stránka a to bude asi aj dôvod prečo NV počká až do jeho ďalšej iterácie. Každopádne je tu ale ešte iná vec. Síce je RX 5xxx o polovicu menší, ale z toho čo čítam na nete, je 7nm aj drahší, takže čo sa týka marží, nemusí NV o veľa prísť. Veď AMD nastavilo tiež ceny vyššie než sa čakalo a to aj napriek tomu, že majú teraz čipy citeľne menšie oproti konkurencii. V podstate stačí, aby NV karty klesli o 50$ nižšie, a budú mať podobný pomer cena/výkon. ďalšia vec je, že NV ich predáva už skoro rok, takže takýto pokles ceny ich nemusí až tak bolieť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Veď AMD nastavilo tiež ceny vyššie než sa čakalo"

kdo čekal, co čekal. Ja jsem zatim mimo cechu zas tak moc stiznosti na release cenu nevidel a i tady na foru jsi to ty plus par nejproflaknutejsich odborniku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa snáď na tú cenu sťažujem? :-) Dávam to iba do kontrastu s tým, že je to aj napriek tomu, že majú o polovicu menšie čipy. To mi skôr indikuje stav, že je drahá výroba. Nie je to žiadna výtka voči AMD. Je to normálna firma ako NV, ktorá potrebuje zarobiť a nemôže rozdávať karty "zadarmo".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mam taku otazku ako funguje neon noir na rtx grafikach? ide to cez directx backend alebo to potrebuje "gameworks"?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Keďže neon-noir beží aj na Vege 56, ktorá nemá podporu RT (ani SW DXR) a nevyžaduje Gameworks, tak to rovnako pôjde aj na RTX grafikách. T.j. nepoužíva sa ani DXR, ale GPGPU. Takže tak, ako sa počítal raytracing na GPU doteraz (posledných minimálne 10 rokov). To je moja predstava na základe toho, čo vieme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dakujem za odpoved. (myslim, ze) rozumiem, ale testoval si to demo na rtx grafike? ide to rychlejsie? vlastne ani neviem ci sa to da niekde stiahnut...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedekuj, Marek si plete pojmy a dojmy.

"T.j. nepoužíva sa ani DXR, ale GPGPU."

DXR je API od Microsoftu, DirectX Raytracing, ktere pouzivaji hry. Nerika ale nic o tom, jak to bude implementovane ovladacem (a HW) od daneho vyrobce.

GPGPU je standard, jak zpristupnit HW grafiky i pro vypocty, ktere bezne jedou jen na CPU. Napr. OpenCL je konkretni jazyk, spadajici do GPGPU.

K tvemu dotazu jak funguje Neon-noir na RTX grafikach?
"Crytek said that RTX support will be implemented, which should improve performance on NVIDIA graphics cards"

To znamena, ze Crytek vlastne pouzil jine techniky aby vyrenderoval klasickou "starou" pipeline obraz, ktery pripomina raytracing efekty na nVidia RTX kartach.

Napr. bezne pouzivana strategie je nerenderovat objekty, ktere nejsou videt (vojak skrceny za tankem). Ulevi to grafice. Jenze kdyz mas louzi, ktere je u tanku a v odrazu te louze bys mel spravne videt toho vojaka, takovym zpusobem ho tam nikdy nedostanes (nebyl vyrenderovan). RTX tohle resi. A vypada to pekne (i kdyz fakticky je to nezaznamenatelny detail v ramci hry, pokud ho vylozene nevyhledas). Ale jsou zpusoby, jak i tohohle dosahnout aniz bys pouzil RTX.

Detaily jsou zde:
https://www.cryengine.com/news/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflecti...

GPGPU je neco uplne jineho, Marek je opravdu zmateny :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano.. od mareka som nedostal odpoved na otazku, ze ci neon noir na rtx aby fungoval rychlejsie potrebuje "gameworks" - teda, ze na to aby rtx cores nieco pocitali, tak treba pouzit kniznicu nvidie .. mozno som sa zle vyjadril

teoreticky si myslim, ze rozumiem raytracingu (grafike sa ovsem vobec nevenujem)

vlastne crytek neon noir dal k stiahnutiu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

GameWorks je jeste dalsi vec. GameWorks je soubor knihoven, jakoby nadstavba DirectX, zpristupnuje specialni efekty pro vlasy, hadry atp. Dobra vec je, ze to vyvojari nemusi psat sami, spatna vec je ta, ze to logicky funguje jen na nVidia kartach :)

nVidia RTX neni svazana s GameWorks. Alespon jsem nikde nezaznamenal, ze by mela byt.

Aby neon noir bezel na RTX kartach rychleji, museli by vyvojari z Cryteku zmenit kod, aby si to vyzadalo skrze API (DXR) pristup k raytracing ficure v ovladaci od nVidie. Ovladac to pote posle jeden krok v cele te posloupnosti renderovani na RTX cores v pripade RTX karet, nebo to necha cele zpracovat CUDA cores v pripade Volta a Pascal.

Crytek neon noir neuvolnil jako binarku. Ani jsem nezjistil, ze by byl soucasti Crytek Engine, ktery si stahnout muzes.

Pokud by te zajimalo, jak to pujde v tehle verzi (bez RTX kodu) na RTX kartach a zaroven bys nenasel zadny bench, tak by to melo jit extrapolovat na zaklade vysledku CryTek engine v poslednich verzich. Kdyz si vezmes bench napr. Wolcen, nebo Kingdom Come: Deliverence, a porovnas rozestup mezi Vega56 a napr RTX2070, mel by podobny vykonostni odstup byt platny i pro neon noir. Ale to jsou oboje hry postavene na CryEngine v4. Je i CryEngine v5, ma to pry nakych 6 titulu... ale jsou to dost nezname veci a mozna nemaji benche :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"GPGPU je neco uplne jineho, Marek je opravdu zmateny"

Viem čo je GPGPU. Vždy som bral ale ako istotu, že ak karta nemá HW podporu DXR, tak sa na trasovanie lúčov v scéne používajú compute shadre, ktoré práve spadajú pod GPGPU. Podľa toho, čo písal Vladimír v rozhovore z článku, ktorý si pastol, ale píše nasledovné:

"Neon Noir demonstrates the next upgrade to our GI system which is real-time mesh ray-traced reflections and refractions. This technique shows high-quality scene meshes and textures perfectly reflected in mirrors and reflective surfaces using GPU ray tracing. "

"Part of the process was delivering proper support for ray hit shading. Based on our existing deferred shading solution we implemented an additional render pass for the shading of rays, with the support of every possible light source we have. By doing this, we make sure that we get proper shading in reflections. We also added support for particle system ray tracing, allowing the reflection of particle effects."

Píše, že využili "additional render pass for the shading of rays", čo môže znamenať kadečo. Takže beriem to tak, že to nemusí byť naozaj GPGPU, čo som pretým bral ako samozrejmosť. Priamu implementáciu Cryteku proste nepoznáme a môžu na to GPU využívať inak ako som si myslel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak AMD není charita, chtějí zvyšovat marže, jen hloubý by čekal že AMD bude výrazně levnější, nasadí maximální možnou cenu, kde to může být konkurenceschopný produkt. Stejně jako CPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

7nm je efektivnější, ale proti těm 12nm buď zlepším efektivitu nebo takty, případně od každého trochu. když vezmeme v úvahu nějaké deklarované možnosti toho procesu a nějaké vylepšení na straně návrhu, tak se to dostává tam, co o Navi doteď víme, board power 225W, takty někde kolem 1900MHz, tzn hodně se zvedly takty a na vylepšení spotřeby díky procesu moc nedošlo, ale zas se něco vylepšilo v návrhu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tím je myšleno, že marketing NV bude mít opět v ruce "eso", kdy jejich produkty, porovnávané s konkurencí (a samo AMD srovnává s 2070tkou), budou výkonnější. Jaká bude cenová politika, toť otázkou, NV staví na osvědčeném, vyladěném a tudíž "levném" 12nm, ale i kdyby byl rozdíl třeba $50, tak to lidé řešit nebudou. Možná u nás v naší malé kotlině, kde je 1500 Kč "plno" peněz, ale na západě jsou to drobné (mluvím z vlastní zkušenosti, pár let jsem byl v Anglii), kupní síla je tam prostě větší než u nás. Ale pokud by NV zlevnila, nic proti tomu nemám, to bych byl, samozřejmě, proti sobě. Jen se obávám, že se toho nedočkáme, protože marketing. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1500 na mašině za 30-40 tisíc není moc, lidi často koupí spoustu jiných blbostí do PC, které by nepotřebovali, ale pro dobrý pocit. To neplatí jen o grafikách, kdo třeba staví počítač s RTX2080Ti tak k tomu tipicky vezme 9900k, protože proč ne. 5 tisíc proti 2700X? A co, Grafika 35, monitor 25-35... zbytek počítače... jestli dám 90 nebo 95k, to je už komsetický rozdíl

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to gratuluju. To já mám kolem sebe silně jinou uživatelskou "bublinu" a věř mi, že ne zrovna malou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Faktem je že leckdy vidím v diskuzích lidi co se snaží svépomocí poskladat komponenty a často volí nesmysly, v nějakém 20-30 tisícovém budgetu na herní počítač k běžné i5-9400F/2600 přidají Z390/X470 desku, 3200MHz paměti (u intelu), dají tam menší NVMe na systém a na hry pořídí plotnu, nebo koupí chladič za 15-20 stovek přitom ty CPU v pohodě běhají i se stockem a jakýkoli aftermarket chladič za 500 bude stačit, tomu třeba šílenou skříň za ranec, a drahou edici slabé grafiky nebo starší výběhovou grafiku. Když to pak člověk překope, získá stejný výkon o pár tisíc levnějš nebo za stejnou cenu získá něco navíc, třeba místo malého SSD a plotny rovnou 1-2TB SSD.

Jak říkám lidi dokáží za nepotřebné věci utratit několik tisíc a pak se budou hádat že "AMD je oproti intelu o 300 levnější"

To není o bublině.

Samo lidi co cílí na top herní sestavu nemají na výběr 2080Ti a 9900k, to je realita, nic lepšího zatím na trhu není. Pochybuju že pak člověk s 2080Ti bude kupovat monitor za 3 tisíce, a spíše půjde do něčeho s kvalitnějšího buď s vyšším rozlišením nebo vyšším refresh rate.

A ano asi žiju v jiné bublině která se točí kolem simulátorů...

když si domů někdo pořídí za 36 tisíc € tohle https://www.youtube.com/watch?v=U-RWtbsafis
ten simulátor v jejich řešení běží na 3 počítačích současně a včetně SW licenci si je cení na 7140€, přidejme hovadinu, která není v základu - stick shaker (rozklepe řízení v případě kdy jde letoun do stallu) za další tisíc nebo 4,5m 180° projekci za dalších téměř 11 tisíc €

Pokud si člověk nevystačí s PMDG Boeingem běžícím v P3D (licence za cca 360€) tak si k tomu může koupit nekomerční licenci Prosim 737 za 1250€.

Takové lidi asi fakt nepálí že ušetří pár stovek na pár procesorech.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pořát je tu místo pro 5700XTX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tomo je asi nějaký mladší ročník. Tohle značení jede už od ATI. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nj, 2x8pin... :/

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A jak bys to chtěl zanechat "overclocking-proof" a zároveň "remcal-proof"? Jakože "Připájíme ti tam jeden 8pin a v plošnáku to necháme ready aby sis ten druhej připájel sám"? Nic nevylučuje, že to pojede na jeden, když "to neurveš". PCI-E pošle 75W, 8pin je 150W, to je 225, to by mělo stačit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže tam druhý 8 pin dali na okrasu? Obávám se že ne. RTX2070 si s rezervou pro OC vystačí s jedním osmipinem. Stejně výkonná grafika, na efektivnějším 7nm procesu by s tím měla vystačit víc než dostatečně, s tím board powerem 225W ale nemá šanci.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ten druhý 8pin je tam pro případ, že by pro OC nestačilo 225W. Člověk by řekl, že to je tak nějak očividné. <rejp> Aby to s tou 2070 OC rezervou nebylo tím, že by u nV nebylo kam taktovat. </rejp>
Linus měl pravdu
"NVidia, Haista Vittu!"

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

50W na 175W kartě je myslím slušná rezerva na OC, papírově je to dokonce větší rezerva než u GTX1080

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No vidíš, tady máš základní power limit 225W, a doposud bylo u AMD zvykem, že šel přifouknout ))
Power limit != trvalý odběr )) ale to jistě takovému znalci netřeba vysvětlovat

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No v poslední době byly uváděné hodnoty spíše menší než faktická spotřeba, kdežto u NV karet to +- nějaký watt vždy sedělo. Moje 1080 mě pokud nezvýším power limit nepřesáhne 180W, bios to nepustí. Můžu navýšit limit na 121% tzn nějakých 218W na to pořád stačí 1x8 pin. Nicméně dostat tu kartu na takovou spotřebu je prlobém i při OC.

Samozřejmě že limit není stálá spotřeba, proto se v recenzích měří primárně průměrná spotřeba a kupodivu to zase sedí na ty udávané hodnoty výrobcem. U takové RX480 to bylo třeba o 10% nad uváděné TDP, tehdy se přišlo s tím že to je TDP čipu a board power je vyšší, kdežto NV uvádí TDP jako board power.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mno.. pri tomto pohledu na vec se podivuji, jak muzes byt v klidu s uvadenym "TDP" u CPU Intel.
Jeste ohledne toho sestipinu navic, urcite pri jeho zapojeni ulevis PCI-E portu u "entry-level" desek, preci jen 75W pri 12V mas 6.25A, to neni zrovna malo.
Kazdopadne bez HW v ruce je asi zbytecny fabulovat, ampermetr povi jak to je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když na desce nastavím limity TDP, tak ten Intel to TDP držet bude, ano turbo už mu nepůjde vždy.

S Intely jsem ok, 8700k na 5GHz při encodingu 120-130W, kupodivu stejně jako má předchozí 4790k na 4.6GHz s méně jádry a nižším napětím V herní zátěži a simulátorech je to typicky mezi 50-80W.

Stejně jsou na tom i Ryzeny ve stress testech. Taková 2600, v Prime95 bude žrát ke 100W, což je skoro o půlku víc než TDP toho CPU, a bude to +- procentuálně stejně kolik bude žrát ta 8700k. Pokud se ale 2600 přetočí nebo použije 2600X, budou spotřebou na stejno jako ta i7, která je ale výkonnější - https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Ryzen_5_2600/17.html

Další příklad je třeba i5-9400F, v herní zátěži bere mezi 30-50W, tedy dost pod TDP. Pokud se 2600 přetaktuje aby se výkonem přiblížila té i5, bude žrát i 100W.

Bude vtipné sledovat, až někdo vezme to chystaný Ryzen 9 a bude se divit jak těch 105W nebude stačit, ono ne nadarmo jsou top X570 desky vybavené i 14+2 fázemi...

Ve finále je to s CPU stejně v obou táborech, V nepříliš velké zátěži v základu je Ryzen asi efektivnější ale v loadu si už nemají s Intelem co vyčítat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"taková 2600, v Prime95 bude žrát ke 100W, což je skoro o půlku víc než TDP toho CPU"
..jsi zase pobavil :) Ty jsi technik...
Tam v tom odkazu meri spotrebu celeho systemu a nemuzes vzit "Spotreba v zatezi" - "Spotreba v Idle" a vysledek vydavat za spotrebu toho CPU.
Ty fabulujes jedna basen :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U AMD jsme ale zvyklí na powerlimit -75% až + 50%. Ať si pak máme s čím hrát.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je tam 8+6pin

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nehadam sa, ale na prvotnom obrazku mi to pride ako 8x8
https://imgur.com/a/6LPp8nM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky sem jim to sežral :D ale ráno moudřejší večera )) 8pin + 6pin
Pokud mě něco sere a má srát, tak je to blower provedení chladiče, čistě z principu je nemám rád

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však není všem nereferenčním chladičům konec :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Také není konec příplatkům za ně

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jo a údajně má envidia kontrovat vylepšenými RTX a hlavně 2060tkou s 8GB a 2116SP či tak nějak, takže na podzim bude opravdu z čeho vybírat.
P.S: nedá si nevzpomenout na dobu GTX 260 kde původní model měl 192SP a inovovaný kvůli tlaku ATi na 216SP, že by se ta krásná doba vrátila?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a teď jaká bude cena jestli za XT verzi $499 tak to nevypadá moc dobře vzhledem k uvedenému výkonu a nepředpokládám, že AMD umýslně mlží kvůlli možné reakci od NV :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, vubec tyhle specisifkace nectu, dokud nebude cena. Protoze pokud to bude tech 105% vykonu RTX2070 za cenu RTX2070, tak pokud se NVidia vubec uraci nejak reagovat, tak proste o 5% snizi cenu sve grafiky, protoze pri svych marzich klidne muze a nekoupim si AMD grafiku, jestlize to nebude financne vyhodnejsi nez NVidia. A presne tak to udela 99% hracu vyjma fanousku AMD a tech zase tak moc neni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

5700XT o 50$ levnější než RTX 2070
5700 o 20$ dražší než RTX 2060

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to sa u obchodnikoch strati, najma nereferencie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Njn, takze o nicem. Muj problem to neni (mam GTX1080), ale skoro bych si tipnul, ze podobne drahe budou i highend modely pristi rok, takze zustavam verny NVidii a pockam si na Amperu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže už zase čekáš na Ampere. Dobré vědět.. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proste cekam na trojnasobny vykon jako u Xboxu. Kdyz bude na Ampere, tak budu spokojen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hej chlapci, budíček. Vy kupujete karty za ceníkové ceny výrobce čipů? To tady není trh? Vzpomeňte na nedávnou dobu a zamyslete se nad tím jaký byl rozdíl v ceníkových cenách a skutečnost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, kupodivu při launchi a nějakou dobu po něm to funguje skvěle. Karty jsou za uváděné ceny (v případě nereferencí za ceny daných variant). Po nějaké době si to sedne za začne snižování cen, nějaké promo akce apod. Dnes není problém koupit RTX2070 pod MSRP ve slušném porvedení, taky aby ne, je to už třičtvrtě roku na trhu, nová Navi naopak bude cenami na doporučenkách nějakou tu dobu. Podobně tomu bude s CPU Zen+ jsou za hubičku, hlavně 2700 se dnes prodává za cenu, kterou dostane nová 3600 a 3700 bude stát o nějakých 45% víc než 2700 a o tolik lepší výkon mít rozhodně nebude. Pokud bych měl dnes vybírat Zen+ nebo čekat měsíc na Zen2, tak jednoznačně zvítěží Zen+

A uvidíme co přesně přinese NV s jejich "super" kartati.

Tak jak tak pokud Navi přijde na trh a od NV se nedočkáme něčeho radikálního (čemuž nevěřím), tak jsou to v pohodě konkurence schopné karty. Ano nebude to nějaký cenový megahit ale své kupce si najde, stejně jako konkurence, v AMD chtějí vydělávat, proč by měli jít cenou níž než je nutné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proc si koupit Navi 5700XT a nekoupit RTX2070?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lebo napríklad používam na strih videa Blackmagic DaVinci Resolve?
Alebo preto lebo chcem využiť HW akceleráciu grafiky v rámci vituálnych mašín?
Lebo používam špecifický SW, ktorý pracuje na Radeonoch lepšie ako na GeForce?

Prečo ľudia stále kupujú Intel CPU, keď za oveľa nižšiu cenu môžu mať AMD? Lebo jednoducho ich konkrétne použitie viac sedí danému HW. Čo je na tom ťažké pochopiť?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pretože chcem Freesync cez HDMI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VRRRR! :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Freesync přes DP jsem si zapl jak ho NV spustila... Rád jsem ho asi po týdnu vypl, protože oproti pro mě dostatečným 60FPS jsem měl typicky 80-100 FPS v mnoha hrách, monitor umí jen 75Hz, takže jsem musel zapnout limiter na 75 FPS. Když jsem náhodou hrál něco náročnějšího a klesl jsem pod 48FPS, byl tu tearing...

Takže jsem zapl VSync, ten capnul FPS na 75 a pod 48 odstranil tearing. Výborně, ale 60 vs 75 FPS mi vůbec nepřišlo jako rozdíl, když mi FPS klesly do rozsahu 48-55 díky nějakém úhlu kamery/scéně, kde normálně adaptive sync funguje, tak jsem pořád cítil ten pokles frame rate, protože jsem zvyklý hrát na konstantních 60FPS a i když skvěle plynulých 55FPS prostě působí jinak než 60, cokoli pod 60 je pro mě špatné.

Závěr... přepnul jsem monitor na 60Hz a vypl adaptivní synchronizaci, nic mi nepřinášela. Input lag nepozoruji a FPS jsou stejné, protože dnešní tituly pro VSync využívají triple bufferingu, takže i v době kdy se čeká na refresh monitoru s dopočítaným snímkem, grafika počítá další snímek do třetího video bufferu

Velká deviza je, že mám jen 60 FPS (což mému oku přijde stejné jako 75), tzn nižší zátěž na grafiku a tedy i nižší spotřeba.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

AMD umí FS(AS/VRR) lépe jak NV a NV má přeci G-SYNC ? ;)
a umí NV HDMI VRR ? (třeba když to chce někdo rozběhat na své TV ?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, jedu vsechno na VSync na 60FPS = 60Hz monitor, vic nepotrebuju. (Pozor nerozporuju potrebu nekoho jineho, ale ja hraji hry, kde vic potreba neni.)

shagy2301: Vsak to byl taky dotaz, ne odsouzeni Navi. Proste dotaz, proc Navi a ukazalo se, ze asi vyjimecne tam duvod je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jestli opravdu nabídne stejný výkon jako RTX 2070 a za stejnou cenu a ještě nevalnou build kvalitu tak pro "pure" hráče opravdu postrádá NAVI(se slabým výkonem při zapnutí RT) smysl :) a logika mi velí, že to tak AMD nemůže nacenit a něco nám tají a) výkon b) skutečnou cenu (ale vzhledem k nacenění VII bych se tomu už nedivil :D )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzel odpoved na to je.. rika se tomu "mit svoje jiste". AMD si mohlo interne spocitat/odhadnout, ze pokud nechaji cenu stejnou s NV, stejne urcity pocet karet prodaji tak jako tak a ze s tou vyssi marzi je to pro ne jednodussi a pohodlnejsi, nez se snazit cenou podlest (coz diktuje normalni obchodni rozum) a snazit se jich prodat vic, za min, coz je co cekaji hraci. Osobne doufam, ze s tim narazi..
Z jejich pohledu firmy to ma 'logiku', z pohledu zakaznika, kdy NV nastavila ceny jake jsou. AMD je okopirovala a pomer vykon/cena se za 3 roky prakticky nepohl..je to celkem katastrofa. Evidentne potrebujem 3 hrace s grafikama, aby se ten trh trochu pohnul..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ťažko sa vyhodnocuje, čo je a čo nie je jednoduchšie či pohodlnejšie. Skôr si myslím, že cenami sa momentálne nemôžu hýbať tam kde v minulosti, kvôli drahšej výrobe a tým, že sa potrebujú dopredať zásoby starších kariet kvôli kryptománii (sa mi vidí, že aj NV aj AMD má stále tento problém). A to teraz hovoríme iba o čipoch a nie kartách ako celok, ktoré tiež využívajú drahšie komponenty (ako napríklad GDDR6 pamäte). Neočakával by som teda pokles cien na úroveň, na ktorú sme boli kedysi zvyknutý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejná otázka proč koupit 2070 a ne 5700XT. Je to o volbě. 5700XT bude aspoň v MSRP o 10% levnější a nabídne v průměru pár procent výkonu navíc (což normální hráč nepocítí), pokud ale třeba hraje tituly které na tom poběží o dost lépe - třeba z toho AMD slidu BFV, může to být zatraceně velký důvod pro to pořídit AMD a ne NV, NV zase někdo koupí kvůli RT, nebo třeba Cuda.

Opět můj oblíbený příklad a X-Plane, hypotetický, i když mluvím v první osobě, nereflektuje osobní potřebu.

Rád bych GPU s více než 8GB paměti, chi jen novou, tzn GTX1080Ti nebo TitanXp nepřipadá v úvahu Jediná možnost extra drahá 2080Ti, a je zbytečně moc výkonná (RTX titan neřeším vůbec), ani nehraju hry, takže RT na NV mě nezajímá.

Logicky budu volit stejně výkonný Radeon s 16GB, což je luxus. Ale jen do chvíle než si uvědomím že XP běží pod OGL a OGL Radeonům nejde, hodně ztrácí, Reálně se s ním dostanu na výkon RTX2080, když ji dojde paměť, tzn cca na polovinu, ale paměť mi dochází možná v 5% případů, víc ne.

Takže můžu mít poloviční výkon a spoustu paměti, nebo dvojnásobný výkon v 95% případů a v 5% stejný výkon... Tady není o čem, RTX2080 je lepší volba i když by se Radeon mohl zdát výhodnější (nižší spotřeba RTX nenahradí 8GB paměti Radeonu)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"5700XT bude aspoň v MSRP o 10% levnější"
.. mozna tak na papire. V realu koupis 2070 od 460 Euro v Nemecku. Pokud bude 1:1 cena na euro trhu, tak za 450E dostanes akorat priblblou referenci, kterou si vetsina lidi stejne nekoupi. Nereference bude drazsi a prijde nejdriv az v zari.
Nevim, ale prijde mi, ze se v AMD tak trosku cenove pomatli..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1:1? Takle se ceny nedělají, vezme se kurz USD vs cílová měna + DPH. Ceny na našem trhu tomu odpovídají. Ano byly doby kdy $1 + DPH = 1€ A vlastně dnes to není ani moc od pravdy vzdálené.

A ano, třeba na Amazonu jsem narazil na nejlevnější 2070 za 480 USD. Pak nějaké za 500 a pak už to bylo víc. Ale není se čemu divit, 2070 tu je třičtvrtě roku, úvodní boom je pryč, karet je dostatek, takže ceny jdou o něco níže

když vezmu svojí konstantu 27Kč (kurz dolaru+DPH, orientačně, nepřepočítávám to každý den) * 449 a zaokrouhlím na stovky nahoru, získám cenu 12200 za Navi, u 2070 za 499 pak 13500, ale když vemu levnější nabídky za 480, tak jsem na 13 tisících. Pořád je tam rozdíl a lepší výkon navi. A i když spotřeba bude 225W tak to je vs 175W u 2070 už relativně málo, aspoň ve srovnání s Vegama, které se nestyděly přibližovat 300W

Při současné nabídce mi to přijde jako zcela férová cena v možnostech trhu a to i kdyby ta Navi měla identický výkon jako 2070 (což krom BFV de facto má, těch pár procent, normální hráč co hraje a nesleduje různé FPS overlaye de facto nepozná, jestli 100 nebo 105 neb o 98 FPS...).

Ceny CPU i grafik jasně ukazují že má AMD konkurenceschpný produkt a může si dovolit ho nacenit výš než by se fandům líbilo, Radeon za 700, Navi za 450, CPU pro mainstream platformu 750, ceny X570 (mimochodem po dlouhé době si čipset bude vyrábět AMD, tady může být ještě zádrhel, vyšli ze cviku)

AMD je díky aktuálním produktům silná takže ceny tomu odpovídají a nemění na tom nic že nemají top GPU, a v top CPU se musí cenou docela krotit protože tady má stále intel pro mnohé použití výhodu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

https://geizhals.de/?cat=gra16_512&xf=132_8192~9810_9+6497+-+RTX+2070

Jestli jsem to spocital spravne, 18 modelu 2070, ktere maji cenu pro 500 Euro. Tudiz cenu, kam odhadem asi vylezou bezne nereferencky 5700XT. Navi na levnejsi alternativu zatim fakt nevypada, pokud to AMD jeste do launche nejak nezmeni.
To ze to prepocet neni 1:1 z USD na Euro je asi jasne, nicmene casto to tak vyjde. Nekdy je doknoce i horsi. Pokud bude horsi, tak NAVI budou 'neprodejne'..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tombomino souhlas
mrknuli na CZC tak slusna RTX2070 od Gigabyte, kterou bych si poridil, kdybych mel potrebu upgradu grafiky, tam stoji rovnych 13.000Kc.
Pockejme tedy, kolik budou stat nereferencky RX5700XT, zatim je odhad, ze by mohli byt za tech priblizne 12.500-13.000Kc. Pokud to tak bude, tak sorry, ale budu lidem doporucovat tu RTX2070. Za me proste AMD neni v pozici, kdy si muze dovolit aspon o neco nepodstrelit cenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není špatné. Otázka i je, pro me důležitá, bude karta umět 10 bit i mimo hry?767

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

záleží na konkrétním scénáři, protože 10-bit uměl svým způsobem už předchůdce Polarisu :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.