5 wattů ve 2D - právě tolik stačí Radeonu RX 550 i GeForce GT 1030
GeForce GT 1030 je low-endovou kartou nabízející 384 stream-procesorů generace Pascal, které běží na boostu 1468 MHz. Paměti jsou připojené 64bit sběrnicí, v referenčním provedení jde o 2 GB GDDR5 na efektivních 6 GHz. TDP: 30 wattů.
Radeon RX 550 je rovněž low-endovou kartou vybavenou 512 stream-procesory generace Polaris, které běží až na 1183 MHz. Paměti jsou připojené 128bit sběrnicí, jde (volitelně) o 2(-4) GB GDDR5 na efektivních 7 GHz. TDP: 50 wattů.
Dosud nebylo jasné, jak proti sobě karty stojí výkonnostně. Tuto otázku rozlouskla redakce webu ComputerBase, která obě karty otestovala a nabídla výkonnostní výsledky vyjádřené jak v průměrných FPS, tak v časech snímků:
Radeon RX 550 dosahuje o 8 % vyšších FPS a o 14 % lepších časů než GeForce GT 1030. Z dalších aspektů byla otestována spotřeba. Redakce tentokrát z neupřesněných důvodů nepřikročila ke kompletnímu souboru testů, jaký používá ve standardních recenzích. Odpadly testy spotřeby po připojení více monitorů (což lze vysvětlit tím, že model GeForce GT 1030, který byl k dispozici, není vybaven rozhraním DisplayPort) a odpadly i tradiční testy spotřeby ve čtyřech různých hrách, takže se tentokrát musíme spokojit s výsledky v Overwatch.
Jak Radeon RX 550, tak GeForce GT 1030 si ve 2D vystačí s 5 watty, což je výborný výsledek. Sluší se podotknout, že byl testován pasivně chlazený model GeForce a aktivně chlazený Radeon, takže u jiných modelů, kde může být osazeno jiné chlazení, se při takto nízkých hodnotách může do výsledku promítnout i spotřeba samotného ventilátoru.
Dále bylo testováno přehrávání streamovaného videa v prohlížeči. To je obvykle náročnější než přehrávání lokálního videa v prohlížeči. GeForce stačilo o 7 wattů méně než Radeonu. Nakonec došlo na zátěž v Overwatch, při které byla GeForce o 24 wattů úspornější.
Protože jsou již dostupné oficiální specifikace karet, stojí za pozornost, že krom rozdílů ve výkonu a spotřebě se karty liší i v technologické výbavě. GeForce GT 1030 oproti Radeonu RX 550 nepodporuje variabilní snímkovou synchronizaci (G-Sync / FreeSync). Ve specifikacích jsou proškrtaná i další pole, která ale asi nebudou většinu uživatelů trápit. GeForce oproti Radeonu nepodporuje režim více karet (SLI / CrossFire) a dále chybí některé technologie specifické pro hardware Nvidie (Ansel, GameStream-Ready a prvky pro virtuální realitu).