Rambus jedná s výrobci grafických procesorů
Společnost Rambus je kromě vlastnění mnoha patentů na paměťové technologie známá především specifickými RDRAM či XDR pamětmi. Ty nalézají využití v mnoha různých zařízeních, kde je třeba „prolévat“ co největší množství dat bez ohledu na cenu ve srovnání s běžnými DRAM. Momentálně se firma nechává pravidelně slyšet o tom, kterak moderní grafiky a herní konzole potřebují co největší paměťovou propustnost, čímž jaksi nepřímo říká, že jejich technologie XDR by se hodila.
Nejmenované zdroje pak údajně potvrzují, že Rambus už o jistých věcech v této souvislosti jedná s výrobci GPU, což není nic překvapivého, ostatně třeba nVidia s Rambusem spolupracovala v rámci vývoje RSX, grafického procesoru v konzoli Playstation 3.
Soupeřem na poli grafik jsou samozřejmě rychlé GDDR5 paměti, které zvládají „čtyřnásobný“ (čtyři bity za jeden takt) datový přenos, zatímco současná Rambus „Terabyte bandwidth iniciativa“ umí rovnou osminásobný a do budoucna slibuje 32násobný. Příslib do budoucna zde je pro propustnost v řádu TB/s, ale GDDR5 jsou taktéž v počátku vývoje a mohou ukázat v nadcházejících měsících/letech svoje zoubky. Tím ale samozřejmě nevylučujeme, že XDR bude použito v herních konzolích příští generace.