Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Reálný herní posun Lovelace ~1,9× a RDNA 3 ~2,15× mezigeneračně(?)

Grafický výkon tedy stoupá 3× rychleji než procesorový, takže omezení grafického výkonu vlivem procesoru bude výraznější.

Ve fullhd ano. Nicméně já už bych fhd na deskopu nechtěl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aby to nebylo v určitých případech moc i na UWHD nebo na QHD. Ale určitě se to bude lišit hra od hry. Jsou hry co na FHD dají kompu zabrat a jsou hry co na 4K běží ve stovkách FPS :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

hele.. kdyz ti proti rx6900xt 3x stoupne teoretickej gpu vykon, tak budes ve 4k na navi31 zhruba tak limitovanej procesorem jako dneska na rx6800 v 1080p.. nevim kde beres predstavu ze se limitace procesorem tyka konkretniho rozliseni..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ST33L má z pravidla pravdu, Výší rozlišení klade větší nároky na GPU než na CPU. Na webu je mnoho testů CPU ve hrách kdy při měření FPS se ve vysokých rozlišeních úplně setřou rozdíly ve výkonu CPU a FPS jsou navzdory rozdílnému výkonu v nižších rozlišeních stejné. Navíc se pořád neví zda to navýšení výkonu se vztahuje na Rasterizaci, či RT.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zaprvy nereaguju na st33l a za druhy je prostej fakt, ze gpu s teoretickym vykonem 4x ma ve 4k stejny naroky na cpu jako gpu s teoretickym vykonem 1x v 1080p.. to se neda okecat..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mas podle mne dost chybny predpoklad. To by mozna platilo v pripade, ze je tam Xx vic ceho pocitat (podle nasobku 1080p=1) coz ale neni pri zvyseni rozliseni normalne pravda.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

řekl bych, že píšeš přesně totéž, co Tom Buri.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je to mozne :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4k nepotřebuje 4x vic. jsou veci co se pocitaji nehlede na rizliseni. Na 4k typicky staci 1.5 az 2 nasob

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dovolim si souhlasit pouze castecne.
Na 2-nasobku to vesmes spise zacina. Jsou pripady, kdy to zavisi jen na GPU vykonu a pak je potreba takrka 4-nasobny vykon.

Jsou i vyjimky, ale ty to jen potvrzuji pravidlo. Letecke simulatory (zminuji schvalne) muzou byt onou vyjimkou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že potřebuje. 4k je 4× větší plocha než 1080p. Je potřeba 4× vyšší aritmetický výkon, 4× vyšší fillrate. Pokud je adekvátně zvýšeno i rozlišení textur, tak i 4× vyšší texturovací výkon (pokud ne, pak poměr ALU:TEX trochu klesá). 4× vyšší fillrate si žádá 4× vyšší paměťovou propustnost. Nároky na geometrický výkon nemusejí vzrůst 4×, ale mohou (pokud např. hra používá nějaké automatické přizpůsobení modelů, které vyššímu rozlišení automaticky nastaví adekvátně detailnější modely).

Že jeden člověk hraje ve 4k na 2× výkonnějším hardwaru než jiný v 1080p, je sice možné, ale rozhodně nedosahuje stejných FPS při minimálně stejných detailech, což je situace, o které je řeč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, chtěl jsem se zastat GaGy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no nVidia potenciálne vyrábaná u Intelu by mohla bzť dobrá len, aby to nedopadlo ako pri Samsungu

Nvidia in Talks to Use Intel as a Foundry to Manufacture Chips

published 1 day ago

CEO Jensen Huang is open to Intel making Nvidia's chips

but Huang also explained that Intel and AMD have known Nvidia's secret roadmaps for years, so he isn't paranoid about sharing more information.

https://www.tomshardware.com/news/nvidia-in-talks-with-intel-foundry-int...

Nvidia CEO: We're open to Intel making our chips
Matching TSMC is not for the faint of heart, though, Huang warns
https://www.theregister.com/2022/03/24/nvidia_intel_chips/

DigiTimes: Kritika 7nm procesu TSMC Nvidií byla strategie, která nevyšla
7. 5. 2020
V březnu 2019 se CEO Nvidie Jen-Hsun Huang nechal slyšet, že jeho společnost sice může kdykoli objednat 7nm wafery u TSMC, ale nevidí k tomu důvody. Proces je podle něj drahý a přináší minimální výhody. Předpokládalo se proto, že novou generaci produktů připraví pro proces Samsungu. Dokonce se objevily zprávy, že by mohl být nasazen méně výkonný 8nm, což je derivát 10nm. Již začátkem léta 2019 pak prohlásil šéf korejské pobočky Nvidie, že bude využit 7nm EUV proces Samsungu. Jenže po dlouhé odmlce se letos začaly objevovat zvěsti o 7nm procesu TSMC a na přímý dotaz pak zástupce Nvidie odvětil, že „u Samsungu se vyrobí jen malá část“.

Když začaly prudce stoupat ceny nových výrobních procesů, objevily se zprávy, že Nvidia i jiní prudce zvýší podíly objednávek u Samsungu, což mělo vyvolat tlak na TSMC a snížení cen. Jenže díky pozici TSMC jakožto absolutního lídra mu [i tak] poptávka překročila nabídku a TSMC nemusela [z nastavených cen] ustou
https://diit.cz/clanek/kritika-nvidie-7nm-procesu-tsmc-byla-strategie-kt...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdy ze to pujde na trh?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lovelace se chystá na září, RDNA 3 přijde později, odhadem možná o měsíc až dva. Některé zdroje ale tvrdily, 6nm Navi 33 dorazí dříve než ostatní modely (asi krátce po Lovelace) a Navi 31 bude následovat až po Novém roce. Jestli je na tom něco pravdy, není zatím jak ověřit, ale obvyklý scénář vydání nových produktů to není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dekuji

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně reálný výkon ve hrách si myslím že ani s tou spoustou úniků co je k dispozici není možné konkrétně určit s přesností na desítky procent.
U nvidie vůbec nevíme jaký vliv bude mít na herní zvýšení vnitřní L2 cache a změny v architektuře.
U AMD zase nevíme jaký bude mít na hry vliv MCM design a s tím související zvýšené latence atd ...

Jediné co je jisté je že AMD bude mít v průměrném aplikačním výkonu nejlepší grafiku na trhu a nVidia bude o něco pozadu.
To ale samozřejmě neznamená že v reálném využití bude AMD grafika rychlejší než nVidia, protože hodně hodně záleží na SW podpoře - např v blenderu nVidia optix drtí snad vše ostatní, a je spousta sw který výkon AMD grafik neumí úplně využít.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Muzu otevrene uplne osrat narast herniho vykonu a proc?:

->protoze to co dnes vychazi stoji za krasnej ukazkovej kokot, jednoduse zadne poradne hry
->bude to drahe jak prase kuli spekulantum
->a bude to zrat jak prase inu 600W pro PCI-Express 5.0

Jediny kto se zas nasyti budou cryptominery, dnesni debilita proste nezna hranic, ale to sklizime jednoduse proto ze se velka cast hernich studii odprodala tem vetsim co dnes tvori giganty a ty okrem typickeho rekvasu a picovin ktere si hraci ale ze vubec nezadaj netvori nic poradneho, ja se porad ptam kde je nastupce Unreal Tournament-u, novej Quake, dalsi MGS-ko, Resident Evil dlouhej a kvalitnej z pohledu kamer a nebo primo na cloveka ne ta obecna píčovina ala RE8 s ukazkovou demenci, dale skutecne propracovane Need for Speed a pod...? No jednoduse je to v prdeli a to jak na PC, tak Xbox a PS5, vykonu nasrano tak ze by sme meli vyskakovat z dnesnich her, ale realita stoji za kulovy, kdyz si pomyslim kolik vykonu mela Playstation 1 a jake pecky pro ni vysly, pri PS5 to mel byt neskutecnej nasup, jenze ani po roku a pul od vydani neni pro tuhle konzoli jedina normalni hra, jestli myslite GT7, tak to je pekne zkurvene nutnosti byt neustale online a mikrotransakcema plus picovinama, prosim vas jako co to ma byt to music rally? jiz jim skutecne progresivne jeblo!

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Výkon grafických karet testují ve hrách, které nikdo nehraje.
Mám stejný problém, nemám co hrát.
Už jsem přehranej BF4 (2013), BF5 (2018), Kingdom Come (2018), Shadow Tactics (2016), Shadow Tactics: Aikos Choice (2021).
Tyto hry rozdával EPIC zadarmo, mám je v knihovně, dá se vůbec něco z toho hrát ? možná 5 her
https://ctrlv.cz/LC51

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To si děláš srandu. Jestlis z toho nic nehrál, tak Epic rozdává fakt dobrý tituly a je tam tolik kvalitních věcí, že by se to sem ani nevešlo.
Začnu pár příklady: Control, A Plague Tale: Innocence, Borderlands 2, Inside, ABZU, Alien: Isolation, Elite Dangerous, Hitman, Metro 2033 a Last Light, Nioh, Remnant, Tomb Raider 1-3, Tiny Tina's Assault on Dragon Keep...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.