Reálný herní posun Lovelace ~1,9× a RDNA 3 ~2,15× mezigeneračně(?)
Pokud jde o high-endový Radeon, objevovaly se údaje o mezigeneračním posunu v rozmezí násobků 2,2× až 3×. V případě GeForce se objevovaly údaje v rozptylu 1,8× až 2,4×. Snad krom největších extrémů se na existenci daných údajů (v materiálech výrobců grafických karet) dostupné zdroje plus mínus shodovaly. Panoval však rozpor v tom, co znamenají. Různé hodnoty podle různých zdrojů měly představovat:
- cílený posun výkonu v teoretických TFLOPS
- cílený posun výkonu v ray-tracingu
- cílený posun teoretického rasterizačního výkonu
- reálný posun výkonu v ray-tracingu
- reálný posun rasterizačního (herního) výkonu
a podobně. Lze říct, že vyšší meze uváděných hodnot (možná krom opravdových extrémů) mohly odrážet cílený posun teoretických TFLOPS, ale faktem zůstává, že TFLOPS a herní výkon jsou dvě související, ale odlišné věci.
V první řadě má v rámci grafického čipu na výkon vliv celá řada jiných prvků. Architektura jako taková, texturovací jednotky, ROP, cache, sběrnice, paměti… A v řadě druhé mají vliv i další prvky ovladači počínaje a procesorovým výkonem konče. Právě procesorový výkon nelze opomíjet. Pokud si porovnáme stávající grafickou generaci a chystanou, očekáváme posun zhruba na dvojnásobek (nebo vyšší cíle). Jenže procesorový-herní výkon za stejnou dobu vzroste podstatně méně. Z Zen 3 (který byl vydaný zároveň se současnými grafikami) na Zen 4. Tam lze očekávat maximálně 25-40% posun. Řekněme o třetinu. Grafický výkon tedy stoupá 3× rychleji než procesorový, takže omezení grafického výkonu vlivem procesoru bude výraznější.
Leaker Greymon55, ale i další zdroje jako MLID a RGT nastiňují, že by mezigenerační posun reálného herního výkonu (reálných FPS) mohl být u Nvidia Lovelace spíše kolem 1,8-2,0× a u AMD RDNA 3 zhruba 2,1-2,2×. Tyto údaje mohou mít nějaké reálné opodstatnění, ale osobně by se domníval, že s ohledem na uváděné parametry obou high-endových čipů (jsou-li pravdivé) jsou tato čísla mírně nižší. Nelze vyloučit možnost, že výkonnostní srovnání, na kterých byla měřena, nebyla provedena na letošní chystané generaci procesorů (v případě Lovelace zcela jistě ne, Nvidia nemůže mít k nevydaným procesorům Intel a AMD přístup), takže reálná měření mohla být mírně uťápnutá. Na druhou stranu budou tato čísla zcela jistě blíže reálným FPS než násobky jako 2,4× pro Lovelace a 3× pro RDNA 3, která se týkala spíš teoretických parametrů.