Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Acer Swift Edge 16 - 16" tenký notebook s OLEDem

Je libo extrémně lehký notebook s 2,8k OLED displejem? Acer právě takový stroj nabízí.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing. Toto nastavení je velmi podobné tomu, jak jsem hru testoval dříve, nicméně i tak jsem všechny dříve testované karty otestoval pro jistotu znovu.

Zaklínače s Next-Gen updatem jsem zatím nestihl otestovat na větším množství notebooků s iGPU. Výsledek ujde, na nízké detaily získáváme lepší, než filmový 30 FPS zážitek průměrně.

graph-6

 

DirectX 12

V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne. Já jsem narazil jen na podivný problém, kdy po několika vteřinách hraní hra vždy spadla s Radeonem RX 7900 XT, zajímavé je, že tento problém se neobjevil se staršími Radeony. Využívám preset Ultra+ s TAAU, Hairworks a raytracing nechávám vypnutý.

V DirectX 12 je výkon překvapivě o něco lepší, ale hra pořád není příliš dobře hratelná.

graph-9

DirectX 12 a FSR2/Xess/DLSS

I tento test probíhá s API DirectX 12, ale aby toho nebylo málo tak k Ultra+ presetu využívám ještě zapnutý raytracing, konkrétně jen volbu Global Illumination, ostatní volby jsem nechal vypnuté díky různým bugům, artefaktům a negativním dopadům na výkon. Je dost možné, že tuto sekci budu muset opět přetestovat, pokud to CD Projekt Red někdy opraví.

Situace se lepší po zapnutí FSR2 v režimu Ultra Performance, výkon je lepší, ale obrazová kvalita doznala velkého snížení.

graph-12

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Acer Swift Edge 16 - 16" tenký notebook s OLEDem

Čtvrtek, 11 Leden 2024 - 22:35 | tombomino | Ahoj Karasi, Potreboval jsem neco novejsiho a s...
Úterý, 31 Říjen 2023 - 15:20 | Karáš Svorka | Možná už příští týden, ale neslibuji, upravil...
Úterý, 31 Říjen 2023 - 13:29 | Kajman | Dokážete odhadnout, kdy by se tu mohla Vaše...
Pondělí, 30 Říjen 2023 - 14:38 | Karáš Svorka | Zatím ne, v blízké době bude ThinkPad T14 Gen4 s...
Pátek, 27 Říjen 2023 - 16:28 | adaptec | Balanced mod: https://imgur.com/a/Ple9fav Best...
Pátek, 27 Říjen 2023 - 15:41 | adaptec | nie 12 je pri 10 minutovom teste
Pátek, 27 Říjen 2023 - 12:20 | tombomino | ok :) Nejaka dalsi 16 nebo 15,6 placka bude?
Pátek, 27 Říjen 2023 - 10:05 | mixal 11 | Inak väčšina cpu náročných vecí čo robím na...
Pátek, 27 Říjen 2023 - 10:03 | Karáš Svorka | Jen technická, žádný RAM slot tam není, jsou tam...
Pátek, 27 Říjen 2023 - 10:01 | Karáš Svorka | Ta dynamická alokace VRAM je tu s námi už hodně...

Zobrazit diskusi