RECENZE: ASUS DUAL GeForce RTX 4070 12GB
Kapitoly článků
Při použití vyššího rozlišení nám stoupají nároky na VRAM a výkon klesá, více se to bude projejovat u starších karet s méně VRAM. Některé karty jsem se rozhodl z grafů vyhodit a neměřit, typicky v situaci, kdy kýžené detaily nelze nastavit nebo snímková frekvence je tak mizerná, že nedává smysl samotné měření provádět.
GTA V je stálicí, bohužel engine ve hře má FPS limit nastaven na podivné hodnotě 187.
V rozlišení 2560x1440 je hra poněkud náročnější, RTX 4070 je nadále nejrychlejší.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presetem Highest a SMAA vyhlazováním.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
V rozlišení 2560x1440 se GeForce RTX 4070 nadále drží na prvním místě.
Při použití ještě náročnějšího presetu s raytracingem se výkon Radeonů propadá, přičemž RTX 4070 si vede celkem slušně.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.
I při použití vyššího rozlišení si vede GeForce RTX 4070 nejlépe.
Po zapnutí raytracingu výkon pochopitelně klesá, nicméně RTX 4070 se nadále drží na prvním místě.