Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS DUAL GeForce RTX 4070 12GB

GeForce RTX 4070 jakožto více ořezaná RTX 4070 Ti je nějaký pátek na trhu a dnes se podíváme na zoubek jedné spíše levnější variantě.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon GeForce RTX 4070, v podstatě dle očekávání.

graph-6

V 1440p rozlišení se situace opakuje, výkon je samozřejmě o něco nižší.

graph-7

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

GeForce RTX 4070 se posouvá na první místo a překonává ostatní dosud testované karty.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS DUAL GeForce RTX 4070 12GB

Sobota, 6 Leden 2024 - 13:24 | Karáš Svorka | Aktuálně jsou na cestě RTX 4000 SUPER a to je víc...
Čtvrtek, 2 Listopad 2023 - 07:18 | Goodspeed | Tak hotovo :) RTX 4070 se stala mou další...
Čtvrtek, 19 Říjen 2023 - 02:48 | Goodspeed | Dobrý den, máte pravdu, klopím uši, oči :) Mám...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 12:06 | Marek Moravčík | Hej. Tak sa o to pisalo kedysi, ale ktovie ako...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 10:54 | 7R7 | Nemal som na mysli toto, ale dávnejšie si dával...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 10:37 | Marek Moravčík | Majklos sem daval link. Ale clanok som tiez cital...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 09:29 | 7R7 | Ak sa nemýlim a myslím, že zrovna Marek to...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 09:26 | 7R7 | Dobre beriem na vedomie že to nemáš podložené...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 09:12 | Libor Míšek | Frame Generation zvyšuje nároky na VRAM. DLSS je...
Úterý, 17 Říjen 2023 - 08:12 | Marek Moravčík | Mohli hy ste pridat aj nejake konkretne priklady...

Zobrazit diskusi