RECENZE: ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC Edition 12G - aneb výkon jako RTX 4090
Kapitoly článků
Všechny testy grafických karet provádím v klimatizované místnosti na 24°C, nemám úžasnou laboratoř, takže je velmi pravděpodobné, že 24°C není přesně v celé místnosti. Aktuálně nemám stejně vybavení na extrémně přesné testování, takže to příliš nevadí. Reálný svět se od toho laboratorního dost liší, takže mnohé výsledky jsou do jisté míry orientační.
Furmark je nástroj, který mnozí uživatelé znají, je to spíše power virus určený ke komplexnímu trollingu grafických karet. Aktuálně používám verzi 2.5.0 a ze zvědavosti zkouším i zabudovaný benchmark, jelikož se na to v minulosti občas někdo ptal.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G je celkem tichá karta, ale trpí více na pískání cívek oproti takovému Radeonu PRIME RX 9070 XT. Na testovací kartě navíc trochu drnčely ventilátory při vyšších otáčkách, ale z uzavřené skříně by to nejspíš slyšet nebylo.
Ve Furmarku karta boostuje dokonce na 2200 MHz a ventilátory drží nějakých 1600 RPM, což není hrozné. Teplota GPU Hotspot je opět neznámá a veškerý software detekuje 255°C, je škoda, že NVIDIA obfuskuje zrovna tento senzor.
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
GPU Hotspot
VRAM
Spotřeba celého počítače je nejvyšší s ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G, což je očekávané. ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G má pak spotřebu celkem nízkou, nejnižší má pak starší RTX 4070 a podvoltovaný Radeon RX 9070 XT.
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 22,4GHz 256-bit, 716 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
Spotřeba v idle
Spotřebu v klidu s různými monitory jsem lehce přepracoval, bohužel aktuálně nemám k dispozici žádný velmi rychlý monitor, vše je tak s obnovovací frekvencí 60 Hz.
Spotřebu v idle testuji tak, že nechám počítač několik minut sedět na ploše ve Windows, mimo systému jsou všechny programy vypnuté. Spotřeba v grafech ukazuje spotřebu celého počítače bez monitoru, ne jen samotné karty.
Aktuálně testuji s jedním Samsung U32H850 monitorem, který poskytuje rozlišení 3840x2160 pixelů a obnovovací frekvenci 60 Hz. Připojen je samozřejmě přes DisplayPort.
ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G má v idle nižší spotřebu, než ostatní RTX 5000 karty.
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
Herní testy
Zajímala mě i spotřeba v herních testech, začněme tedy s Diablo IV, zde zkouším menší experiment, ve hře schválně zapnu VSync na 60Hz a nechávám 1920x1080 rozlišení s vysokými detaily. Většina nových karet tak nesedí ve 100% zátěži a může to dost zajímavě zahýbat se spotřebou celého počítače, podle toho jak je vytížena grafická karta. Spotřebu měřím v klidné oblasti největšího města Kyovashad, nekromancera s hromádkou kostlivců nechám stát na teleportu a několik minut počkám, než se odběr ustálí.
Spotřeba celého počítače s ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G je celkem nízká, Diablo IV omezené na 60 Hz je překvapující, zde RTX 5070 ukazuje nejlepší efektivitu.
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
Diablo IV pak zkouším ještě jednou, ale v UHD rozlišení a bez FPS limitu, takže všechny karty jsou značně vytížené. ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G má i zde relativně nízkou spotřebu skrze nízký napájecí limit.
Diablo IV pak zkouším ještě jednou, ale v UHD rozlišení a bez FPS limitu, takže všechny karty jsou značně vytížené. ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G má i zde relativně nízkou spotřebu skrze nízký napájecí limit.
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
Spotřebu v Cyberpunku 2077 zkouším v UHD rozlišení s Ultra detaily, kdy jsou všechny karty maximálně vytížené.
ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G konzumuje prakticky maximum svého napájecího limitu, ale díky 250W limitu je zde na druhém místě.
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
Zkouším i spotřebu v UHD rozlišení s Ultra detaily, ale zapínám V-Sync na 60 Hz, takže hodně rychlé grafické karty mohou snížit svůj odběr.
V případě ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12G je spotřeba prakticky stejná, jako při neomezených FPS.
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
4096 shaderů, 128 ROPs, 256 TMUs, 4nm
16GB GDDR6 20GHz 256-bit, 644 GB/s
6144 shaderů, 80 ROPs, 192 TMUs, 5nm
12GB GDDR7 28GHz 192-bit, 672 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s