RECENZE: ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT 16GB OC Edition
Kapitoly článků
Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována.
Vývojáři se ale snažili a nedávno přinesli velký patch a v rámci verze 2.2, mimo nového DLC došlo na mnoho změn (za největší změnu považuji to, že policie se náhodně nespawnuje hned za hráčem, ale policejní vozy, drony a NPC se po městě pohybují podobně jako v jinýxh open-world hrách) a grafické nároky šly lehce nahoru.
To pro mě znamenalo, že jsem všechny dostupné karty přetestoval s tímto novým patchem, přičemž testovací scénář je úplně stejný.
Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.
Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí.
Nejprve testuji s presetem Ultra, kde využívám DLSS nebo FSR upscaling v režimu Quality.
Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.
Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.
Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.
Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.
V rozlišení 1920x1080 se ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G umisťuje spíše na spodních výkonnostních příčkách.
Po přepnutí do 1440p rozlišení se ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G nadále drží vespod.
UHD rozlišení je nejnáročnější a ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G je nadále spíše pomalejší, ale dokáže o fous překonat RTX 2080 Ti.
Dále testuji s presetem Ray Tracing Ultimate, čímž se zapne Path Tracing, aby snímková frekvence nestála za starou bačkoru, zapínám i Frame Generation.
Během testování jsem narazil na podivnou anomálii, kdy ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G generoval úrpměrně klidně 172 FPS, to je ale více, než co zvládl Radeon RX 9070 XT dříve. Nicméně hra dostala od posledně nějaké updaty a stejně tak ovladače pro RX 9060 XT jsou novější, následující výsledky tak berte s velkou dávkou soli, protože drtivá většina karet není přetestovaná v nějaké nedávné době.
Specifikum řady GeForce RTX 5000 je i Multi Frame Generation, do grafu jsem přidal MFG 4x.
ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G dosahuje překvapivě dobrého výkonu.
Po přepnutí do 1440p se výkon propadne, ale ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G nadále předvádí velmi dobrý výsledek.
UHD rozlišení je samozřejmě nejnáročnější, navíc s path tracingem, karta je překvapivě relativně blízko průměrným 60 FPS.