Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT 16GB OC Edition

Zdroj: diit.cz - Karel Svoboda

Radeon RX 9060 XT je na trhu už pár týdnů, dnes se podíváme na jeho 16GB verzi od společnosti ASUS.

Zaklínač 3 je relativně stará hra, ale pořád relevantní. Vývojářské studio CD Projekt Red zakončilo cyklus verzí 4.0, která přidává některé nové technologie, jako třeba raytracing, naštěstí rozbité stíny jsou už nějaký ten pátek vyladěné.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu.

Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra s FXAA, tedy bez AI upscalingu či raytracingu.

ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G je o něco pomalejší, než RTX 2080 Ti.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

V UHD rozlišení ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT OC 16G nabízí výkon v blízkosti RTX 5060 Ti.

graph-11

 

Zaklínač 3 je také jednou z her podporující technologii Frame Generation, pro tento test tedy zapínám DLSS v Quality režimu a také Frame Generation. Bohužel podporované jsou pouze NVIDIA GeForce RTX 4000 a novější.

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS PRIME Radeon RX 9060 XT 16GB OC Edition

Středa, 1 Říjen 2025 - 11:28 | Karáš Svorka | Ano to mi tam zůstalo z dob vydání RTX 5000, kdy...
Středa, 1 Říjen 2025 - 11:27 | Karáš Svorka | Já jsem to zvažoval, ale vnímám to jako downgrade...
Středa, 1 Říjen 2025 - 11:25 | Karáš Svorka | Ono pokud v těch profi aplikacích něco nefunguje...
Středa, 1 Říjen 2025 - 11:25 | Karáš Svorka | Je to klasický trolling CAD/CAM aplikací, co dají...
Pondělí, 29 Září 2025 - 00:26 | melkor | Kdežto mnohem výkonnější RTX 5070 nedostačuje...
Neděle, 28 Září 2025 - 09:34 | DDR0 | ty invektiva si nech, mám dlouholeté zkušenosti s...
Sobota, 27 Září 2025 - 23:49 | Vlko | Pre autora, len podotknem, že ten bug v Tomb...
Sobota, 27 Září 2025 - 23:09 | waleed | Jo tři výstupy jsou tak akorát. Lepší 3x DP než...
Sobota, 27 Září 2025 - 17:48 | melkor | Většinou nepoužívám všechny 3 najednou, ale lozit...
Sobota, 27 Září 2025 - 15:27 | waleed | lol Pohled nVidiotů přes zelené brýle mě vždy...

Zobrazit diskusi