Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ProArt StudioBook Pro 16 OLED W7600

Společnost ASUS kromě mnohých herních, běžných a business notebooků vyrábí i stroje zaměřené na profesionály a grafiky. Na jeden takový se dnes podíváme.

V této sekci se podíváme na výkon v Cinebenchi, renderování v Blenderu 2.82a a také ve SPECviewperf 13, který obsahuje mnoho grafických programů a snaží se simulovat reálnou zátěž v programech jako je například maya. Nově jsem přidal i V-Ray, který umí testovat procesory a grafické karty s podporou CUDA, Radeony a Intely mají tedy smůlu.

 

 

Cinebench R15, R15E, R20, R23

Cinebench je takovou klasikou na poli CPU benchmarků a tak jsem ho použil, používám starou verzi R15, komunitní R15 Extreme a také nový CB R20.

Intel Core i7-11800H si zde nevede příliš dobře, opět díky relativně nízkému napájecímu limitu procesoru.

graph-8
graph-9
graph-10

Na žádost některých čtenářů jsem přidal do metodiky i Cinebench R23, přičemž využívám deseti minutového testu, všechny procesory tak vyčerpají krátkodobý napájecí limit. Samozřejmě se neumím vrátit v čase a tak jsou výsledky Cinebench R23 mdlé oproti předchozím testu, jednoduše nevlastním všechny dříve otestované notebooky. Přidal jsem v rámci možností alespoň něco, co jsem měl zrovna po ruce, aby zde nebyl jen jeden notebook.

V Cinebenchi R23 se Core i7-11800H opět pohybuje spíše na nižších příčkách.

graph-11

 

 

SPECviewperf 13.0

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenCL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí.

Výkon v profi aplikacích jsem očekával značně lepší, než u herních notebooků a v některých případech to tak dopadlo. Neplatí to však ve všech programech, celkově je možné očekávat lepší výkon i podporu s profi Quadro grafikou, byť RTX A5000 už označení Quadro nepoužívá.

 

3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.

graph-29

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

 
graph-30

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-31

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-32

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-33

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-34

 

Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.

graph-36

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-37

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-38

 

 

 

V-Ray benchmark

V-Ray benchmark má CPU a GPU test, přičemž pro GPU test je možné použít i CPU, testuji tedy každou komponentu zvlášť, ne dohromady. Radeony podporované nejsou, jelikož GPU část testu využívá pouze NVIDIA CUDA, nebo se počítá na CPU.

graph-39
graph-40

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ProArt StudioBook Pro 16 OLED W7600

Pondělí, 4 Červenec 2022 - 23:35 | peca | Tak jsem to testnul a docela mě výsledky potěšily...
Sobota, 2 Červenec 2022 - 10:27 | Karáš Svorka | Jj, vždy testováno ve woknech, konkrétní verze je...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 18:48 | Ladis | A když to vidím na vlastní oči, tak tomu taky...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 18:47 | Zdenek | Uff tak to se nám ty preference hodně rozcházejí...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 17:12 | WIFT | Jinak když už se tu řeší různý displeje, rád bych...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 16:58 | WIFT | No, když myslíš ... za mě je plazma nepoužitená a...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 15:00 | peca | Jop, znám. Vlastně mi šlo o to výchozí nastavení...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 13:50 | Zdenek | Chlapi neblbněte, s OLED a blikáním . Nebo s...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 11:58 | Karáš Svorka | Šedesát korun prosím.
Pátek, 1 Červenec 2022 - 11:54 | Zdenek | Co hulíte to chci.

Zobrazit diskusi