Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ProArt StudioBook Pro 16 OLED W7600

Společnost ASUS kromě mnohých herních, běžných a business notebooků vyrábí i stroje zaměřené na profesionály a grafiky. Na jeden takový se dnes podíváme.

Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Nově jsem přidal DOOM Eternal a také novější bitvu v novější verzi World of Warships. V herních testech jsem provedl menší změnu, vypustil jsem hru Strange Brigade a namísto ní testuji Metro Exodus a to ve dvou nastaveních, aby se ukázal případný dopad Raytracingu a DLSS.

Jsem si vědom, že testovaný notebook není herní, micméně i tak jsem nějaké hry otestoval. Notebook nemá MUX čip, takže nelze získat maximální grafický výkon, něco málo tak ztratíme díky přepínání NVIDIA Optimus.

 

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S Raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

DOOM Eternal chodí na ProArtu celkem slušně, nicméně nízké napájecí limity drží výkon notebooku spíše níže.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ProArt StudioBook Pro 16 OLED W7600

Pondělí, 4 Červenec 2022 - 23:35 | peca | Tak jsem to testnul a docela mě výsledky potěšily...
Sobota, 2 Červenec 2022 - 10:27 | Karáš Svorka | Jj, vždy testováno ve woknech, konkrétní verze je...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 18:48 | Ladis | A když to vidím na vlastní oči, tak tomu taky...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 18:47 | Zdenek | Uff tak to se nám ty preference hodně rozcházejí...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 17:12 | WIFT | Jinak když už se tu řeší různý displeje, rád bych...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 16:58 | WIFT | No, když myslíš ... za mě je plazma nepoužitená a...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 15:00 | peca | Jop, znám. Vlastně mi šlo o to výchozí nastavení...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 13:50 | Zdenek | Chlapi neblbněte, s OLED a blikáním . Nebo s...
Pátek, 1 Červenec 2022 - 11:58 | Karáš Svorka | Šedesát korun prosím.
Pátek, 1 Červenec 2022 - 11:54 | Zdenek | Co hulíte to chci.

Zobrazit diskusi