Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Flow X16 - 2v1 s 16" dotykovým miniLED displejem

Máte rádi 2v1 notebooky? A co takový tabletoid s 16" displejem a výkonným hardwarem?

Nově testuji herní výkon i v 2560x1440 rozlišení a to tak, že připojím QHD monitor přímo do notebooku, ideálně na výstup dGPU, aby došlo k využití přímého spojení a navýšení výkonu, interní LCD pověšené na iGPU vypínám.

Pokud má testovaný notebook interní displej s rozlišením 2560x1440 nebo vyšším a zároveň má i MUX čip, tak nepoužívám externí monitor. Testovaný ASUS ROG Flow X16 má MUX čip, takže jsem testoval s interním panelem a MUX čipem v režimu dGPU. Výkon je opět trochu horší, než u notebooků, které mají k dispocizi masivnější chlazení a vyšší napájecí limit GPU.

 

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

Raytracing a Ultra Nightmare nastavení nejde moc dohromady, ale s nižšími detaily je výkon dobrý. Nicméně osobně jsem nepoznal žádný zásadní rozdíl oproti normálnímu renderingu bez raytracingu. Navíc DOOM Eternal je velmi rychlá hra, takže pochybuji, že někdo bude mít čas studovat detailně raytracing efekty.

DOOM Eternal funguje velice slušně i ve vyšším rozlišení.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Flow X16 - 2v1 s 16" dotykovým miniLED displejem

Pátek, 20 Říjen 2023 - 08:45 | kunaal | Ultimate good blonde butt, long legs, lovely...
Úterý, 6 Prosinec 2022 - 12:53 | Karáš Svorka | Předpokládám, že možná chtějí ukázat, že jsou...
Úterý, 6 Prosinec 2022 - 12:53 | Karáš Svorka | Zapomněl jsem dodat, že dost možná půjde narazit...
Úterý, 6 Prosinec 2022 - 12:52 | Karáš Svorka | S tím jsem se u těch MediaTeků nesetkal a ani na...
Úterý, 6 Prosinec 2022 - 08:55 | didoop | no proste vypadla z device managera -...
Pondělí, 5 Prosinec 2022 - 18:29 | FyBy | X16 je skvělý notebook pro někoho, kdo potřebuje...
Pondělí, 5 Prosinec 2022 - 18:27 | Lazar | Pletu se když budu tvrdit, že tento notebook má...
Pondělí, 5 Prosinec 2022 - 17:49 | simik | https://cs.wiktionary.org/wiki/v%C3%BDpadek
Pondělí, 5 Prosinec 2022 - 15:35 | Karáš Svorka | Co znamená "vypadla wifi karta" ?...
Pondělí, 5 Prosinec 2022 - 15:03 | didoop | sice offtopic rad by som upozornil na asus...

Zobrazit diskusi