Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte AORUS 17G YC, aneb hráč z Taiwanu

Společnost Gigabyte jistě mnozí čtenáři znají, ale jejich notebooky nejsou u nás běžné, Gigabyte se však rozhodl vrátit na poli notebooků a dnes se podíváme na hi-endový AORUS model.

Nově testuji herní výkon i v 2560x1440 rozlišení a to tak, že připojím QHD monitor přímo do notebooku, ideálně na výstup dGPU, aby došlo k využití přímého spojení a navýšení výkonu, interní LCD pověšené na iGPU vypínám. V 2560x1440 se AORUS G17 YC může lépe projevit, nicméně nižší napájecí limit pro RTX 3080 posouvá testovanou RTX 3080 o něco níže.

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje RTX+DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT, ten však na MSI Alpha 15 nefungoval při využití Radeonu RX 5500M a netuším proč, s Vegou 10 Mobile fungoval normálně, ale na tom asi nikdo hrát nebude. I tak je hezké, že Vega 10 v CPU rozhýbe hru na nejnižší detaily a to na hratelných 50 FPS i ve FullHD rozlišení, což není vůbec špatné na iGPU.

Na ASUS TUF Gaming A15 OCAT funguje, alespoň občas, asi dvakrát se mi stalo, že se hra odmítala spustit, nehledě na to, zda jsem OCAT pouštěl před, nebo po spuštění hry.

Dalším problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji ve třech nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Nově testuji i preset Ultra Nightmare, neumím se však vrátit v čase, což znamená menší množství výsledků v grafech.

graph-56
graph-57
graph-58

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte AORUS 17G YC, aneb hráč z Taiwanu

Úterý, 20 Červenec 2021 - 09:45 | Karáš Svorka | Pokud bude nějaký kus k dispozici tak ano, včera...
Úterý, 20 Červenec 2021 - 09:17 | Ondar | A co gigabyte A7 X1? Chystáte se recenzovat?
Pondělí, 19 Červenec 2021 - 16:22 | ldx | Ano, ale za předpokladu, že se toho prodá...
Pondělí, 19 Červenec 2021 - 11:31 | Karáš Svorka | Podle mě je hlavní problém v nedostupnosti...
Pondělí, 19 Červenec 2021 - 01:36 | kvolaa | "Core i7-10870H v tomto testu výkonem...
Neděle, 18 Červenec 2021 - 20:11 | Mirda Červíček | A že těch případů v praxi existuje! Spousta léků...
Neděle, 18 Červenec 2021 - 19:42 | roman2277 | Za tu cenu nesmyslná koupě.Mám doma Legion 5 PRO...
Neděle, 18 Červenec 2021 - 17:22 | Robin Seina | Hele Mirku, klidně si koloidní stříbro pij, ale...
Neděle, 18 Červenec 2021 - 16:50 | JFP | A ti, co používají externí monitor, tak ani tu...
Neděle, 18 Červenec 2021 - 11:32 | blacksun | Teraz je to stranka "10. Provozní vlastnosti...

Zobrazit diskusi