Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G

Je to nějaký ten pátek co společnost NVIDIA vydala grafickou kartu GeForce RTX 3050. Se značným zpožděním přinášíme recenzi jednoho z lepších modelů společnosti Gigabyte.

Při použití vyššího rozlišení nám výkon lehce klesá, grafiky se musí více snažit a slabší kusy podávají logicky nižší výkon, častým limitem bude i menší množství VRAM u levnějších a starších karet.

CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná. Jak test vypadá vidíte níže na videu.

 

CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.

Counter Strige Global Offensive

graph-26

 

GTA V je podobně jako CSGO stálicí, která není zrovna skvěle optimalizovaná a pozlobí i moderní hardware. Testuji na vysoké detaily s FXAA.

graph-27

 

Deus Ex Mankind Divided je takové mé Crysis, i na velmi výkonném hardware běží špatně, zda se jedná o nekvalitní optimalizaci, to nechám koňovi, ten má větší hlavu a víc ví. Hra je velmi náročná po zapnutí MSAA, takže testuji s vypnutým MSAA. Bohužel GeForce RTX 3050 test nedokončí a vždy spadne, nevím přesně proč, asi se jedná o nějaký bug, který byl možná opraven v novější verzi ovladačů.

graph-28

 

Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 50,3 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji opět preset Medium bez AA a preset Highest s SMAA.

graph-29
graph-19

 

 

Witcher 3 Wild Hunt

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Nově v této hře používám program CapFrameX, jedná se o velmi mocný nástroj na monitoring a měření frametimes i FPS. Nově tak v grafech uvádím pouze průměrné FPS, 1% Lows a 0,1% Lows a zároveň i screenshot ze samotného CapFrameX, kde je hezky vidět průběh frametimes pro testovanou kartu.

graph-30

 

Metro Exodus má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Normal a Ulta bez ray tracingu.

graph-31
graph-32

 

 

Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.

V 2560x1440 rozlišení odpadnou všechny grafiky, které mají méně jak 6GB VRAM, takže asi půlka karet nebyla otestována. GeForce RTX 3050 je opět na vrcholu.

graph-38
graph-39
graph-49

 

Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Protože mě nebaví výsledky ve formě skóre, měřím výkon opět za pomoci CapFrameX programu.

graph-40
graph-41

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G

Pátek, 29 Červenec 2022 - 10:40 | Karáš Svorka | Ano, nabízí, včera šla ven recenze RX 6600 a...
Čtvrtek, 28 Červenec 2022 - 22:46 | peliculiar | Nevím kde se stala chyba, že jsem jediný, komu je...
Středa, 27 Červenec 2022 - 20:38 | SudetChobot | Já měl od ASrock RX 590 a to bylo velký špatný,...
Úterý, 26 Červenec 2022 - 09:53 | Karáš Svorka | Co se týče PCIe linek, víc se tím budu zabývat u...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 19:23 | ventYl | No, predtym som mal 105W nejaky radeon 4770 alebo...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 14:27 | Karáš Svorka | Ale i karty co mají třeba 130W TGP mají typicky...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 13:04 | ventYl | Len je tam stale ten problem, ze karta so...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 07:12 | Anonym | Od RX580 jsem byl zrazován, hlavně kvůli vysoké...
Neděle, 24 Červenec 2022 - 15:49 | hajčus | OK, to neva.
Neděle, 24 Červenec 2022 - 15:48 | hajčus | Od Asrock mám RX 6600XT Challenger a ten je...

Zobrazit diskusi