Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G

Je to nějaký ten pátek co společnost NVIDIA vydala grafickou kartu GeForce RTX 3050. Se značným zpožděním přinášíme recenzi jednoho z lepších modelů společnosti Gigabyte.

V této kapitole se podíváme na propustnost PCIe, jelikož se jedná o celkem žhavé téma a ve SPECviewperf 13, který testuje mnoho profesionálního CAD/CAM software.

 

Propustnost PCIe rozhraní

Většina moderních grafických karet disponuje PCIe 4.0 rozhraním, některé karty ale mají celkový počet linek nižší, osm linek čtvrté generace víceméně odpovídá šestnáci linkám třetí generace a všeobecně je možné říct, že i osm linek třetí generace je dostatečných. Čtyři PCIe linky třetí generace už mohou ubrat více výkonu, nicméně již od roku 2019 má většina nových základních desek k dispozici PCIe čtvrté generace a to i v low-endu. Nepředpokládám tak, že někdo bude osazovat velmi nové karty do velmi starého železa a pokud ano, úzké hrdlo bude zcela jistě procesor a operační paměť. Pokud budete mít k dispozici alespoň osm linek třetí generace, mělo by být vše v pořádku.

Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G má k dispozici osm linek PCIe čtvrté generace a propustnost v 3D Mark testu tomu i odpovídá.

graph-1

V AIDA64 testu můžeme vidět propustnost bez nějaké extra 3D zátěže, jedná se o celkem rychlý test v čtení a zápisu do VRAM, kopírování se pak provádí v rámci paměti grafické karty, proto jsou zde vysoké hodnoty. Všechny karty v testu mají rozumnou propustnost na úrovni šestnácti linek třetí generace s výjimkou Radeonu RX 460, ten má totiž pouze osm linek třetí generace.

graph-2

 

 

SPECviewperf 13.0 - 1920x1080

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Nově měřím i v UHD rozlišení, jelikož to program podporuje, pro zajímavost jsem přidal i screenshoty z testovaných aplikací s nějakým krátkým popiskem, mnoho scén se velmi akčně hýbe, což na statickém obrázku není vidět.

 

 

3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.

graph-9

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

 
graph-10

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-11

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-12

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-13

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-14

 

Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.

graph-15

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-16

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-17

 

SPECviewperf 13.0 - 3840x2160

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

graph-20

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-21

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-22

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-23

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-24

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-26

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-27

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G

Pátek, 29 Červenec 2022 - 10:40 | Karáš Svorka | Ano, nabízí, včera šla ven recenze RX 6600 a...
Čtvrtek, 28 Červenec 2022 - 22:46 | peliculiar | Nevím kde se stala chyba, že jsem jediný, komu je...
Středa, 27 Červenec 2022 - 20:38 | SudetChobot | Já měl od ASrock RX 590 a to bylo velký špatný,...
Úterý, 26 Červenec 2022 - 09:53 | Karáš Svorka | Co se týče PCIe linek, víc se tím budu zabývat u...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 19:23 | ventYl | No, predtym som mal 105W nejaky radeon 4770 alebo...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 14:27 | Karáš Svorka | Ale i karty co mají třeba 130W TGP mají typicky...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 13:04 | ventYl | Len je tam stale ten problem, ze karta so...
Pondělí, 25 Červenec 2022 - 07:12 | Anonym | Od RX580 jsem byl zrazován, hlavně kvůli vysoké...
Neděle, 24 Červenec 2022 - 15:49 | hajčus | OK, to neva.
Neděle, 24 Červenec 2022 - 15:48 | hajčus | Od Asrock mám RX 6600XT Challenger a ten je...

Zobrazit diskusi