RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G
Kapitoly článků
Blender verze 3 vyšel relativně nedávno, přidává hlavně mnoho optimalizací při použití grafických karet a Cycles rendered se už nechová jako "tile-based" renderer(tedy jako Cinebench, obraz/scéna se rozdělí na čtvercové segmenty a každý segment počítá jedno jádro/vlákno, nebo jedno GPU). Celá scéna se počítá víceméně najednou, což chutná více grafickým kartám a procesorům trochu méně. V minulosti jsem testoval starší verzi, ale ta nemusí fungovat správně s novými grafickými kartami. Výsledky jsem tak zahodil a přetestoval grafické karty, které jsem měl zrovna po ruce, pokud se mi povede některé dříve testované opětovně získat, samozřejmě je otestuji v novějším Blenderu.
Bohužel nový Blender víceméně zahodil podporu OpenCL pro starší AMD grafické karty, podporovány jsou pouze grafické karty generace RDNA nebo novější skrze HIP. To znamená, že v testech neuvidíme starší AMD karty.
Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G má v Blenderu velmi dobrý výkon a víceméně se drží na špičce společně s GeForce GTX 1660 Ti, přičemž občas je GTX 1660 Ti rychlejší. Největší rozdíl je vidět ve scéně victor, ta totiž spotřebuje přes 12GB paměti a všechny testované grafiky musí cachovat do systémové paměti, proto je RTX 3050 značně rychlejší než karty s 6GB nebo méně paměti.
Barbershop Interior
Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, ale jen pro procesory, grafické karty si s touto scénou poradí hravě, hodí se však více jak 4GB VRAM.
BMW27
BMW27 je taková klasika, tato scéna je velmi nenáročná a očekávám, že tenhle rok se možná objeví hardware, co oranžové "Báwo" spočítá za dvě sekundy.
Classroom
Učebna je další stálicí, dá zabrat o něco více, než BMW27, ale grafické karty si s renderováním poradí velmi rychle.
fishy cat
Vypouklá kočka trochu povyšuje náročnost výpočtů, ale nijak zásadně.
Koro
Toto zvířátko má podobnou náročnost, jako vypouklá kočka, nicméně procesory se zde zapotí mnohem více.
Pavillion Barcelona
Vilka kdesi ve Španělsku je opět o něco náročnější, ale mnoho paměti nespotřebuje a spočítá se relativně rychle.
Victor
Victor scénu jsem začal používat relativně nedávno, jelikož autor doporučuje mít alespoň 12GB RAM a jedná se tak opět o lehce náročnější scénu. Výkonnější grafické karty zde nemají moc problém, procesory se ale zapotí poměrně znatelně.