RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G
Kapitoly článků
Blender verze 3 vyšel relativně nedávno, přidává hlavně mnoho optimalizací při použití grafických karet a Cycles rendered se už nechová jako "tile-based" renderer(tedy jako Cinebench, obraz/scéna se rozdělí na čtvercové segmenty a každý segment počítá jedno jádro/vlákno, nebo jedno GPU). Celá scéna se počítá víceméně najednou, což chutná více grafickým kartám a procesorům trochu méně. V minulosti jsem testoval starší verzi, ale ta nemusí fungovat správně s novými grafickými kartami. Výsledky jsem tak zahodil a přetestoval grafické karty, které jsem měl zrovna po ruce, pokud se mi povede některé dříve testované opětovně získat, samozřejmě je otestuji v novějším Blenderu.
Bohužel nový Blender víceméně zahodil podporu OpenCL pro starší AMD grafické karty, podporovány jsou pouze grafické karty generace RDNA nebo novější skrze HIP. To znamená, že v testech neuvidíme starší AMD karty.
Gigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G má v Blenderu velmi dobrý výkon a víceméně se drží na špičce společně s GeForce GTX 1660 Ti, přičemž občas je GTX 1660 Ti rychlejší. Největší rozdíl je vidět ve scéně victor, ta totiž spotřebuje přes 12GB paměti a všechny testované grafiky musí cachovat do systémové paměti, proto je RTX 3050 značně rychlejší než karty s 6GB nebo méně paměti.
Barbershop Interior
![]()
![]()
Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, ale jen pro procesory, grafické karty si s touto scénou poradí hravě, hodí se však více jak 4GB VRAM.
BMW27
![]()
![]()
BMW27 je taková klasika, tato scéna je velmi nenáročná a očekávám, že tenhle rok se možná objeví hardware, co oranžové "Báwo" spočítá za dvě sekundy.
Classroom
![]()
![]()
Učebna je další stálicí, dá zabrat o něco více, než BMW27, ale grafické karty si s renderováním poradí velmi rychle.
fishy cat
![]()
![]()
Vypouklá kočka trochu povyšuje náročnost výpočtů, ale nijak zásadně.
Koro
![]()
![]()
Toto zvířátko má podobnou náročnost, jako vypouklá kočka, nicméně procesory se zde zapotí mnohem více.
Pavillion Barcelona
![]()
![]()
Vilka kdesi ve Španělsku je opět o něco náročnější, ale mnoho paměti nespotřebuje a spočítá se relativně rychle.
Victor
![]()
![]()
Victor scénu jsem začal používat relativně nedávno, jelikož autor doporučuje mít alespoň 12GB RAM a jedná se tak opět o lehce náročnější scénu. Výkonnější grafické karty zde nemají moc problém, procesory se ale zapotí poměrně znatelně.




















