RECENZE: HP ZBook Firefly 15 G7 - aneb lehká pracovní stanice s UHD LCD na cesty
Kapitoly článků
Jelikož testuji zařízení s relativně pomalou iGPU, rozhodl jsem se, že všechny notebooky nebo notebookové miniPC s iGPU dostanou trochu jinou skladbu her, resp. hlavně nastavení detailů a rozlišení. Testy her pro notebooky mám totiž optimalizované spíše pro výkonné přídavné grafiky a iGPU jsou z toho často velmi smutná. Z těchto důvodů jsem z magického šuplíku vytáhnul starší DELL Latitude 5480 a Latitude 5490. Latitude 5480 má v sobě dvoujádrový procesor Intel Core i7-7600U a přídavnou grafiku GeForce 930MX s 2GB DDR3 VRAM. Latitude 5490 má v sobě čtyřjádrové Core i7-8650U a používá integrovanou Intel UHD 620 grafiku, paměti jsou standardní 2x8GB DDR4-2400 CL17, Latitude 5480 má také 2x8GB RAM, ala paměti běží na 2133 MT/s.
Tyto notebooky tedy budou jen v této iGPU kapitole a tato kapitola bude využívána s dalšími business class notebooky, herní notebooky budou používat standardní skladbu her s vyššími nároky.
NVIDIA Quadro P520 si v těchto testech vede dle očekávání lépe, než integrovaná řešení, Intel UHD 620 si vede i přes rychlejší RAM spíše hůře, zlepšení oproti starší generaci se nekoná.
The Witcher 3
Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Také jsem zaznamenal průběh FPS v čase, takže můžeme graficky vidět, jak si jednotlivé notebooky vedou.
DOOM Eternal
DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT, takže není problém zaznamenat potřebná data. Testování není vždy stejné, jelikož to aktuálně provádím ručně, takže jsou zde jisté odchylky, nicméně pro představu to stačí.
Intel UHD 620 je bohužel tragédie, Zaklínač 3 je v podstatě plný stutteringu, zpoždění jsou klidně i několik vteřin, na 5480 s 930MX máme sice stejný framerate, ale hra je alespoň trochu responzivní, byť je to i tak nehratelné. GTA V bylo na UHD 620 ještě horší, mimo zabudovaný benchmark zkouším i jak jde hra hrát normálně a každou chvíli se mi stávalo, že nereagovala myš klidně několik sekund, hra je tak absolutně nehratelná.