Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MSI Prestige 16 AI Studio - Intel Meteor Lake je tady!

Zdroj: Karel Svoboda

Na nové procesory Intel Meteor Lake mnozí čekali nějaký ten pátek, dnes se konečně na jeden takový notebook podíváme.

BeamNG drive, tato hra může být vnímána i jako simulátor a má kolem sebe rostoucí komunitu moderů a hráčů. Hra je skvělá v tom, že poskytuje celkem realistické chování vozidel a má fyziku v reálném čase, různé komponenty automobilů tak mohou reagovat na poškození, opotřebení a tak podobně.

BeamNG drive hraju relativně rád, ale hra samotná má mnoho možností, někdo preferuje si jen tak závodit, někdo shazuje vozy ze skály, někdo si jezdí mezi AI řízenými auty a někdo si zase vyrábí dynamické honičky. A pak je tu i multiplayer, možností je prostě mnoho. BeamNG drive nabízí jednoduše mnoho a mnoho báječných, šílených hovadin.

BeamNG drive navíc skvěle škáluje a za jistých okolností spotřebuje hodně CPU, RAM i výkonu GPU, vše je o nastavení. Každé vozidlo, které ovládá AI totiž vyrobí v systému nový proces, pro opravdu plynulé hraní je tak vhodný alespoň šestijádrový procesor AMD Ryzen 5 5600X, nebo ještě lepší. Osobně doporučuji alespoň 16GB RAM a nějakou slušnou grafickou kartu.

Jelikož jsem chtěl udělat replikovatelný benchmark, musel jsem vymyslet nějaké trasy. BeamNG drive má funkci, která se jmenuje AI Script Manager, zde je možné nahrát nějakým vozem trasu a ta pak jde přehrát. Vtip je v tom, že tato trasa nikdy není "přehrána" 1:1, ale hra prostě předhodí počítačem řízenému autu trasu, kterou má odjet a AI tuto trasu odjede podle svých schopností a ne tak, jak jsem ji zajel já.

To má tu výhodu, že každé takové auto vytěžuje extra procesor a jejich rostoucí počet může počítač pozlobit. Nevýhodou pak je to, že při nekonzistentní snímkové frekvenci nemusí jet auta zcela přesně a stávají se pak různé bouračky, posuny a tak podobně. Hlavně u testů s více vozy není zaručeno, že test dopadne vždy stejně, musel jsem tak strávit mnoho hodin laděním nahrávek, aby vozidla jezdila konzistentně.

V této kapitole se podíváme na výkon CPU v zabudovaném benchmarku. BeamNG drive má zabudovaný test fyzicky uvnitř hry, který může pomoci odhadnout výkon procesoru a také se snaží odhadnout kolik AI vozů je možné provozovat v reálném čase. Nicméně zatím jsem neviděl více jak dvacet vozů a zdá se, že dvacet AI zvládne libovolný moderní procesor. Jenže tento údaj nevypovídá, jak plynulá hra bude, takže tento test nechávám jen jako takový doplněk.

V tomto testu se MSI Prestige 16 AI Studio příliš nevytáhne, na druhou stranu procesor má relativně nízký napájecí limit.

graph-8
graph-9

 

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MSI Prestige 16 AI Studio - Intel Meteor Lake je tady!

Úterý, 23 Červenec 2024 - 18:53 | Karáš Svorka | Ano, proto dává větší smysl nižší konfigurace s...
Úterý, 23 Červenec 2024 - 10:33 | Tralalák | Díky. Prípadne ak nezabudnete tak to skúste aj...
Úterý, 23 Červenec 2024 - 09:23 | mixal 11 | Diki, kompilacne testy robi skoro len Phoronix...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 22:04 | lubo76 | Nejde ich otestovať? Pridadiť benchmarku poslené...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 21:52 | lubo76 | Tak či tak je napájací limit nezmysel. Druhá vec...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 21:44 | Karáš Svorka | Uvidím, zda nezapomenu, až se mi do rukou dostane...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 21:43 | Karáš Svorka | Na notebooku hraje spousta lidí, nějaké testy...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 21:42 | Karáš Svorka | Mobilní RTX 4070 má limit max 115W, ale v tomto...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 21:41 | Karáš Svorka | Já mám pocit, že pokud chcípnou velká a malá, tak...
Pondělí, 22 Červenec 2024 - 20:09 | peliculiar | Papírový výkon může zaujmout. :-)

Zobrazit diskusi