RECENZE: PowerColor Red Dragon RX Vega 56 8GB HBM2
Kapitoly článků
Nejprve se podíváme na výkon v QHD rozlišení, připomínám, že interaktivní grafy je možno řadit dle libosti.
Counter-Strike Global Offensive
V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS. Vega 56 se v tomto testu drží kousek za GTX 1080.
Tomb Raider
V Tomb Raideru 2013 využívám preset Ultimate, tedy maximální možné detaily, v tomto testu vítězí opět GTX 1080, zaujalo mě, že přetaktovaná GTX 980 poráží Fury X i v této hře.
Metro: Last Light Redux
Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware a už v QHD vlastně všem kartám dochází dech a s presetem Very High nedosáhnou na 60 FPS průměrně. PhysX nechávám vypnuté. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark.
The Talos Principle
TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. V této hře poráží Vega 56 s Turbo BIOSem konkurenční GeForce GTX 1080.
Middle-earth: Shadow of Mordor
V SoM vyhrává opět GTX 1080, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.
Grand Theft Auto V
GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Testuji na maximální možné detaily, nicméně namísto MSAA používám pouze FXAA. GTX 1080 opět vyhrává.
Tom Clancy's Rainbow Six® Siege
Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, zde je opět Vega 56 na vrcholu potravního řetězce.
HITMAN
HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. GTX 1080 zde vyhrává o jeden průměrný frame.
Rise of the Tomb Raider
ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, uvádím tedy grafy pro všechny tři jednotlivé scény a také celkový průměr. GTX 1080 v této hře vítězí.
Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex umí také potrápit i moderní hardware a už v QHD testovaným kartám dochází dech. Vega 56 poráží GTX 1080.
Middle earth: Shadow of War
Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API a Vega 56 zde vychází lépe pouze o fous oproti GTX 1080.
Strange Brigade
Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory, nicméně zatím jsem neměl čas provést srovnání na jiné platformě. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. V DirectX 12 je u všech testovaných karet výkon o něco málo lepší než s Vulkanem, rozdíly jsou ale velmi malé až na podivné občasné propady u GTX 1080 ve Vulkanu.
World of Tanks enCore
WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře.