Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Recenze Turingu odloženy

NVidie ten pruser proste oddaluje a oddaluje v domneni, ze to poresi ovladacema nebo doufaji, ze uplati vsechny recenzenty, ale ja do nich vidim, me proste neoblafnou!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Spíš doufaj ještě v nějaké předobjednávky ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky muzou cekat, jestli vyrobci karet neuzavrou objednavky na vice cipu. Nevis jak to ted NVidia ma, treba proste pokud vyrobci vsechny cipy neprodaji, tak uz zpet vratit nepujdou a jestli bude RTX pruser, tak budou tratit hlavne oni a ne NVidia.

Mimochodem mrknete na RTX2080 od vyrobcu karet:
Asus - trivetrakove monstrum
MSI - trivetrakove monstrum
Gigabyte - trivetrakove monstrum
EVGA - dvouvetrakove monstrum

To je videt, jak jsou ty grafiky zoufale neefektivni, kdyz MSI poprve v historii nasazuje i do sve top edice MSI Gaming trivetrakovy monstrozni chladic.
Mne by se ty karty ani nevesly do PC, jak jsou silene protazene.
Po letech zmensovani grafik, jsme se vratili do doby Fermi, kdy karty potrebovaly takove monstr chlazeni, ze to bylo tak obrovske!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Co chceš, vždyť se ví, že Turing je teplej.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Mno, jako vtip možná dobrý, ale trochu nemístný. V podstatě ho to stálo život. Tak se většinová společnost odvděčila někomu, jehož zapojení dle odhadů zkrátilo válku min. o rok a ušetřilo miliony životů.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Navíc jsem ani nevěděl, že se mu podařilo rozlouskout ten kód bez enigmy, vlastně ukradení enigmy stejně ničemu nepomohlo, pomohl mu sám nějaký německý generál co každé ráno vysílal stejnou zprávu, jako že všechno dobrý a podle něho vždycky hledali ten správný kód na ten den. A masakr byl na tom rozkladu provozu komunikační sítě, že tu síť nakreslil podle toho jak moc se na daných volacích znacích komunikovalo. Člověk pomalu nechápe co on udělal tenkrát, tak mi netvrďte, že dneska s dnešníma technologiema neví co jsem měl před rokem na snídani. Dneska NSA a CIA ví aji co budu mít za snídani zítra.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bez Enigmy byl pouze (v Polsku) vytvořen matematický postup, jak ten kód překonat což ale ještě neumožňuje hned dešifrovat zprávy. Ukradení Enigmy bylo naopak zásadní pro její dešifrování protože se tak objevil princip fungování, výrazně zúžilo množství kombinací a šlo vyrobit dešifrovací stroje s ní kompatibilní. Poláci pokročili před válkou právě díky znalosti schématu Enigmy z podkladů, které jim dodal jejich špion. A následně aplikovali statistiku a hrubou sílu s využitím slabin v návrhu a šifrovací kázni němců, které umožnily eliminovat významné množství z možných kombinací a za pomoci hardwarových dekodérů byli schopni zprávy luštit.
Také prolomení šifry německých Lorenzových šifrovacích dálnopisů, které byly výrazně složitější než Enigma a sloužily k předávání ne taktických ale strategických informací Spojencům významně pomohlo zkrátit válku hlavně díky nekázni její obsluhy - už tehdy byl člověk nejslabší článek kryptografie :-). Dobrý článěk o tom je zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Lorenz_cipher

Samotná Enigma má pro zajímavost 72bitovou sílu šifry, to je víc než měl první Internet explorer ve windows 98 :-).

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu ta evropská "většinová společnost" (krásný novotvar pro normální poulaci) ve svém přístupu k homosexuálům udělala od 50. let docela pokrok a sice pozdě ale přece byl Turing plně rehabilitován i když mu to samozřejmě už nijak nepomůže. Žít Turing (a to dnes!) mimo evropský typ civilizace, tak by se mu patrně dostalo ukamenování, shození z věže či oběšení na jeřábu. Ale třeba se noví Turingové, co se v Evropě narodí za 10 let v dospělosti také dočkají věží a jeřábů i tady v Evropě, to už bude většinový přístup možná opět pokročilý dál...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tady zase někdo vidí spoustu souvislostí, které v mém příspěvku nejsou. Jen jsem konstatoval, že v tehdejším typu evropském civilizace musel povinně podstoupit léčbu, která ho psychicky i fyzicky ničila a nakonec donutila k sebevraždě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, a protože dnes je situace daleko jiná, pro minority lepší, můžeme si z toho celkem oprávněně dělat šoufky. Navíc, domnívám se, že humor, jakkoli černý a nekorektní, je omluvitelný, pochopitelný a nic neimplikuje do reálného života.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano - v tehdejší společnosti 50. let a to tedy v prvním příspěvku moc nezaznělo. Tam to je napsáno tak, jako bychom chudáčky homosexuály šikanovali dodnes.

A ač zvráceně, tak se ho s tehdejší úrovní vědění snažili vyléčit, ne ho hned po přelíčení zhoupnout se smyčkou na krku jako jiné civilizace, které od tohoto dobrého zvyku dodnes ještě zdaleka neupustily. Bohužel se ta terapie ukázala jako jeden velký omyl a zničila mu život.

A Turing nebyl jediný génius široko daleko, byl tam celý velký tým schopných lidí co řešili a také vyřešili spoustu problémů, matematických i technických. Opravdu rychlé luštění Britům umožnily až americké čistě elektronické verze jejich původně elektromechanických zařízení. Nedávné filmové zpracování zdaleka neodpovídá realitě. On je z nich jen nejvíce známý, protože jednak jako matematický génius přišel s některými přínosnými věcmi a také napsal dopis Churchillovi, kde mu vysvětlil význam projektu Ultra. Navíc se před válkou ochomýtal kolem pokládání základů počítačové vědy a spáchal brzy sebevraždu ze smutných důvodů, tak je dnes mediálně vděčný objekt a významná osoba i pro počítačový svět dneška i když vývoj počítačů mu pak už dost utekl, protože do USA nechtěl a relativně brzy poté zemřel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tím teplem bych to viděl jinak. Tensor Cores a RT je třetina čipu a jak už to tak u první generace (ano vím že už ve Voltě) bývá, efektivita není na špici. Jenže jaksi s tím teplem se prostě počítat musí a podle toho dimenzovat chlazení. Takže při normální rasterizaci čekám nižší spotřebu, nebo vyšší takty. Pak už to vidím jedině na nějaký průšvih u 12nm výroby.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tensor a RT jednotky zabiraji nemalou plochu v čipu(mm2), dale sezerou jistou porci energie a tez neco jejich vyvoj a vyroba stoji, ve vysledku se mohli GPU architektury Turing udelat proste bez nich, ciste herni čipy, namisto Tensor a RT jednotek nepridat vubec nic cim by GPU mohli byt mensi a nebo pridat na jejich misto dalsi SM bloky cim by jeste stoupl hraci zadany vykon, v NVIDII delaj prosto cisty idioti o cem svedci i vysledni cena hlavne ze zadny zadany mainstream zatim nenastinili.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Lze to tedy kvantifikovat tak, že v oboru grafických karet pracuje s ohledem na tržní podíl u AMD dvě celé něco vícekrát idiotů? ;)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mas pravdu. Jenomze opravdu chci hlucne trivetrakove reseni, ktere navic zvysuje teplotu celeho PC?
Navic treba v mem PC se ukazalo, ze dlouha grafika mela velmi negativni vliv na spravne airflow ve skrini, proste delka grafiky branila pruchodu vzduchu skrini zepredu dozadu. Po vymene grafiky, kdy klidova teplota obou grafik je shodna, za grafiku, ktera je o dobre 4cm kratsi, se ukazalo, ze procesor pri stejnem enkodovani a vytizeni na 100% jiz nedosahuje na 66 stupnu, ale pouze na 60 a to uz je hoodne znat.

Takze si to shrnme:
-vic vetraku vic hluku
-delsi karta se do vsech typu skrini nemusi vejit
-zhorseni airflow a sekundarni zvyseni teplot v PC
-vyssi spotreba energie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám Gigabyte 1080Ti třívětrákovou a hlučnou bych ji fakt nenazval.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vic vetraku = lepsi chlazeni=mene otacek=mene hluku
To je fakt:)
To teplo se bude generovat stejne jedine reseni je externi vodni chlazeni nebo radialni ventilator s vyfukem mimo skrin apod.
Nizsi teplota = mensi spotreba a delsi zivotnost ...tech par W co sezere jeden vetracek je zanedbatelna suma ..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

1) máš si vyrobit vlastní skříň.
2) víc větráků točících se menší rychlostí generují menší hluk než jeden ventilátor na max.
3) 225W tedy výrobci chladí dvěma/třema vetrákama, co chladí Vegu? Vodník a když to přetaktuješ tak se staneš VIP zákazníkem místního dodavatele technických plynů v kategorii největší odběratel tekutého dusíku.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tom i Crha: Mylite se.

Je nejaky minimalni hluk, ktery generuje kazdy vetrak a pokud jste na teto urovni, coz u modernich grafik byva caste, tak proste generujete nejaky hluk co ventilator. Teprve pri urcitych otackach zacne hluk nabyvat u kazdeho ventilatoru vic a pak se muze vyplatit trivetrakove reseni.

Jenze jak pisu dlouha grafika zpusobi horsi airflow, proto se ventilatory budou muset vic tocit a jsou tam tri, takze jasne horsi reseni oproti dvou ventilatorovym GTX1080.
Samozrejme je to dane tim, ze je generovano vic tepla, ale kazdopadne je ta situace blba a je to jasne dalsi minus novym grafikam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taky tohle nejsou grafiky ktere se davaji do plechovek po sardinkach ..a kdyz je tam clovek chce dat tak musi premyslet .... kdyz clovek nepremysli ma zadelano na problem ;)
Sam si uvedl ze ma vyssi spotrebu takze kdyby byl pouzit mensi "pasivni" chladic je potreba ho osadit silnejsim ventilatorem ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak nejako to funguje.
Preto som si modifikoval case Acutake Carbon kde je airflow zdola nahor, pasivny zdroj a stacia mi 3ks 140mm vetrakov (ARCTIC F14 Silent Case Fan) a na cpu (53W TDP) scythe shuriken rev B. merace hluku pri plnom vytazeni do 36db

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak TDP je designováno na plný výkon čipu, tzn nejen na CUDA ale i RT a Tensor cores v akci, to se samo může stát třeba u hry která bude využívat DLSS i RayTracing. Pokud poběží jen rasterizace, tak tyhle jádra budou v idle a to se bavíme max o pár wattech navíc (třeba moje 1080 má na ploše spotřebu cca 9W)

Btw 66 nebo 60 stupňů na CPU je naprosto irelevantní když limity jsou něde naprosto jinde.

"vic vetraku vic hluku"
To je otázka, víc větráků na nízké otáčky neslyšiš, jeden větrák na vysoké otáčky ale uslyšíš uričtě

"delsi karta se do vsech typu skrini nemusi vejit"
pokud si připlácíš 2-3-4 tisíce za toto provedení tak to asi nerveš do neadekvátní skříně a máš aspoň skříň střední třídy, tn něco v rozmezí cca 2.5-5 tisíc

"zhorseni airflow a sekundarni zvyseni teplot v PC"
To opět záleží na skříni, jsou skříně, které jsou dělané třeba na nízký hluk - např FractalDesign Define - které nemají tak dobrý airflow a nechladí tak jak některé jiné skříně, které jsou laděné primárně pro airflow. GamerNexus dle mě dělá velice dobré recenze skříní a porovnává tam teploty často i v různých konfiguracích skříně (lekckteré skříně střední třídy jde hodně překonfigurovat)

"vyssi spotreba energie"

uvidíme, dá se předpokládat že v čisté rasterizaci bude cca stejná s využitím nových jader bude vyšší, o RT jádrech zatím nevíme, ale Tensor cores na voltě jsou docela žravé.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"pokud si připlácíš 2-3-4 tisíce za toto provedení tak to asi nerveš do neadekvátní skříně a máš aspoň skříň střední třídy, tn něco v rozmezí cca 2.5-5 tisíc".. tak jak jsi to podal je trochu blbost, protoze zalezi i na typu skrine jako je mITX, tower, full tower a pod a to neni otazka je penez. Dobry mITX skrine stoji klidne taky 2,5tisic, a hodne dlouhy karty se ti tam mozna nemuseji vlest. Oproti tomu nejaky tower za 1500 muze mit mista 3 zadky..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak on někdo nacpe dlouhou grafiku s vysokou spotřebou do mITX? Mám za to že se to tam ani nevejde a musí volit specifický krátký formát karty.

Já teď nacpal GTX960 v MSI Gaming do malé skříně EuroCase X201 - max mATX, tak tak se to tam vešlo (na šířku), i když grafika v plné zátěži je do 70 stupňů a CPU si jede pod 60, což je naprosto OK, tak to bohužel ohřívá disky, které jsou na 50 stupních a s tím už nic neudělám, budu na to muset koupit vzdušnější/prostornější skříň

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozrejme, napr Phenom M od bitfenixu dovoluje instalovat i 3 vetrakove grafiky do 320mm delky.. do spravnych mATX casu nacpes veci..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I do ITX verze Phenomu se vejde :) Staci otocit nebo vyndat HDD klec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem kde NV uvadi TDP vidim jen spotrebu a ta jim nikdy nesedela :) hadam ze si vezne klidne 300W + kdyz predesle "uspornejsi" generaci to nedelalo problem

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem měl za poslední tři roky nějakých 8 NV karet, tak ani jednou spotřeba nebyla odlišná od TDP. Ano určo to má napěťové špičky, ale průměrná spotřeba je max to TDP. Power limit je v tomto striktní, kartu jednoduše nenechá baštit víc energie.

Na 1080 i když navýším power limit na 120% TDP a vypnu vertikální synchronizaci, tak mám problém tu kartu na ten power limit dostat pokud ji nezačnu taktovat a i bez taktování mi na vodě běhá 1860-1886 MHz. V základu na vzduchu běží v defaultu na nějakých 1750, brzdí ji teplota takže ve finále na vzduchu žere ještě méně než na té vodě, kde ji právě uvolňuju ten power limit, ale hraju se synchronizací a tam je spotřeba typicky kolem 80% TDP, v některých titulech to jde ještě níže

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ty porad projektujes svuj minoritni mikrosvet jako bernou minci :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Napetovy spicky muzes mit v distribucni siti, ale pocitac by ti znicily, kdyby se tam pres napetovy regulatory ve zdroji dostaly ;).
Kdyz uz tak proudovy spicky nebo spicky spotreby...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Předobjednávky nic neřeší. 2080Ti už jsou třeba na NV storu vyprodané snad po celém světě nějakou dobu. Počítám že na tom budou podobně i partneři potažmo krámy, kteřé budou mít první dávky karet vyprodané už v předobjednávkách. To že karty budou výkonnější než předchozí generace není pochyb a lidi kteří chtějí max. výkon není zas tak málo aby se o první várky nepoprali. Cena je sice dost vysoko ale ti lidi, byť se to některým nelíbí stejně ty peníze ze šrajtofle vytáhnou.

Minimálně v EU pak není problém zboží vrátit do 14 dnů, jinde zase stornovat objednávku nebo jiné return policy prodejců.

Spojovat oddálení recenzí pro vyšší objem předobjednávek je jen demagogie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja to vidim nasledovne, zbytecne kuli nesmyslu RT vydany oddelene 3 graficke cipy(kazdy pro jinou tridu), koncova sestka v oznaceni GPU uzivana lety pro nejprodavanejsi mainstream tise pozmenena na vyssi mainstream, pro hrace pritomne zbytecne RT a Tensor jednotky, energeticky karty nenazrane a neefektivni, pro RT ve 4K(50-60FPS) nutnost zakoupit dvě RTX 2080 Ti coz je 2800/3000€ a to je proste ciry nesmysl, k tomu RTX 2080 disponuje orezanym systemem NVLink(1× x8 2nd Gen NVLINK vuci systemu 2× x8 u RTX 2080 Ti, cili i technologie SLI je zbytecne rozdelena u tech nejdrazsich modelu(nechapu proc?) a dale neni jiz dostupna pro mainstream kde by mohla nastat situace, ze kdyz dojde na vydani GTX 2060 bez RT, jejich sparovanim by clovek ziskal vykon RTX 2080 bez RT a to za mene penez, NVIDIA si to jednoduse pekne osetrila, klincem do rakvy sou uvadeci ceny, mne to cele pripada tak ze nam NVIDIA jednoduse nechce prodavat dostupny mainstream pro zakladni hrani ve 4K a snazi se nam umele vnutit sve defektni graficke procesory ktere normalne osazuje do karet typu Quadro a Tesla, vzdyt kdyz to clovek koupi...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neshodnem se.
Povazuju za plus, ze NVidia osekala zoufale neefektivni SLI nebo-li nove NVlink na ty nejdrazsi dva modely grafik.
U vicegrafickeho herniho reseni bylo vzdy zoufale neefektivni pridani vykonu z druhe grafiky.
Myslim, ze je mnohem lepsi, kdyz to tam proste zbytecne neni pritomno a hraci to budou resit zcela standardne vymenou grafiky za vykonejsi.
Pouze u nejdrazsich a nejvykonejsich modelu, kde uz neni kde vzit jeste vykonejsi grafiku se proste musi pristoupit k pridani druhe grafiky, tam uz jina lepsi moznost neni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale byla nutnost jeste k tomu pozmenit samotnou rychlost SLI mezi RTX 2080 a RTX 2080 Ti kdyz uz ted stoji nenormalni penize? ja za tim vidim umelost a nenazranost...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To urcite nebylo, souhlasim.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD jiz opakovane dokazala ze herni vykon lze skalovat skoro 100% problem je u NV v HW i SW implementaci ale hadam ze budou nuceni zabrat i v tomto smeru ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale SLI nebo CF je obsolete, DX12 a Vulkan umožnují kombinovat různé grafiky a rozložit na ně práci jak je potřeba. Problém je že pro vývojáře je to strašně moc práce, protože k 2080Ti může být druhá nějaký UHD610/630 nebo taky druhá 2080Ti a museli by tak to rozdělení práce určovat dle výkonu konkrétních grafik, kdy na tu UHD630 nemůže naložit tolik co na druhou 2080Ti a když té druhé 2080Ti dá práci optimalizovanou pro UHD630 tak to na výkonu nepůjde skoro poznat. A to je jen jeden příklad, kombinací grafik bude nepočítaně a vývojář musí tyhle kombinace postihnout.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to nebude dobre resene na HW a SW urovni ze strany vyrobce tak nejaka mezivsrtva to nezachrani a nedopomuze k tak dobrym vysledkum ...proto je dle meho MCM, mGPU koncept s externim xGMI v pojeti AMD pomerne nadejny ..
NV nema na vyber a musi do toho slapnout taky jinak dojede ...(respektive si myslim ze uz neco maji v supliku Turing jde trochu naproti..uvidime po NDA tam tech voditek bude vice)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale právě tohle nikdy nefungovalo ideálně. Výrobce karty nemůže vědět co chce vývojář dělat a jak konkrétně implementuje. Právě způsob implementace rozhoduje o tom zda to bude nebo nebude fungovat, resp zda to bude nebo nebude mít výkonový přínos. Četl jsem si třeba jeden článek od lead vývojáře X-Plane proč v něm nemá SLI/CF výkonnostní zisk, popisoval docela podrobně to, jak implementují engine způsobem, který v tom zapojení nezíská výkon protože to má strašný overload, kdy obě (či více grafik) potřebuje k práci všechny data a to co vzájemně počítají si pak musí ještě navíc vyměňovat mezi sebou.

Výhoda toho multiGPU v DX12, Vulkanu je že nejsi vázaný HW a driverem. Problém je že u SLI/CF se o to vývojář nijak nestará a řeší si to driver, tak u těhle nových API už musí vývojář říct co nechá dělat kterou grafiku, to samo o sobě nebude problé, problém je že ty grafiky mohou být výkonově z jiného spektra, stejně tak jako že je na trhu obrovské množství grafik a každá má jiný výkon. Dělbu práce tak musí vývojář ušít pro konkrétní HW a jeho výkon. To by na tom bylo to nejnáročnější, navíc ne všechnu práci nejde rozdělit aby to nemělo negativní dopad.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

proč řešit SLI nebo NVLINK. Však tady máme modlu DX12 a Vulkan API, obě podporují multiGPU a žádných můstků není třeba, umí to kombinovat více grafik a to i rozdílných, a jiných výrobců. Problém je že na to vývojáři pečou protože je to hodně muziky za málo peněz.

Teď se ale objevila první hra kde se angažovalo AMD a chlubí se tím že jim to škáluje hodně nad 90%, ale evidentně museli vývojáře k té implementaci nějak motivovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to se sakra pleteš. AMD nikdy nikoho nemusí motivovat a ani to nedělají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu?

Všechny hry které mají někde logo AMD, ideálně v uvodních intro nepřeskočitelných videích, byly AMD nějak motivovány, stejně tak když někde svítí logo NVIDIA tak je jisté že NVIDIA motivovala vývojáře. To logo tam není zadarmo.

Nejvíce je to pak asi u her, které jsou ke kartám bundlovány. Už to že výrobce karet nakopupí statisíce či miliony kopií hry (samo za nějakou jednorázovou platbu kde jedna kopie vyjde násobně méně než v retail prodeji) je motivace.

Krom nějakých vyloženě srdcařů si vývojáři nemohou dovolit implementovat něco navíc, stojí to nemálo času a tedy i peněz. Jen málokterá hra má "nevysychající" studnu peněz.

Je to spíše tak že AMD vzhledem k finanční situaci nemůže dávat tolik peněz na marketing jako konkurence. Peníze vývojářům jsou jen forma marketingu. Z těch úspěšnějcích her to byla třeba Destiny, do které Activision plánoval dát půl miliardy dolarů, většina AAA her má ale desetinový rozpočet.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Cece Jirko, ze budu s tebou souhlasit, jsem si teda nemyslel ;) Ale jinak ano. podle mne nejakym zpusobem "zponzoruje" nebo poskytuje rozsireny support i AMD u nekterych titulu. Protoze jinak by to v praxi asi tezko mohlo fungovat,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdepak, jak už píšeš, je to forma marketingu. A jak dobře víme, AMD žádný marketing nemá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou, třeba ta reklama v San Jose International Airport byla fajn, místo kde zacílí asi nejvíc klíčových IT lidí s rozhodovacíma pravomocema.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To mě rozesmálo. To, že "GeForce RTX 2080 bude podle vyjádření Nvidie o 35 nebo 100 % rychlejší než GeForce GTX 1080." zní jako to, že "Podle předpovědi bude zítra 100% pršet. Avšak může se stát, že vůbec pršet nebude, protože to záleží na spoustě faktorů, zejména však na počasí." :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenomze ono je to mysleno vazne.. Kdyz se podivas na tenhle NV slide, tak i uvidis, v cem je figl. Figl neni v tom, ze by hruby vykon te karty ve hre stoupl az o 100%, ale pouziti jejich DLSS, ktera snizuje razantne vysledne naroky na grafiku. Takze jako vzdy..jedna vec je marketing, druha je, jak to spravne cist mezi radky.
https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2018/08/NV-GeForce-RTX-2080-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Úžasně rychlý anti-aliasing v některých hrách ve 4k. Tak za dvojnásobek ceny to fakt nestojí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mne ta DLSS technologie musi fungovat prakticky "v jakemkoliv rozliseni". Proc si to zvolili jen 4k, je nejspis otazka marketingu, kde se to nejlip propaguje a da se to nejlepe "zvelicit". Uvidime, jaky to bude v praxi..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protoze ve 4k je Paskal vice limitovan pametovou propustnosti takze to Turing ukazuje v tom lepsim svetle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak věčně se tu píše že si lidi ty karty pro FHD kupovat nebudou, já tvrdím že na to stačí 1080Ti pokud člověk nechce dělat kompromisy a bude mít rezervu, s malými kompromisy to zvládne i 1080 a 1070Ti, 1080Ti obvykle zvládá velice dobře i 2k bez omezování se v detailech ale na 4k je krátká.

Je logické že tyhle karty cílí na 4k uživatele případně fanoušky nových technologií (RT). Hrubý výkon narostl, byť by to bylo jen těch 35%, tak to bude dost na téměř všechny hry uchodit v 4k, 60FPS a max detailech. Navíc je tu v záloze DLSS.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A jeste jedna vec. Vcera tu mel no-X v clanku o archtekture Turingu i pasaz, psal o tom, ze Turing ma "opraveny" HDR oproti Pascalu. Kdyz se pak kouknes zase na ten slide, tak vidis hezke narusty u her, u kterych je uvedeno "HDR" a u jinych 'jen' SDR...sam jsem zvedav, co z toho Turingu vykonostne nakonec vyleze

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem se na novou architekturu těšil, protože stále jedu na GTX970 a chce to upgrade.
Ale protože jsem si koupil 1440p 144Hz monitor bez HDR, tak se mi ty nový fíčury za takovou cenu nevyplatí.
Počkám na recenze a jinak to 1080Ti jistí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak 1080Ti je pro 1440p v pohodě, většinu her to zvládne nad 60FPS v max detailech nebo v nižších detailech na vyšší FPS blížší těm 144Hz. Výkon 2080Ti se ale určitě neztratí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By me zajimalo jak ty recenze budou fungovat, kdyz nejsou zadne hry co podporuji nativne ray tracing? bude se srovnavat vykon rasterizace se starsi generaci, coz bude vypovidat o nicem, protoze bude vychazet ze za tu cenu je to strasna value, to odkladaji, aby vubec meli na cem testovat, tipuju nejake demo nebo hodne horkou jehlou nasita podpora rt do nejake aktualni hry

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.