Reklamní kampaň Intelu pomohla v USA prodávat procesory AMD
K zajímavé situaci došlo ve Spojených státech na trhu s počítači. On-line i kamenné obchody totiž v současnosti nabízejí poněkud více sestav s procesory AMD než dříve. Intel přitom spustil reklamní kampaň, ve které samozřejmě nabádá ke koupi počítačů s jeho procesory. A lidé šli a začali kupovat počítače. Jenže protože průměrný uživatel toho moc neví o rozdílech mezi procesory AMD a Intel (potažmo mezi celými platformami), koupili to, co bylo k mání. A protože byly k mání i počítače a notebooky s procesory od AMD, nastala situace, kdy se „zelení“ dostali z 5% na 50% zastoupení na trhu pro koncové uživatele, aniž by utratili jediný dolar za reklamu. Stačilo jen dávat do počítačů procesory AMD tak, aby jich byla na pultech ze všech alespoň třetina.
A tak Stephen DiFranco, AMD viceprezident pro celosvětový prodej a marketing, veřejně poprosil Intel na setkání lidí od marketingu Red Herring CMO 2008, aby pustil do éteru ještě více reklamy a vytvářel tak mezi uživateli poptávku po nových počítačích. DiFranco odhaduje, že 30 % toho, co Intel investoval do reklamy, se přelilo do kapsy AMD. Byly prý i týdny, kdy více než polovina prodaných počítačů měla AMD procesor. V AMD změnili taktiku a místo investování do reklamy začali více spolupracovat s partnery na růstu jejich obchodu, OEM výrobci a koncovými prodejci. Prostě stačí dodat na trh více kusů zboží a ono se to pak samo prodává, což podporuje i konkurence obecným zvyšováním poptávky po počítačích.