Nějak se nepamatuju, že bych na tomhle šitu postavil jediný PC
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
"Sbohem a šáteček" :-D
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
9. 2. 2023 - 11:19https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse"Sbohem a šáteček" :-D
Nějak se nepamatuju, že bych na tomhle šitu postavil jediný PChttps://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400279
+
Prisel si o supr produkt postaveny na Intel 14nm+++++!!!
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Prisel i o supr produkt
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
9. 2. 2023 - 15:00https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskusePrisel si o supr produkt postaveny na Intel 14nm+++++!!!https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400300
+
Tvořitelé by si měli uvědomit, že doba lehkomyslného plýtvání tranzistory skončila a velká jádra x86-64 v tom nejsou osamocena. Např.
HD 4870 - 1 miliarda tranzistorů na frekvenci 750 MHz.
RX 6600 - 11 miliard tranzistorů na frekvenci 2000 MHz.
Podle parametrů bychom na RX měli mít ve srovnání s HD grafiku her na úrovni UFO 8K, ale realita je mnohem víc přízemnější. Schválně jsem vybral RX 6600, aby do toho ještě víc nekecala ta největší neefektivita stojící za lepším výkonem v raytracingu a AI u novějších GPU.
9. 2. 2023 - 11:23https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseTvořitelé by si měli uvědomit, že doba lehkomyslného plýtvání tranzistory skončila a velká jádra x86-64 v tom nejsou osamocena. Např.
HD 4870 - 1 miliarda tranzistorů na frekvenci 750 MHz.
RX 6600 - 11 miliard tranzistorů na frekvenci 2000 MHz.
Podle parametrů bychom na RX měli mít ve srovnání s HD grafiku her na úrovni UFO 8K, ale realita je mnohem víc přízemnější. Schválně jsem vybral RX 6600, aby do toho ještě víc nekecala ta největší neefektivita stojící za lepším výkonem v raytracingu a AI u novějších GPU.
Kupodivu ta HD 4870 ve svojí době občas zvládala i 2560x1600.
https://www.techspot.com/review/198-ati-radeon-hd-5870-review/page5.html
https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400282
+
A to jsou daleko náročnější mobilní hry než tohle.
Jen srovnej co dané hry zobrazovaly v jaké kvalitě - myslím například počty polygonů na scéně a efekty, pak to srovnej s dnešními hrami, nároky na výkon za těch 14 let dramaticky vyrostly, a grafické karty jsou daleko komplexnější.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak ty uvedené hry z odkazu
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
9. 2. 2023 - 11:49https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseTak ty uvedené hry z odkazu dnes utáhne i několik let starý mobil - https://www.youtube.com/watch?v=PiHm8cHJep0 a to při mnohonásobně nižší spotřebě.
A to jsou daleko náročnější mobilní hry než tohle.
Jen srovnej co dané hry zobrazovaly v jaké kvalitě - myslím například počty polygonů na scéně a efekty, pak to srovnej s dnešními hrami, nároky na výkon za těch 14 let dramaticky vyrostly, a grafické karty jsou daleko komplexnější.https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400286
+
Rozlišení, fps?
"Pixel 3a I am restricted to 30fps but really stable."
"My ipad mini 5 fares well but my iphone 12 overheats in minutes"
Podle reakcí v diskuzi to žádná hitparáda není a co koukám na tu grafiku v této hře. tak např. Crysis byla propracovanější.
Grafické karty jsou určitě komplexnější, otázkou zůstává, kolik procent kupujících tyto schopnosti navíc využívá.
U mobilů je kvalitních testů málo. Z testu herního Asus ROG Phone 6D.
"We measured a maximum of 90 fps when playing PUBG Mobile at very low settings. In Ultra HD mode, the phone only managed 40 fps.
Diablo Immortal is displayed at 60 fps in all settings, although we did experience one big drop to 36 fps and several smaller drops to around 50 fps."
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Rozlišení, fps?
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
9. 2. 2023 - 12:17https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseRozlišení, fps?
"Pixel 3a I am restricted to 30fps but really stable."
"My ipad mini 5 fares well but my iphone 12 overheats in minutes"
Podle reakcí v diskuzi to žádná hitparáda není a co koukám na tu grafiku v této hře. tak např. Crysis byla propracovanější.
Grafické karty jsou určitě komplexnější, otázkou zůstává, kolik procent kupujících tyto schopnosti navíc využívá.
U mobilů je kvalitních testů málo. Z testu herního Asus ROG Phone 6D.
"We measured a maximum of 90 fps when playing PUBG Mobile at very low settings. In Ultra HD mode, the phone only managed 40 fps.
Diablo Immortal is displayed at 60 fps in all settings, although we did experience one big drop to 36 fps and several smaller drops to around 50 fps."https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400288
+
tak zas špatné to nebylo, jediný problém byl zmíněných "málo jader" vůči konkurenci. Právě do domácích herních stanic bylo a je pořád osmijádro to nejvhodnější (v nižším cenové šestijádro) a tam ani ta spotřeba nebyla tak hrozná. Měl jsem krátce i7 11700 (non-K) a i na 5800X stačil bez problémů. Hlavní výhodou toho monolitu byla větší tepelná vodivost kdy se plně aktivní čiplety konkurence mají tendenci lokálně přehřívat. Sice se dají vyladit větráky na větší toleranci ale životnosti těch cpu to moc neprospívá. Nepamatuji že bych narazil na vadný nebo zničený procesor Intelu, ale AMD jsem za poslední půlrok registroval přes deset. Proto když Ryzen tak je lepší preferovat ty co nemají čiplet(y) plně aktivní.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
tak zas špatné to nebylo,
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
9. 2. 2023 - 12:51https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskusetak zas špatné to nebylo, jediný problém byl zmíněných "málo jader" vůči konkurenci. Právě do domácích herních stanic bylo a je pořád osmijádro to nejvhodnější (v nižším cenové šestijádro) a tam ani ta spotřeba nebyla tak hrozná. Měl jsem krátce i7 11700 (non-K) a i na 5800X stačil bez problémů. Hlavní výhodou toho monolitu byla větší tepelná vodivost kdy se plně aktivní čiplety konkurence mají tendenci lokálně přehřívat. Sice se dají vyladit větráky na větší toleranci ale životnosti těch cpu to moc neprospívá. Nepamatuji že bych narazil na vadný nebo zničený procesor Intelu, ale AMD jsem za poslední půlrok registroval přes deset. Proto když Ryzen tak je lepší preferovat ty co nemají čiplet(y) plně aktivní.https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400291
+
Postavil jsem poslední intelacké PC na Kometě, na Raketě už nic, tam už byly je Ryzeny.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Postavil jsem poslední
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
9. 2. 2023 - 13:04https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskusePostavil jsem poslední intelacké PC na Kometě, na Raketě už nic, tam už byly je Ryzeny.https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400293
+
Intel Is Making a Catastrophic Mistake
By Jeremy Bowman – Feb 8, 2023 at 10:10AM
Intel is laying off workers and cutting salaries.
At the same time, the company is maintaining its dividend, a position that calls its investment strategy into question.
9. 2. 2023 - 13:21https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseAkurát takto sa Intel nevráti tam ,kde bol
Intel Is Making a Catastrophic Mistake
By Jeremy Bowman – Feb 8, 2023 at 10:10AM
Intel is laying off workers and cutting salaries.
At the same time, the company is maintaining its dividend, a position that calls its investment strategy into question.
Slashing salaries while maintaining the dividend is a recipe for long-term underperformance.
https://www.fool.com/investing/2023/02/08/investors-liked-the-news-from-meta-platforms/?source=eptyholnk0000202&utm_source=yahoo-host&utm_medium=feed&utm_campaign=articlehttps://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400294
+
Jn, jsou tak hluboko v řiti investorů, že už ani nevidí ven.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jn, jsou tak hluboko v řiti
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
9. 2. 2023 - 14:41https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseJn, jsou tak hluboko v řiti investorů, že už ani nevidí ven.https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400296
+
Intel Rocket Lake nemel nikdy vzniknout, ja osobne jsem nevidel nic zleho na 10 jadernem Comet Lake(vyjma nedostacujiciho ring-bus-u ktery nebyl staven na tak velky pocet jader coz prinaselo ve vysledku vyssi latence), co Rocket Lake vlastne prinesl? Min jader a vyssi zravost, nic vic, mozna se udaly dake zmeny v iGPU ale ty nebyly tahounem samotnych prodeju, kdyz chtel intel zaujmout, mel udelat/vydat rovnou Alder a pote Rocket Lake pro socket LGA 1200, ono totiz jak Alder tak Rocket nam DDR4 podporuji, nevidel bych zadny problem, lituju lidi ktery si zakoupili zakladni desky se socketem LGA 1200, na druhou stranu, alespon se jim neprohybaji procesory.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Intel Rocket Lake nemel nikdy
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
9. 2. 2023 - 15:05https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseIntel Rocket Lake nemel nikdy vzniknout, ja osobne jsem nevidel nic zleho na 10 jadernem Comet Lake(vyjma nedostacujiciho ring-bus-u ktery nebyl staven na tak velky pocet jader coz prinaselo ve vysledku vyssi latence), co Rocket Lake vlastne prinesl? Min jader a vyssi zravost, nic vic, mozna se udaly dake zmeny v iGPU ale ty nebyly tahounem samotnych prodeju, kdyz chtel intel zaujmout, mel udelat/vydat rovnou Alder a pote Rocket Lake pro socket LGA 1200, ono totiz jak Alder tak Rocket nam DDR4 podporuji, nevidel bych zadny problem, lituju lidi ktery si zakoupili zakladni desky se socketem LGA 1200, na druhou stranu, alespon se jim neprohybaji procesory.https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400301
+
AL nevyšly, protože ta shitLittle architektura nebyla ještě hotová
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
AL nevyšly, protože ta
Zubik1000CZ https://diit.cz/profil/nntbir3ddf
9. 2. 2023 - 18:54https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseAL nevyšly, protože ta shitLittle architektura nebyla ještě hotováhttps://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400305
+
Právě díky hrozivé pověsti Rocketu a faktu, že zrovna vycházel Raptor jsem pořídil za doslova babku i5-11400f. Recenze o něm psaly jako nejlepším z nejhorších a jako jediném Rocketu, který má opravdu smysl.
Mám natvrdo nastaveno 95W a šlape jako hodinky, 4.2GHz all core i s poměrně intenzivní AVX512 zátěží.
Nemohu si ztěžovat
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Právě díky hrozivé pověsti
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 2. 2023 - 21:13https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskusePrávě díky hrozivé pověsti Rocketu a faktu, že zrovna vycházel Raptor jsem pořídil za doslova babku i5-11400f. Recenze o něm psaly jako nejlepším z nejhorších a jako jediném Rocketu, který má opravdu smysl.
Mám natvrdo nastaveno 95W a šlape jako hodinky, 4.2GHz all core i s poměrně intenzivní AVX512 zátěží.
Nemohu si ztěžovathttps://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400311
+
9. 2. 2023 - 22:35https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuseCo bude s linkami pro 14nm výrobu?
10nm přeznačené na intel 7.
Intel 4 v nedohlednu.
Z tohohle sešlo?
https://diit.cz/clanek/intel-zahaji-vyrobu-5nm-procesoru-u-tsmc-letos-pozdeji-3nm
https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400312
+
14nm... Co by mělo být??
Pojedou dál a budou vyrábět jiné výrobky.
A pokud nahodou budou prostoje, Intel jistě nabídne kapacitu pro firmy které mají své výrobky na ještě starších procesech, třeba automobilky...
I dnes se stále vyrábí na 90nm-45nm-22nm, cokoliv na těchto starých procesech může projít vylepšením nebo na zcela novým designem čipů pro výrobu na 14nm
Co se týká obchodních zájmu Intelu u TSMC, pořád je to v plánu, pokud se nepletu, tak na letošek je v plánu MeteorLake první dlaždicový CPU a ten se má částečně vyrábět u TSMC
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
14nm... Co by mělo být??
Honza1616 https://diit.cz/profil/2badkw3tjj
10. 2. 2023 - 17:46https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse14nm... Co by mělo být??
Pojedou dál a budou vyrábět jiné výrobky.
A pokud nahodou budou prostoje, Intel jistě nabídne kapacitu pro firmy které mají své výrobky na ještě starších procesech, třeba automobilky...
I dnes se stále vyrábí na 90nm-45nm-22nm, cokoliv na těchto starých procesech může projít vylepšením nebo na zcela novým designem čipů pro výrobu na 14nm
Co se týká obchodních zájmu Intelu u TSMC, pořád je to v plánu, pokud se nepletu, tak na letošek je v plánu MeteorLake první dlaždicový CPU a ten se má částečně vyrábět u TSMC https://diit.cz/clanek/rocket-lake-konci-intel-ohlasil-eol-posledni-14nm-generace/diskuse#comment-1400382
+
"Sbohem a šáteček" :-D
Nějak se nepamatuju, že bych na tomhle šitu postavil jediný PC
Prisel si o supr produkt postaveny na Intel 14nm+++++!!!
spis prisel o pocit.. hrejivy pocit.. hodne, hodne hrejivy..
Tvořitelé by si měli uvědomit, že doba lehkomyslného plýtvání tranzistory skončila a velká jádra x86-64 v tom nejsou osamocena. Např.
HD 4870 - 1 miliarda tranzistorů na frekvenci 750 MHz.
RX 6600 - 11 miliard tranzistorů na frekvenci 2000 MHz.
Podle parametrů bychom na RX měli mít ve srovnání s HD grafiku her na úrovni UFO 8K, ale realita je mnohem víc přízemnější. Schválně jsem vybral RX 6600, aby do toho ještě víc nekecala ta největší neefektivita stojící za lepším výkonem v raytracingu a AI u novějších GPU.
Kupodivu ta HD 4870 ve svojí době občas zvládala i 2560x1600.
https://www.techspot.com/review/198-ati-radeon-hd-5870-review/page5.html
Tak ty uvedené hry z odkazu dnes utáhne i několik let starý mobil - https://www.youtube.com/watch?v=PiHm8cHJep0 a to při mnohonásobně nižší spotřebě.
A to jsou daleko náročnější mobilní hry než tohle.
Jen srovnej co dané hry zobrazovaly v jaké kvalitě - myslím například počty polygonů na scéně a efekty, pak to srovnej s dnešními hrami, nároky na výkon za těch 14 let dramaticky vyrostly, a grafické karty jsou daleko komplexnější.
Rozlišení, fps?
"Pixel 3a I am restricted to 30fps but really stable."
"My ipad mini 5 fares well but my iphone 12 overheats in minutes"
Podle reakcí v diskuzi to žádná hitparáda není a co koukám na tu grafiku v této hře. tak např. Crysis byla propracovanější.
Grafické karty jsou určitě komplexnější, otázkou zůstává, kolik procent kupujících tyto schopnosti navíc využívá.
U mobilů je kvalitních testů málo. Z testu herního Asus ROG Phone 6D.
"We measured a maximum of 90 fps when playing PUBG Mobile at very low settings. In Ultra HD mode, the phone only managed 40 fps.
Diablo Immortal is displayed at 60 fps in all settings, although we did experience one big drop to 36 fps and several smaller drops to around 50 fps."
tak zas špatné to nebylo, jediný problém byl zmíněných "málo jader" vůči konkurenci. Právě do domácích herních stanic bylo a je pořád osmijádro to nejvhodnější (v nižším cenové šestijádro) a tam ani ta spotřeba nebyla tak hrozná. Měl jsem krátce i7 11700 (non-K) a i na 5800X stačil bez problémů. Hlavní výhodou toho monolitu byla větší tepelná vodivost kdy se plně aktivní čiplety konkurence mají tendenci lokálně přehřívat. Sice se dají vyladit větráky na větší toleranci ale životnosti těch cpu to moc neprospívá. Nepamatuji že bych narazil na vadný nebo zničený procesor Intelu, ale AMD jsem za poslední půlrok registroval přes deset. Proto když Ryzen tak je lepší preferovat ty co nemají čiplet(y) plně aktivní.
Postavil jsem poslední intelacké PC na Kometě, na Raketě už nic, tam už byly je Ryzeny.
Akurát takto sa Intel nevráti tam ,kde bol
Intel Is Making a Catastrophic Mistake
By Jeremy Bowman – Feb 8, 2023 at 10:10AM
Intel is laying off workers and cutting salaries.
At the same time, the company is maintaining its dividend, a position that calls its investment strategy into question.
Slashing salaries while maintaining the dividend is a recipe for long-term underperformance.
https://www.fool.com/investing/2023/02/08/investors-liked-the-news-from-...
Jn, jsou tak hluboko v řiti investorů, že už ani nevidí ven.
Intel Rocket Lake nemel nikdy vzniknout, ja osobne jsem nevidel nic zleho na 10 jadernem Comet Lake(vyjma nedostacujiciho ring-bus-u ktery nebyl staven na tak velky pocet jader coz prinaselo ve vysledku vyssi latence), co Rocket Lake vlastne prinesl? Min jader a vyssi zravost, nic vic, mozna se udaly dake zmeny v iGPU ale ty nebyly tahounem samotnych prodeju, kdyz chtel intel zaujmout, mel udelat/vydat rovnou Alder a pote Rocket Lake pro socket LGA 1200, ono totiz jak Alder tak Rocket nam DDR4 podporuji, nevidel bych zadny problem, lituju lidi ktery si zakoupili zakladni desky se socketem LGA 1200, na druhou stranu, alespon se jim neprohybaji procesory.
AL nevyšly, protože ta shitLittle architektura nebyla ještě hotová
Právě díky hrozivé pověsti Rocketu a faktu, že zrovna vycházel Raptor jsem pořídil za doslova babku i5-11400f. Recenze o něm psaly jako nejlepším z nejhorších a jako jediném Rocketu, který má opravdu smysl.
Mám natvrdo nastaveno 95W a šlape jako hodinky, 4.2GHz all core i s poměrně intenzivní AVX512 zátěží.
Nemohu si ztěžovat
Co bude s linkami pro 14nm výrobu?
10nm přeznačené na intel 7.
Intel 4 v nedohlednu.
Z tohohle sešlo?
https://diit.cz/clanek/intel-zahaji-vyrobu-5nm-procesoru-u-tsmc-letos-po...
Prejdou rovnou na 4 nm, skrtnou jednicku.
14nm... Co by mělo být??
Pojedou dál a budou vyrábět jiné výrobky.
A pokud nahodou budou prostoje, Intel jistě nabídne kapacitu pro firmy které mají své výrobky na ještě starších procesech, třeba automobilky...
I dnes se stále vyrábí na 90nm-45nm-22nm, cokoliv na těchto starých procesech může projít vylepšením nebo na zcela novým designem čipů pro výrobu na 14nm
Co se týká obchodních zájmu Intelu u TSMC, pořád je to v plánu, pokud se nepletu, tak na letošek je v plánu MeteorLake první dlaždicový CPU a ten se má částečně vyrábět u TSMC
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.