Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ryzen 7 9800X3D v Blenderu překonává Ryzen 7 7800X3D o 26 %

Tuší někdo, jak je na tom amd se zásobami 9800X3D pro den uvedení? Jestli mají obchody pár symbolických kousků, nebo to půjde v pohodě koupit okolo msrp?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ak to bude opisovat krivku predaja ryzenu 7800X3D, tak najlepsia cena bude tak po 4 mesiacoch predaja

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu že ukončili výrobu obou předchůdců předpokládám dostatečné zásoby.

5800X3D už je měsíc úplně nedostupný. Cena 7800X3D vyletěla o 20%

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Předobjednal jsem 7 kusů a na dotaz zda to dopadne mi přišla odpověď, že vůbec není problém, takže bych to viděl spíše pozitivně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To vypadá, že 9950x3D by mohl být opravdu vynikající all-round procesor.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To zatím není zaručeno protože zatím se o poloze cache jenom spekuluje. A pak je třeba vzít potaz že pro multithreaded výkon bys musel mít TDP dvojnásobek tohoto kousku což je dost málo pravděpodobné protože 9950x ho nemá.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Čím víc jader je plně vytíženo, tím víc záleží i na paměťovém a tedy i cache systému. A tady ta kapacita může mít dost vliv. To se ukázalo na EPIC variantách pod linuxem. Tam byly rozdíly i v násobcích.

AMD EPYC 7773X 64 cores / 2,2 - 3,5 GHz / 768 MB L3
AMD EPYC 9684X 96 cores / 2,55 - 3,7 GHz / 1152 MB L3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No-X: Bylo by fajn, když už taháš data z opendat Blendru, vyfiltrovat jeden OS, nebo to podle OS rozhodit. Fitr na verzi Blendru je tam (teď aktuálně) naštěstí na 4.2 defaultně. Protože jak v Blenderu furt něco vylepšují, tak se mění i výsledky rendrovacího benchmarku. :)
Pro srovnání jsem si vytáhl i Linux a Ryzen 9900. Tam je vidět, jak moc Linux pomůže svýkonem proti Windows (řazení dle madian score):
"Device Name","OS","Median Score","Number of Benchmarks"
"AMD Ryzen 9 9900X 12-Core Processor","Linux","560.48","17"
"AMD Ryzen 9 9900X 12-Core Processor","Windows","453.23","56"
"AMD Ryzen 7 9700X 8-Core Processor","Linux","405.07","19"
"AMD Ryzen 7 7700X 8-Core Processor","Linux","327.29","17"
"AMD Ryzen 7 9800X3D 8-Core Processor","Windows","324.94","2"
"AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor","Linux","318.59","8"
"AMD Ryzen 7 7800X3D 8-Core Processor","Linux","318.22","30"
"AMD Ryzen 7 9700X 8-Core Processor","Windows","279.48","75"
"AMD Ryzen 7 7700X 8-Core Processor","Windows","260.86","127"
"AMD Ryzen 7 7800X3D 8-Core Processor","Windows","255.1","323"
"AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor","Windows","248.3","38"

Zdroj: https://opendata.blender.org/benchmarks/query/?device_name=AMD%20Ryzen%2...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jesli to chapu dobre tak si to psal proto, ze ve clanku je psano o 26% a z tvejch cisel vyplyva rozdil 27% (255.1 vs. 324.94).. coz je docela prkotina, zvlast kdyz sou ty cisla zivy a prubezne tam pristavaj dalsi vysledky, ktery prumery a mediany meni..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, psal jsem to proto, že jsem si chtěl dohledat nějaký další R 9000 a uvědomil jsem si (vím to, sleduji dlouhodobě), že ty výsledky po různými OS a verzemi Blenderu se dost liší. Ta procenta jsem nepočítal, koukal jsem jenom na body. :)

A na okraj. Tento benchmark testuje jenom rendrovací výkon, tedy hrubou sílu CPU při výpočtu scény metodou raytracingu (Engine Cycles, nově CyclesX). Nevím přesně v jaké verzi CyclesX nasadili, ale byl velký výkonnostní přínos. Proč to zmiňuji je, že samotná 3D cache se tam podle mě moc neprojevuje. Těžko se to srovnává (s a bez 3D cache), jelikož se zpravidla mění i základní frakvence a busty. Leč přišlo mi lepší koupit spíše 12jádro, než 8jádro X3D (srovnatelná cena, když jsem to kdysi srovnával).

Asi by to šlo analyzovat lépe. Jenže jsou to testy uživatelské, nevíme nic o pamětech a dalších aspektech testovacího stroje. Zvláště při nízkém počtu měření (2 - dva!) může být odchylka relativně vysoká.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To sa netyka len Blendera :)

Mal som to iste na Cinebenchi na mojej masine. Dualboot Linux / W10. Rozdiel bol nejakych 15% v prospech Linuxu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jetse v tipnejsi (a horsi na interpretaci) je Geekbench a jeho vysledky, ktere se pravidelne objevuji pred vydanim...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, to je možné. Jenom ta moje reakce na artikl vycházela právě z toho, že ty výsledky jsou mediánem obou OS dohromady. Nejspíš, protože v odkazu na zdroj od No-Xe není ani fitr na OS, ani seskupení podle OS. :)
A ještě je tech výsledků v některých CPU jako šafránu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Procesor, který má víc cache na jádro a současně v zátěži drží vyšší takty, může být při 8 jádrech srovnatelný s konvečním 12. jádrem a jako bonus na tom bude líp v singlu a herní zátěži. Docela jsem zvědavý, jak udělají 12. a 16. jádrové X3D. Zda zůstanou u konceptu jednoho chipletu s velkou cache a druhého s vyšším taktem a nebo to sjednotí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tomu rozumím. Potom jde o to, jak moc dobře "uživatelův aplikační koš" :) škáluje na více jádrech. Tedy jestli ty aplikace o které danému uživateli jde především, lépe využijí více jader, nebo bude pro ně lepší silný single.

U toho Blendru právě úplně nevím. Benchmark je postavený na rendrování. To úplně nevypovídá o chování prostředí a zátěže při práci. Ta je v Blendru dosti rozdílná podle zaměření. Jsou tam různé druhy jako třeba kompozitor, který dnes už umí využít GPU (alespoň částečně myslím), práce s uzly (shader a geometry nodes), práce s pletivem (mesh modelling), nurbs a nondestructive modelling (matematické operace s modely), simulace/fyzika... Něco z toho je na více vláken přepsané, něco ještě ne a je možné, že některé operace musí být zpracovány lineárně v jediném vlákně. Renderovací výkon je sice při tvorbě fajn, ale finál lze renderovat na farmě, nebo nechat běžet, až to bude. Horší je to při práci, když vázne odezva prostředí, nebo se kvůli render-farmě čeká hodinu na "baking". :)

Uvítal bych slušný benchmark na ty jednotlivé oprace a ideálně souhrnně i odděleně podle typu. Jak jsem naznal, nejsou lidi = není nikdo kdo by to napsal. Já se na to necítím, nehledě na jiné "výmluvy". Asi se budu muset zaměřit na to, jak dobře multivláknově to má Blender napsané a podle toho vybrat 1. procesor (stejně to rozsekne "cenová" břitva). Časem se uvidí. Je fakt, že prozatím, pokud junior dělá na Ryzen 7 5800H na notesu, tak to jde. Takže 8 jader asi ok (zase nedělá nic moc extra).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V tomto právě mi přijdou testy pod Linuxem lepší, protože tam krom renderu a podobně, běžně jsou komprese, šifry, ale i databáze a další serverová zátěž.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ak sa GPU score počíta tak isto ako CPU, tak RTX 4060 má median 3201.74. Prakticky 10x viac, takže vzrušovať sa nad pár percentami nárastu výkonu pri CPU rendering-u nedáva zmysel, keď GPU rendering pridáva násobky výkonu oproti CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale GPU akcelerace nejde použít na vše. Je výhodná u úloh, které jdou snadno masivně paralelizovat a současně nevyžadují časté logické rozhodnutí. Proto AMD stvořila výpočetní APU MI300A s nižším počtem GPU jader, ale 24 jádry ZEN4 kvůli rychlé komunikaci GPU a CPU s nízkou latencí. A proto Nvidia udělala Grace Hooper, které sice není v jedné patici, ale stále disponuje docela rychlou komunikací.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale v aplikácii, kde sa dá využiť výkon GPU a dosahuje násobky CPU, nebudem predsa riešiť pár percentný nárast výkonu CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proto se výpočetní GPU tak rozšiřují. Ale nemají tu universalitu a stále je nelze použít samostatně. Pro běh OS a uživateského prostředí je nadále jediná volba CPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to znamená, že pokud máš alespoň trochu slušnou GPU, nebudeš renderovat na CPU. Jenomže tu nejde o porovnávání výkonu CPU proti GPU. Zde porovnáváme hrubý výkon různých CPU proti sobě. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tímhle stylem se z Windows stane spouštěč her, které nemají funkční Anti-Cheat pro Linux.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nabízí se otázka které hry ho nemají. Ale předpokládám že to je jenom o chybějících knihovnách v tom daném prefixu wine pro toto hru.

Ještě bych přidal že ne AMD driver na Linuxu neumí FSR i když píšou že je to crossplatform tak nevím kde je chyba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na YT jsou příspěvky enablující FSR ve hrách pod Linuxem hraných skrze Steam/Proton přes Launch Options.
https://youtu.be/_8M3Y90hHWg?t=654

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by super kdyby se to dostalo do sTR5.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Něco jako 16, 24 a 32 jader X3D ve stylu serveru - tedy na všech chipletech zvětšená cache, vysoké takty v zátěži a jako bonus dvoj a čtyřnásobek kanálů RAM proti desktopu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Sněte dál.

Zlá AMD má jednu generaci pro jeden socket.
V průměru. První a druhá generace sice pasovala do TR4 ale třetí měla dva sockety. TRX4 a WRX8.

Leda by intel přišel s HEDT. Pak by se AMD začala snažit. Ale to nehrozí. Budou rádi když vydají 295Ku a doženou Ryzen 9 9950X bez 3D.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No jistě, výrobce přímotopů Intel nesmí zklamat své fanoušky a musí zas přijít s nějakým novým pořádným teplometem, ať zas dorovnají svůj deficit ve spotřebě, protože Arrow Lake je v tomto ohledu zatím docela zklamáním, do topné sezóny se 14900K pořád hodí rozhodně víc, 250W u 285K je prostě příliš málo, chce to navýšit aspoň na těch 300W a 9950X pořádně zatopit!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Naopak, Intel jde se spotřebou dolů. Akorát ti dá odkaz a doporučení na jejich měřící software. A pokud chceš zveřejnit výsledky testů, tak musíš podepsat ujednání že souhlasíš s výměnou elektroměru za jejich s logem Intel. Ten ti(nám) dá krásnější čísla.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tomu říkám střelba do vlastní nohy.
TDP všech Threadripperů 7000 je 350W.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

285k zvládne sežrat 350W se 24 vlákny.
Kolik vláken na to potřebuje Thread Ripper?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Modely od 12 jader na základu 4,7 GHz až po 96 jader. Těch 350 W třeba pro 64 jader fakt není moc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak přímotopy se jim neříká jen tak pro nic za nic, že to žere 300W by samo o sobě zas tak nevadilo, kdyby tomu odpovídal výkon, což v tomto případě platit asi úplně nebude, proto přímotop. Kdyby to bylo aspoň to 40jádro, tak nikdo neřekne asi ani popel, jenže to máme zrušeno a místo toho se dočkáme max. zas jen nějakého nataktovaného „285KS“, název 295K si to v tomto případě snad ani nezaslouží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To že má AMD u všech modelů THR psáno 350 W ještě neznamená, že všechny modely si to opravdu vezmou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten můj 7945WX bere 92W...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Oprava. HWinfo hlásí PPT 92W.
celková spotřeba je 160W.

7zip komprese rychlost 133000 KBs
Dekomprese 2 100 000 KBs

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to, že díky tomu dokáží držet vyšší takty v zátěži. Navíc 4 nebo 8 kanálů RAM a až 128 PCIe 5.0 linek u Pro verze. Navíc stejně jako u EPYC je zde TDP opradvdu maximum, žádné PL2 se nekoná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blender = AVX512
Ten test mluví hlavně o tom jaký progress udělalo AMD s AVX512. Bylo prezentováno, že slušný a test to potvrzuje. Jak se procesor bude chovat jinde. To se teprve uvidí. Asi ne tak dramaticky krásně, ale určitě slušně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.